Σε μια αυτοκίνηση που αλλάζει συνεχώς, οι κορυφαίες μάρκες του πλανήτη προετοιμάζονται για ένα μέλλον με μηδενικούς ρύπους, επενδύοντας πάνω σε μια εντελώς νέα γκάμα μοντέλων.
Από τη γέννηση κιόλας της αυτοκίνησης, οι κορυφαίες εταιρείες έχουν εξαρτηθεί από τις ισχυρότερες και πιο εντυπωσιακές μηχανικές λύσεις στα συστήματα κίνησής τους, για να χτίσουν μια φήμη υψηλών επιδόσεων και μοναδικών οδηγικών συγκινήσεων.
Πλέον, με την αυτοκίνηση να βαδίζει ολοταχώς προς την ηλεκτροκίνηση, μάρκες σαν τη Ferrari, τη Lamborghini, την Porsche, τη Rolls-Royce και τη Bentley, θα πρέπει να αλλάξουν εντελώς ρότα και να μπουν και αυτές στο «παιχνίδι» της πράσινης αυτοκίνησης, ώστε να αντεπεξέρθουν στα νέα δεδομένα.
BUY NOW
Πώς λοιπόν θα αντιμετωπίσουν αυτή την μεγάλη αλλαγή; Ας δούμε παρακάτω ανά μάρκα, τι έχουμε να περιμένουμε τα αμέσως επόμενα χρόνια και πως στοχεύει κάθε ένας από τους top κατασκευαστές του πλανήτη να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα.
Ferrari: Περισσότερα υβριδικά και για πρώτη φορά SUV
Η Ferrari έχει στρέψει το βλέμμα της στο πρώτο SUV της ιστορίας της, την περίφημη Purosangue, που θα έχει κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο και αναμένεται να είναι plug-in υβριδικό. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει την επόμενη χρονιά και για την κίνησή του θα φροντίζει το σύστημα της Ferrari 296 GTB.
H νέα Ferrari 296 GTB με το σπορ plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης που διαθέτει τον πρώτο V6 στην ιστορία της μάρκας μετά από σχεδόν 40 χρόνια, δέχεται ήδη παραγγελίες και θα ξεκινήσει τις παραδόσεις της στο δεύτερο μισό του 2022. Αντίστοιχα, η πρώτη plug-in υβριδική Ferrari στην ιστορία, η SF90 Stradale, θα συνεχίσει να πωλείται μέχρι το 2025. Από εκεί και πέρα η F8 Tributo θα σταματήσει την επόμενη χρονιά, η Roma θα συνεχίσει μέχρι το 2025 και ένα νέο V12 supercar μπορεί να μπει στην παραγωγή από τον Ιανουάριο.
Porsche: Η Taycan δείχνει το δρόμο
Για την Porsche, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έχει γίνει. Η Taycan συμπληρώνει σχεδόν 2 χρόνια στην αγορά και πλέον, πουλά περισσότερα αυτοκίνητα από το μοντέλο-σημαία της εταιρείας, την 911. Υπό αυτό το πρίσμα, η μάρκα θα συνεχίσει αυτή της την στόχευση προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και έτσι, το 2023 το μικρότερο SUV της, η Macan, θα αποκτήσει και ηλεκτρική έκδοση. Αμέσως μετά, την ίδια μάλιστα χρονιά, θα ακολουθήσουν ηλεκτρικές εκδόσεις των 718 Boxster και 718 Cayman, ενώ το 2025 θα υπάρξει και ηλεκτρική Cayenne.
Πάντως, παρότι θα προχωρήσει ξεκάθαρα προς τον ηλεκτρισμό, η Porsche δεν θα σταματήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία. Η στρατηγική των 3 κύριων ειδών μοτέρ (βενζίνη, ηλεκτρικό, plug-in υβριδικών) θα συνεχίσει να υπάρχει μέχρι το 2030. Για πρώτη φορά εξάλλου το 2023 θα δούμε και plug-in υβριδική έκδοση της Porshe 911.
Lamborghini: Υβριδικά και βλέπουμε για ηλεκτρικό
Η Lamborghini προχωρά και αυτή προς την… ηλεκτροποίηση της και, εκμεταλλευόμενη την τεχνογνωσία της Audi και της Porsche που βρίσκονται και αυτές στο VW Group, συνεχίζει να προσφέρει συνεχώς νέα υβριδικά μοντέλα. Μάλιστα, έχει ήδη οριοθετηθεί το πότε θα δούμε στην αγορά τις τελευταίες νέες «Lambo» αποκλειστικά με μοτέρ βενζίνης, το 2024 που θα έρθει η νέα Huracan, και μετά από εκεί και πέρα δεν θα ξαναϋπάρξει νέο μοντέλο χωρίς υβριδικό σύστημα κίνησης.
Σε ό,τι αφορά τώρα στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, η Lamborghini θα μας φέρει το πρώτο ηλεκτρικό της μοντέλο μετά τα μέσα αυτής της δεκαετίας, χωρίς προς το παρόν να βιάζεται. Το αυτοκίνητο θα είναι ένα 2+2 θέσεων GT που εξελίσσεται σε συνεργασία με την Porsche και την Audi, έχοντας ως στόχο παραγωγής κάπου ανάμεσα στο 2025 και το 2027.
Maserati: Διεύρυνση της γκάμας με περισσότερη ηλεκτρική δύναμη
Από τον επόμενο χρόνο η Maserati μπαίνει σε μια νέα εποχή, λανσάροντας νέα μοντέλα και επενδύοντας ακόμη περισσότερο στα υβριδικά αυτοκίνητα. Πρώτη και καλύτερη η νέα Grecale, το μεσαίο crossover που βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα της Alfa Romeo Stelvio και η οποία θα φέρει και ηλεκτρική έκδοση (το 2022).
Το 2022 επίσης θα λανσαριστεί η νέα Maserati MC20 με 621 ίππους, που θα έχει και υβριδική έκδοση, ενώ η Levante ήδη απέκτησε mild-hybrid σύστημα και από το 2023 θα έρθει και υβριδική. Τέλος, από την επόμενη χρονιά η Maserati GranTurismo σε κουπέ και κάμπριο, θα αποκτήσει για πρώτη φορά και ηλεκτρική έκδοση.
Bentley: Στο δρόμο της ηλεκτροκίνησης
Μέχρι το 2030 η Bentley θα έχει μια αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα, όμως μέχρι τότε η βρετανική φίρμα θα στοχεύσει περαιτέρω στα υβριδικά αυτοκίνητα, με την πρώτη ηλεκτρική Bentley να παρουσιάζεται το 2025.
Άλλωστε το 2026 και στο πλαίσιο της στρατηγικής Bentley 100, η Bentley θα έχει ολοκληρώσει την πλήρη υβριδική παροχή 8κύλινδρων και 12κύλινδρων μοτέρ στη γκάμα της, ώστε μετά να επικεντρωθεί στα ηλεκτρικά. Στα τέλη του 2021 θα παρουσιαστεί η πρώτη plug-in υβριδική Bentley Flying Spur, το 2024 θα ακολουθήσει η Continental GT με ένα νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, ενώ το 2025 θα δούμε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο.
Rolls-Royce: Τέλος οι παραδοσιακές Rolls εν όψει νέου ηλεκτρικού
Η Rolls-Royce αλλάζει και από τον επόμενο χρόνο θα βάλει σταδιακά τέλος στα κουπέ και κάμπριο μοντέλα της (Wraith και Dawn), ώστε να κάνει χώρο για νέα προϊόντα και κυρίως, για την περίφημη πρώτη ηλεκτρική Rolls στην ιστορία. Παράλληλα, θα προσπαθήσει να βρει τρόπους ώστε να κάνει πιο «καθαρό» τον περίφημο V12 κινητήρα της, ώστε να επιτύχει να του δώσει μέλλον εν όψει των αλλαγών που φέρουν οι νέες νόρμες ρύπων.
Ειδικά για το κομμάτι του ηλεκτρισμού, ένα νέο ηλεκτρικό crossover αναμένεται να παρουσιάσει η μάρκα στα μέσα περίπου της δεκαετίας, έχοντας το ίδιο σύστημα κίνησης με αυτό των νέων κορυφαίων ηλεκτρικών BMW (η Rolls-Royce είναι μέλος του ίδιου γκρουπ). Άλλωστε η ίδια μάρκα θεωρεί ότι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών μοντέλων ταιριάζουν στον χαρακτήρα μιας Rolls-Royce, εξ ου και αναμένεται περαιτέρω ανάπτυξη σε αυτόν τον τομέα.
Aston Martin: Πολύ δουλειά εν όψει του μέλλοντος
Τα επόμενα χρόνια στην Aston Martin θα είναι ιδιαίτερα δημιουργικά, με άξονα πάντα την περίφημη DBX, το πρώτο SUV στην ιστορία της, που έχει φέρει νούμερα πωλήσεων που η εταιρεία δεν είχε δει ξανά, οδηγώντας για πρώτη φορά τη μάρκα έξω από την «κόκκινη» ζώνη των οικονομικών.
Μάλιστα η επιτυχία αυτή της DBX σπρώχνει προς τα πίσω, στο 2025, τη μετάβαση της εταιρείας προς τον ηλεκτρισμό, που πάντως θα ξεκινήσει σε λίγους μήνες με την πρώτη mild-hybrid DBX και θα συνεχιστεί αργότερα με την υβριδική και plug-in υβριδική έκδοσή της. Στόχος άλλωστε της φίρμας είναι μέχρι το 2025 από τα 6.000 αυτοκίνητα ανά έτος που πουλά τώρα, να φθάσει στα 10.000 αυτοκίνητα ανά χρονιά, με αντίστοιχη πρόοδο και στον τομέα του στυλ, της εσωτερικής πολυτέλειας και των τεχνολογικών εφαρμογών των μοντέλων της.
McLaren: Πλήρης ηλεκτρισμός από το 2026
Η McLaren έχει θέσει ως στόχο μέχρι το 2026 να πετύχει μια μετάβαση προς ένα 100% «ηλεκτροποιημένο» πορτφόλιο μοντέλο (υβριδικά, plug-in υβριδικά), με την πρώτη πλήρως ηλεκτρική McLaren να αναμένεται στα τέλη της δεκαετίας.
Ήδη και από τον προσεχή Νοέμβριο η νέα Artura, το plug-in υβριδικό υπεραυτοκίνητο της μάρκας, θα κάνει την πρώτη της παρουσία στους δρόμους, όντας μεταξύ άλλων η πρώτη McLaren με V6 μοτέρ στην ιστορία. Σχεδόν όλες οι υπόλοιπες McLaren που θα ακολουθήσουν θα είναι υβριδικές, ενώ μοντέλα όπως η αρχική McLaren 570S θα σταματήσουν να διατίθενται χωρίς να έχουν αντικαταστάτη.