Ο Έλληνας Επικεφαλής της Lexus Europe στο carandmotor: Αυτό είναι το μέλλον της μάρκας
Στο περιθώριο της παγκόσμιας παρουσίασης του Lexus LBX, στο Μιλάνο, ο Head of Lexus Europe, Δημήτρης Τριποσπίτης, μίλησε στο carandmotor για το νέο μέλος της ιαπωνικής μάρκας που θέλει να κατακτήσει την ευρωπαϊκή αγορά, αλλά και τα σχέδιά της για το μέλλον.
Από την Toyota Ελλάς το 1997, στο «τιμόνι» της Lexus Ευρώπης το 2023. Ενδιάμεσοι σταθμοί οι πολυάριθμες υψηλές διοικητικές θέσεις σε τμήματα της Toyota Motor Europe και κινητήρια δύναμη η αγάπη και οι μακροχρόνιοι, αδιάρρηκτοι δεσμοί του με την ιαπωνική κουλτούρα.
Πρόκειται για ένα συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο της αυτοκίνησης, που έχει Έλληνα πρωταγωνιστή, τον κ. Δημήτρη Τριποσπίτη, Head of Lexus Europe, ο οποίος, στο πλαίσιο της παγκόσμιας παρουσίασης του νέου μοντέλου-ορόσημου της Lexus για την ευρωπαϊκή αγορά, LBX, στο Μιλάνο, είχε αναλάβει να παρουσιάσει στο πλήθος δημοσιογράφων τα επίπεδα εξοπλισμού του ιαπωνικού premium B-SUV και τις εντυπωσιακές δυνατότητες εξατομίκευσης που αυτό προσφέρει.
BUY NOW
Με το πέρας της ομολογουμένως ενδιαφέρουσας ομιλίας του, η ελληνική αποστολή προσέγγισε τον κ. Τριποσπίτη και με την πρώτη ανταλλαγή ελληνικών λέξεων ένα πλατύ χαμόγελο κατέκλυσε το πρόσωπό του. «Θα μείνετε και στο τραπέζι;», ρώτησε γεμάτος ενθουσιασμό του δημοσιογράφους συμπατριώτες του. Μια απάντηση, ωστόσο, που δεν μπόρεσε να είναι θετική, μιας και η πτήση επιστροφής στην Αθήνα ήταν προγραμματισμένη για λίγες ώρες αργότερα.
Προτού, ωστόσο, πάρουμε τον δρόμο για το αεροδρόμιο Μαλπένσα του Μιλάνου, το carandmotor.gr -το μόνο από τα ελληνικά Μέσα- είχε καταφέρει να κλείσει μια θέση για συνέντευξη με τον κ. Τριποσπίτη. Τον Επικεφαλής της Lexus Europe, ο οποίος μας περιέγραψε το ολοκαίνουργιο Lexus LBX, τις παραδοσιακές αξίες της μάρκας που θα διαποτίζουν κάθε νέο μοντέλο της, την πολιτική της Lexus ενόψει της απαγόρευσης πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, και τέλος την διαδρομή του ίδιου στον αυτοκινητιστικό κόσμο.
Α.Γ.: Το LBX είναι το Next Big Thing της Lexus για την Ευρώπη και θα διατεθεί, φυσικά, και στην Ελλάδα. Αποτελεί την αφετηρία για περαιτέρω διεύρυνση της ευρωπαϊκής γκάμας της μάρκας με νέα ενδιαφέροντα μοντέλα;
Δ.Τ: Το LBX είναι ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο για τη Lexus που έχει σχεδιαστεί για την Ευρώπη, η οποία θα είναι και η βασική του αγορά, ενώ εγκαινιάζει μια καινούργια εικόνα και ένα νέο κεφάλαιο για τη μάρκα. To LBX ναι μεν είναι μικρό σε μέγεθος, αλλά είναι γεμάτο κορυφαίες τεχνολογίες, διαθέτει ένα πολύ όμορφο design και μας επιτρέπει να επικοινωνήσουμε με πελάτες στους οποίους μέχρι σήμερα δεν είχαμε τη δυνατότητα να απευθυνθούμε.
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θεωρώ ότι ταιριάζει σε μεγάλο βαθμό και στο προφίλ του Έλληνα οδηγού. Οι ειδικά μελετημένες διαστάσεις του, η σχεδίαση του, η ποιότητα κατασκευής, σε συνδυασμό με την premium εμπειρία που προσφέρει, την premium casual εμπειρία όπως την ονομάζουμε - είναι χαρακτηριστικά που θα αντιληφθούν όσοι συμπατριώτες μας έχουν την ευκαιρία να οδηγήσουν το LBX.
Όσον αφορά τα μοντέλα που θα παραχθούν στο μέλλον, δεν είμαστε σε θέση να κάνουμε επίσημες δηλώσεις. Η Lexus, ωστόσο, εργάζεται έντονα πάνω στην εξέλιξη νέων αυτοκινήτων, ώστε αυτά να λανσαριστούν στην αγορά στο μέλλον.
Α.Γ. : Η Lexus έχει γίνει συνώνυμο της πολυτέλειας, της αξιοπιστίας και της παραδοσιακής ιαπωνικής κουλτούρας. Πώς θα διατηρήσει αυτά τα χαρακτηριστικά σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο -σε τεχνολογικό επίπεδο- αυτοκινητιστικό τοπίο;
Δ.Τ: Η Lexus προσπαθεί συνεχώς να δημιουργεί καινούργια προϊόντα. Κατά την εξέλιξη αυτών, ίσως αλλάζει η σχεδίαση, η τεχνολογία και το σύστημα κίνησης (αν θα είναι ηλεκτρικό, υβριδικό ή plug-in hybrid), αλλά πάντα με γνώμονα τις ανάγκες της αγοράς. Η Lexus -και η Toyota συνολικά- επενδύει σε όλες τις τεχνολογίες και το μότο που έχουμε είναι ότι προσφέρουμε στον πελάτη την τεχνολογία που επιθυμεί, ανάλογα με τις συνθήκες και τις ιδιαιτερότητες της εκάστοτε αγοράς.
Η εταιρεία θα εξελίσσεται διαρκώς, αλλά ταυτόχρονα θα συνεχίσει να εμμένει σε κάποιες σταθερές. Αφενός στη στρατηγική του "making luxury personal" (σ.σ. εξατομίκευση της πολυτέλειας), δηλαδή στη φιλοσοφία ότι πρέπει να είναι premium, αλλά ταυτόχρονα να προσαρμόζεται πλήρως στις ανάγκες και τα «θέλω» του κάθε οδηγού ώστε αυτός να νιώθει ξεχωριστός.
Επίσης, θα συνεχίσει να ακολουθεί μια πελατο-κεντρική πολιτική. Στα ιαπωνικά αυτό ονομάζεται "Omotenashi" και σημαίνει ότι συμπεριφέρεσαι στον πελάτη -σε κάθε επαφή που έχεις μαζί του- όπως ένας οικοδεσπότης σε έναν καλεσμένο του.
Κάθε μοντέλο της Lexus, επίσης, θα συνεχίσει να έχει μια πολύ συγκεκριμένη οδηγική συμπεριφορά, υιοθετώντας το λεγόμενο "Lexus Driving Signature": Τόσο οδηγός όσο και οι υπόλοιποι επιβάτες που βρίσκονται μέσα στην καμπίνα ενός Lexus πρέπει να αισθάνονται άνετοι, ασφαλείς, γεμάτοι αυτοπεποίθηση και να βιώνουν μια ευχάριστη εμπειρία.
Όλες αυτές οι βασικές αρχές θα συνεχίσουν να υπάρχουν, ανεξάρτητα από το τι μοντέλα θα παραχθούν στο μέλλον.
Α.Γ.: Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε από το 2035 να σταματήσουν να πωλούνται καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, θέτοντας σε πρώτο πλάνο τα ηλεκτρικά μοντέλα. Πώς αντιμετωπίζει η Lexus αυτή την εξέλιξη;
Δ.Τ: Εμείς έχουμε ανακοινώσει ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, μέχρι το 2035, θα έχουμε 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ στην Ευρώπη φιλοδοξούμε να επιτύχουμε τον συγκεκριμένο στόχο έως το 2030.
Αυτό διότι αφενός βλέπουμε ότι οι καταναλωτές στρέφονται σε πιο οικολογικά προϊόντα, και εν γένει ότι υιοθετούν έναν πιο φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής. Αφετέρου πολλές κυβερνήσεις παρέχουν κίνητρα (συμπεριλαμβανομένων φορολογικών) για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Αυτά προμηνύουν ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αυξάνονται, αλλά όχι με τον ίδιο ρυθμό σε όλες τις χώρες. Επομένως, μέχρι να περάσουμε σε ένα καθεστώς μηδενικών εκπομπών ρύπων, εμείς θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε και άλλες τεχνολογίες. Μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν πολλοί πελάτες που συνεχίζουν να θέλουν τα παραδοσιακά συστήματα κίνησης (σ.σ. θερμικούς κινητήρες), όπως και τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά.
Σε έρευνα, μάλιστα, που πραγματοποιήσαμε σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες κατά τη διαδικασία εξέλιξης του LBX, η πλειονότητα των οδηγών -γύρω στο 66%- ανέφερε ότι αν αγόραζε αύριο αυτοκίνητο στην κατηγορία των compact μοντέλων αυτό θα ήταν υβριδικό.
Στον αντίποδα, το ποσοστό που θα αγόραζε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν πολύ μικρότερο. Λανσάροντας, λοιπόν, το LBX με υβριδικό κινητήρα, πιστεύω ότι ανταποκρινόμαστε, με βάση τη δεδομένη χρονική στιγμή, στις ανάγκες της αγοράς.
Θα συνεχίσουμε, επομένως, να διαθέτουμε αυτοκίνητα που ενσωματώνουν τα παραδοσιακά συστήματα κίνησης, αλλά θα εξελίσσουμε διαρκώς και καινούργια ηλεκτρικά μοντέλα.
Α.Γ.: Κοιτάζοντας το βιογραφικό σας, έχετε μια λαμπρή πορεία στον χώρο του αυτοκινήτου, και πλέον είστε επικεφαλής του ευρωπαϊκού τμήματος μιας κορυφαίας αυτοκινητοβιομηχανίας. Μπορείτε να μας περιγράψετε τη διαδρομή σας;
Δ.Τ: Όταν τελείωσα το πανεπιστήμιο στην Αθήνα, και ταξίδεψα στο εξωτερικό για τις μεταπτυχιακές σπουδές μου, επέλεξα την Ιαπωνία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μάθω τη γλώσσα και κυρίως την ιαπωνική κουλτούρα και τη νοοτροπία των πολιτών της χώρας.
Ακολούθως, ο στόχος μου ήταν να διατηρήσω αυτούς τους δεσμούς που είχα δημιουργήσει με τη χώρα. Όταν, λοιπόν, επέστρεψα στην Ελλάδα ασχολήθηκα αρκετά με τις σχέσεις μεταξύ της χώρας μας και της Ιαπωνίας και η φυσιολογική εξέλιξη ήταν να εργαστώ σε μια εταιρεία που να έχει σχέση με τη χώρα.
Αυτή η εταιρεία ήταν η Toyota Ελλάς, μία από τις κορυφαίες και μεγαλύτερες στην Ελλάδα. Μετά την Toyota Ελλάς, τα βήματα γινόντουσαν μόνα τους και το 2001 μετακινήθηκα στην Toyota Ευρώπης, στα κεντρικά της στις Βρυξέλλες. Έκτοτε έμεινα στο Βέλγιο.
Η διαδρομή του κ. Δημήτρη Τριποσπίτη μέχρι να αναλάβει τα ηνία της Lexus Europe
Η ένταξη του κ. Δημήτρη Τριποσπίτη στον όμιλο Toyota έγινε το 1997 όταν διετέλεσε Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης στην Toyota Ελλάς και στη συνέχεια Επικεφαλής του τμήματος Εμπειρίας Πελατών.
Το 2001 εντάχθηκε στην Toyota Ευρώπης ως Διευθυντής Επιχειρησιακού Σχεδιασμού και εν συνεχεία Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής στο τμήμα Ανάπτυξης Εξουσιοδοτημένων Εμπόρων. Κατόπιν διετέλεσε Country Manager στο Τμήμα Πωλήσεων της Toyota, αρχικά για τις Σκανδιναβικές χώρες και στη συνέχεια για την Ιταλία και την Ελλάδα.
Μεταξύ 2011 - 2014 ο κ. Δημήτρης Τριποσπίτης διετέλεσε Αντιπρόεδρος στην Toyota Ουγγαρίας στη Βουδαπέστη, και μεταξύ 2014-2019 Γενικός Διευθυντής στο Τμήμα Πωλήσεων της Toyota Ευρώπης για την Ολλανδία, το Βέλγιο, την Αυστρία, την Ελβετία, την Ιρλανδία, την Πορτογαλία, την Ελλάδα, την Τουρκία, το Ισραήλ, τα Βαλκάνια και την Κύπρο. Στη συνέχεια υπήρξε Γενικός Διευθυντής του Τομέα Στόλου της Toyota Ευρώπης.
Μεταξύ 2019-2022 ο κ. Δημήτρης Τριποσπίτης διετέλεσε Πρόεδρος Toyota Νορβηγίας, ενώ από την 1η Ιανουαρίου του 2023 είναι Επικεφαλής της Lexus Ευρώπης.
Κατέχει πτυχίο από το Οικονομικό Τμήμα της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και μεταπτυχιακό τίτλο Σπουδών στα Οικονομικά από το Πανεπιστήμιο Ναγκόγια της Ιαπωνίας.