Το carandmotor ταξίδεψε έως το Αμβούργο της Γερμανίας με σκοπό να συναντήσει για πρώτη φορά το ολοκαίνουργιο Toyota C-HR.
Όταν αναφέρεσαι σε ένα τετράτροχο με το βαρύ βιογραφικό του γνωστού σε όλους μας Toyota C-HR, οι συστάσεις περιττεύουν. Βλέπετε σε αυτά τα 8 χρόνια παρουσίας του στην ευρωπαϊκή ήπειρο, το C-HR κατάφερε όχι μόνο να αναδειχθεί ως το δημοφιλέστερο SUV της Toyota σε αγορές όπως αυτή της Ελλάδας αλλά και να χαράξει μια σαφή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο μετριοπαθές παρελθόν της ιαπωνικής φίρμας και σε ένα μέλλον στο οποίο ο οδηγός θα επέστρεφε εκ νέου στο επίκεντρο.
Βέβαια ο κοινότοπος όρος του οδηγοκεντρικού ίσως να αδικεί τον τρόπο με τον οποίο το C-HR άλλαξε μια για πάντα τις προτεραιότητες της Toyota και τον προσανατολισμό των μοντέλων της, χαράσσοντας με τις ευλογίες του τότε Προέδρου της μια νέα, πολύ διαφορετική ρότα.
BUY NOW
Μολονότι, λοιπόν, η πορεία του πρώτου και άκρως επιτυχημένου Toyota C-HR φτάνει στο τέλος της, η αποκάλυψη της δεύτερης κατά σειρά γενιάς του αφήνει την υπόσχεση ότι οι Ιάπωνες θα συνεχίσουν να κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση, ενισχύοντας ταυτόχρονα τον δείκτη… βιωσιμότητας ενός μοντέλου που ούτως ή άλλως διαθέτει μια πλούσια υβριδική παράδοση.
Οι πρώτες εντυπώσεις
Μετά τις λιγότερo ή περισσότερο απαραίτητες διατυπώσεις, η αυλαία ανοίγει και το νέο Toyota C-HR αποκτά κεντρική θέση στη σκηνή, τραβώντας όλα τα βλέμματα πάνω του. Αν θα έπρεπε να το περιγράψεις με μια λέξη, τότε ο χαρακτηρισμός του «ρηξικέλευθου» είναι εκείνος που έρχεται πρώτος στο μυαλό σου
Για μια ακόμα φορά το C-HR βρίσκεται πολύ κοντά στην πρωτότυπη υλοποίηση που επί της ουσίας προλόγιζε τη δεύτερη κατά σειρά γενιά του. Αιχμηρό σαν ένα καλογυαλισμένο «βέλος», σμιλεμένο από άκρη σε άκρη σαν ένα γλυπτό.
Το ιαπωνικό crossover όχι μόνον κατάφερε να διατηρήσει το δυναμικό του προφίλ αλλά και να το ενισχύσει, επενδύοντας τόσο στα νέα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του όσο και στις εμφανώς διαφοροποιημένες αναλογίες του πεντάθυρου αμαξώματος.
Οι τροχοί μοιάζουν να έχουν μετακινηθεί στις τέσσερις άκρες τους αμαξώματος, καθώς οι πρόβολοι περιορίστηκαν, οδηγώντας σε υποχώρηση και το συνολικό μήκος.
Ειδικότερα, το νέο Toyota C-HR φτάνει τα 4,36 μέτρα, όταν η αμέσως προηγούμενη γενιά του άγγιζε τα 4,39 μέτρα.
Αντίθετη πορεία έχει ακολουθήσει το πλάτος του αμαξώματος «κερδίζοντας» σχεδόν τέσσερα εκατοστά και σπάζοντας το φράγμα του 1,8 μέτρου.
Αναπόσπαστο στοιχείο της σχεδιαστικής ταυτότητας του νέου C-HR δείχνει να αποτελεί η διχρωμία του αμαξώματος, η οποία υπογραμμίζει και χρωματικά τη δυναμική εικόνα του αυτοκινήτου.
Ο εσωτερικός κόσμος
Εκ των πραγμάτων, το εσωτερικό δεν θα μπορούσε να ακολουθήσει την ίδια ρηξικέλευθη αρχιτεκτονική, όντας υποχρεωμένο να υπηρετήσει πιο… ταπεινούς σκοπούς όπως είναι η άνεση και η ευχρηστία
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η Toyota δεν επιχείρησε να δημιουργήσει στις επιμέρους επιφάνειες του πιλοτηρίου μια ιδιαίτερη σχεδιαστική ταυτότητα. Πέρα λοιπόν από την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 8 ή 12,3 ιντσών και τον επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων, υπάρχουν στοιχεία τα οποία συνηγορούν στη δημιουργία ενός οδηγοκεντρικά προσανατολισμένου οικοσυστήματος.
Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζει η ανυψωμένη κεντρική κονσόλα, η οποία διαχωρίζει πλήρως τον χώρο του οδηγού από εκείνον του συνοδηγού και τα καθίσματα με τα ενισχυμένα πλευρικά τμήματα που υπόσχονται τη βέλτιστη στήριξη του σώματος.
Σε ό,τι αφορά στην ποιότητα της κατασκευής και ειδικότερα των υλικών, το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό καλύπτεται από αφρώδες υλικό, ενώ στα καθίσματα όπως άλλωστε και στις μπροστινές πόρτες η επένδυση ακολουθεί το επίπεδο του εξοπλισμού.
Μολονότι τα σκληρά πλαστικά αποτελούν στις επιφάνειες του ταμπλό η εξαίρεση του κανόνα, στην πίσω σειρά καθισμάτων η εικόνα και ως εκ τούτου η αίσθηση που αποκομίζει κανείς είναι διαμετρικά αντίθετη.
Εδώ η Toyota φαίνεται να έχει προχωρήσει σε σημαντικές «εκπτώσεις» και μένει να αποδειχθεί αν ο μάλλον φτωχός διάκοσμος θα διατηρηθεί και στις εκδόσεις παραγωγής.
Ένα ακόμα στοιχείο το οποίο διαθέτει σαφή περιθώρια βελτίωσης είναι ο ρηχός χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών, καθώς το υπερυψωμένο δάπεδο σε συνδυασμό με τη τοποθέτηση της έδρας των πίσω καθισμάτων χαμηλά, έχει εξανεμίσει το απαραίτητο για την άνετη παραμονή ύψος.
Η κινητήριος δύναμη
Για πρώτη φορά στη σύντομη αλλά εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία του, το C-HR θα προσφέρεται και σε plug-in υβριδικές εκδόσεις. Πρόκειται για ένα σύνολο το οποίο συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 2,0 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας συνδυαστικά 223 ίππους.
Το κρισιμότερο στοιχείο του plug-in υβριδικού συνόλου είναι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, η πλήρη φόρτιση των οποίων διασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 66 χιλιομέτρων.
Η plug-in διαμόρφωση του νέου C-HR συνιστά την ισχυρότερη και ταχύτερη έκδοση στη νεοσύστατη γκάμα του ιαπωνικού μοντέλου. Σύμφωνα με την Toyota, η διαδικασία της επιτάχυνσης θα ολοκληρώνεται σε 7,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα.
Ο τίτλος του πιο προσιτού C-HR ανήκει σε εκείνη την έκδοση η οποία εφοδιάζεται το συμβατικό υβριδικό σύνολο, το όποιο έχει αφετηρία των ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης του 1,8 λίτρου αποδίδοντας 140 ίππους, ενώ για εκείνους που θα θελήσουν να αποκτήσουν μια τετρακίνητη διαμόρφωση, τότε ο συνδυασμός του δίλιτρου κινητήρα βενζίνης με τους δύο ηλεκτροκινητήρες στο self charging υβριδικό σύνολο των 198 ίππων αποτελεί μονόδρομο.
Η διαδικασία των παραγγελιών για το νέο Toyota C-HR αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του Φθινοπώρου, ωστόσο, οι πρώτες παραδόσεις στην Ελλάδα θα πραγματοποιηθούν στα τέλη αυτού του έτους.