Jeep 4xe: Πώς λειτουργεί η εξηλεκτρισμένη τετρακίνηση της αμερικανικής φίρμας
Τα plug-in hybrid συστήματα κίνησης της Jeep χαρίζουν έναν πολύπλευρο και σύγχρονο χαρακτήρα, χωρίς να αφήνουν σε δεύτερη μοίρα τα χαρακτηριστικά που λατρέψαμε όλοι στα μοντέλα της αμερικανικής φίρμας.
Με την ονομασία «τζιπ» να χαρακτηρίζει πλέον όλα τα SUV και τα λιγοστά 4x4 στον κόσμο, και την θέληση της αμερικανικής εταιρείας να είναι επίκαιρη στη νέα εποχή της αυτοκίνησης, η Jeep έχει εξηλεκτρίσει όλη την γκάμας της.
Παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη πρακτική μοιάζει σαν «συμβιβασμός» σε μια μερίδα των οπαδών της εταιρείας, η πραγματικότητα απέχει αρκετά και είναι ο μόνος δρόμος για να μπορέσουμε να απολαμβάνουμε τις ικανότητες των Jeep στη σημερινή εποχή.
BUY NOW
Η Jeep αποτελεί για περισσότερο από μισό αιώνα τον απόλυτο ηγέτη για αυτόν που θέλει να τα βάλει με τα στοιχεία της φύσης σε άγνωστες εκτός δρόμου διαδρομές. Διαθέτει μια πλήρη γκάμα plug-in hybrid μοντέλων για να καλύψει τις ανάγκες του πιο απαιτητικού κοινού, είτε αυτό θέλει να «οργώσει» μια δύσβατη περιοχή είτε να δηλώσει παρών σε μια επίσημη εκδήλωση, μαρτυρώντας το δραστήριο lifestyle του ιδιοκτήτη.
Όπως αντιλαμβάνεστε, ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της Jeep πραγματοποιήθηκε με γνώμονα τις αξίες της, ενισχύοντας τα μοναδικά χαρακτηριστικά τους και παράλληλα προσδίδοντάς τους ένα eco friendly προφίλ.
Για την υλοποίηση του εξηλεκτρισμού της γκάμας, η Jeep εξέλιξε ένα μοναδικής φιλοσοφίας επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης που προορίζεται για τα τετρακίνητα μοντέλα της, και το ονομάζει 4xe.
Πρόκειται για το κορυφαίο και πιο αποδοτικό σύστημα τετρακίνησης της αγοράς, που στην μία του εκδοχή αποτελείται από ένα υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,3 λίτρων με δύο ηλεκτροκινητήρες και αυτόματο σασμάν. Στην περίπτωση του Renegade 4xe, το plug-in hybrid σύστημα διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 190 ή 240 ίππους, ενώ στο αδελφό Compass 4xe εφοδιάζεται με την ισχυρότερη έκδοση του συγκεκριμένου συστήματος.
Στην κορυφή της προηγμένης επαναφορτιζόμενης υβριδικής τεχνολογίας της Jeep εντοπίζουμε το 4xe σύστημα που εξοπλίζει τα Wrangler και Grand Cherokee. Διαθέτει 2λιτρο τούρμπο κινητήρα και σε συνδυασμό με τα δύο ηλεκτρομοτέρ, αποδίδει 380 ίππους και 637 Nm. Σύμφωνα μάλιστα με τον κατασκευαστή, το σύστημα 4xe των 380 ίππων έχει μέση κατανάλωση στο Grand Cherokee 2,9 λτ./100 χλμ. και στο Wrangler 3,3 λτ./100 χλμ. (WLTP).
Σε αντίθεση με το αντίστοιχο σύστημα των Renegade και Compass που διαθέτουν eAxle στο πίσω άξονα, τα Wrangler και Grand Cherokee προσφέρουν δυνατότητα κατ’ επιλογή κίνησης στους τέσσερις τροχούς, κλείδωμα της τετρακίνησης και κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων (κοντό).
Το πακέτο μπαταριών των εκδόσεων 4xe της Jeep, επιτρέπει την κίνηση αμιγώς ηλεκτρικά για αποστάσεις έως και 50 χλμ. Αυτό μεταφράζεται σε πραγματοποίηση των καθημερινών διαδρομών χωρίς να κάψετε σταγόνα βενζίνης, χαρίζοντας παράλληλα αίσθηση και ησυχία που παραπέμπει σε αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Επιπλέον, ο πολύπλευρη φύση του, εξασφαλίζει και μειωμένο κόστος χρήσης.
Τέλος, τα Jeep με σύστημα κίνησης 4xe δεν επιβαρύνονται με ετήσια τέλη κυκλοφορίας και μπορούν να εισέρχονται καθημερινά στον Δακτύλιο, ενώ τα Renegade και Compass δεν χρεώνονται με φόρο όταν προορίζονται για εταιρική χρήση (ακόμα και οι σκληροτράχηλες εκδόσεις Trailhawk). Επιπρόσθετα, καλύπτονται εργοστασιακά για τέσσερα χρόνια ή 160.000 χλμ. για τα μηχανικά τους μέρη και για 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. για την μπαταρία του υβριδικού συστήματος.