6 SUV με χαμηλή κατανάλωση σε βενζίνη, diesel, hybrid, LPG και CNG

Peugeot 2008

Βενζίνη, diesel, υβριδικό, φυσικό αέριο (CNG) και υγραέριο (LPG). Ιδού έξι μικρά SUV με διαφορετικά καύσιμα και συστήματα κίνησης που δεν καίνε!

Από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες τα τελευταία χρόνια και στη χώρα μας, τα SUV καταφέρνουν να συνδυάζουν όλα αυτά που αναζητά ο αγοραστής, με την ελκυστική εμφάνιση, τους χώρους και την απρόσκοπτη κίνηση σε χωματόδρομους, να αποτελούν μόνο μερικά από τα δυνατά χαρτιά που κρύβουν στο μανίκι τους. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για τα μοντέλα της μικρής κατηγορίας, τα οποία παρουσιάζουν ιδανικές διαστάσεις για κίνηση εντός και εκτός πόλης, ενώ εδώ και αρκετό καιρό η κατηγορία έχει διανθιστεί με προηγμένα συστήματα κίνησης, από ήπια έως και full υβριδικά, αλλά και όλη την «ποικιλία» σε τύπους καύσιμου μίγματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, εκτός από την βενζίνη και το diesel, στο παιχνίδι έχουν μπει δυνατά, το φυσικό αέριο αλλά και το υγραέριο, προσφέροντας οικονομικές λύσεις μετακίνησης που δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς. Πλέον τα μικρά SUV μπορούν και καταναλώνουν όσο και τα αυτοκίνητα που ανήκουν στα μικρά χάτσμπακ και οι έξι προτάσεις που ακολουθούν όχι μόνο σας ενδιαφέρουν, αλλά αντιπροσωπεύουν επάξια τις προσπάθειες των κατασκευαστών σε μια από τις πιο «καυτές» κατηγορίες αυτοκινήτου αυτή τη στιγμή.

Citroen C3 Aircross

Τιμή: Από 17.750 ευρώ

Πιο επίκαιρο από ποτέ παρουσιάζεται το Citroen C3 Aircross, έπειτα και από την ανανέωση που δέχτηκε από τη γαλλική εταιρία, τη στιγμή που είναι και το πιο προσιτό μοντέλο αυτού του αφιερώματος, αλλά και εκείνο που κινείται με συμβατικό κινητήρα βενζίνης, τον προηγμένο 3κύλινδρο PureTech των 1,2 λίτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην έκδοση με απόδοση 110 ίππων και 205 Nm, το 1200άρι μοτέρ βενζίνης συνεργάζεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και χρειάζεται 11,4 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει το μικρό των Γάλλων απο στάση έως τα 100 χλμ./ώρα, με την τελική να φτάνει στα 186 χλμ./ώρα. Παράλληλα, η μικτή κατανάλωση κατά το πρότυπο WLTP ανέρχεται σε 5,9-6 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 135-136 γρ./χλμ.

δοκιμή Νέο Citroen C3 Aircross 1.2 Puretech carandmotor.gr 2021

Με την άνεση από την ανάρτηση να αποτελεί ένα από τα δυνατά χαρτιά, το Citroen C3 Aircross κράτα ξεκούραστους τους επιβαίνοντες του σε μικρές και μεγάλες αποστάσεις. Οι Γάλλοι έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά σε αυτόν το τομέα με το crossover τους να συμπεριφέρεται φιλικά και προβλέψιμα ακόμη και σε σβέλτο ρυθμό οδήγησης, ενώ είναι απόλυτα σταθερό σε υψηλότερες ταχύτητες στην εθνική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα η καμπίνα, που χαρακτηρίζεται από πολύ καλή ποιότητα κατασκευής φιλοξοξενεί με άνεση τέσσερις ενήλικες, με το πορτ-μπαγκάζ να επεκτείνει τη χωρητικότητα του από τα στάνταρ 420 λίτρα, στα 510, στις πλουσιότερες εξοπλιστικές εκδόσεις που φέρουν συρόμενο κατά 150 χλστ. πίσω κάθισμα.

Ford Puma 1.0 ΜHEV

Από 20.577 ευρώ

Το Ford Puma αποτελεί δίχως αμφιβολία μια από τις πλέον δυναμικές προτάσεις της κατηγορίας των SUV πόλης, έχοντας μεταφέρει με απόλυτη επιτυχία τον γνώριμο οδηγοκεντρικό προσανατολισμό των προτάσεων της μπλε οβάλ φίρμας σε απόσταση μερικών εκατοστών από το έδαφος.

Από την πρώτη στιγμή που βρέθηκε στη χώρα μας, το εντυπωσιακό σε εμφάνιση… αιλουροειδές επένδυσε στην αποδοτικότητα του ήπια υβριδικού συνόλου του 1,0 λίτρου. O λόγος για τον πολυβραβευμένο EcoBoost κινητήρα των 998 κ.εκ., ο οποίος προσφέρεται σε διαμορφώσεις των 125 και των 155 ίππων και έχει στο «πλευρό» του το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων ή εναλλακτικά μια επτατάχυτη μονάδα διπλού συμπλέκτη που υπόσχεται ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην έκδοση των 155 ίππων και με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ανάμεσα στις προδιαγραφές του, το Ford Puma επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ. σε μόλις 8,7 δευτερόλεπτα, την στιγμή που η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν υπερβαίνει τα 5,0 λίτρα ανά 100 χλμ.

Ανεξαρτήτως έκδοσης, πάντως, αυτό που κάνει το Ford Puma να ξεχωρίζει είναι η «αιχμηρή» συμπεριφορά του στην άσφαλτο, η οποία δεν θα αφήσει ασυγκίνητους εκείνους που αναζητούν την οδηγική ευχαρίστηση ακόμα και στην καθημερινότητά τους.

Peugeot 2008 1.5 BlueHDi

Peugeot 2008 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τιμή: Από 20.500 ευρώ

To Peugeot 2008 βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας των SUV της ελληνικής αγοράς, έχοντας καταφέρει να ξεχωρίσει τόσο για την εμπνευσμένη σχεδίαση του αμαξώματος του όσο και για τα αποδοτικά κινητήρια σύνολα που απαρτίζουν την πλούσια γκάμα του.

Ανάμεσά τους ξεχωρίζει ο πετρελαιοκινητήρας BlueHDi του 1,5 λίτρου, ο οποίος προσφέρεται σε εκδόσεις των 110 ή των 130 ίππων, παντρεύοντας την πολυπόθητη οικονομία καυσίμου με τις δυναμικές επιδόσεις, ειδικά αυτές που αφορούν τις επιταχύνσεις εν κινήσει.

Στην αποδοτικότητα του κινητήρα πετρελαίου συμβάλλει και το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, όπου αυτό διατίθεται, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι το μηχανικό των έξι σχέσεων δεν υπηρετεί με την ίδια αποτελεσματικότητα και συνέπεια την αποστολή του γαλλικού SUV.

Peugeot 2008

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η κατανάλωση καυσίμου στις εκδόσεις diesel του Peugeot 2008 κυμαίνεται μεταξύ 4,4 και 4,8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα και αντιστοίχως οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μεταξύ 114 και 124 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώστε, ότι με μήκος που φτάνει στα 4,3 μέτρα, το SUV της γαλλικής εταιρίας αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προτάσεις της κατηγορίας των B-SUV και τις πρακτικότερες, με τον χώρο αποσκευών να έχει αφετηρία τα 405 λίτρα. Με τιμή εκκίνησης τα 20.500 ευρώ, το πετρελαιοκίνητο Peugeot 2008 συνιστά μια επιλογή την οποία πολύ δύσκολα μπορεί να προσπεράσει κανείς.

Renault Captur TCe 100 LPG

Τιμή: Από 19.830 ευρώ

Η πρώτη πρόταση διπλού καυσίμου στην κατηγορία των B-SUV έρχεται από τη Renault και δεν είναι άλλο από το Captur. Με τον avant garde σχεδιασμό του να την κάνει να ξεχωρίζει, η νέα γενιά του SUV των Γάλλων κερδίζει τις εντυπώσεις και με την υψηλή ποιότητα κατασκευής που θα συναντήσει κανείς στην καμπίνα του. Αυτό βέβαια που κάνει το Captur να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό είναι οι εκδόσεις βενζίνης/LPG, οι οποίες φέρουν την εργοστασιακή υπογραφή και εγγύηση της Renault.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκδοση διπλού καυσίμου του Renault Captur εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1,0 λίτρου, ο οποίος με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων ανεβάζει την απόδοση του στους 100 ίππους. Το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων αναλαμβάνει τη διαχείριση της μέγιστης ροπής των 170 Nm και την επίτευξη της πολυπόθητης ισορροπίας μεταξύ των επιδόσεων και της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου.

Σύμφωνα με τους Γάλλους, η έκδοση διπλού καυσίμου του Captur επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 13 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 173 χλμ./ώρα. Αντιστοίχως, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου ανέρχεται στα 7,5 λίτρα LPG ανά 100 χλμ. ή στα 5,8 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ. Μάλιστα το γεγονός ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα διατηρούνται κάτω από το όριο των 122 γρ./χλμ εξασφαλίζουν την καταβολή μηδενικών τελών κυκλοφορίας. Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι οι δύο δεξαμενές καυσίμου 48 λίτρων βενζίνης και 40 λίτρων LPG εξασφαλίζουν αυτονομία που αγγίζει τα 900 χιλιόμετρα, καθιστώντας το Renault Captur έναν πραγματικό δρομέα μεγάλων αποστάσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Skoda Kamiq 1.0 G-TEC

Τιμή: Από 20.100 ευρώ

Το Kamiq είναι το μικρότερο από πλευράς διαστάσεων μοντέλο στη SUV γκάμα της τσέχικης εταιρίας και εκτός από το πιο προσιτό, είναι και μια από τις πιο τίμιες προτάσεις της αγοράς.

Στη βασική εξοπλιστική έκδοση Active 1.0 TSI των 95 ίππων ξεκινά από τα 16.800 ευρώ, ωστόσο, για εκείνους που αναζητούν μια ακόμα πιο αποδοτική λύση, θα την βρουν στην έκδοση φυσικού αερίου -G-TEC- η οποία έχει αφετηρία στο πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού Ambition τα 20.100 ευρώ. Στην προκειμένη περίπτωση, ο τρικύλινδρος TSI κινητήρας του ενός λίτρου αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm ροπής και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, έχοντας την ικανότητα να καταναλώνει φυσικό αέριο και αμόλυβδη βενζίνη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το CNG Kamiq φέρει τρεις δεξαμενές που χωρούν συνολικά 13,8 κιλά φυσικού αερίου και εξασφαλίζουν αυτονομία έως 410 χιλιόμετρα. Στην περίπτωση μάλιστα που τα αποθέματα φυσικού αερίου εξαντληθούν, το Kamiq G-TEC θα συνεχίσει την πορεία με βενζίνη, χάρη στο «βοηθητικό» ρεζερβουάρ των εννέα (9) λίτρων. Έτσι, λοιπόν, η συνδυαστική αυτονομία μπορεί να φτάσει έως και τα 630 χιλιόμετρα, υπερβαίνοντας εκείνη μια μέσης συμβατικής έκδοσης βενζίνης.

Το μεγαλύτερο παρ’ όλα αυτά πλεονέκτημα προκύπτει από το εξαιρετικά περιορισμένο κόστος κίνησης. Με δεδομένη τη σημαντικά χαμηλότερη τιμή του φυσικού αερίου, το κόστος κίνησης περιορίζεται στο 50% σε σύγκριση με την αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση ή στο 30% αν το συγκρίνει κανείς με ένα μοντέλο με diesel μοτέρ. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι για να διανύσει κανείς μια απόσταση 100 χιλιομέτρων σε μεικτές συνθήκες κίνησης θα χρειαστεί περί τα μόλις 4,5 ευρώ.

Τoyota Yaris Cross 1.5 Hybrid

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τιμή: Από 20.320 ευρώ

Κάτι παραπάνω από δυναμική αναμένεται η είσοδος της ιαπωνικής εταιρίας στα μικρά SUV και στην ελληνική αγορά, με τον ερχομό του Yaris Cross και της υβριδικής του έκδοσης. Το νέο SUV της Toyota, που έρχεται να προστεθεί δίπλα στο best seller Yaris είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στην ελληνική αγορά, με τα πρώτα αυτοκίνητο να αναμένονται στη χώρα μας τις επόμενες ημέρες.

Το Yaris Cross θα διατίθεται με δύο κινητήρια σύνολα βενζίνης με το πρώτο από να είναι ο συμβατικός 3κύλινδρος των 1,5 λίτρων και 125 ίππων. Το δεύτερο είναι η έκδοση του εν λόγω μοτέρ που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και σε συνεργασία με έναν ηλεκτρικό κινητήρα, αποδίδει συνσυαστικά 116 ίππους, ενώ η δύναμη φτάνει στους τροχούς μέσω κιβωτίου συνεχώς μεταωαλλόμενων σχέσεων. Το υβριδικό σύστημα συμπληρώνει και η μικρή συστοιχεία μπαταριών ιόντων-λιθίου που τροφοδοτεί το ηλεκτρικό μοτέρ και επιτρέπει την ενεργή συμμετοχή του στην κίνηση του οχήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, η κατανάλωση του υβριδικού Yaris Cross περιορίζεται θεαματικά με τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου για το ιαπωνικό crossover να φτάνει στα 4,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και τις διοξειδίου του άνθρακα στα 99 γρ./χλμ., τοποθετώντας το στα μοντέλα που εξαιρούνται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το κέρδος σε αστικό περιβάλλον είναι ακόμα μεγαλύτερο, ενώ για εκείνους που θα θελήσουν ένα SUV πόλης με σύστημα τετρακίνησης, η Toyota προσφέρει το υβριδικό Yaris Cross με δύο ηλεκτροκινητήρες και κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ