Τα γνωστά και ως «κροκοδειλάκια» θα πρέπει να βρίσκονται σε κάθε αυτοκίνητο για μια ώρα ανάγκης και να γνωρίζουμε πώς να τα χρησιμοποιήσουμε σωστά.
Τι χειρότερο θα μπορούσε να συμβεί την στιγμή που μπαίνουμε στο αυτοκίνητό σας μετά από μία κουραστική μέρα στη δουλειά και αντιλαμβανόμαστε ότι είναι «νεκρό»; Ίσως είχαμε αφήσει αναμμένο κάποιο εσωτερικό φως ή κάποια άλλη πηγή, ή ακόμα χειρότερα η μπαταρία του αυτοκίνητου μας έχει φτάσει στο τέλος της ζωής της.
Είτε έτσι είτε αλλιώς, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων συνήθως δεν θα μας δώσουν κάποιο σημάδι προβλήματος ή «κούρασης», μέχρι να είναι πολύ αργά. Σε μια τέτοια συνθήκη, αντιλαμβανόμαστε ότι είναι ήδη πολύ αργά για «γιατρειά» και το μοτέρ του αυτοκίνητο μας δεν θα εκκινήσει με τίποτα.
BUY NOW
Επομένως, ανεξάρτητα από το πόσο παλιό ή καινούργιο είναι το αυτοκίνητό μας, είναι απαραίτητο να έχουμε ένα λειτουργικό σετ καλωδίων μπαταρίας και φυσικά να γνωρίζουμε πώς να το χρησιμοποιούμε.
Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, χρειαζόμαστε για αρχή ένα λειτουργικό σετ καλωδίων εκκίνησης μπαταρίας. Για αυτό τον λόγο θα πρέπει να έχουμε ένα σετ στο πορτμπαγκάζ με μήκος τουλάχιστον έξι μέτρα, και φυσικά δεν θα πρέπει να ψωνίσουμε τα πιο οικονομικά.
Θα πρέπει όμως να γνωρίζουμε και πώς να τα χρησιμοποιήσουμε, πέρα από το να τα έχουμε στην κατοχή μας. Το επισημαίνουμε αυτό γιατί μπορεί να βραχυκυκλωθεί το σύστημα και η εσφαλμένη χρήση τους μπορεί να είναι επικίνδυνη. Τα περισσότερα όμως καλώδια έχουν κάρτα ή ετικέτα οδηγιών, ώστε να μπορούμε να βεβαιωθούμε ότι τα συνδέσαμε με τον σωστό τρόπο.
Ας πάρουμε όμως τα βήματα ένα. Σταθμεύουμε το αυτοκίνητο με την υγιή μπαταρία δίπλα στο αυτοκίνητο με την «πεσμένη». Ανοίγουμε το καπό και των δύο αυτοκινήτων και εντοπίζουμε τις μπαταρίες. Σε ορισμένα αυτοκίνητα η μπαταρία βρίσκεται στον χώρο αποσκευών, οπότε θα πρέπει να βεβαιωθούμε για τη θέση της.
Εντοπίζουμε τους θετικούς και τους αρνητικούς πόλους των δύο μπαταριών. Τις περισσότερες φορές ο θετικός πόλος έχει ένα κόκκινο καπάκι, αλλά σε περίπτωση που δεν υπάρχει το κόκκινο καπάκι θα πρέπει να βρούμε το σύμβολο + ή – για να προσδιορίσουμε τους πόλους.
Στη συνέχεια, συνδέουμε το κόκκινο καλώδιο στον θετικό πόλο της «νεκρής» μπαταρίας και στη συνέχεια συνδέουμε το άλλο άκρο του με τον θετικό πόλη της λειτουργικής μπαταρίας. Αμέσως μετά συνδέσουμε το μαύρο καλώδιο με τον αρνητικό πόλο της γεμάτης μπαταρίας.
Εκκινούμε το αυτοκίνητο με την υγιή μπαταρία και το αφήνουμε να λειτουργήσει στο ρελαντί για λίγα λεπτά. Αμέσως μετά, εκκινούμε τον κινητήρα του αυτοκινήτου με τη νεκρή μπαταρία, και τον αφήνουμε να λειτουργήσει στο ρελαντί για λίγα λεπτά.
Εάν το «νεκρό» αυτοκίνητο ξεκινήσει χωρίς προβλήματα, αποσυνδέουμε πρώτα προσεκτικά το μαύρο καλώδιο και μετά το άλλο άκρο του που βρίσκεται στο υγιές αυτοκίνητο. Τέλος, αφαιρούμε τον κόκκινο σφιγκτήρα από την μπαταρία του υγιούς αυτοκινήτου και μετά το άλλο άκρο του από την πρώην νεκρή μπαταρία.
Επιπλέον, είναι καλύτερο να διατηρήσουμε το αυτοκίνητό μας σε λειτουργία για κάμποση ώρα με σκοπό να βοηθήσουμε την επαναφόρτιση της νεκρής μπαταρίας. Σε κάθε περίπτωση όμως, ελέγχουμε την τάση της και βεβαιωνόμαστε ότι δεν χρειάζεται αντικατάσταση.