Στη μαύρη αγορά τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα: Πουλάνε μεταχειρισμένα δύο μηνών ακριβότερα από καινούργια
Επιτήδειοι επιχειρούν να επωφεληθούν από τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις καινούργιων αυτοκινήτων, πουλώντας μεταχειρισμένα αυτοκίνητα 1-2 μηνών σε πολύ υψηλές τιμές.
Ένα ιδιόμορφο καθεστώς έχει διαμορφωθεί τους τελευταίους μήνες στην αγορά αυτοκινήτου, με μεγάλους ζημιωμένους τους καταναλωτές.
Με δεδομένες τις σημαντικές καθυστερήσεις που υφίστανται στις παραδόσεις αυτοκινήτων, οι καταναλωτές βρίσκονται μπροστά από ένα κρίσιμο σταυροδρόμι: Είτε να εξοπλιστούν με υπομονή μέχρι να παραλάβουν το καινούργιο του ΙΧ, είτε να αναβάλλουν για λίγο αργότερα την αγορά του ευελπιστώντας ότι η κατάσταση κάποια στιγμή θα εξομαλυνθεί.
BUY NOW
Την ίδια ώρα που οι δυνητικοί αγοραστές αμφιταλατεύονται για το ποια απόφαση πρέπει να λάβουν, υπάρχουν κάποιοι επιτήδειοι και μη που προσπαθούν να θησαυρίσουν, πουλώντας αυτοκίνητα σε τιμές που είναι πολύ υψηλότερες από αυτές που τα είχαν αποκτήσει και φυσικά δεν αντιπροσωπεύουν την πραγματική τους αξία.
Μεγάλο «πάρτι» έχει στηθεί και γύρω από τα σχεδόν ολοκαίνουργια αυτοκίνητα, δηλαδή πρόσφατες παραλαβές, με ελάχιστα χιλιόμετρα. Πρωταγωνιστές είναι κάποιοι έμποροι μεταχειρισμένων που παραλαμβάνουν καινούργια αυτοκίνητα, τους τοποθετούν πινακίδες και αφού διανύσουν μερικά χιλιόμετρα, διαθέτουν τα ΙΧ προς πώληση σε τιμές που είναι υψηλότερες από αυτές που αναγράφονται σήμερα στους τιμοκαταλόγους των επίσημων αντιπροσωπειών.
Τάσεις… πλουτισμού επιδεικνύουν και κάποιοι ιδιώτες που έχουν αντιληφθεί το κλίμα αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά των αυτοκινήτων και τη μεγάλη επιθυμία πολλών συμπολιτών τους για καινούργιο ΙΧ, με αποτέλεσμα να «θυσιάζουν» το πρόσφατα ταξινομημένο αυτοκίνητό τους στον βωμό της αποκόμισης του μέγιστου δυνατού κέρδους.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι η μεγαλύτερη αισχροκέρδεια καταγράφεται γύρω από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της αγοράς, για τα οποία η ζήτηση είναι μεγάλη και άρα οι καθυστερήσεις μεγαλύτερες.
Εμείς, κάνοντας μια έρευνα στην αγορά ανακαλύψαμε περιπτώσεις σχεδόν ολοκαίνουργιων μεταχειρισμένων σαν τις παρακάτω:
- Toyota Yaris του Ιουλίου 2022 με υβριδικό σύστημα κίνησης 1.500 κ.εκ. (116 PS) στην έκδοση Αctive Plus που ως καινούργιο πωλείται 20.690 ευρώ, διατίθεται σήμερα στην αγορά στα 23.900 ευρώ, έχοντας διανύσει 1.350 χλμ. Άρα είναι 3.210 ευρώ ακριβότερο.
- Hyundai Tucson του Σεπτεμβρίου 2022, με diesel κινητήρα 1.598 κ.εκ. (136 PS) που ως καινούργιο πωλείται 36.990 ευρώ, διατίθεται σήμερα στα 41.000 ευρώ, έχοντας στο ενεργητικό του 1.200 χλμ. Άρα είναι 4.010 ευρώ ακριβότερο.
Στη συντριπτική τους πλειονότητα οι καταναλωτές γυρνούν την πλάτη σε όσους επιχειρούν να πλουτίσουν εκμεταλλευόμενοι αυτή την ανάγκη τους για ένα καινούργιο ΙΧ. Υπάρχουν, ωστόσο, και αυτοί που στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τις πολύμηνες καθυστερήσεις, συναινούν στην «εκμετάλλευσή τους», χωρίς βέβαια πάντα να το γνωρίζουν
Στο εν λόγω φαινόμενο αισχροκέρδειας τέλος θα μπορούσε να δώσει η υιοθέτηση ενός μέτρου σαν εκείνου που εφαρμόστηκε πρόσφατα στην Τουρκία όπου είχε σημειωθεί έξαρση του φαινομένου παραλαβής καινούργιων αυτοκινήτων που στη συνέχεια πωλούνται σε πολύ υψηλότερες τιμές.
Για να αντιμετωπιστεί αυτό, η γειτονική χώρα απαγόρευσε την πώληση αυτοκινήτων, πριν τη συμπλήρωση 6 μηνών από την πρώτη ταξινόμησή τους και πριν αυτά διανύσουν τουλάχιστον 6.000 χλμ.
Σε κάθε περίπτωση, εμείς συστήνουμε στους καταναλωτές να μην πέφτουν θύματα όσων επιχειρούν να αισχροκερδίσουν εις βάρος τους, διαθέτοντάς τους αυτοκίνητα σε τιμές που είναι πολύ υψηλότερες από την πραγματική τους αξία, με δέλεαρ την άμεση παραλαβή.
Προτιμότερο είναι να περιμένει κάποιος για να παραλάβει το καινούργιο του αυτοκίνητο, πληρώνοντάς το στην τιμή που αξίζει, παρά το πληρώσει ακριβότερα σε μία περίοδο που έτσι και αλλιώς οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν πάρει την... ανιούσα.