Η τέταρτη γενιά του αυτοκινήτου πόλης της Dacia θα είναι αμιγώς ηλεκτρική και θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B EV.
Το Sandero της Dacia είναι ένα εξαιρετικά δημοφιλές μοντέλο, ανεξαρτήτου κατηγορίας, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και ξεχωρίζει για τον πολυτάλαντο και ολιγαρκή χαρακτήρα του. Η τελευταία του γενιά κυκλοφόρησε το 2020 και οι όλο και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων στη γηραιά ήπειρο, φαίνεται ότι δεν θα το αφήσουν ανεπηρέαστο και ίσως δεν δούμε εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες στην επόμενη που θα κυκλοφορήσει σε περίπου τρία χρόνια.
Προς το παρόν δεν έχει επιβεβαιωθεί τίποτα επίσημα, αλλά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Dacia, Denis Le Vot, έδωσε μερικές πληροφορίες στον βρετανικό Τύπο. Αυτές αναφέρουν ότι η εταιρεία δεν θα φύγει από την κατηγορία B και η επόμενη γενιά του Sandero θα διατηρήσει τις αναλογίες του αμαξώματος 2 όγκων και φυσικά τις μαζεμένες διαστάσεις.
BUY NOW
Σχεδιαστικά όμως, η επόμενη γενιά θα δείχνει πιο «ώριμη» και macho, και θα φέρει χαρακτηριστικά από το επερχόμενο Bigster. Θα αποκτήσει εντονότερες ακμές και λεπτομέρειες που θα ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους, μεγαλύτερους και εντονότερους θόλους για crossover εμφάνιση, ενώ δεν αποκλείεται να μειωθεί ελαφρώς το ύψος της οροφής προς τέρψη των οφθαλμών.
Όλα τα Dacia που θα κατασκευαστούν από το 2024 και μετά θα βασίζονται στην πλατφόρμα CMF-B του Ομίλου Renault, με τις ηλεκτρικές εκδόσεις να χρησιμοποιούν την αντίστοιχη CMF-B EV. Με απλά λόγια, το επερχόμενο Sandero θα είναι αδελφό μοντέλο των Renault 4, Renault 5 και Nissan Micra.
Προκειμένου όμως να διατηρηθεί χαμηλή η τιμή του, το νέο Sandero EV θα διαθέτει πιθανότατα ένα μικρότερο πακέτο μπαταριών από το επερχόμενο Renault 5. O CEO της φίρμας, ο κ. Le Vot, ανέφερε ότι νέο μοντέλο θα έχει μικρότερη αυτονομία και μεγαλύτερους χρόνους φόρτισης από τους ανταγωνιστές του.
Αυτό όμως δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη, μιας και η φύση της Dacia συμβαδίζει με την υψηλή σχέση τιμής προς αξία. Με ένα μικρότερο πακέτο μπαταριών και έναν ελαφρώς πιο αδύναμο ενσωματωμένο φορτιστή (OBC), είναι δεδομένο ότι θα πετύχει χαμηλότερη τιμή εκκίνησης από τον ανταγωνισμό, χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις από τον ιδιοκτήτη του.