3 compact SUV με 400 άλογα και εκρηκτικές επιδόσεις

Mercedes-AMG GLA 45s

Αν νομίζετε ότι η κατηγορία των compact SUV δεν έχει προτάσεις με επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου, τα τρία μοντέλα που ακολουθούν θα σας αλλάξουν άμεσα γνώμη.

Με στόχο να εξυπηρετήσουν τα θέλω και τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού, τα SUV «τραβούν» τα τελευταία χρόνια προς κάθε κατεύθυνση με τους κατασκευαστές να παρουσιάζουν μοντέλα για κάθε γούστο και βαλάντιο.

Κάπως έτσι φτάσαμε σε μια τεράστια γκάμα από πλευράς επιλογών, η οποία παρουσιάζει παράλληλα μια σαφή προτίμηση προς το ασφάλτινο τερέν, έχοντας περιορίσει σημαντικά τον αριθμό των πιο «σκληροπυρηνικών» επιλογών σε νούμερα που αντιστοιχούν στο κοινό που τα ζητά πραγματικά.

Το κοινό προστάζει επιδόσεις και δυναμική συμπεριφορά που μπορεί να συγκριθεί άμεσα με εκείνη ενός συμβατικού αυτοκινήτου στο ασφάλτινο τερέν και οι εταιρίες δεν μένουν άπραγες μπροστά σε τέτοιες απαιτήσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η υποκατηγορία των SUV επιδόσεων που έχει γνωρίσει ιδιαίτερη άνθιση τα τελευταία χρόνια, σχεδόν σε όλα τα μεγέθη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιδόσεις που πριν από λίγο καιρό θα έκαναν την εμφάνιση τους μόνο σε αμιγώς σπορ κατασκευές «προσφέρονται» πλέον και υπό τη μορφή SUV. Τα εν λόγω οχήματα ελεύθερου χρόνου έχουν δεχτεί βελτιώσεις και στους τομείς των αναρτήσεων και των φρένων και παρουσιάζουν συμπεριφορά ανάλογη των επιδόσεων τους στην άσφαλτο, με την τελευταία να αποτελεί το βασικό ή ακόμα και το μοναδικό πεδίο δράσης τους

Χαρακτηριστικό παράδειγμα «απάντησης» στα παραπάνω αιτήματα του κοινού αποτελούν οι τρεις compact προτάσεις που ακολουθούν, οι οποίες όχι μόνο φλερτάρουν έντονα με το άκρως εντυπωσιακό «όριο» των 400 ίππων, αλλά παρουσιάζουν και προδιαγραφές που δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης της δυναμικής τους εικόνας στο δρόμο από κανένα άλλο μοντέλο, ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Audi RS Q3

Έχοντας στις τάξεις της τον πανίσχυρο εν σειρά 5κύλινδρο κινητήρα των 2,5 λίτρων, η Audi απογειώνει τις επιδόσεις του Q3 προσθέτοντας στο συνθετικό του ονόματος του και τον «μαγικό» και άκρως ποθητό κωδικό RS.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με χωρητικότητα 2.480 κ.εκ., το 5κύλινδρο σύνολο της Audi, αποδίδει με τη συμβολή ενός υπερσυμπιεστή 400 ίππους και 480 Nm ροπής, με την τελευταία να περνά και στους δύο άξονες μέσω της προηγμένης και ηλεκτρονικά ελεγχόμενης 4κίνησης quattro, σε συνδυασμό με το DSG ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των Γερμανών.

Τα 400 άλογα του μοτέρ αλλά και η πιο δυναμική όψη του Audi RS Q3 έναντι των υπόλοιπων εκδόσεων του υποστηρίζεται από τις απαραίτητες αναβαθμίσεις που έχει πραγματοποιήσει η γερμανική εταιρία στο σύστημα πέδησης όσο και στην ανάρτηση του γερμανικού SUV, με στόχο την πλήρη εκμετάλλευση των εξωπραγματικών του επιδόσεων.

Σύμφωνα με την Audi, το RS Q3 χρειάζεται μόλις 4,5 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από στάσει έως και τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, τη στιγμή που η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Παράλληλα, η κατανάλωση περιορίζεται στα 8,8-9 λτ./100 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι τροχοί των 20 ιντσών του βασικού εξοπλισμού και το αεροδυναμικά αναβαθμισμένο αμάξωμα, συμπληρώνουν το εντυπωσιακό παζλ που συνθέτει το RS Q3, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι μπορεί κανείς να γυρίσει την πλάτη στον προσαρμοσμένο στον χαρακτήρα της έκδοσης εξοπλισμό του εσωτερικού.

Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+

Η πιο δυναμική εκπρόσωπος στη γκάμα του γερμανικού SUV είναι η GLA 45 S 4MATIC+, που φέρει, και προς… προειδοποίηση του περίγυρου της, τα διακριτικά της AMG σε εμφανείς θέσεις στο προσεγμένο αμάξωμα της.

Μιλώντας, λοιπόν, για την κορυφαία GLA που μπορεί να αγοράσει κανείς αυτή τη στιμή, τότε οφείλεις να αναζητήσεις το μαγικό 45άρι στις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματός, εκείνο που υποδηλώνει την παρουσία του ισχυρότερου δίλιτρου κινητήρα βενζίνης των ημερών κάτω από το μυώδες καπό του γερμανικού SUV.

Το υπερτροφοδοτούμενο θαύμα των τεσσάρων κυλίνδρων και των μόλις 1.991 κ.εκ. αποδίδει ούτε λίγο ούτε πολύ 421 ίππους και 500 Nm ροπής, με την ειδική ισχύ να εκτοξεύεται στους 211,5 ίππους ανά λίτρο και τους ρύπους να παραμένουν υπό έλεγχο χάρη στις προηγμένες λύσεις που έχουν εφαρμοστεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των οκτώ σχέσεων, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης και το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης των πίσω τροχών της GLA 45 S 4MATIC+ φροντίζουν για τη μετάδοση των θηριωδών δυνάμεων στην άσφαλτο, την ίδια στιγμή που τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ προσαρμόζουν δυναμικά τις αποσφέσεις της ανάρτησης στις εκάστοτε συνθήκες κίνησης.

Τις υπερφυσικές δυνατότητες του SUV της Mercedes-AMG περιγράφουν τα νούμερα των επιδόσεων. Ειδικότερα, η διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση χρειάζεται μόλις 4,3 δευτερόλεπτα για να ολοκληρωθεί ενώ η τελική φτάνει στα 265 χλμ./ώρα. Για τους λάτρεις των αριθμών αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τις εξεζητημένες προδιαγραφές του SUV των Γερμανών, η επίσημη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν υπερβαίνει τα 9,2 λίτρα/100 χλμ.

CUPRA Formentor VZ5

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το άκρως ενδιαφέρον CUPRA Formentor VZ5 αποτελεί την πιο φρέσκια πρόταση στα compact SUV επιδόσεων. Το κορυφαίο μοντέλο της ισπανικής εταιρίας σχεδιάστηκε από την αρχή για να υπηρετήσει έναν πολύ συγκεκριμένο σκοπό στην γκάμα της CUPRA και αυτός είναι ο λόγος που κάτω από το μακρύ καπό του θα βρείτε τον εν σειρά πεντακύλινδρο κινητήρα των 2,5 λίτρων, τον οποίο μέχρι σήμερα συναντούσαμε μόνο στα μοντέλα της Audi.

Στην περίπτωση του κορυφαίου Formentor VZ5, η απόδοση του 5κύλινδρου μοτέρ ανέρχεται στους 390 ίππους και τα 480 Nm ροπής. Η ροπή φτάνει και στους τέσσερις τροχούς μέσω του ημιαυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων της CUPRA και του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης.

Έχοντας πλησιάσει ακόμα περισσότερο το έδαφος και διαθέτοντας το φυσικό πλεονέκτημα του χαμηλότερου βάρους, το Formentor αποδεικνύεται ταχύτερο στις επιταχύνσεις από στάση σε σχέση με το Audi RS Q3 με το οποίο μοιράζεται τα περισσότερα από τα μηχανικά του μέρη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για του λόγου το αληθές, η τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση επιτυγχάνονται σε 4,2 δευτερόλεπτα, αντί των 4,5 δευτερολέπτων της γερμανικής πρότασης, ενώ η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά και σε αυτή την περίπτωση στα 250 χλμ./ώρα. Αυτό και μόνο αποτελεί μια εξαιρετική αφορμή ώστε να κοιτάξει κανείς προς το μέρος του Formentor VZ5, το οποίο θα παραχθεί σε μόλις 7.000 αντίτυπα, κάτι που εξασφαλίζει και την απαραίτητη αποκλειστικότητα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ