Ποιο αυτοκίνητο είναι πιο εύκολο στην οδήγηση; Βενζίνης ή diesel;

Driving-manual

Για έναν νέο οδηγό η επιλογή του τύπου αυτοκινήτου μπορεί να φαίνεται σαν μια μικρή λεπτομέρεια, αλλά δεν είναι. Κι ένα από τα πιο κοινά ερωτήματα είναι αν είναι πιο εύκολο να οδηγείς αυτοκίνητο diesel ή βενζίνης.

Η απάντηση εξαρτάται από διάφορους παράγοντες: σε ορισμένες περιπτώσεις, ένα αυτοκίνητο diesel μπορεί πράγματι να είναι πιο εύκολο στην οδήγηση, ειδικά για νέους οδηγούς ή για όσους νιώθουν ακόμα ανασφαλείς πίσω από το τιμόνι.

Το πρώτο πλεονέκτημα ενός αυτοκινήτου diesel είναι η ροπή, δηλαδή η δύναμη με την οποία ο κινητήρας "σπρώχνει" το αυτοκίνητο. Οι κινητήρες diesel, από τη φύση τους, έχουν μεγάλη ροπή ακόμα και σε χαμηλές στροφές, συχνά γύρω στις 1.500–2.000 σ.α.λ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να ανεβάζεις πολύ τις στροφές - το αυτοκίνητο αποκτά ταχύτητα πιο εύκολα ακόμα και χωρίς να "τραβάς" τις ταχύτητες. Επίσης, είναι πιο δύσκολο να σβήσει ο κινητήρας κατά την εκκίνηση, ειδικά για όσους δυσκολεύονται να ξεκινήσουν σε ανηφόρα ή σβήνουν συχνά κατά τους ελιγμούς.

Με λίγα λόγια, ο κινητήρας diesel «συγχωρεί» περισσότερο. Είναι πιο ευέλικτος και διαχειρίζεται καλύτερα τα τυπικά λάθη των πρώτων εμπειριών, όπως η εκκίνηση με δεύτερη ταχύτητα, το πρόωρο άφημα του συμπλέκτη ή το ξέχασμα να κατεβάσεις σωστά ταχύτητα.

Άλλο ένα σημείο που κάνει το diesel πιο εύκολο είναι ότι απαιτεί λιγότερες αλλαγές ταχυτήτων στην αστική οδήγηση. Χάρη στη διαθέσιμη ροπή ακόμα και σε χαμηλές στροφές, μπορείς να μείνεις σε υψηλότερη σχέση χωρίς να χάσεις πολλή δύναμη, να διαχειριστείς μικρές επιβραδύνσεις ή κυκλικούς κόμβους χωρίς να χρειάζεται να κατεβάσεις πολλές ταχύτητες και επίσης να κινηθείς μέσα στην κίνηση της πόλης χωρίς συνεχή «πάνω-κάτω» με συμπλέκτη και λεβιέ.

Αυτό επιτρέπει σε έναν άπειρο οδηγό να επικεντρώνεται περισσότερο στο δρόμο και λιγότερο στα πεντάλ και στις αλλαγές ταχυτήτων.

Ειδικά στην ανηφόρα, που φοβίζει πολλούς νέους οδηγούς, το diesel βοηθάει περισσότερο διότι έχει περισσότερη δύναμη ακόμα και στην εκκίνηση από στάση. Από την άλλη, βέβαια, πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν σύστημα "Hill Holder" (βοήθεια εκκίνησης σε ανηφόρα) που κρατάει το αυτοκίνητο σταματημένο για λίγα δευτερόλεπτα, δίνοντας χρόνο να αφήσεις το φρένο και να ξεκινήσεις ήρεμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, μέχρι τώρα μιλήσαμε για αυτοκίνητα με μηχανικό κιβώτιο, γιατί εκεί οι διαφορές μεταξύ diesel και βενζίνης είναι πιο έντονες για έναν άπειρο οδηγό. Όμως σήμερα υπάρχει μια μεγάλη διαφοροποίηση: σχεδόν όλα τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με αυτόματο κιβώτιο.

Και αυτό αλλάζει τα πάντα, γιατί με το αυτόματο δεν υπάρχει κίνδυνος να σβήσεις το αυτοκίνητο. Δεν χρειάζεται να διαχειρίζεσαι τον συμπλέκτη, καθώς το αυτοκίνητο ρυθμίζει αυτόματα τις κατάλληλες στροφές για κάθε περίπτωση. Έτσι, με τις δύο αυτές τελευταίες παραμέτρους, οι διαφορές μεταξύ βενζίνης και diesel γίνονται πολύ λιγότερο αντιληπτές, τουλάχιστον όσον αφορά την ευκολία οδήγησης.

Άρα, για έναν αρχάριο οδηγό, η επιλογή ανάμεσα σε diesel και βενζίνη δεν αλλάζει πολλά εάν οδηγεί αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο. Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή είναι η κατανάλωση, ο τύπος χρήσης (πόλη ή εθνική οδός), τα κόστη συντήρησης και οι εκπομπές ρύπων.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ