Πώς να γλιτώσεις καύσιμο με μια απλή κίνηση

Τσουχτερό πρόστιμο σε βενζινάδικο παραποίηση αντλίας 2022

Μία από τις πλέον άγνωστες και υποτιμημένες ιδιότητες του κινητήρα ενός αυτοκινήτου είναι εκείνη του cut off, η αξιοποίηση της οποίας μπορεί να περιορίσει και μάλιστα σημαντικά την κατανάλωση του καυσίμου.

Η κατανάλωση καυσίμου ενός αυτοκινήτου επηρεάζεται από πολλούς και διάφορους παράγοντες. Οι βασικότεροι από αυτούς είναι οι συνθήκες κίνησης και οι οδηγικές μας συνήθειες, καθώς επηρεάζουν στον μέγιστο βαθμό το τελικό αποτέλεσμα και τον… λογαριασμό.

Εστιάζοντας, λοιπόν, στους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμου, μεγιστοποιώντας την αποδοτικότητα του αυτοκινήτου μας, αξίζει κανείς να επενδύσει στην άγνωστη -στους περισσότερους- ιδιότητα του κινητήρα να μηδενίζει υπό συγκεκριμένες συνθήκες την κατανάλωση καυσίμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Brake Engine

Αυτό συμβαίνει όταν απομακρύνουμε το πόδι μας από το γκάζι διατηρώντας μια σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και το αυτοκίνητο συνεχίζει να «ρολάρει». Τη δεδομένη χρονική στιγμή, ο κινητήρας περνά σε μια κατάσταση στην οποία οι θάλαμοι καύσης δεν τροφοδοτούνται με καύσιμο ή αέρα, καθώς σφραγίζει η πεταλούδα του γκαζιού.

Όσο διαρκεί η κατάσταση αυτή, το αυτοκίνητο κινείται χωρίς να καταναλώνει καυσίμου ενώ ταυτόχρονα επιβραδύνει εξαιτίας του κενού αέρος που δημιουργείται στο εσωτερικό των κυλίνδρων και της αντίστασης που προκαλεί αυτό στην κίνηση των εμβόλων.

Brake Engine
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το κέρδος, λοιπόν, στην προκειμένη περίπτωση είναι διπλό. Το πρώτο είναι ότι μπορούμε να διανύσουμε αρκετά μέτρα ή ακόμα και χιλιόμετρα με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και να ελαχιστοποιήσουμε τη χρήση-φθορά του συστήματος πέδησης, καθώς η δύναμη της επιβράδυνση που αναπτύσσεται στην περίπτωση αυτή ίσως αποδειχθεί αρκετή ώστε να μειώσουμε την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου στα επιθυμητά επίπεδα.

engine

Φυσικά δεν πρέπει να το παρακάνουμε, επιτρέποντας τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα να μειωθεί σε τέτοια επίπεδα που θα τον αναγκάσουν να σβήσει. Μία ακόμα προϋπόθεση είναι διατηρήσουμε μια σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς σε αντίθεση περίπτωση ο κινητήρας θα βρεθεί να λειτουργεί στο ρελαντί και να καταναλώνει καύσιμο ώστε να διατηρηθεί εν ζωή.

Brake Engine
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα αναρωτηθείτε αν είναι προτιμότερο να διατηρήσετε μια σχέση στο κιβώτιο των ταχυτήτων ή να επιλέξετε τη «νεκρά» με σκοπό να εξοικονομήσετε περισσότερο καύσιμο, η απάντηση εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, είναι η προφανής.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ