Πρώτη δοκιμή: Νέο Lexus UX 250h AWD

Lexus UX new

Το μικρότερο πολυτελές SUV της Lexus περνά στην δεύτερη φάση της ζωής του με αλλαγές ουσίας, όντας μια ισχυρή εναλλακτική στο κατεστημένο της κατηγορίας.

Το Lexus UX κυκλοφορεί στους δρόμους της Ευρώπης την τελευταία τριετία και όπως είναι απολύτως φυσιολογικό, έφτασε η ώρα να περάσει και αυτό από την απαραίτητη διαδικασία της ανανέωσης.

Η εμπορική πορεία που έχει διαγράψει μέχρι σήμερα το UX είναι αρκετά ικανοποιητική, με αυτή του 2021 να ξεχωρίζει μεταξύ των μοντέλων της ιαπωνικής εταιρείας. Η αυξημένη ζήτηση του UX έναντι του ανταγωνισμού οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ότι δίνει υψηλή προτεραιότητα στις εξηλεκτρισμένες μετακινήσεις, την φήμη της μάρκας, στην χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, την αξιοπιστία και φυσικά το κύρος της ιαπωνικής εταιρείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Lexus UX 250 h AWD 2

Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι το «αστικό» SUV της Lexus αποτελεί την είσοδο στην μάρκα, προσελκύοντας νέο αγοραστικό κοινό που αναζητά το πρώτο του premium αυτοκίνητο.

Ψηφιακή επικέντρωση

Η αισθητική ανανέωση που πραγματοποίησε η Lexus στο UX είναι επιδερμική και αφορά την προσθήκη μίας επιπλέον απόχρωσης, την Sonic Platinum, και την δυνατότητα διχρωμίας μεταξύ οροφής και υπόλοιπου αμαξώματος.

Μία ακόμα αλλαγή που πραγματοποίησαν οι μηχανικοί της Lexus αφορά τον διακόπτη του ηλεκτρικού πορτμπαγκάζ και τον μηχανισμό του, που πλέον λειτουργεί πιο γρήγορα και ομαλά.

Lexus UX 250 h AWD 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Lexus UX βασίζεται στην γνωστή διαμορφώσιμη πλατφόρμα GA-C και οι διαστάσεις του ανανεωμένου μοντέλου δεν έχουν διαφοροποιηθεί, πράγμα που σημαίνει ότι το μήκος του φτάνει τα 4,5 μέτρα, το πλάτος τα 1,84 μέτρα και το ύψος τα 1,54 μέτρα, με το μεταξόνιο να ακουμπά τα 2,64 μέτρα.

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές εντοπίζονται στις νέες ταπετσαρίες και τις διακοσμητικές φάσες που είναι φιλικές προς το περιβάλλον. Η σημαντικότερη αλλαγή όμως που φέρει το ανανεωμένο UX, αφορά το σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων.

Lexus UX 250 h AWD 7

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του ανανεωμένου Lexus UX αποτελείται πλέον από οθόνη αφής, καταργώντας το mouse pad που υπήρχε στην κονσόλα δαπέδου του προκατόχου του και προσφέρει αυξημένη χρηστικότητα. Παράλληλα, προσφέρει μεγαλύτερη συνδεσιμότητα και η λειτουργία του είναι ταχύτερη χάρη στον ισχυρότερο επεξεργαστή που διαθέτει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ταυτόχρονα, τα μεγέθη της οθόνης που το συνοδεύουν έχουν μεγαλώσει και ανάλογα με την έκδοση κυμαίνεται από τις 8 έως τις 12 ίντσες, διαθέτοντας καλύτερη ανάλυση και υψηλότερη ευκρίνεια. Ακόμα, η οθόνη έχει έρθει πιο κοντά στους εμπρός επιβάτες κατά 14 εκ., για ακόμα πιο εύκολο χειρισμό.

Lexus UX 250 h AWD 8

Το σύστημα πολυμέσων διαθέτει και ένα αναβαθμισμένο σύστημα αναγνώρισης της φωνής που εκτελεί αντίστοιχες εντολές του οδηγού, ενώ ο οδηγός μπορεί μέσω της εφαρμογής Lexus Link για smartphone να χειριστεί ορισμένες λειτουργίες του αυτοκίνητο από απόσταση.

Αναβάθμιση έχει υποστεί και το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, Lexus Safety System +. Το ανανεωμένο UX διαθέτει πλέον σύστημα ελέγχου ελιγμών σε διασταυρώσεις (Intersection Turning Assist), διορθωτική υποβοήθηση στο τιμόνι για διατήρηση της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας (Emergency Assist) και Dynamic Radar Cruise Control με Curve Speed Reduction που προσαρμόζει την ταχύτητα του οχήματος ανάλογα με το στρίψιμο του τιμονιού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Lexus UX 250 h AWD 10

Τα υλικά που αποτελούν την καμπίνα του ανανεωμένου UX είναι πολύ καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά, με την συναρμογή τους να βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο. Οι χώροι θα βολέψουν τέσσερις ενήλικους, αρκεί οι πίσω να μην είναι ξεπερνούν σε ύψος τα 1,85 μέτρα. Είναι επαρκής ο χώρος για τα πόδια τους, αλλά δεν συγκρίνεται με τον χώρο που έχουν στην διάθεσή τους οι εμπρός.

Η εργονομία του ανανεωμένου UX συνεχίζει να ευνοείται από τους φυσικούς διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες, ενώ η θέση οδήγησης είναι άνετη και με καλή πλευρική στήριξη. Η αίσθηση που έχει ο οδηγός θυμίζει περισσότερο επιβατικό μοντέλο παρά SUV.

Lexus UX 250 h AWD 16
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πορτμπαγκάζ από την άλλη, είναι μικρό για τα δεδομένα της κατηγορίας και φτάνει στην τετρακίνητη έκδοση AWD που οδηγούμε τα 283 λίτρα (320 λίτρα στο προσθιοκίνητο). Τουλάχιστον έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και διαθέτει γάντζους χειραποσκευών, ενώ δημιουργεί επίπεδο χώρο φόρτωσης σε περίπτωση που αναδιπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος.

Υβριδικό και υπεραποδοτικό

Οι σημαντικότερες αλλαγές που έφερε η ανανέωση του Lexus UX αφορούν την ηλεκτρική έκδοση 300 e με την μεγαλύτερη μπαταρία των 72,8 kWh να χαρίζει και 40% αυξημένη αυτονομία.

Γενικά όμως, οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας δεν το άφησαν χωρίς αλλαγές και βελτιώσεις, καθώς ενίσχυσαν την στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος επικεντρώνοντας την προσοχή τους στα σημεία σύνδεσης του αμαξώματος γύρω από τις τέσσερις πλευρικές και την πέμπτη πίσω πόρτα.

Lexus UX 250 h AWD 1

Ακόμα, στις δοκιμές του νέου UX στο Toyota Technical Center της Shimoyama βελτιστοποίησαν τη ρύθμιση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης και των αμορτισέρ. Σε συνδυασμό με τα νέα run-flat ελαστικά, κατάφεραν να βελτιώσουν την άνεση και να μειώσουν τον θόρυβο από την λειτουργία της ανάρτησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το υβριδικό σύστημα κίνησης του ανανεωμένου UX 250 h δεν έχει αλλαγές και πρόκειται για την τέταρτη γενιά αυτού της φίρμας. Αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό δίλιτρο βενζινοκινητήρα με κορυφαίο βαθμό θερμοδυναμικής απόδοσης που πλησιάζει το 41% και συνδυάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα για να αποδώσει συνολικά 184 ίππους. Το τελευταίο αποδίδει 109 ίππους και 202 Nm, κινώντας ηλεκτρικά με περισσή άνεση το ιαπωνικό υβριδικό SUV.

Lexus UX 250 h AWD 17

Και χάρη σε αυτή την δυνατότητά του, ο οδηγός του μπορεί να κινείται στις σφιχτές αστικές συνθήκες αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια και να μειώνει σε μεγάλο βαθμό την κατανάλωση καυσίμου. Ταυτόχρονα, η δυνατότητα ηλεκτρικής κίνησης εξασφαλίζει μοναδικά ήσυχες και ήρεμες μετακινήσεις, που δεν απαντώνται στον ανταγωνισμό. Σε αυτό βέβαια συμβάλει και η ενισχυμένη ηχομόνωση και τα ηχοαπορροφητικά τζάμια που διαθέτει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκτός αστικών συνθηκών ή όταν ο οδηγός χρειάζεται καλύτερες επιδόσεις, τότε θα αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο ο θερμικός κινητήρας. Η ενεργοποίησή του γίνεται πολύ ομαλά και ο θόρυβός του θα περάσει στην καμπίνα μόνο όταν πιέσει ο οδηγός και ανεβάσει στροφές.

Lexus UX 250 h AWD 9

Το υβριδικό σύστημα κίνησης διαθέτει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας, EV, Eco, Normal, και Sport, και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο e-CVT που δεν ξεχωρίζει για την αμεσότητά του. Η αμεσότητά του όμως βελτιώνεται αρκετά στο Sport πρόγραμμα, με τον θερμικό κινητήρα να δηλώνει πανταχού παρών. Υπάρχει διαθέσιμη και χειροκίνητη λειτουργία που χρησιμεύει κατά κύριο λόγο στην ρύθμιση του επιπέδου ανάκτησης της ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Το αυτοκίνητο δοκιμής είναι η τετρακίνητη έκδοση AWD που φέρει και ένα μικρό ηλεκτρομοτέρ στον πίσω άξονα. Η απόδοσή του είναι 7 ίπποι και 55 Nm και δεν επηρεάζει την συνολική απόδοση του υβριδικού συστήματος κίνησης. Η διαφορά τιμής μεταξύ των βασικών εκδόσεων εξοπλισμού είναι 4.200 ευρώ, ενώ επιβαρύνει το συνολικό βάρος του ιαπωνικού SUV κατά μόλις 60 κιλά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Lexus UX 250 h AWD 11

Οι επιδόσεις που χαρίζει το υβριδικό σύστημα κίνησης είναι καλές και σύμφωνα με τον κατασκευαστή να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 8,7 δλ. (8,5 δλ. το προσθιοκίνητο). Σε κάθε περίπτωση, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 177 χλμ./ώρα.

Προτεραιότητα όμως του ανανεωμένου UX δεν είναι επιδόσεις, αλλά η αρμόνια στις μετακινήσεις που χαρίζει ο πράος χαρακτήρας. Ο συνδυασμός του ραφιναρισμένου τρόπου λειτουργίας του υβριδικού συστήματος κίνησης, της προσεγμένης λειτουργίας της ανάρτησης και η ενισχυμένη ηχομόνωση, δημιουργούν ένα απόλυτα αγχολυτικό περιβάλλον οδήγησης.

Η άνεση που προσφέρει η αναθεωρημένη ανάρτηση σε συνδυασμό με την βελτιωμένη ακαμψία, είναι βελτιωμένη και πλέον αντιδρά κόσμια, ακόμα και τους τροχούς 18 ιντσών της έκδοσης Luxury του αυτοκινήτου δοκιμής.

Lexus UX 250 h AWD 14
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κύκλος στροφής και οι μαζεμένες σχετικά εξωτερικά διαστάσεις βοηθούν την ευελιξία στην πόλη, ενώ οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέφτες προσφέρουν και ικανό πεδίο ορατότητας προς το πλάι και πίσω.

Στο ταξίδι, το ανανεωμένο Lexus UX ταξιδεύει με λιγότερο αεροδυναμικό αέρα σε σχέση με το προκάτοχό του και χαρακτηρίζεται από ευθυβολία. Σε αυτές τις συνθήκες ο κινητήρας θα λειτουργήσει με χαμηλές σ.α.λ. και δεν θα ενοχλήσει, ούτε με θόρυβο αλλά ούτε και με την κατανάλωση που επιτυγχάνει.

Σε μια πιο σφιχτή διαδρομή ενός επαρχιακού, ο οδηγός θα εκτιμήσει την αμεσότητα του μπροστινού συστήματος και την ακρίβεια του τιμονιού, όχι όμως και την αίσθηση που χαρίζει το τελευταίο. Η τετρακίνηση δεν είναι εκεί για να διαφοροποιήσει την τροχιά που έχει επιλέξει ο οδηγός, αλλά για να βοηθήσει σε περίπτωση ολισθηρότητας του τερέν. Επιπλέον, το UX δεν προορίζεται για απαιτητικές εκτός δρόμου διαδρομές, γιατί το όριο το θέτουν από νωρίς η μικρή απόσταση από το έδαφος (16 εκ.) και οι «δύσκολοι» πρόβολοι.

Lexus UX 250 h AWD 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου, το ανανεωμένο Lexus UX δεν έχει αντίπαλο. Με μέση κατανάλωση δοκιμής τα 6,5 λτ./100 χλμ. μπορεί να θεωρηθεί βασιλιάς στην ολιγάρκεια καυσίμου. Στην πόλη μάλιστα, και με σωστό διάβασμα της ροής της κυκλοφορίας, το υβριδικό σύστημα μπορεί να πετύχει μέση κατανάλωση κοντά στα 5+ λτ./100 χλμ. χωρίς ιδιαίτερο κόπο.

Εν κατακλείδι

Η ανανέωση του Lexus UX έδωσε έμφαση στον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, και φυσικά στον ψηφιακό του κόσμο, χωρίς να πειράξει τα δυνατά σημεία του μοντέλου. Το προσεγμένο κόστος χρήσης που εξασφαλίζει το ιαπωνικό premium SUV συνοδεύεται από πληθώρα εξοπλιστικών χαρακτηριστικών ακόμα και από την βασική του έκδοση (Business στο FWD και Dynamic στο AWD).

Η τιμή εκκίνησης της γκάμας του ανανεωμένου Lexus UX ξεκινάει από τα 36.900 ευρώ για την προσθιοκίνητη έκδοση και από τα 41.100 ευρώ για την τετρακίνητη. Αναντίλεκτα, το UX παίζει σε μία πολύ δύσκολη και απαιτητική κατηγορία, που πλέον αποτελείται και από περισσότερους ανταγωνιστές, αλλά κανείς δεν μπορεί να μην του αναγνωρίσει ότι πρόκειται για μια πραγματικά ενδιαφέρουσα εναλλακτική πρόταση, που κάνει τα πάντα με τον δικό του πολιτισμένο τρόπο.

Lexus UX 250 h AWD 6
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο χαρακτήρας του λοιπόν είναι που το κάνει να ξεχωρίζει στην κατηγορία, αλλά δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε ότι η δικίνητη έκδοση μοιάζει μια πιο ορθολογική πρόταση στη γκάμα σε σχέση με την τετρακίνητη.

Κινητήρας βενζίνης: 1.987 κ.εκ., 153 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ., 190 Nm/4.400-5.200 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρες: 109 ίπποι/202 Nm (εμπρός), 7 ίπποι/55 Nm (πίσω)
Συνδυαστική ισχύς: 184 ίπποι
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο τύπου e-CVT, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 8,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 177 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,8 λτ./100 χλμ., 131 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.495/1.840/1.540 χλστ., 2.640 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.600 κιλά
Χώρος αποσκευών: 283 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 41.100 ευρώ (από 36.900 ευρώ η γκάμα) - 84 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ