Για ποιους λόγους ακινητοποιούνται τα αυτοκίνητα στους δρόμους της Ελλάδας;

odikh bohtheia

Η ασφαλιστική εταιρεία Hellas Direct, αναλύοντας τα στοιχεία όλων των κλήσεων για Οδική βοήθεια που δέχτηκε το 2023, αποκαλύπτει τους λόγους για τους οποίους οι οδηγοί θα χρειαστούν τη συγκεκριμένη κάλυψη.

Είναι σχεδόν αδιανόητο σήμερα να κυκλοφορεί αυτοκίνητο χωρίς ασφάλεια. Η ασφάλεια αυτοκινήτου μπορεί να γλιτώσει τον ιδιοκτήτη από μεγάλα έξοδα και νομικές περιπέτειες, αλλά επίσης είναι υποχρεωτική από τον νόμο.

odikh bohtheia 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ταυτόχρονα, απαλλάσσει τον οδηγό από το άγχος σε περίπτωση βλάβης, χάρη στην οδική βοήθεια, μια κάλυψη που κοστίζει πραγματικά ελάχιστα σε σχέση με τις άμεσες λύσεις που μπορεί να προσφέρει όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί.

Σύμφωνα με στοιχεία της Hellas Direct, η μηχανική βλάβη αναδεικνύεται ως ο κύριος λόγος ακινητοποίησης των αυτοκινήτων, αποτελώντας την αιτία για πάνω από 6 στις 10 κλήσεις (63%) για Οδική βοήθεια που δέχθηκε η εταιρία το 2023. Ακολουθούν τα προβλήματα με την μπαταρία (25%) και τα ξεφούσκωτα λάστιχα (10%). Αυτή η διαφορά είναι αναμενόμενη, καθώς τα προβλήματα με τη μπαταρία και τα λάστιχα μπορούν συχνά να επιλυθούν χωρίς την παρέμβαση εξειδικευμένου προσωπικού.

odikh bohtheia 8

Την πρώτη εξάδα συμπληρώνουν άλλοι λόγοι (1%), η ανάγκη για ανάσυρση και επαναφορά στον δρόμο (0,55%) και η ακινητοποίηση λόγω έλλειψης καυσίμου (0,45%).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ανάλυση των δεδομένων αποκαλύπτει επίσης μια ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της ηλικίας του οχήματος και των αιτιών ακινητοποίησης. Όσο μεγαλύτερη είναι η ηλικία του οχήματος, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να χρειαστεί βοήθεια λόγω μηχανικής βλάβης. Συγκεκριμένα, το ποσοστό των κλήσεων για μηχανικές βλάβες σχεδόν διπλασιάζεται από τα οχήματα έως 5 ετών (44%) στα οχήματα άνω των 30 ετών (83%). Αντίθετα, οι κλήσεις για λάστιχα και μπαταρίες μειώνονται όσο αυξάνεται η ηλικία του οχήματος.

odikh bohtheia 9

Πιο αναλυτικά, στα οχήματα έως 5 ετών, οι τηλεφωνικές κλήσεις για μηχανικές βλάβες αφορούσαν το 44%, για τη μπαταρία το 33% και για τα ελαστικά το 20%. Στην επόμενη ηλικιακή ομάδα (6-15), η αναλογία ήταν 58%, 28% και 12%, ενώ τα οχήματα 16 έως 25 ετών χρειάστηκαν βοήθεια για κάποια μηχανική βλάβη στο 66%, για πρόβλημα στη μπαταρία στο 24% και για ελαστικά στο 8%. Η προτελευταία κατηγορία ηλικίας 26-30 είχε κλήσεις σε ποσοστό 72%, 19% και 6% αντίστοιχα, ενώ τα πιο «ηλικιωμένα» οχήματα (30+ έτη) ζήτησαν στο 83% βοήθεια για κάποιο μηχανικό πρόβλημα, στο 11% για την μπαταρία και μόλις 5,5% για τα ελαστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
odikh bohtheia 5

Τα ευρήματα αυτά υπογραμμίζουν τη σημασία της οδικής βοήθειας, ειδικά για τα παλαιότερα οχήματα. Η Hellas Direct επισημαίνει ότι η μηχανική βλάβη αντιπροσώπευε το 63% των κλήσεων για οδική βοήθεια το 2023, σε σύγκριση με 58% το 2022, μια αύξηση που μπορεί να σχετίζεται με το γεγονός ότι ο στόλος οχημάτων στην Ελλάδα γερνάει.

Η εταιρεία τονίζει ότι η οδική βοήθεια μπορεί να συμπεριληφθεί εύκολα στην ασφάλιση αυτοκινήτου ή μηχανής, προσφέροντας στους οδηγούς ηρεμία σε περίπτωση απρόσμενης ακινητοποίησης του οχήματός τους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ