Με αυτά τα αυτοκίνητα γλιτώνεις 1.000 ευρώ βενζίνη το χρόνο

Τα αυτοκίνητα που σου γλιτώνουν 1.000 βενζίνη το χρόνο

Χωρίς να αλλάξει κανείς κατηγορία και ειδικά τώρα που η τιμή της βενζίνης βρίσκεται στα ύψη, αυτά τα αυτοκίνητα μπορούν να μειώσουν σημαντικά το κόστος της καθημερινής μετακίνησης.

Η οικονομική αβεβαιότητα που επικρατεί σε όλο τον κόσμο, σε συνδυασμό με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, έχουν στείλει τις τιμές των καυσίμων σε ιστορικά υψηλά.

Η «καυτή» τιμή των καυσίμων και ακόμη περισσότερο εκείνη της βενζίνης αφήνει καθημερινά τα «σημάδια» της στο πορτοφόλι χιλιάδων οδηγών και ακόμη περισσότερο εκείνων που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο τους για να κινούνται στο αστικό περιβάλλον.

Υπό αυτές τις συνθήκες η κατηγορία των αυτοκινήτων που μοιάζει πιο ελκυστική και επίκαιρη από ποτέ ως αγορά είναι τα full υβριδικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την τεχνολογία και τις λύσεις που εφαρμόζονται κάτω από το καπό τους να θεωρούνται πλέον ώριμες, τα full υβριδικά αυτοκίνητα συνδυάζουν τα καλύτερα από τους δύο κόσμους των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων και εκείνων που κινούνται αποκλειστικά από μοτέρ εσωτερικής καύσης. Με τον θερμικό κινητήρα να συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ, τα full υβριδικά μοντέλα μπορούν να κινούνται ακόμη και μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα που παράγεται από τα ίδια τα αυτοκίνητα μειώνοντας έτσι σημαντικά την κατανάλωση σε σχέση με ένα αντίστοιχης απόδοσης συμβατικό αυτοκίνητο της ίδιας κατηγορίας. Τα σημαντικότερα για την τσέπη του ιδιοκτήτη οφέλη προκύπτουν φυσικά σε περιβάλλον πόλης όπου τα full υβριδικά μπορούν να κινούνται για παρατεταμένα χρονικά διαστήματα μόνο το ηλεκτρικό τους μοτέρ, σε ποσοστό που ξεπερνά το 50%.

Υβριδικά αυτοκίνητα μπορεί να βρει κανείς πλέον σε τρεις από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες μοντέλων της ελληνικής αγοράς, τα μικρά, τα μικρομεσαία και φυσικά τα μικρομεσαία SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι κάνει το υβριδικό αυτοκίνητο να ξεχωρίζει

Φυσικά εκείνο που κάνει τα υβριδικά αυτοκίνητα να ξεχωρίζουν έναντι των συμβατικών είναι τα συστήματα κίνησης που φέρουν, τα οποία και τα διαχωρίζουν πλήρως από τα μοντέλα που είναι εφοδιασμένα με ήπια υβριδικά συστήματα, ενώ η τιμή τους βρίσκεται κοντά σε εκείνη ενός συμβατικού μοντέλου αντίστοιχης απόδοσης που φέρει μόνο κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Συνδυάζοντας έναν ισχυρό ηλεκτρικό κινητήρα με ένα κινητήρα βενζίνης εσωτερικής καύσης και μια μικρή συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου ένα full υβριδικό αυτοκίνητο μπορεί να κινείται για αισθητά μεγάλα διαστήματα με το μοτέρ βενζίνης εκτός λειτουργίας εξοικονομώντας σημαντικές ποσότητες καυσίμου. Μπορεί να ξεκινά χρησιμοποιώντας μόνο το ηλεκτρικό μοτέρ αλλά και να διατηρεί ταχύτητες πόλης κινούμενο για μικρές αποστάσεις αμιγώς ηλεκτρικά. Μπορεί επίσης να απενεργοποιεί τον συμβατικό κινητήρα σε κάθε ευκαιρία ακόμη και αν οι ταχύτητες ξεπερνούν στο κοντέρ τα 100 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, χάρη στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που φέρει το full υβριδικό μπορεί και φορτίζει την μπαταρία του σε κάθε κατηφόρα που θα βρείτε στο δρόμο μας ή όταν χρησιμοποιείτε τα φρένα για να μειώσετε ταχύτητα. Επί της ουσίας και σε σχέση με ένα αντίστοιχο συμβατικό μοντέλο βενζίνης, το υβριδικό κατά την επιβράδυνση γεμίζει το ηλεκτρικό του «ρεζερβουάρ» (σ.σ. την μπαταρία του) και ουσιαστικά παράγει «καύσιμο» εκμεταλλευόμενο τους νόμους της φυσικής, κάτι που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να κάνει ένα συμβατικό. Να σημειωθεί ότι την μπαταρία ιόντων λιθίου, το υβριδικό μπορεί και την φορτίζει και από τον θερμικό του κινητήρα αξιοποιώντας τη ποικιλοτρόπως.

Ιδανικό για κίνηση στην πόλη

Σταματημένο μέσα στην κίνηση της πόλης, το υβριδικό αυτοκίνητο μπορεί επίσης να κρατά σβηστό τον θερμικό του κινητήρα για παρατεταμένα χρονικά διαστήματα, ακόμη και αν χρησιμοποιείτε τον κλιματισμό. Το τελευταίο γίνεται ακόμη πιο αισθητό τώρα το καλοκαίρι και είναι κάτι που δεν μπορούν να κάνουν ούτε τα συμβατικά αλλά ούτε και τα μοντέλα που είναι εφοδιασμένα με ήπια σε απόδοση υβριδικά συστήματα, αν και τα τελευταία τα καταφέρνουν λίγο καλύτερα σε αυτό το σημείο έναντι των αμιγώς συμβατικών προτάσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με το χέρι στην τσέπη

Δεδομένο ότι ο Έλληνας οδηγός καλύπτει κατά μέσο όρο 15.000 χλμ. ετησίως, τα περισσότερα εκ των οποίων τα κάνει σε αστικό ή περιαστικό περιβάλλον, το όφελος που προκύπτει από τη χρήση ενός υβριδικού αυτοκινήτου σε ετήσια βάση, σε σχέση με ένα αντίστοιχου εξοπλισμού και απόδοσης συμβατικό μοντέλο, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για να αμελείται.

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι σε περιβάλλον πόλης ένα μικρό αυτοκίνητο με συμβατικό μοτέρ που αποδίδει 110-140 ίππους παρουσιάζει μέση κατανάλωση 6,0 με 7,5 λίτρα/100 χλμ. Στις ίδιες συνθήκες το αντίστοιχο full υβριδικό μοντέλο καταναλώνει από 4,0 έως 5,5 λίτρα/100 χλμ.

Renault CLio Hybrid E-Tech
Renault CLio Hybrid E-Tech

Με το χέρι στην τσέπη και με τη μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης να έχει φτάσει στα 2,03 ευρώ το λίτρο αυτό μεταφράζεται σε μια διαφορά 4,1 ευρώ υπέρ του υβριδικού για κάθε 100 χιλιόμετρα διαδρομής. Στη «χειρότερη» περίπτωση για τα συμβατικά αυτή η διαφορά ανεβαίνει στα 7,1 ευρώ. Όπως είπαμε και νωρίτερα, με δεδομένο ότι τα περισσότερα από τα 15.000 χλμ. που διανύει ο μέσος Έλληνας οδηγός το χρόνο γίνονται στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον, το οικονομικό όφελος μπορεί να φτάσει, ακόμη και να ξεπεράσει τα 1.000 ευρώ το χρόνο. Οι διαφορές στην κατανάλωση βενζίνης βρίσκονται περίπου στα ίδια επίπεδα και για τις προτάσεις που μπορεί να βρει κανείς μεταξύ υβριδικών και συμβατικών στα μικρά SUV αλλά και στα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλα τα παραπάνω αφορούν στις πιο προσιτές προτάσεις και κατηγορίες στα υβριδικά, τα οποία έχουν φυσικά εκπρόσωπους και σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Εκεί η διαφορά σε κατανάλωση έναντι αντίστοιχης απόδοσης συμβατικών προτάσεων αυξάνεται ακόμη περισσότερο, ωστόσο αυτές οι κατηγορίες δεν απασχολούν την πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού.

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ