Η αποδοτικότερη οικονομικά ταχύτητα κίνησης στον αυτοκινητόδρομο επιτυγχάνεται μόνο με την παρατήρηση δεδομένων.
Κανένας οδηγός δεν σκέφτεται ποια είναι η ενδεδειγμένη ταχύτητα κίνησης ενός αυτοκίνητου στον αυτοκινητόδρομο. Οι περισσότεροι κινούνται με την αρχή «Ας πάω με 10-15 χλμ./ώρα πάνω από το επιτρεπόμενο όριο και όλα καλά», μιας θα κινηθούν ελαφρώς πιο γρήγορα και θα αποφύγουν και το πρόστιμο για υπερβολική ταχύτητα. Με αυτό το σκεπτικό, οδηγούν με 140 χλμ./ώρα σε δρόμο με όριο 130 χλμ./ώρα και πιστεύουν ότι πράττουν σωστά.
Ωστόσο, αποδεικνύεται ότι η οδήγηση με τέτοιο ρυθμό δεν είναι άνετη για τον οδηγό όλων των αυτοκινήτων, ενώ επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό πόσα λίτρα καύσιμο θα «καούν» σε μια δεδομένη διαδρομή.
BUY NOW
Με το αυτοκίνητο να κινείται στα ελαφρώς κάτω από τα νόμιμα όρια ταχύτητας, μια τιμή κατανάλωσης καυσίμου κοντά στις εργοστασιακές είναι εφικτή, αλλά για να γίνει αυτό πραγματικότητα ο οδηγός θα πρέπει να προσαρμόσει την συμπεριφορά του στο δεξί πεντάλ με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορέσει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα.
Ποια όμως είναι η ενδεδειγμένη ταχύτητα κίνησης για να πετύχετε την μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου; Σύμφωνα και με σχετικές μελέτες, η ιδανικότερη ταχύτητα κίνησης στους αυτοκινητόδρομους είναι τα 100 με 120 χλμ./ώρα. Σε αυτή την ταχύτητα, ο κινητήρας λειτουργεί αγόγγυστα και καταναλώνει όσο πραγματικά χρειάζεται για να παράξει έργο.
Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός δεν θα πρέπει μόνο να μην ξεπεράσει αυτή την ταχύτητα ή έστω το όριο, αλλά να φτάσει σε αυτή όσο το δυνατόν πιο ήρεμα και ομαλά, με σταδιακή και ήπια επιτάχυνση, και σωστές αλλαγές σχέσεων λίγο μετά την δεύτερη χιλιάδα στροφών περιστροφής του κινητήρα.
Παράλληλα, η διατήρηση της ταχύτητας σε φυσιολογικά όρια επιτρέπει την αποδοτικότερη λειτουργία του συστήματος φρένων σε περίπτωση μιας έκτακτης ανάγκης, ενώ ο μειωμένος θόρυβος από την αεροδυναμική και την κύλιση, αναβαθμίζουν την ποιότητα κύλισης και το ταξίδι μας.