Το compact SUV της Peugeot μονοπωλεί το ενδιαφέρον στην κατηγορία των SUV, έχοντας το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς σε λιανικές και εταιρικές πωλήσεις. Ποιο, όμως, είναι το τρίπτυχο της επιτυχίας του νέου 2008;
Μοναδική σχεδίαση-Υψηλή τεχνολογία
H νεά γενιά του 2008 εισήγαγε μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία στην γκάμα της Peugeot, με την οποία ενισχύεται ο μοναδικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου στην κατηγορία. Το εμπρός μέρος ξεχωρίζει χάρη στη μεγάλη μάσκα, το σμιλεμένο καπό και τα LED φώτα ημέρας που παραπέμπουν σε δόντια λιονταριού.
BUY NOW
Μυώδες, με έντονα φαρδείς ώμους, το πίσω μέρος περιλαμβάνει τα φωτιστικά σώματα με τη γνώριμη πλέον από το νέο 208, μαύρη γυαλιστερή «φάσα» ανάμεσά τους και την εξάτμιση με τη διπλή απόληξη στις εκδόσεις 1.2 PureTech 130hp & 155hp GT Line και GT. Η φωτιστική ταυτότητα του πίσω μέρους ξεχωρίζει με την παρουσία των 3 LED «νυχιών» στα φωτιστικά σώματα.
Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό στοιχείο που διακρίνεται μέρα και νύχτα και απαντάται πλέον στο πίσω μέρος όλων των εκδόσεων. Τα πίσω φωτιστικά σώματα χρησιμοποιούν τεχνολογία LED σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού.
Βέβαια, ο σύγχρονος εξωτερικός χαρακτήρας, με βάση και τις τάσεις της εποχής, συνδυάζεται άψογα με ένα πλέγμα νέων τεχνολογιών για τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια και άνεση του οδηγού και των επιβατών.
Έτσι, μοναδικό για την κατηγορία του είναι το επίπεδο εξοπλισμού και ο αριθμός συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης που προέρχονται από μοντέλα ανώτερων κατηγοριών: Drive Assist Plus, σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης (Επιπέδου 2) που συνδυάζει:
Adaptive Cruise Control & λειτουργία Stop & Go
Ενεργή υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας Lane Positioning
Assist που δίνει τη δυνατότητα επιλογής της τοποθέτησης του αυτοκινήτου (Lane Positioning) στη λωρίδα κυκλοφορίας (διαθέσιμο αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων)
- Auto Park Assist, το οποίο αναλαμβάνει τον αυτόματο χειρισμό των κινήσεων του τιμονιού κατά την είσοδο ή έξοδο από μία θέση στάθμευσης, επιτυγχάνοντας το παρκάρισμα ακόμα και σε θέσεις που η απόσταση από τα σταθμευμένα αυτοκίνητα εμπρός και πίσω, είναι μόλις 60 εκατοστά,
- Τελευταίας γενιάς αυτόματο σύστημα πέδησης εκτάκτου ανάγκης με camera & radar, με λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών ημέρα και νύχτα και σε ταχύτητες από 5 έως και 140 χλμ/ώρα,
- Προειδοποίηση οδηγού για επικείμενο κίνδυνο (σύσταση για φρενάρισμα εάν αυτό κριθεί απαραίτητο)
- Ενεργό σύστημα προειδοποίησης & διόρθωσης σε περίπτωση ακούσιας απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, με αναγνώριση της άκρης του δρόμου, ακόμα και χωρίς διαγράμμιση
- Αυτόματη ενεργοποίηση μεγάλης σκάλας φώτων για καλύτερη εστίαση της προσοχής στο δρόμο
- Εκτεταμένη λειτουργία αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης (μονόδρομος, stop, κ.α.) με σύσταση τήρησης ορίων ταχύτητας
- Ενεργό σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας
- Ηλεκτρικό χειρόφρενο με αυτόματη λειτουργία.
Οι χώροι και το Peugeot i-Cockpit κάνουν τη διαφορά
Οι διαστάσεις του 2008 είναι οι μεγαλύτερες στην κατηγορία του, με μήκος 4.300 μέτρα και μεταξόνιο 2,6 μέτρων, εξασφαλίζοντας έτσι ευρυχωρία στα πίσω καθίσματα και άνετο χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 434 λίτρα ανεξαρτήτως κινητήρα ακόμα και στην 100% ηλεκτρική έκδοση. Παράλληλα, η ύπαρξη του Peugeot i-Cockpit αναβαθμίζει τη συνολική εικόνα και συμπληρώνει τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου:
- Υπερυψωμένος ψηφιακός πίνακας οργάνων 10’’ 3D,
- Κεντρική οθόνη αφής 7’’ & 10’’ με εύκολη πρόσβαση στο χειρισμό της
- Τιμόνι μικρής διαμέτρου με ενσωματωμένα χειριστήρια
Η τεχνολογία που αγαπήθηκε ιδιαίτερα από 5 εκατομμύρια πελάτες αυτοκινήτων Peugeot σε ολόκληρο τον κόσμο, παρουσιάζεται και στο 2008 σε μία εντελώς νέα μορφή. Όλες οι πληροφορίες εμφανίζονται ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10’’ 3D, στο βασικό εξοπλισμό από την έκδοση Allure, παρουσιάζει όλες τις ενδείξεις με τη μορφή ολογράμματος.
Οι πληροφορίες εμφανίζονται πιο κοντά ή πιο μακριά από τα μάτια του οδηγού, ανάλογα με τη σημαντικότητα και τον επείγοντα χαρακτήρα τους, μειώνοντας έτσι κατά μισό περίπου δευτερόλεπτο το χρόνο αντίδρασής του. Ανάλογα με την έκδοση, η οθόνη αφής μπορεί να έχει διαγώνιο μέχρι και 10 ίντσες και ελέγχεται από διακόπτες αφής πίσω από τους διακόπτες αεροπορικού τύπου.
Σε βενζίνη, ντίζελ και ηλεκτρικό
Με το νέο 2008 η Peugeot μπορεί να καλύψει οποιαδήποτε ανάγκη προσφέροντας το μοντέλο της με τρεις διαφορετικούς τύπους κινητήριων συνόλων. Πλήρως εναρμονισμένοι με τις τελευταίες προδιαγραφές εκπομπών Euro 6, οι κινητήρες εσωτερικής καύσεως ενσωματώνουν τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις της Peugeot και διαθέτουν όλοι σύστημα Stop & Start, φίλτρο μικροσωματιδίων και πολύ χαμηλές εκπομπές CO2. Για ακόμα περισσότερη ευκολία και άνεση στην οδήγηση, ορισμένοι από τους κινητήρες συνδυάζονται και με το νέο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων EAT8.
Οι κινητήρες βενζίνης βασίζονται στον 3κύλινδρο κινητήρα PureTech 1.2 λίτρων:
- 1.2 PureTech 100 S&S με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (CO2: 105 g/km)
- 1.2 PureTech 130 S&S με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (CO2: 103 g/km) ή αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων EAT8 (CO2: 109 g/km)
- 1.2 PureTech 155 S&S με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων EAT8, μόνο στην έκδοση GT (CO2: 113 g/km) .
Σε ότι αφορά στις εκδόσεις Diesel, υπάρχει ο 4κύλινδρος κινητήρας BlueHDi 1.5 λίτρων:
- 1.5 BlueHDi 100 S&S με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (CO2: 96 g/km) ,
- 1.5 BlueHDi 130 S&S με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων EAT8 (CO2: 100 g/km).
Τέλος, διαθέσιμη είναι και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με μοτέρ 136 ίππων και 260 Nm ροπής άμεσα διαθέσιμη. Η μεγάλη ισχύς των 50 kWh της μπαταρίας χαρίζει στο αυτοκίνητο αυτονομία της τάξεως των 310 χιλιομέτρων, σύμφωνα με το νέο πρότυπο WLTP. Η συγκεκριμένη μπαταρία καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ. για το 70% της ικανότητας φόρτισής της.
Στο Peugeot e-2008 έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στο χαρακτηριστικό αυτό, καθώς η οδική του συμπεριφορά δεν διαφοροποιείται καθόλου σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή τα μοντέλα diesel. Οι άξονες μετάδοσης έχουν τροποποιηθεί κατάλληλα και η κατανομή του βάρους είναι ιδανική. Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται από τη διαθέσιμη ισχύ του δικτύου :
15 ώρες και 30 λεπτά για πλήρη φόρτιση μέσω παροχής τύπου Green UpTM,
7 ώρες και 20 λεπτά για πλήρη φόρτιση μέσω WallBox (μονοφασικό ισχύος 7.4 kW)
30 λεπτά για φόρτιση στο 80% της μπαταρίας μέσω δημόσιων σημείων φόρτισης ισχύος 100 kW
Διαβάστε επίσης
BMW M4 Coupe: Οδηγούμε στην Ελλάδα το βαυαρικό υπερόπλο των 510 ίππων
Δοκιμάζουμε το Peugeot 2008 1.5 BlueHDi των 130 ίππων
Δείτε εδώ το carandmotor.gr, το πρώτο premium site αυτοκινήτου στην Ελλάδα
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ