Γυναίκες στο τιμόνι: Ένας καλύτερος και ασφαλέστερος κόσμος;

Woman Drivers

Τα στοιχεία είναι ακράδαντα: αν για μία ημέρα απαγορευόταν η χρήση των δρόμων από άνδρες οδηγούς, θα περιοριζόταν ραγδαία τα τροχαία δυστυχήματα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και οι θάνατοι στην άσφαλτο.

Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά οδικής ασφάλειας στη Γαλλία, σε ισάριθμα διανυθέντα χιλιόμετρα οι γυναίκες ευθύνονται μόνο για το 16% των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων, ενώ οι γυναίκες που χάνουν τη ζωή τους στο δρόμο είναι τρεις φορές λιγότερες από τους άνδρες. Επιπλέον, το συντριπτικό ποσοστό 91% των μεθυσμέων οδηγών που εμπλέκονται σε τροχαία είναι άνδρες, όπως και το 85% των οδηγών που εντοπίζονται με ακυρωμένο δίπλωμα οδήγησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη Βρετανία, στο μεταξύ, το 2017 στάθηκαν ενώπιον του δικαστηρίου 585 χιλιάδες άνθρωποι για τροχαίες παραβάσεις - και το συντριπτικό ποσοστό του 79% αυτών ήταν άνδρες. Το 23% ήταν εκεί για παραβίαση του ορίου ταχύτητας, και από το ποσοστό αυτό μόλις το 15% περιλάμβανε γυναίκες. Όσο για την οδήγηση υπό την επήρρεια του αλκοόλ, οι 4 στους 5 ήταν άνδρες.

Σύμφωνα, παράλληλα, με έρευνα αγγλικής ιστοσελίδας οι άνδρες έχουν σε μεγαλύτερο ποσοστό κακές οδηγικές συνήθειες - όπως την αδιαφορία να βγάλουν φλας ή την προσέγγιση του προπορευόμενου οχήματος σε μικρή απόσταση.

Με αυτά τα δεδομένα, μόνο για τις ασφαλιστικές εταιρείες έχει σημασία το γεγονός ότι οι γυναίκες οδηγοί προκαλούν στατιστικά περισσότερες μικροζημιές, με μεγαλύτερο ποσοστό ελαφρών ατυχημάτων και ήπιων τραυματισμών.

Σύμφωνα με έκθεση που συνέταξε η γαλλική ένωση ασφαλιστικών εταιρειών το 2016, αν το σύνολο των οδηγών που κυκλοφορούν στους δρόμους βρίσκεται στο επίπεδο του 100 σχετικά με τη συχνότητα πρόκλησης ατυχημάτων, οι γυναίκες είναι στο 104 και οι άνδρες στο 98.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντιθέτως, το κόστος των ατυχημάτων αυτών είναι στο 106 για τους άνδρες και στο 91 για τις γυναίκες. Αυτό συμαίνει ότι οι γυναίκες προκαλούν πολύ μικρότερης σφοδρότητας ατυχήματα, τουλάχιστον όπως αυτά υπολογίζονται από το κόστος των ζημιών που καλύπτουν οι ασφαλιστικές εταιρείες.

Από το 2013 το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έχει απαγορεύσει να θεωρείται το φύλο κάθε ανθρώπου κριτήριο για των υπολογισμό των ασφαλίστρων. Παρόλα αυτά, η απόφαση αυτή δεν δείχνει να εφαρμόζεται επί της ουσίας, και στη συγκεκριμένη περίπτωση -βάσει των παραπάνω- είναι οι άνδρες που βγαίνουν ζημιωμένοι.

Στη Βρετανία, μάλιστα, οι άνδρες πληρώνουν κατά μέσο όρο 100 λίρες τον χρόνο παραπάνω από τις γυναίκες σε ασφάλιστρα. Φυσικά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι οι γυναίκες οδηγούν πολύ πιο υπεύθυνα και προσεκτικά από τους άνδρες.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ