Το νέο Nissan Qashqai απέναντι στον ανταγωνισμό

Nissan Qashqai vs Rivals C&M 1

To Nissan Qashqai παρουσιάστηκε πριν μία δεκαπενταετία και θεωρείται ένας από τους προπάτορες της κατηγορίας των crossover, ενώ δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι εξακολουθεί να δημιουργεί τις τάσεις στην κατηγορία.

Η νέα τρίτη γενιά του Qashqai βρίσκεται αυτή την στιγμή στις εκθέσεις της εγχώριας αντιπροσωπείας (διαβάστε εδώ) και όπως είναι λογικό έρχεται να ταράξει τα ήδη φουρτουνιασμένα νερά της δημοφιλούς κατηγορίας. Και εκεί είναι που θα έρθει αντιμέτωπο με τα δημοφιλή και ιδιαίτερα ολοκληρωμένα Citroen C5 Aircross, Ford Kuga και Peugeot 3008.

Nissan Qashqai vs Rivals C&M 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σχεδίαση
Στην συγκεκριμένη περίπτωση η Nissan προτίμησε για ευνόητους λόγους να ακολουθήσει το ρητό “ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει”. Έτσι, είναι σίγουρο ότι αντικρίζοντας την φιγούρα του δεν θα μπερδευτεί κανένας για το ποιόν του, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο μια σχεδιαστική συνέχεια που αρέσει σε αρκετούς.

Στο εμπρός μέρος, η κλασική για Nissan μάσκα V-Motion δανείζεται στοιχεία από το νεανικό Juke, ενώ τα λεπτά φώτα με τεχνολογία Intelligent LED παραπέμπουν στο IMQ Concept του 2019. Το ίδιο ισχύει και για τους κάθετους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα, με την κεντρική εισαγωγή αέρα να αποτελεί αισθητική συγγένεια με την προηγούμενη γενιά.

Nissan Qashqai vs Rivals C&M 4

Από το πλάι ξεχωρίζουν οι έντονες ανάγλυφες επιφάνειες με τις τονισμένες ακμές να αγκαλιάζουν τους μυώδεις πίσω ώμους, ενώ η γραμμή παραθύρων που ενώνεται με το πίσω παρμπρίζ δημιουργεί το εφέ της "αιωρούμενης οροφής". Την σπορ εμφάνιση ενισχύουν οι τροχοί μεγάλης διαμέτρου με νέα σχέδια, οι οποίοι για πρώτη φορά σε Qashqai φτάνουν τις 20 ίντσες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην περίπτωση του C5 Aircross οι σχεδιαστές της Citroen φρόντισαν να χαρίσουν ένα επιβλητικό και συνάμα σύγχρονο παρουσιαστικό που ταιριάζει και με τον χαρακτήρα της. Παρόμοια τακτική ακολούθησαν και οι σχεδιαστές της Peugeot για το 3008, με την πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου να αναδεικνύει ακόμα πιο πολύ το δυναμική του εμφάνιση. Η σχεδίαση του Kuga ακολουθεί πιο ήπια μονοπάτια, με τις σπορτίφ εκδόσεις ST-Line να χαρίζουν μια πιο επιθετική εικόνα στο μεσαίο SUV της Ford.

Nissan Qashqai vs Rivals C&M 6

Οι διαστάσεις
Τα crossover και SUV ανεξαρτήτως μεγέθους, κυριαρχούν και στους ελληνικούς δρόμους για ευνόητους λόγους. Ο συνδυασμός μεγάλης πρακτικότητας, ευρυχωρίας, ευκολίας στην από/επιβίβαση και στη φόρτωση και η καλύτερη ορατότητα προς τα εμπρός, δείχνει αχτύπητος για την πλειονότητα των οδηγών. Εάν μάλιστα συνυπολογίσουμε και την επιβλητική εμφάνιση που φέρνει στο νου εκδρομές και περιπέτεια, τότε ο υποψήφιος αγοραστής ενός κανονικού μικρομεσαίου δεν βρίσκει λόγο να μην αποκτήσει ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι διαστάσεις του νέου Nissan Qashqai το φέρνουν στην καρδιά της κατηγορίας και σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο είναι παντού μεγαλύτερο. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος του είναι 4.425 χλστ. (+35 χλστ.), το πλάτος 1.838 χλστ.(+32 χλστ.), το ύψος 1.635 χλστ. (10 χλστ.) και το μεταξόνιο 2.666 χλστ. (+20 χλστ.). Σε σχέση με τα μοντέλα που συγκρίνουμε, διαθέτει τις πιο μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις χωρίς να υστερεί σε χώρους για τους επιβάτες. Βασιλιάς σε αυτόν τομέα είναι το Ford Kuga και ας μην έχει το μεγαλύτερο μεταξόνιο. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο το έχει το Citroen C5 Aircross, αλλά τα αφράτα και ογκώδη εμπρός καθίσματα κόβουν χώρο από τα πόδια των πίσω επιβατών. Διαθέτει όμως το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ, που κυμαίνεται από 580 έως 720 lt χάρη και στο στάνταρ συρόμενο πίσω κάθισμα. Το Peugeot 3008 κυμαίνεται άνω του μέσου όρου, μαζί με το Qashqai, με τον χώρο αποσκευών να φτάνει τα 520 lt.

Nissan Qashqai vs Rivals C&M 7
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γκάμα κινητήρων
Η νέα γενιά του Nissan Qashqai λανσάρεται στην χώρα μας με δύο εκδόσεις κινητήρα βενζίνης που υποστηρίζονται από ήπια υβριδικό σύστημα 12V. Αργότερα θα εμπλουτιστεί και με την πλήρως υβριδική έκδοση e-POWER με βενζινοκινητήρα 1.5 λτ και ισχύ 191 PS.

Nissan Qashqai vs Rivals C&M 8

Και οι δύο εκδόσεις λανσαρίσματος διαθέτουν τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.3 DiG-T, σε δύο εκδόσεις ισχύος. Η πρώτη αποδίδει 140 PS και 240 Nm και συνδυάζεται με κίνηση στους εμπρός τροχούς και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η δεύτερη αποδίδει 158 PS και 260 Nm με χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση εμπρός, ή 270 Nm με το αυτόματο Xtronic CVT. Η ισχυρότερη αυτόματη έκδοση είναι η μόνη που συνδυάζεται με το βελτιωμένο σύστημα τετρακίνησης, με λειτουργίες οδήγησης Standard, ECO, Sport, Snow και Off-Road και ταχύτερη απόκριση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απέναντι στην αναπτυσσόμενη γκάμα κινητήρων του άρτι αφιχθέν Qashqai, το Citroen C5 Aircross έχει να αντιπαραθέσει τέσσερις εκδόσεις (δύο βενζίνης, μία πετρελαίου και μία plug-in hybrid), με την βασική να αφορά τον 3κύλινδρο 1.2 PureTech των 130 PS με χειροκίνητο σασμάν έξι σχέσεων ή αυτόματο 8άρι. Στην κορυφή της βενζινοκίνητης γκάμας συναντάμε τον 4κύλινδρο 1.6 PureTech με 180 PS και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση αφορά τον 4κύλινδρο 1.5 BlueHDi με 130 PS και δυνατότητα επιλογής μεταξύ χειροκίνητου κιβωτίου έξι ταχυτήτων ή αυτόματου με οκτώ. Η επαφορτιζόμενη υβριδική έκδοση έχει απόδοση 225 PS και συνδυάζεται με αυτόματο σασμάν, ενώ διαθέτει και αρχική τιμή προ φόρων κάτω από τις 40.000 ευρώ.

Nissan Qashqai vs Rivals C&M 10

Το Ford Kuga από την άλλη διατίθεται σε πέντε εκδόσεις κινητήρα, με την μοναδική βενζινοκίνητη έκδοση να αφορά τον 3κύλινδρο 1.5 EcoBoost των 150 PS. Ακολουθούν οι τρεις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, με τον 1.5 EcoBlue των 120 PS, τον 2.0 EcoBlue των 150 PS που σιγοντάρεται από ήπια υβριδικό σύστημα 48V, και τον 2.0 EcoBlue των 190 PS. Η βασική ντίζελ έκδοση μπορεί να συνδυαστεί και με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, ενώ η ισχυρή των 190 PS διατίθεται αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης και το 8άρι αυτόματο. Η κορυφαία plug-in hybrid έκδοση διαθέτει 2,5λιτρο βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, με την ισχύ να φτάνει τους 225 PS και την τιμή προ φόρων να μην ξεπερνά τα 40.000 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γκάμα κινητήρων του Peugeot 3008 είναι σχεδόν πανομοιότυπη με του αδελφού C5 Aircross, με τις διαφορές να εντοπίζονται στην απουσία της βενζινοκίνητης έκδοσης των 180 ίππων, αλλά και τον εμπλουτισμό της εξηλεκτρισμένης γκάμας με την προσθήκη της plug-in hybrid έκδοσης με τους 300 ίππους και τα δύο ηλεκτρομοτέρ που εξασφαλίζουν και χαρακτηριστικά τετρακίνησης. Και σε αυτή την περίπτωση οι τιμές των plug-in hybrid εκδόσεων δεν ξεπερνούν τις 40.000 ευρώ, εκτός από την κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση.

Nissan Qashqai vs Rivals C&M 11

Οι τιμές
Για αυτόν που θέλει να αποκτήσει ένα μοντέλο της κατηγορίας των C-SUV θα πρέπει να εκταμιεύσει ένα ποσό που κυμαίνεται τουλάχιστον γύρω από τις 25.000 ευρώ. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι και τα τέσσερα μοντέλα του θέματος έχουν τιμή εκκίνησης κοντά σε αυτό το ποσό.

Nissan Qashqai vs Rivals Times
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Nissan Qashqai vs Rivals C&M 13

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ