Έρευνα: Γιατί οι γυναίκες δεν "αγαπούν" πια τα καμπριολέ αυτοκίνητα

Cary Grant Grace kelly

Οι γυναίκες αγοράζουν αυτοκίνητα για το στυλ τους; Τα αντιμετωπίζουν ως αξεσουάρ, όπως επιλέγουν γόβες ή φορέματα. Τρεις έρευνες καταρρίπτουν τους μύθους και τα στερεότυπα για τη σχέση της γυναίκας με το αυτοκίνητο. Θα εκπλαγείτε με τα αποτελέσματα! 

Από την κλασική σινεφίλ εικόνα της Τζιν Σίμπεργκ στην ταινία Καλημέρα Θλίψη, την κινηματογραφική μεταφορά του ομωνύμου μυθιστορήματος της Φρανσουά Σαγκάν, που οδηγούσε ανέμελη το cabrio μικρό αυτοκίνητό της στους δρόμου του Παρισιού το 1958, μέχρι τον σέξυ άγγελο της Victoria Secret Αλεσάντρα Αμπρόσιο να ποζάρει με καυτό σορτς σε μία κατακόκκινη καμπριολέ Corvette στην Καλιφόρνια, τα cabrio αυτοκίνητα έχουν γίνει συνώνυμα με τη θηλυκότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γυναικεία ομορφιά ήταν πάντα πολύ ταιριαστή με τις ακαταμάχητες καμπύλες ενός διθέσιου γρήγορου αυτοκινήτου χωρίς οροφή. Ποιος δεν θυμάται την κομψή Γκρέις Κέλι με τα λευκά γάντια κι ένα ροζ φουλάρι στο λαιμό να οδηγεί με τρελή ταχύτητα κατά μήκος του Grande Corniche, πάνω από το Μόντε Κάρλο, μία cabrio Sunbeam Alpine Mk I, με συνοδηγό τον Κάρυ Γκραντ στην ταινία του Χίτσκοκ Το Catch A Thief. Ποιος δεν θυμάται την Αλίκη Βουγιουκλάκη με ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο στη Σοφερίνα; Ή την Κέλι Μακγκίλις να οδηγεί μια ρετρό μαύρη cabrio Porsche στο Top Gun; Στον κινηματογράφο η ταχύτητα είναι γένους θηλυκού, όπως άλλωστε και στις ανδρικές φαντασιώσεις. Στον μεταπολεμικό κόσμο οι γυναίκες λάτρευαν τα cabrio αυτοκίνητα. Ήταν σύμβολο στυλ.

cabrio woman
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα φουλάρια Hermes δεμένα στο κεφάλι με τον τρόπο της Γκρέις Κέλλι ή της Τζάκι Κέννεντι ήταν το super trend στην Ριβιέρα στα χρόνια της ραγδαίας ανάπτυξης μετά τον πόλεμο, όταν τα cabrio ήταν πολύ της μόδας. Οι γυναίκες που οδηγούσαν ήταν σαφώς λιγότερες και υπήρχε αυτό που σήμερα δεν υφίσταται: το γυναικείο αυτοκίνητο. Το cabrio τις δεκαετίες του 60, του 70 και του 80 ήταν σύμβολο ανεμελιάς, ενσάρκωνε το όνειρο μιας πολυτελούς ζωής και αποτελούσε μέρος μιας ολόκληρης κουλτούρας που ήταν συνυφασμένη με τα καλοκαίρια στον ευρωπαϊκό νότο και κυρίως στην Ιταλική και Γαλλική Ριβιέρα  που ήταν πόλος έλξης του διεθνούς jet-set αλλά και φυσικά στο Χόλιγουντ και τις παραθαλάσσιες ηλιόλουστες περιοχές της Καλιφόρνια. Η πραγματικότητα τώρα πια ωστόσο είναι λίγο διαφορετική. Η κουλτούρα του cabrio αυτοκινήτου δεν έχει πια την επιρροή που είχε κάποτε στις γυναίκες.

Το cabrio παραμένει ένα σύμβολο ανεμελιάς και πολυτέλειας, και φυσικά όνειρο για πολλούς, το βλέπουμε να πρωταγωνιστεί σε καμπάνιες οίκων μόδας, σε video clips των πιο δημοφιλών pop stars όπως η Ριάνα, στον κινηματογράφο και κυρίως στα accounts των influencers και των πιο ευκατάστατων χρηστών του Instagram. Ωστόσο το cabrio, όπως θα δούμε, δεν αποτελεί πια τη νούμερο ένα επιλογή αυτοκινήτου στις γυναίκες όπως συνέβαινε πιο παλιά. Η σχέση των γυναικών με το αυτοκίνητο τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει ριζικά. Ορισμένες μεγάλες καταναλωτικές έρευνες που έχουν γίνει σχετικά με το αυτοκίνητο καταρρίπτουν τρεις αντιλήψεις/προκαταλήψεις που υπάρχουν για τις γυναίκες και το αυτοκίνητο.  

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

1ος μύθος: Οι γυναίκες αγαπούν τα cabrio

Το στερεότυπο ότι η γυναίκα αντιμετωπίζει το αυτοκίνητο ως αξεσουάρ, ότι επιλέγει το χρώμα για να ταιριάζει με το στυλ που της αρέσει να ντύνεται, δεν ισχύει. Σύμφωνα με έρευνα της αμερικανικής εταιρείας ανάλυσης δεδομένων και πληροφοριών καταναλωτών J.D. Power, όταν οι γυναίκες αγοράζουν αυτοκίνητα δεν το κάνουν με το θυμικό τους αλλά με το μυαλό, υπολογίζοντας καθαρά πρακτικούς λόγους όπως η ασφάλεια, η άνεση και η αξιοπιστία. Για το λόγο αυτό ρωτάνε πολύ, ενημερώνονται εξονυχιστικά πριν αγοράσουν αυτοκίνητο και δεν καταλήγουν στο μοντέλο που θα πάρουν βάσει design αλλά βάσει πρακτικότητας. Επίσης οι γυναίκες, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, δεν είναι πιστές σε μία μάρκα όλη τους τη ζωή, αλλάζουν brands με μεγάλη ευκολία ανάλογα με τις συνθήκες της ζωής τους όταν πραγματοποιούν την αγορά.

cabrio woman
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τους άντρες η πολυτέλεια ενός αυτοκινήτου μετράει, για τις γυναίκες όχι τόσο, όσο οι χώροι που έχει αν είναι εξυπηρετικοί για το shopping, τις καθημερινές δουλειές, τη μετακίνηση των παιδιών τους αν έχουν ή αν σκοπεύουν να κάνουν. Το ένστικτο της μητρότητας έχει αυξήσει κατά πολύ τη ζήτηση των SUV. Εξετάζουν πόσες τσάντες χωρά το πορτ μπαγκάζ ή πόσο εύκολα τοποθετείται το παιδικό καθισματάκι στις πίσω θέσεις. Το κοινωνικό status, το image, το στυλ, το αίσθημα υπεροχής που προσφέρει ένα γρήγορο διθέσιο, cabrio ή μη, αυτοκίνητο είναι περισσότερο ανδρική υπόθεση (ή όνειρο). Οι άντρες όταν αγοράζουν αυτοκίνητο συνδυάζουν και το όνειρο ή τις επιθυμίες τους με την πρακτικότητα: Υπολογίζουν την εικόνα που θέλουν να έχουν οδηγώντας το αυτοκίνητο, αλλά σε συνδυασμό πάντα με τις τεχνικές προδιαγραφές του μοντέλου που επιλέγουν.  

2ος μύθος: Οι άντρες έχουν την τελική απόφαση στην αγορά του οικογενειακού αυτοκινήτου 

Συνήθως όταν ένα ζευγάρι επισκέπτεται μια έκθεση αυτοκινήτου τις περισσότερες ερωτήσεις αρχικά τις κάνει ο άντρας. Οι άντρες ερωτεύονται πιο συχνά ένα μοντέλο με την πρώτη ματιά, οι γυναίκες το μελετούν, ζητούν χρόνο να το σκεφτούν, να το συζητήσουν πριν πάρουν την τελική απόφαση. Σύμφωνα με το Forbes η γυναίκα παρατηρεί και είναι εκείνη που παίρνει την τελική απόφαση για το οικογενειακό αυτοκίνητο. Στην πραγματικότητα, οι γυναίκες αγοράζουν το 62% όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στις ΗΠΑ και επηρεάζουν καθοριστικά περισσότερο από 85% όλες τις αγορών αυτοκινήτων διεθνώς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
cabrio woman

Σύμφωνα με σχετική έρευνα του Cars.com, της μεγαλύτερης ηλεκτρονικής αγοράς αυτοκινήτου στις ΗΠΑ, οι γυναίκες πριν αγοράσουν μαζί με τον  σύντροφό τους το οικογενειακό αυτοκίνητο μπαίνουν σε θρεντ στα κοινωνικά δίκτυα και συλλέγουν γνώμες και πληροφορίες από άλλους καταναλωτές. Πολλές φορές ξεκινούν αναζητώντας προτάσεις στο διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα, χωρίς να έχουν κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο στο μυαλό τους. Η διαδικασία αυτή κρατάει πολύ καιρό πριν πάρουν την τελική απόφαση. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με την Edmunds, εταιρεία online ερευνών για το αυτοκίνητο, μόνο το 38% των γυναικών αναφέρουν ότι αισθάνονται αυτοπεποίθηση όταν αγοράζουν αυτοκίνητο. Αντιθέτως, 1 στους 5 άντρες ξέρει ακριβώς τι ψάχνει σε ένα νέο όχημα. Αυτό περιλαμβάνει συχνά λεπτομέρειες όπως το μέγεθος του κινητήρα, τον τύπο κιβωτίου ταχυτήτων, το σύστημα κίνησης και τις προδιαγραφές ανάρτησης. Περισσότεροι από τους μισούς άντρες οδηγούς είναι σίγουροι όταν αγοράζουν ένα νέο αυτοκίνητο. Στην έρευνα διευκρινίζεται βέβαια ότι οι γυναίκες της γενιάς  των Millennial είναι πιο αποφασιστικές στην αγορά ενός αυτοκινήτου και προχωρούν πιο γρήγορα και με αυτοπεποίθηση από γυναίκες προηγούμενων γενιών.  

woman cabriolet
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

3ο μύθος: Οι άντρες οδηγοί είναι περισσότεροι από τις γυναίκες

Η οδήγηση τελικά δεν είναι κυρίως ανδρική υπόθεση όπως αφελώς πιστεύουμε. Σύμφωνα με έρευνα της Edmunds που δημοσιεύθηκε στο CBS NEWS δεν υπάρχουν τόσοι άνδρες στο δρόμο όσο οι γυναίκες. Υπάρχουν 1,4 εκατομμύρια περισσότερες γυναίκες που έχουν άδεια οδήγησης από τους άνδρες. Οι γυναίκες τείνουν επίσης να αγοράζουν περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα από  μεταχειρισμένα, με το 62% των νέων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ να αγοράζονται από γυναίκες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ