Γιατί οι σούπερ-πλούσιοι προτιμούν μεταχειρισμένα supercars;

Ferrari California T

Μια παράξενη συνθήκη έχει δημιουργηθεί στην -όχι και τόσο μικρή- παγκόσμια σκηνή των supercars και πολυτελών αυτοκινήτων, καθώς οι εύποροι αγοραστές τους δείχνουν να προτιμούν όλο και περισσότερο τα μεταχειρισμένα.

Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό; Η βασική αιτία είναι η μεγάλη λίστα αναμονής που υφίσταται, πλέον, (ακόμα και) για τα καινούρια supercars, ακόμα και για εκείνους που θέλουν να τα αποκτούν όλα τώρα. Η μεγάλη καθυστέρηση παράδοσης των αυτοκινήτων, με τη σειρά της, έχει τις ρίζες της στην πανδημία, και -ως συνέπεια αυτής- στην παγκόσμια έλλειψη εξαρτημάτων των ηλεκτρονικών συστημάτων των αυτοκινήτων.

Μια ακόμη αιτία, αλλά διαχρονική, είναι ότι αμέσως μόλις ένα αυτοκίνητο περάσει στα χέρια του πρώτου του ιδιοκτήτη υπολογίζεται πως χάνει το 20 τοις εκατό της αξίας του, ενώ σε πέντε χρόνια χάνει περίπου τη μισή. Κι όταν πρόκειται για αυτοκίνητα εκατοντάδων χιλιάδων Ευρώ, αυτή η απώλεια αξίας μόνο αμελητέα δεν είναι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά συνέπεια οι πλούσιοι λάτρεις των σπορ -αλλά και υπερπολυτελών- αυτοκινήτων του πλανήτη, που έτσι κι αλλιώς δεν είχαν ιδιαίτερα έξοδα την εποχή του κορονοϊού, δείχνουν όλο και λιγότερο διατεθειμένοι να περιμένουν ορισμένους μήνες για να πάρουν στα χέρια τους το καινούριο τους αυτοκίνητο. Κι έτσι, προτιμούν τα μεταχειρισμένα supercars, που είναι άμεσα διαθέσιμα.

Η τιμή μιας μεταχειριμένης McLaren 765LT, για παράδειγμα, έχει αυξηθεί κατά 40 τοις εκατό (!) το τελευταίο χρονικό διάστημα, ενώ η Rolls-Royce Βόρειας Αμερικής επιβεβαίωσε ότι το μερίδιο πωλήσεών της από το πρόγραμμα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της αυξήθηκε από 33 σε 75 τοις εκατό τους τελευταίους δώδεκα μήνες.

Η αύξηση των τιμών των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι αγγίζει το εντυπωσιακό 30 τοις εκατό, σύμφωνα με την εταιρεία Edmunds της Βρετανίας.

Με αυτά τα δεδομένα, τα όλο και διευρυνόμενα προγράμματα εξατομίκευσης των υπερπολυτελών αυτοκινήτων, των supercars και των hypercars με (χειροποίητα, σε πολλές περιπτώσεις) και αποκλειστικά υλικά, δεν μοιάζουν αυτή τη στιγμή να είναι μια τόσο επικερδής δρατηριότητα για τους κατασκευαστές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αντίθετο λογικά ισχύει για προγράμματα όπως το «Ferrari Approved» της εταιρείας του Μαρανέλο, που περιλαμβάνει λεπτομερέστατο έλεγχο μιας μεταχειρισμένης Ferrari, πιστοποίηση γνησιότητας κάθε εξαρτήματός της, εγγύηση και οδική βοήθεια.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ