Πολλά και ενδιαφέροντα είναι τα νέα λανσαρίσματα που θα γίνουν στην Ελλάδα μέσα στους επόμενους μήνες. Το carandmotor.gr συγκέντρωσε και παρουσιάζει τα 5 καινούργια αυτοκίνητα που θα δούμε στη χώρα μας και θα έχουν μεγάλο ενδιαφέρον.
Το 2022 ήταν μια ιδιαίτερα σημαντική χρονιά για το χώρο της αυτοκίνησης καθώς γνωρίσαμε πολλά νέα μοντέλα από όλες σχεδόν τις κατηγορίες. Φυσικά την τιμητική τους, όπως είναι αναμενόμενο, είχαν οι δημοφιλείς κατηγορίες των SUV και των ηλεκτρικών (δείτε εδώ πότε θα είναι όλα τα καινούργια αυτοκίνητα ηλεκτρικά). Δύο μήνες πριν τη λήξη της χρονιάς, παρακάτω θα βρείτε 5 νέα μοντέλα που περιμένουμε στην ελληνική αγορά το επόμενο διάστημα.
Jeep Avenger
Το compact SUV Jeep Avenger αποτελεί την αιχμή του δόρατος μιας νέας σειράς αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας για την Ευρώπη, τα οποία θα αποτελέσουν βασικό στοιχείο της στρατηγικής εξηλεκτρισμού της μάρκας σε παγκόσμιο επίπεδο, έτσι ώστε η Jeep να αποτελεί την κορυφαία μάρκα SUV μηδενικών ρύπων. Σε επίπεδο συστημάτων κίνησης, το Jeep Avenger εφοδιάζεται με ένα νέας γενιάς αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα 400V, που αποτελείται από ένα νέο ηλεκτροκινητήρα και μια νέα μπαταρία.
BUY NOW
Με δυνατότητα φόρτισης 100 kW σε δίκτυο DC, μόλις τρία λεπτά φόρτισης αρκούν για την ανάκτηση 30χλμ. αυτονομίας, ενώ 24 λεπτά είναι αρκετά έτσι ώστε το επίπεδο φόρτισης να ανέβει από το 20 στο 80%. Το νέας γενιάς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης των 400V είναι το πρώτο που παρουσιάζει η Emotors, η κοινοπραξία των Stellantis και Nidec Leroy-Somer Holding. Αποδίδει 115 kW (156 ίπποι) και 260Nm ροπή.
Η νέα μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh κατασκευάζεται από τη Stellantis, προσφέρει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και εξαιρετική αναλογία ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας. Συγκεκριμένα η μπαταρία αποτελείται από 17 μονάδες με συνολικά 102 στοιχεία (Lithium-Ion NMC 811) και εξασφαλίζει στο Avenger 400 χλμ. αυτονομίας σε μικτές συνθήκες WLTP και 550 χλμ. σε αστικές συνθήκες.
Το σύστημα Selec-Terrain προσφέρει έξι επιλογές: “Normal” για την καθημερινή χρήση, “Eco” για μέγιστη αυτονομία, “Sport” για υψηλότερη απόδοση, “Snow” για μέγιστη πρόσφυση σε παγωμένες συνθήκες, “Mud” για μέγιστη απόδοση σε λασπωμένες διαδρομές και “Sand”, η οποία περιορίζει την πιθανότητα το όχημα να ακινητοποιηθεί σε αμμώδες έδαφος.
Η αρχιτεκτονική του οχήματος επιτυγχάνει να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο συμπαγές, χωρίς κανένα συμβιβασμό όσον αφορά στα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της Jeep. To Avenger έχει μήκος μόλις 4,08 μέτρα, 16 εκατοστά πιο μικρό από το Renegade. Την ίδια στιγμή οι πολύ μικροί πρόβολοι εμπρός και πίσω και οι μεγάλοι τροχοί κάνουν ακόμα πιο δυναμικές τις αναλογίες του. Οι μικροί πρόβολοι σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη στην κατηγορία απόσταση από το έδαφος (200 χλστ.) προσφέρουν εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης (20 μοίρες), ράμπας (20 μοίρες) και διαφυγής (32 μοίρες), οι οποίες είναι απαραίτητες για τις εκτός δρόμου διαδρομές, αλλά και εξαιρετικά χρήσιμες ακόμα και στις αστικές συνθήκες.
Dacia Jogger Hybrid
To Jogger Hybrid αποτελεί την πρώτη υβριδική πρόταση της Dacia που θα δούμε στις ευρωπαϊκές αγορές στις αρχές του 2023. Η νέα υβριδική έκδοση φέρει το σύστημα κίνησης των αντίστοιχων εκδόσεων Ομίλου Renault, πράγμα που σημαίνει ότι αποτελείται από έναν 1.600άρη κινητήρα βενζίνης, δύο ηλεκτρομοτέρ, αυτόματο multi-mode κιβώτιο και μία αναβαθμισμένη μπαταρία 1,3 kWh (από 1,2 kWh).
Η ισχύς της έκδοσης είναι 140 ίπποι και σύμφωνα με τις προδιαγραφές της θα προσφέρει μεγάλη οικονομία καυσίμου και υψηλή απόδοση στις αστικές μετακινήσεις με ηλεκτρική λειτουργία που θα πλησιάζει το 80% του χρόνου μετακίνησης.
Peugeot 408
Η Peugeot παρουσίασε πριν μερικές εβδομάδες το νέο 408, ένα 5θυρο fastback μοντέλο που συνδυάζει μοναδικά χαρακτηριστικά. Βασίζεται στην αναβαθμισμένη εκδοχή της πολυδιαμορφώσιμης πλατφόρμας EMP2 και το μήκος του φτάνει τα 4,69 μέτρα.
Το νέο Peugeot 408 εξοπλίζεται με συστήματα κίνησης τελευταίας γενιάς, που πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro 6.4, που διακρίνονται για την υψηλή τους απόδοση και την φιλικότητα προς το περιβάλλον. Η βενζινοκίνητη γκάμα διαθέτει μία επιλογή προς το παρόν και αφορά τον πολυβραβευμένο 3κύλινδρο 1.2 PureTech. Στην συγκεκριμένη εφαρμογή, αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ., και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.1.2 PureTech 130 S&S με αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων (ΕΑΤ8).
Στην υπόλοιπη γκάμα του νέου Peugeot 408 συναντάμε τις επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις, με συνδυαστική ισχύ 180 ή 225 ίππων. Τόσο η έκδοση Hybrid 180 όσο και η Hybrid 225 συνδυάζονται αποκλειστικά με το ειδικά εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων e-EAT. Το plug-in hybrid σύστημα κίνησης του νέου 408 αποτελείται από έναν 4κύλινδρο 1.600άρη PureTech κινητήρα με 150 ή 180 ίππους, ένα ηλεκτρομοτέρ 110 ίππων και 320 Nm, και από μία μπαταρία χωρητικότητας 12,4 kWh που εξασφαλίζει ικανή ηλεκτρική αυτονομία από μία πλήρη φόρτιση διάρκειας μικρότερης των δύο ωρών. Η συνδυαστική ισχύς στην πρώτη περίπτωση είναι 180 ίπποι και στην δεύτερη 225 ίπποι, με την ροπή να φτάνει και στις δύο περιπτώσεις τα 360 Nm.
Renault Austral
Tο αμάξωμα του Austral δεν ξεφεύγει από τα παραδοσιακά όρια της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV, με το μήκος του να φτάνει στα 4,51 μέτρα, ενώ το πλάτος και το ύψος βρίσκονται στα 1,83 και 1,62 μέτρα αντίστοιχα. Για την ευρυχωρία της καμπίνας και ακόμη περισσότερο των πίσω επιβατών φροντίζει το μεταξόνιο, που φτάνει για στα 2,67 μέτρα και προμηνύει μεγάλους χώρους για τα γόνατα. Αντίστοιχα μεγάλος παρουσιάζεται και ο χώρος αποσκευών που φτάνει στα 500 λίτρα και ανεβαίνει ακόμη περισσότερο στην έκδοση με τα συρόμενα πίσω καθίσματα, στα 575 λίτρα.
Το ολοκαίνουριο Austral διατίθεται σε μια μεγάλη γκάμα κινητήρων βενζίνης, με κορυφαίο τον ολοκαίνουριο πλήρως υβριδικό E-Tech των 200 ίππων και 410 Nm. Σημειώνεται ότι ο εν λόγω κινητήρας είναι διαθέσιμος και σε μια λιγότερη ισχυρή έκδοση των 160 ίππων.
Το σύστημα αποτελείται από έναν 1.200αρη των 128 ίππων και 200 Nm, δύο ηλεκτροκινητήρες, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 1,7 kWh και ένα πρωτοποριακό 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με τις δύο σχέσεις να αφορούν την κίνηση του μοντέλου με ηλεκτρική ενέργεια, και τις υπόλοιπες πέντε σε υβριδικό καθεστώς.
Η ισχυρότερη έκδοση επιταχύνει από τα 80 στα 120 χλμ. σε 5,9 δλ., με την τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας να επιτρέπει την πραγμάτωση του 80% των μετακινήσεων εντός της πόλης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Σύμφωνα με τη Renault η κατανάλωση περιορίζεται σε 4,6 λτ./100 χλμ. Και οι εκπομπές CO2 περιορίζονται σε 105 γρμ./χλμ.
Στα συστήματα κίνησης κάνει ντεμπούτο και ο ήπια υβριδικός (48V) 1.200αρης 3κύλινδρος των 130 ίππων με 48βολτη τεχνολογία, ενώ υπάρχει και μια micro-hybrid έκδοση 12V με έναν 1.300αρη 4κύλινδρο άμεσου ψεκασμού των 140 (μηχανικό κιβώτιο) ή 160 ίππων (με X-Tronic αυτόματο). Διαβάστε εδώ τις πρώτες μας οδηγικές από το γαλλικό μοντέλο.
Ανανεωμένη Toyota Corolla
Όπως και στην υφιστάμενη Corolla, έτσι και η ανανεωμένη εκδοχή της θα διατίθεται με υβριδικά σύστημα κίνησης που έχουν ως βάση τους βενζινοκινητήρες των 1.800 ή 2.000 κ.εκ. Η συνολική ισχύς της έκδοσης με τον 1.800αρη κινητήρα έχει αυξηθεί στους 140 ίππους (από 122 PS), μειώνοντας τον χρόνο που απαιτείται για την επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα κατά 1,7 δλ., στα 9,2 δλ., ενώ παρά την αυξημένη δύναμη, οι εκπομπές CO2 βρίσκονται και πάλι στα 102 γρμ./χλμ. Όσον αφορά στο υβριδικό σύστημα με το 2λιτρο μοτέρ, αυτό αποδίδει 196 PS (από 184 PS), με το σπριντ από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται στα 7,5 δλ., την ίδια ώρα που οι εκπομπές ρύπων έχουν πέσει στα 107 γρμ./χλμ. (-3 γρμ./χλμ.).
Επιπροσθέτως, η ανανεωμένη Corolla φέρει και πιο σύγχρονη εμφάνιση, χάρη στις αλλαγές στην μπροστινή μάσκα, τις εσοχές των φωτιστικών σωμάτων ομίχλης, αλλά και τη σχεδίαση των ζαντών αλουμινίου. Οι πιο «πλούσιες» εκδόσεις εξοπλισμού των μοντέλων hatchback και station (Touring Sports) αποκτούν bi-LED κεντρικούς προβολείς που μπορούν να συνδυαστούν με το σύστημα Adaptive High-beam System (AHS).
Διευρυμένη είναι και η παλέτα χρωμάτων για το αμάξωμα, μέσω τριών νέων επιλογών. Πρόκειται για τα χρώματα Juniper Blue, Midnight Teal, και Metallic Grey. Η facelift εκδοχή της Corolla προβάλλει βελτιωμένη και στο πεδίο της συνδεσιμότητας, παρουσία μιας μεγαλύτερης οθόνης αφής 10,5”, ενώ προαιρετικά διατίθεται οθόνη 12,3” που παραμετροποιείται μέσω τεσσάρων προφίλ οδήγησης: Casual, Smart, Sport και Τough.
Τέλος, η νέα Corolla θα διατίθεται και στην πιο σπορτίφ έκδοση GR Sport. H ελληνική αντιπροσωπεία της Toyota θα λανσάρει το μικρομεσαίο μοντέλο της μέχρι τα τέλη του έτους.