Ποια λειτουργία κρύβει ο άγνωστος διακόπτης του air condition; -Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να μας σώσει

Διακόπτης ξεθάμπωμα

Τη χειμερινή περίοδο το θόλωμα του παρμπρίζ αποτελεί πονοκέφαλο για τους περισσότερους οδηγούς ή τουλάχιστον για εκείνους που δεν έχουν ανακαλύψει τη σωτήρια λειτουργία ενός... άγνωστου διακόπτη στο air condition του αυτοκινήτου.

Διανύουμε τις πρώτες εβδομάδες του φετινού χειμώνα και οι χαμηλές θερμοκρασίες, σε συνδυασμό με την υψηλή ατμοσφαιρική υγρασία, προκαλεί το ιδιαίτερα ενοχλητικό φαινόμενο του θολώματος του παρμπρίζ.

Μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις δημιουργείται και ένα φιλμ πάγου, το οποίο δυνητικά μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνο από τη στιγμή που περιορίζει την ορατότητα του οδηγού, απαιτώντας την άμεση παρέμβασή μας.

Μολονότι, λοιπόν, το πρώτο πράγμα που θα σκεφτόταν κανείς για την αντιμετώπιση του φαινομένου είναι η αφαίρεση του πάγου ή των συμπυκνωμάτων με τη χρήση κάποιου λιγότερου ή περισσότερο ειδικού προϊόντος -δεν είναι λίγοι εκείνοι που χρησιμοποιούν χαρτί- ίσως η ορθότερη επιλογή είναι να καταφύγουμε στα ίδια τα «όπλα» που διαθέτει το αυτοκίνητό μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο λόγος για το σύστημα κλιματισμού και ειδικότερα για τη… σωτήρια λειτουργία που κρύβει ο διακόπτης ξεθαμπώματος. Ο τελευταίος διαθέτει στα περισσότερα αυτοκίνητα την ίδια ένδειξη και ουσιαστικά αποτελεί τον τρόπο με τον οποίο το συστήμα κλιματισμού επιλέγει αυτόματα τις κατάλληλες ρυθμίσεις ώστε να επιτευχθεί ταχύτερα το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ.

Πατώντας τον διακόπτη αυτό τίθεται σε λειτουργία το air condition, η ένταση του ανεμιστήρα φτάνει στο μέγιστο, επιλέγεται η είσοδος φρέσκου αέρα, η θερμοκρασία ορίζεται στο χαμηλότερο επίπεδο και τέλος ο ψυχρός αέρας κατευθύνεται στο παρμπρίζ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αυτόν τον τρόπο επιταχύνεται το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ, ωστόσο, αν υπάρχει πάγος θα πρέπει να παρέμβουμε χειροκίνητα και θέσουμε τη θερμοκρασία του air condition στο μέγιστο.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σημειώσουμε ότι για την επίτευξη των παραπάνω, ο κινητήρας του αυτοκινήτου θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένος, ενώ δεν κρίνεται απαραίτητο να ανοίξουμε τα παράθυρα.


Αντιθέτως, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν μπορούμε να κάνουμε χρήση των υαλοκαθαριστήρων, όπως άλλωστε και του διακόπτη που ενεργοποιεί τις αντιστάσεις του πίσω θερμαινόμενου παρμπρίζ.

Όπως προαναφέραμε, συνήθως ο διακόπτης που θέτει το air condition σε κατάσταση… εκτάκτου ανάγκης έχει μία συγκεκριμένη σήμανση, ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις την ίδια ακριβώς λειτουργικότητα έχει και ο διακόπτης «MAX A/C».

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ