Δεν είναι συχνό φαινόμενο στους ελληνικούς δρόμους ωστόσο το κίτρινο πλέγμα δεν είναι και άγνωστο για τους περισσότερους οδηγούς, οι οποίοι ωστόσο δεν γνωρίζουν πώς να τού συμπεριφερθούν.
Με στόχο την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας ο ΚΟΚ έχει προβλέψει για την συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων με ανάλογες πινακίδες οδικής σήμανσης αλλά και διαγραμμίσεις που χρησιμοποιούνται στους δρόμους να δείχνουν στους οδηγούς πώς πρέπει να συμπεριφέρονται.
Οι διαγραμμίσεις αποτελούν μέρος της λεγόμενης οριζόντιας σήμανσης και σε αυτές περιλαμβάνονται γραμμές λευκού, μπλε ή κίτρινου χρώματος αλλά και σήματα που βάφονται πάνω στους δρόμους.
BUY NOW
Όπως και οι συμβατικές πινακίδες έτσι και η οριζόντια σήμανση έχει σαν σκοπό να προειδοποιεί και να κατευθύνει τους οδηγούς των οχημάτων ώστε να πραγματοποιούν τις σωστές ενέργειες για την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας.
Μια από τις διαγραμμίσεις πάνω στο οδόστρωμα που οι περισσότεροι οδηγοί αγνοούν, είναι το πλέγμα κίτρινων γραμμών, οι οποίες σχηματίζουν παραλληλόγραμμα. Μολονότι στην Ελλάδα τις συναντάμε σε σπάνιες περιπτώσεις, στις υπόλοιπες χώρες εφαρμόζονται σε μεγάλο βαθμό, μιας και θεωρούνται καθοριστικές για την απρόσκοπτη διεξαγωγή της κυκλοφορίας.
Στην περίπτωση, ωστόσο, που τις συναντήσει κανείς, καλό είναι να ξέρει πώς θα πρέπει να συμπεριφερθεί, μιας και σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να λάβει διοικητικό πρόστιμο ύψους 80 ευρώ.
Στην παράγραφο 8 του άρθρου 5 («Οριζόντια σήμανση οδών») στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αναφέρεται ότι οι οδηγοί των οχημάτων απαγορεύεται να «εισέρχονται σε περιοχή οδοστρώματος η οποία έχει σημανθεί με πλέγμα κίτρινων γραμμών, οι οποίες σχηματίζουν παραλληλόγραμμα, αν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε, αν εισέλθουν, να υποχρεωθούν, πιθανώς, να παραμείνουν στη διασταύρωση».
Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν να κινηθούν πάνω στο κίτρινο πλέγμα, αλλά μόνο εφόσον βεβαιωθούν ότι δεν θα χρειαστεί να σταματήσουν πάνω σε αυτό, λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Ένα τέτοιο κίτρινο πλέγμα (αν και ξεθωριασμένο) βρίσκεται στην Αρδηττού (δείτε την παραπάνω φωτογραφία), στη συμβολή με τη Λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας και κατευθύνει τους οδηγούς των οχημάτων, ώστε να μην εμποδίζουν το Τραμ.
Στη περίπτωση, λοιπόν, που υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση και ελλοχεύει ο κίνδυνος να βρεθούν σταματημένοι πάνω στο κίτρινο πλέγμα, οι οδηγοί πρέπει να περιμένουν στο φανάρι, ακόμα και να αυτό είναι πράσινο. Διαφορετικά, η τροχαία μπορεί να βεβαιώσει πρόστιμο 80 ευρώ.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι σε πολλές χώρες του εξωτερικού το κίτρινο πλέγμα βρίσκεται και στη μέση των διασταυρώσεων (δείτε την παρακάτω φωτογραφία). Και εκεί, η είσοδος εντός του κίτρινου πλέγματος απαγορεύεται εάν το όχηµα πρόκειται να παραµείνει εκεί.