Ποια νέα μοντέλα περιμένουμε στην ελληνική αγορά μέσα στο 2022

toyota corolla nea

Λίγο πριν την επίσημη λήξη της καλοκαιρινής σεζόν, το carandmotor.gr παρουσιάζει 6 νέα μοντέλα που θα δούμε στην ελληνική αγορά μέχρι τα τέλη της χρονιάς.

Από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία μάς σύστησε πολλά και διαφορετικά νέα μοντέλα από όλες σχεδόν τις κατηγορίες. Με έμφαση, λοιπόν, στις νέες τεχνολογίες και στο σύγχρονο design, οι επόμενοι μήνες θα μας φέρουν στην ελληνική αγορά μια σειρά από σημαντικά λανσαρίσματα. Από αυτά, ξεχωρίσαμε και παρουσιάζουμε τα 6 σημαντικότερα τα οποία παρουσιάζουν ξεχωριστό ενδιαφέρον.

Alfa Romeo Tonale Plug in Hybrid Q4 275 PS

Η Tonale, το νέο compact SUV της Alfa Romeo, βρίσκεται ήδη στη χώρα μας έχοντας αποσπάσει ήδη τις καλύτερες κριτικές (δείτε εδώ τη δοκιμή του ιταλικού μοντέλου επί ελληνικού εδάφους). Μέσα στον ερχόμενο Νοέμβριο η ελληνική αντιπροσωπεία της μιλανέζικης φίρμας θα λανσάρει την ισχυρότερη και τετρακίνητη version της Tonale η οποία θα συνδυάζει σπορτιφ στοιχεία με αυξημένες δυνατότητες για εκτός δρόμου διαδρομές.  

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
alfa romeo tonale

Η ισχυρότερη Plug-in Hybrid Q4 έκδοση έχει απόδοση 275 ίππων και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα. Μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά έως 80 χλμ. στον αστικό κύκλο και πάνω από 60 χλμ. σε μικτές συνθήκες.

Το σύστημα αποτελείται από έναν turbo βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων απόδοσης 180 ίππων που κινεί τους εμπρός τροχούς και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης απόδοσης 90 kW που κινεί τους πίσω τροχούς. H Plug-in Hybrid Tonale Q4 φέρει μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 15,5 kWh και φορτίζει πλήρως σε λιγότερο από 2,5 ώρες σε φορτιστή ισχύος 7,4 kW. Να σημειωθεί ότι η κίνηση φτάνει και στους τέσσερις τροχούς, ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.

alfa romeo tonale
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκδοση Plug-in Hybrid Q4 της Tonale εφοδιάζεται με το υβριδικό σύστημα τετρακίνησης Q4 hybrid all-wheel drive, έτσι ώστε να διασφαλίζει τη μέγιστη πρόσφυση για ασφαλείς διαδρομές ακόμα και σε χιονισμένα ή παγωμένα οδοστρώματα. Ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν, το σύστημα ρυθμίζει σε μηδενικό χρόνο τη λειτουργία του προσφέροντας τα οφέλη της κίνησης 4x4 σε επίπεδο ασφάλειας, επιτρέποντας παράλληλα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί στο έπακρο της ισχύ του συστήματος που φτάνει τους 275 ίππους.

BMW X1

bmw x1

Πρόκειται για την ολοκαίνουργια, 3η κατά σειρά γενιά της BMW X1, η οποία θα βρίσκεται στη χώρα μας τον Οκτώβριο. Αρχικά, το γερμανικό μοντέλο θα είναι διαθέσιμο με μία γκάμα δύο βενζινοκινητήρων και δύο κινητήρων diesel. Αυτοί θα συνεργάζονται με ένα κιβώτιο Steptronic επτά σχέσεων με διπλό συμπλέκτη, στάνταρ, και η κινητήρια δύναμή τους θα διοχετεύεται στο δρόμο είτε μέσω των εμπρός τροχών, ή μέσω του ευφυούς συστήματος τετρακίνησης BMW xDrive, ανάλογα με το μοντέλο. Αυτό το κουαρτέτο εκδόσεων θα ακολουθήσει άμεσα η αμιγώς ηλεκτρική BMW iX1 xDrive30 καθώς και δύο plug-in υβριδικά μοντέλα και δύο ακόμα εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η BMW iX1 xDrive30 είναι το πρώτο τετρακίνητο ηλεκτρικό μοντέλο που λανσάρει η μάρκα στην πολυτελή compact κατηγορία. Δύο συνδυασμένες μονάδες κίνησης στον εμπρός και τον πίσω άξονα αποδίδουν συνολική ισχύ 313 ίππων (υπολογίζοντας την προσωρινή στιγμιαία αύξηση ισχύος), και παράγουν συνολική ροπή 494 Nm. Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης εξασφαλίζει εξαιρετική πρόσφυση και κατευθυντική ευστάθεια σε όλες τις καταστάσεις. Η BMW iX1 xDrive30 ολοκληρώνει το σπριντ 0 – 100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα.

bmw x1

Η πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, περιλαμβάνει επιπρόσθετα την εξαιρετικά αποδοτική τεχνολογία φόρτισης του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένου του βελτιωμένου λογισμικού φόρτισης που συναντάμε στην BMW i7, και μιας μπαταρίας υψηλής τάσης που τοποθετείται στο κάτω τμήμα του αμαξώματος, της οποίας η υψηλή ενεργειακή πυκνότητα χαρίζει στο αυτοκίνητο αυτονομία 413 – 438 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα BMW X1 θα λανσαριστεί με δυνατότητα επιλογής συμβατικών κινητήρων εσωτερικής καύσης με μία γκάμα που περιλαμβάνει δύο βενζινοκινητήρες και δύο μονάδες diesel από τη νέα αρθρωτή γενιά κινητήρων Efficient Dynamics του BMW Group. Η ήπια υβριδική τεχνολογία δεύτερης γενιάς 48V με ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο κιβώτιο Steptronic επτά σχέσεων, συνεισφέρει στην ενίσχυση τόσο της αποδοτικότητας όσο και της απόδοσης ισχύος στους δύο ισχυρότερους κινητήρες.

Με αυτή την τεχνολογία, η τετρακύλινδρη BMW X1 xDrive23i μπορεί να αποδίδει μέγιστη ισχύ 218 ίππων (από το συνδυασμό κινητήρα εσωτερικής καύσης με ισχύ έως 204 άλογα και του ενσωματωμένου ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει έως 19 PS). Επίσης, στη γκάμα εκδόσεων που θα διατίθενται στο λανσάρισμα είναι η νέα BMW X1 sDrive18i με την ισχύ ενός τρικύλινδρου κινητήρα 156 ίππων.

bmw x1

Ένας τετρακύλινδρος κινητήρας diesel συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία στη νέα BMW X1 xDrive23d για την απόδοση μέγιστης ισχύος 211 ίππων (από το συνδυασμό κινητήρα εσωτερικής καύσης με έως 197 άλογα και του ενσωματωμένου ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει έως 19 ίππων). Ο τετρακύλινδρος κινητήρας diesel στη νέα BMW X1 sDrive18d παράγει 150 άλογα (δείτε εδώ αναλυτικά τις τιμές του μοντέλου για την ελληνική αγορά).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Citroen C5 X

citroen C5 X

Το νέο C5 X είναι το μεγαλύτερο μοντέλο στην ανανεωμένη γκάμα της Citroen. To μήκος του αγγίζει τα 4.805 χιλιοστά, τοποθετώντας το έτσι στο άνω άκρο της μεσαίας κατηγορίας και κάνοντάς το να φλερτάρει με τα μεγάλα μοντέλα. Αντίστοιχα διευρυμένο είναι το πλάτος του (1,865 μέτρα), με το ύψος του να αγγίζει τα 1.485 χλστ.

Σημαντικό στοιχείο του Citroen C5 X αποτελεί και η διευρυμένη πρακτικότητά του, με τη γαλλική μάρκα να υπόσχεται έναν μεγάλο χώρο αποσκευών με 545 λίτρα χωρητικότητας, που μπορούν να φθάσουν στα 1.640 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Η Citroen αναφέρει επίσης ότι οι χώροι των επιβατών θα είναι πολύ άνετοι, ενώ θα υπάρχει στην καμπίνα μια γενικότερη αίσθηση ελευθερίας λόγω του περιορισμού του εμβαδόν των περιμετρικών κολώνων της οροφής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
citroen c5 x

Στον τομέα των μηχανικών συνόλων, το γαλλικό μοντέλο θα προσφέρεται με δύο μοτέρ βενζίνης και μια plug in υβριδική διάταξη. Στη βάση της γκάμας βρίσκουμε τον καταξιωμένο 1,2 PureTech με απόδοση 130 ίππων και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα, κατανάλωση 6,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές ρύπων στα 136 γρ./χλμ.).

citroen c5 x
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαθέσιμος θα είναι, επίσης, και ένας 1.600άρης τούρμπο βενζινοκινητήρας με 180 άλογα, ενώ, στην κορυφή της γκάμας βρίσκουμε μια plug in hybrid έκδοση, όμοια με εκείνη του C5 Aircross, συνολικής απόδοσης 225 ίππων (τελική ταχύτητα 233 χλμ./ώρα, κατανάλωση 1,3 λτ./100 χλμ., εκπομπές CO2 29 γρ./χλμ. και αυτονομία κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια στα 50 χιλιόμετρα). Το λανσάρισμα του νέου γαλλικού μοντέλου στην ελληνική αγορά αναμένεται τον Οκτώβριο.

Mazda CX-60

mazda cx-60

To CX-60 αποτελεί τη νέα πρόταση της Mazda στα μεγάλα SUV, όντας παράλληλα το πρώτο plug-in hybrid μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας.  Το μήκος του νέου Mazda CX-60 φτάνει τα 4.75 μέτρα, με το πλάτος και το ύψος να βρίσκονται αντίστοιχα στα 1.89 και 1.68 μέτρα. Στην ευρυχωρία της καμπίνας βοηθά το μεγάλο μεταξόνιο των 2.87 μέτρων, ενώ ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από τα 570 λίτρα έως τα 1.726 λίτρα σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το plug-in hybrid σύστημα κίνησης του νέου Mazda CX-60 αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο 2,5λιτρο κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 192 ίππους και 261 Nm, και έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων και 250 Νm τοποθετημένο στον πίσω άξονα. Η συνδυαστική απόδοση ανέρχεται στους 328 ίππους και τα 500 Νm, καθιστώντας το νέο CX-60 ως το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής της Mazda.

mazda cx-60

To ηλεκτρικό μοτέρ αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 17,8 kWh που εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για 63 χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Η ισχύς περνάει και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος i-Activ All-Wheel Drive και ενός νέου 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου.

Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Mazda για το νέο CX-60 PHEV κάνουν λόγο για επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,8 δλ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα. Η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου κατά WLTP είναι μόλις 1,5 λτ./100 χλμ. και οι αντίστοιχες εκπομπές CO2 33 γρ./χλμ. Ακόμα, αξίζει να σημειωθεί ότι ως plug-in hybrid, το νέο CX-60 έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ελεύθερη πρόσβαση στον Δακτύλιο και εξαιρείται από τα δημόσια τέλη στάθμευσης για 2 χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
mazda CX-60

Το νέο Mazda CX-60 διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, Prime Line, Exclusive Line, Homura και Tacumi, που μπορούν να συνδυαστούν με διάφορα πακέτα όπως το Comfort. Η τιμή εκκίνησης της γκάμας του νέου ιαπωνικού SUV έχει καθοριστεί στα 58.087 ευρώ. Το λανσάρισμα του ιαπωνικού SUV θα γίνει στα μέσα του Φθινοπώρου.

Renault Megane E-TECH

renault megane e-tech
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η 5η γενιά του δημοφιλούς μικρομεσαίου της Renault είναι πραγματικά ριζοσπαστική, και ξεφεύγει από τα μοτίβα που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για το μοντέλο, αλλά και την κατηγορία. Το νέο Renault Megane είναι αμιγώς ηλεκτρικό και φέρνει νέα δεδομένα σε όλους τομείς. Από τη σχεδίαση και τη χωροταξική μελέτη, μέχρι την τεχνολογία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης και την συνδεσιμότητα, το νέο Renault Megane είναι το αυτοκίνητο μέλλοντος.

Χτισμένο πάνω στη νέα πλατφόρμα τύπου skateboard CMF-EV της Renault, το νέο Megane ξαναγράφει το βιβλίο κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων της κατηγορίας. Με το μήκος των 4,21 μέτρων να το τοποθετεί στην καρδιά της μικρομεσαίας κατηγορίας, αλλά με μεταξόνιο 2,7 μέτρων που παραπέμπει σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας, το νέο Renault Megane προσφέρει κορυφαίους χώρους και νέες δυνατότητες στο σχεδιαστικό τμήμα. Με ξακρισμένους στις τέσσερις γωνίες τους τροχούς 20 ιντσών, τους ογκώδεις ώμους και την οπισθοκλινή οροφή, το νέο Megane E-TECH Electric είναι πλέον ένα macho Sport Activity Coupe.

renault megane e-tech
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Renault εφοδιάζει το νέο ηλεκτρικό και προσθιοκίνητο Megane με δύο συστήματα κίνησης. To EV 40 έχει ηλεκτρομοτέρ 131 ίππων (96 kW) και 250 Nm, με την μπαταρία να έχει χωρητικότητα 40 kWh, ενώ το EV 60 έχει ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων (160 kW) και 300 Nm με μπαταρία χωρητικότητας 60 kWh. Οι επιδόσεις είναι κορυφαίου επιπέδου με 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,4 δλ. για την ισχυρή έκδοση, ενώ η τελική ταχύτητα και των δύο εκδόσεων περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.

renault megane e-tech

Η αυτονομία που εξασφαλίζει η βασική έκδοση είναι σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP 300 χλμ. και στην ισχυρότερη με το μεγαλύτερο πακέτο μπαταριών 470 χλμ. Από την άλλη, η διαδικασία φόρτισης είναι μια ιδιαίτερα εύκολη διαδικασία για το νέο Renault Megane E-TECH Electric, μιας και υποστηρίζει φόρτιση σε συνεχές δίκτυο (DC) με ισχύ έως 130 kW, αυξάνοντας την αυτονομία κατά 300 χλμ. σε μόλις 30 λεπτά. To λανσάρισμά του στην ελληνική αγορά αναμένεται προς τα τέλη του έτους (δείτε τις οδηγικές μας εντυπώσεις από το γερμανικό μοντέλο).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανανεωμένη Toyota Corolla 

toyota corolla

Όπως και στην υφιστάμενη Corolla, έτσι και η ανανεωμένη εκδοχή της θα διατίθεται με υβριδικά σύστημα κίνησης που έχουν ως βάση τους βενζινοκινητήρες των 1.800 ή 2.000 κ.εκ. Η συνολική ισχύς της έκδοσης με τον 1.800αρη κινητήρα έχει αυξηθεί στους 140 ίππους (από 122 PS), μειώνοντας τον χρόνο που απαιτείται για την επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα κατά 1,7 δλ., στα 9,2 δλ., ενώ παρά την αυξημένη δύναμη, οι εκπομπές CO2 βρίσκονται και πάλι στα 102 γρμ./χλμ. Όσον αφορά στο υβριδικό σύστημα με το 2λιτρο μοτέρ, αυτό αποδίδει 196 PS (από 184 PS), με το σπριντ από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται στα 7,5 δλ., την ίδια ώρα που οι εκπομπές ρύπων έχουν πέσει στα 107 γρμ./χλμ. (-3 γρμ./χλμ.).

toyota corolla
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπροσθέτως, η ανανεωμένη Corolla φέρει και πιο σύγχρονη εμφάνιση, χάρη στις αλλαγές στην μπροστινή μάσκα, τις εσοχές των φωτιστικών σωμάτων ομίχλης, αλλά και τη σχεδίαση των ζαντών αλουμινίου. Οι πιο «πλούσιες» εκδόσεις εξοπλισμού των μοντέλων hatchback και station (Touring Sports) αποκτούν bi-LED κεντρικούς προβολείς που μπορούν να συνδυαστούν με το σύστημα Adaptive High-beam System (AHS).

toyota corolla

Διευρυμένη είναι και η παλέτα χρωμάτων για το αμάξωμα, μέσω τριών νέων επιλογών. Πρόκειται για τα χρώματα Juniper Blue, Midnight Teal, και Metallic Grey. Η facelift εκδοχή της Corolla προβάλλει βελτιωμένη και στο πεδίο της συνδεσιμότητας, παρουσία μιας μεγαλύτερης οθόνης αφής 10,5”, ενώ προαιρετικά διατίθεται οθόνη 12,3” που παραμετροποιείται μέσω τεσσάρων προφίλ οδήγησης: Casual, Smart, Sport και Τough.

Τέλος, η νέα Corolla θα διατίθεται και στην πιο σπορτίφ έκδοση GR Sport. H ελληνική αντιπροσωπεία της Toyota θα λανσάρει το ανανεωμένο μικρομεσαίο μοντέλο στα μέσα του Φθινοπώρου. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ