Η επιστροφή στην κανονικότητα στρέφει τα βλέμματα όλων στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, η οποία μέσα στους επόμενους έξι μήνες πρόκειται να υποδεχθεί πλήθος νέων μοντέλων.
Μετά από μια δεκαετή οικονομική κρίση, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου κατάφερε να αναγεννηθεί μέσα από τις στάχτες της, ορθώνοντας το ανάστημά της πάνω σε νέες, πιο σταθερές βάσεις. Ήρθε, βέβαια, η πανδημία του COVID-19 να ανακόψει τη σταθερά ανοδική πορεία της αλλά και να αποδείξει την ανθεκτικότητά της ακόμα και στους δύσκολους καιρούς μιας πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η ελληνική αγορά αυτοκινήτου θα βρεθεί και πάλι σε θέση ισχύος και αυτό το αποδεικνύουν με τον πιο εμφατικό τρόπο τα σχεδόν 60 νέα μοντέλα τα οποία πρόκειται να υποδεχθούμε στη χώρα μας το δεύτερο και πολλά υποσχόμενο εξάμηνο του έτους.
Alfa Romeo
Η Tonale -το πρώτο μικρομεσαίων διαστάσεων SUV στην ιστορία της Alfa Romeo- αποτελεί το «Next Big Thing» για τη μιλανέζικη φίρμα, αποτελώντας επί της ουσίας το σημείο από το οποίο πρόκειται να επανεκκινήσει και να διεκδικήσει τον ρόλο που της αξίζει στην αγορά της Ευρώπης. Το νέο SUV των Ιταλών «πατάει» πάνω στο δάπεδο του ανανεωμένου Compass, κι αν μέχρι πρότινος η παρουσία των κινητήριων συνόλων του φιλόδοξου Jeep κάτω από τις καλλίγραμμες επιφάνειες του ιταλικού SUV θα μπορούσε να θεωρηθεί δεδομένη, πλέον ουδείς μπορεί με ασφάλεια να προβλέψει την γκάμα εκδόσεων της πολλά υποσχόμενης Tonale.
BUY NOW
Και αυτό γιατί ο νέος επικεφαλής της ιταλικής φίρμας, Jean-Philippe Imparato είχε άλλα… όνειρα για το ιταλικό SUV, τα οποία όπως όλα δείχνουν πρόκειται να υλοποιηθούν με άλλα τεχνικά μέσα. Η αλλαγή στα πλάνα των Ιταλών προκάλεσε την καθυστέρηση στη διαδικασία της εξέλιξης του αυτοκινήτου, το οποίο θα βρεθεί στη γραμμή παραγωγής το τελευταίο τρίμηνο του έτους, διατηρώντας έστω και λίγες πιθανότητες να πατήσει σε ελληνικό έδαφος πριν την εκπνοή του 2021.
Audi
Το Audi Q4 e tron και το Q4 e tron Sportback πρόκειται να ενταχθούν στις αρχές του φθινοπώρου στην γκάμα των της γερμανικής φίρμας, δίνοντας συνέχεια στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού που επιχειρείται τα τελευταία χρόνια.
Τα δύο μοντέλα διακρίνονται για τη μεγάλη αυτονομία τους. Το Q4 40 e-tron έχει αυτονομία έως και 520 χιλιόμετρα (WLTP) με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας. Χάρη στη μέγιστη χωρητικότητα φόρτισης 125 kW, σε ιδανικές συνθήκες μπορεί να φορτίσει αρκετή ενέργεια για να διανύσει περίπου 130 χιλιόμετρα (WLTP) σε μόλις 10’.
Το Q4 35 e-tron και το Q4 40 e-tron έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς, με έξοδο 125 kW (170 PS ) και 150 kW (204 PS) αντίστοιχα. Η κορυφαία έκδοση Q4 50 e-tron quattro έχει δύο ηλεκτροκινητήρες για την ηλεκτρική τετρακίνηση quattro. Προσφέρουν μέγιστη ισχύ 220 kW (299 PS), η οποία εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα και ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.
Στο άλλο άκρο της γκάμας της Audi θα βρει τη δική του θέση το πανίσχυρο Audi RS3 Sportback, το οποίο θα εφοδιάζεται με έναν πεντακύλιδνρο κινητήρα 2,5 λίτρα, αποδίδοντας περισσότερους από 410 ίππους. Η διάθεση του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά αναμένεται να ξεκινήσει τον προσεχή Νοέμβριο.
BMW
Στρέφοντας, εκ νέου, την προσοχή της στην ηλεκτροκίνηση και επιχειρώντας να ανακτήσει το προβάδισμα που τις εξασφάλισε το μακρινό 2013 το επαναστατικό i3, η BMW πρόκειται να υποδεχθεί μέχρι και το τέλος της χρονιάς δύο νέες ηλεκτροκίνητες προτάσεις.
Ο λόγος για την BMW i4, το ηλεκτροκίνητο gran coupe των Βαυαρών θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, την eDrive40 η απόδοση της οποίας φτάνει τους 340 ίππους και τα 430 Nm ροπής και την M50 των 544 ίππων και των 795 Nm ροπής.
Και στις δύο περιπτώσεις η καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα των συσσωρευτών ιόντων λιθίου ανέρχεται στα 80,7 kWh, με την αυτονομία να διαμορφώνεται στην έκδοση eDrive40 στα 590 χιλιόμετρα και στην ισχυρότερη M50 στα 510 χιλιόμετρα.
Τον Νοέμβριο στη χώρα μας θα είναι διαθέσιμη και η BMW iX, η οποία φιλοδοξεί να αποτελέσει το ηλεκτροκίνητο alter ego της μέχρι σήμερα γνωστής X5. Με μήκος που αγγίζει τα πέντε μέτρα και σχεδιασμό που δεν πρόκειται να αφήσει κανέναν ασυγκίνητο, η BMW iX εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες -έναν σε κάθε άξονα- διαμορφώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο ένα ιδιότυπο σύστημα τετρακίνησης. Στην έκδοση xDrive40, η συνδυαστική απόδοση των δύο ηλεκτροκινητήρων φτάνει τους 326 ίππους και τα 630 Nm ροπής με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας των 71,0 kWh να εξασφαλίζουν μέγιστη αυτονομία 425 χιλιομέτρων.
Με συνδυαστική απόδοση 523 ίππων και 765 Nm, η έκδοση xDrive50 αποτελεί την κορυφαία έκδοση του βαυαρικού SUV, η οποία εξοπλίζεται με μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας 105,2 kWh και προσφέρει μέγιστη αυτονομία 630 χιλιομέτρων.
Πριν το τέλος του φετινού καλοκαιριού, την γκάμα της BMW στη χώρα μας θα πλαισιώσουν οι εκδόσεις των ανανεωμένων BMW X3 και X4, η BMW Σειρά 4 Gran Coupe καθώς και οι τετρακίνητες εκδόσεις των πανίσχυρων BMW M3 και M4 Coupe.
Citroen
Με νέο πρόσωπο πρόκειται να υποδεχθεί το φετινό καλοκαίρι το Citroen C3 Aircross, το οποίο πραγματοποίησε μια εφ’ όλης της ύλης ανανέωση, υιοθετώντας μια πιο φρέσκια και ελκυστική εμφάνιση.
Πέρα από τις εμφανείς αλλαγές στο εξωτερικό τμήμα του αμαξώματος, το ανανεωμένο C3 Aircross έχει να παρουσιάσει ουσιαστικές αναβαθμίσεις και στον θάλαμο επιβατών, ξεκινώντας από τα καθίσματα Advanced Comfort και καταλήγοντας στο επικαιροποιημένο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Στην γκάμα εκδόσεων του γαλλικού crossover δεν παρουσιάζονται σημαντικές μεταβολές, με τους κινητήρες βενζίνης του 1,2 λίτρου και diesel 1,5 λίτρου να διατηρούν τη θέση τους. Το ανανεωμένο Citoen C3 Aircross θα ξεκινήσει την πορεία του στην ελληνική αγορά μέσα στον Ιούλιο.
Dacia
Τρεις νέες προτάσεις βρίσκονται κατώφλι της Dacia, η οποία πρόκειται να επιστρέφει και μάλιστα με δυναμικό τρόπο στην κατηγορία που επί της ουσίας την καταξίωσε, εκείνη των προσιτών SUV/Crossovers.
Η αρχή θα γίνει τον Σεπτέμβριο με την άφιξη του ανανεωμένου Dacia Duster στην ελληνική αγορά. Οι αλλαγές στην προκειμένη περίπτωση θα περιορίζονται στον σχεδιασμό του αμαξώματος και στον κατάλογο του εξοπλισμού, χωρίς να μεταβάλλουν σημαντικά τη μέχρι σήμερα γνωστή εικόνα του αυτοκινήτου.
Στα τέλη της χρονιάς, είναι πολύ πιθανόν να δούμε επί ελληνικού εδάφους το μεγαλύτερο σε διαστάσεις Dacia Bigster, η πρωτότυπη εκδοχή του οποίο έχει δημιουργήσει υψηλές προσδοκίες για τη μετέπειτα πορεία της ρουμανικής φίρμας. Πιθανότητες να πατήσει επί ελληνικού εδάφους πριν την εκπνοή του 2021 διατηρεί και το Dacia Spring, το οποίο αποτελεί με διαφορά το πιο προσιτό ηλεκτροκίνητο crossover της ευρωπαϊκής αγοράς, με την τιμή να περιορίζεται με τις κρατικές επιδοτήσεις που προσφέρονται στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη ακόμα και κάτω από τα 10.000 ευρώ.
DS Automobiles
Τον προσεχή Σεπτέμβριο η DS Automobiles πρόκειται να υποδεχθεί στη χώρα μας την κορυφαία πρόταση στην ιστορία της. Ο λόγος για το DS9 ή αν προτιμάτε μια μεσαίων διαστάσεων μπερλίνα η οποία φιλοδοξεί να σπάσει το γερμανικό κατεστημένο στην κατηγορία του.
Η γαλλική μπερλίνα με το μήκος των 4,93 μέτρων θα προσφέρεται σε δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, συνδυάζοντας τον βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων με ένα ή δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Στην πρώτη περίπτωση η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 225 ίππους ενώ στη δεύτερη-τετρακίνητη διαμόρφωση αγγίζει τους 360 ίππους. Στην βάση της γκάμας του αυτοκινήτου, τον πρώτο λόγο θα έχει ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης του 1,6 λίτρου, αποδίδοντας χωρίς τη βοήθεια κάποιου ηλεκτρικού μοτέρ 225 ίππους.
Το λανσάρισμα του DS9 στην ελληνική αγορά τον Σεπτέμβριο θα ακολουθήσει εκείνο του μικρότερου σε διαστάσεις και πιο προσιτού DS4. Το πεντάθυρο hatchback θα προσφέρεται σε εκδόσεις βενζίνης και diesel, καθώς και σε plug-in υβριδικούς συνδυασμούς οι οποίοι θα εφοδιάζουν τις κορυφαίες διαμορφώσεις του. H δεύτερη κατά σειρά γενιά του DS4 θα είναι διαθέσιμη στη χώρα μας τον Νοέμβριο, με τη βασική του έκδοση να προσφέρεται με τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρου και απόδοσης 130 ίππων.
Ford
Μετά την άφιξη της ηλεκτροκίνητης Mustang Mach-E στην ελληνική αγορά, η Ford ετοιμάζεται να προσγειωθεί και πάλι στη σκληρή πραγματικότητα, που δεν είναι άλλη από τον κεντρική σκηνή της ευρωπαϊκής αγοράς. Εκεί όπου η μπλε οβάλ φίρμα θα επαναφέρει το γνωστό σε όλους Fiesta, με αναβαθμισμένα σχεδιαστικά και εξοπλιστικά χαρακτηριστικά. Για την ώρα δεν έχουν γίνει γνωστές οι τομείς πάνω στους οποίους το ανανεωμένο Ford Fiesta πρόκειται να επενδύσεις ώστε να διατηρηθεί στην κορυφή της κατηγορίας του, με δεδομένο ωστόσο ότι το εμπορικό του λανσάρισμα πρόκειται να πραγματοποιηθεί μέχρι και το τέλος της χρονιάς, η πλήρης αποκάλυψή του δεν θα αργήσει να συμβεί.
Jaguar
Με ουσιαστικές προσθήκες στον κατάλογο του εξοπλισμού και αποδοτικότερα κινητήρια σύνολα θα συνεχίσει την πορεία της η Jaguar E-Pace. Η έκδοση του 2022, η οποία αναμένεται στη χώρα μας στα τέλη της χρονιάς και ειδικότερα τον Δεκέμβριο, θα φέρει ένα νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με αναβαθμισμένο λογισμικό και μεγαλύτερη σε διάσταση οθόνη αφής, το μέγεθος της οποία θα φτάνει τις 12,3 ίντσες.
Κάτω από το καπό της επικαιροποιημένης Jaguar E-Pace θα προσφέρονται οι εξής επιλογές: ο δίλιτρος κινητήρας diesel σε εκδόσεις των 163 και των 204 ίππων, ο δίλιτρος κινητήρας βενζίνης με απόδοση 200, 249 και 300 ίππους, το τρικύλινδρο σύνολο του 1,5 λίτρου απόδοσης 160 ίππων καθώς και ένας υβριδικός συνδυασμός με ισχύ 309 ίππων.
Honda
Η διαδικασία του εξηλεκτρισμού για την γκάμα της Honda προχωρά με γοργούς ρυθμούς, καθώς μετά την πρώτη ηλεκτροκίνητη... απόπειρα της ιαπωνικής φίρμας (βλέπε Honda e) και τις υβριδικές εκδόσεις των μέχρι σήμερα γνωστών CR-V και Jazz, οι Ιάπωνες ετοιμάζονται να υποδεχθούν και τη νέα γενιά του H-RV. Το νέο SUV της Honda θα προσφέρεται σε υβριδικές εκδόσεις, συνδυάζοντας έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης με δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συνόλου θα φτάνει τους 131 ίππους και 253 Nm ροπής.
Το μήκος του πεντάθυρου αμαξώματος θα διατηρηθεί στα επίπεδα του απερχόμενου μοντέλου, ωστόσο, η απόσταση θα μειωθεί κατά 10 χιλιοστά και το ύψος του αυτοκινήτου κατά 20 χιλιοστά, γεγονός που είναι από μόνο του αρκετό ώστε να υπογραμμίσει την αλλαγή προσανατολισμού που πρόκειται να επιχειρηθεί στην τρίτη κατά σειρά γενιά του H-RV.
Hyundai
Σε πρωταθλήτρια των νέων αφίξεων το δεύτερο εξάμηνο του έτους αναδεικνύεται η Hyundai καθώς μέχρι και το τέλος του 2021, η κορεατική φίρμα πρόκειται να προσθέσει στην γκάμα της συνολικά επτά νέες προτάσεις. Η αρχή γίνεται τον Ιούνιο, με την άφιξη του Hyundai Bayon. Το αστικών διαστάσεων crossover, βασίζεται στο νέο i20, υιοθετώντας την πλατφόρμα και τα περισσότερα από τα μηχανικά μέρη του κορεατικού αυτοκινήτου πόλης.
Μιλώντας για το νέο Hyundai i20, αξίζει να σημειώσουμε ότι μέσα στον Ιούνιο πρόκειται να ξεκινήσει η διάθεση της ισχυρότερης, μέχρι σήμερα, έκδοσής τους, η οποία θα φέρει έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρων και απόδοσης 204 ίππων. Στην οικογένεια των μοντέλων N θα προστεθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα και η ανανεωμένη εκδοχή του Hyundai i30 N, το οποίο θα συνεχίσει να προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, με την κορυφαία ωστόσο να έχει κερδίσει 5 ίππους φτάνοντας στη μέγιστη τιμή των 280 ίππων και να προσφέρει τη δυνατότητα της επιλογής ενός ημιαυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων.
Τα διακριτικά «Ν» παρ’ όλα αυτά πρόκειται να φορέσει και το Hyundai Kona, διεκδικώντας το τίτλο του πρώτου SUV υψηλών επιδόσεων της κορεατικής φίρμας. Το Kona N θα εφοδιάζεται με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 2,0 λίτρων, ο οποίος θα αποδίδει 280 ίππους και 392 Nm ροπής. Το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων και το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης συμπληρώνουν τις προδιαγραφές του κορεατικού SUV.
Στις αρχές του φθινοπώρου, η οικογένεια της Hyundai πρόκειται αν υποδεχθεί το νέο ηλεκτροκίνητο μέλος, που δεν είναι άλλο από το εντυπωσιακό σε σχεδίαση και προδιαγραφές Ioniq 5. To φουτουριστικό crossover των Κορεατών θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος και αυτονομίας με κίνηση στους πίσω τροχούς και δύο τετρακίνητες εκδόσεις, ξεκινώντας από τους 170 ίππους και φτάνοντας τους 305 ίππους και τα 605 Nm ροπής. Σε ό,τι αφορά στη χωρητικότητα των μπαταριών, το Ioniq 5 θα προσφέρεται σε εκδόσεις των 58 και των 72,6 kWh.
To «καλεντάρι» των νέων αφίξεων της Hyundai πρόκειται να συμπληρώσει τον προσεχή Οκτώβριο η νέα γενιά του Santa Fe, η οποία και θα διεκδικήσει τον τίτλο του κορυφαίου SUV των Κορεατών.
KIA
To προσεχές φθινόπωρο αναμένεται ιδιαίτερα θερμό για την KIA, καθώς η κορεατική φίρμα πρόκειται να υποδεχθεί τόσο την ανανεωμένη εκδοχή του μέχρι σήμερα γνωστού Ceed όσο και το επιβλητικό EV6.
Kι αν η επερχόμενη ανανέωση για το Ceed δεν πρόκειται να αλλάξει τις ισορροπίες στην γκάμα της KIA, δεν ισχύει το ίδιο στην περίπτωση του EV6, το οποίο πρόκειται να διεκδικήσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων crossovers.
To KIA EV6 θα προσφέρεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις με την κορυφαία έκδοση να προσφέρεται με δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 585 ίππων και μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 82,5 kWh, οι οποίες θα προσφέρουν αυτονομία 395 χιλιομέτρων.
Lexus
Το νέο Lexus NX ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της ιαπωνικής φίρμας, υιοθετώντας νέες σχεδιαστικές και τεχνολογικές πρακτικές, αποτελώντας μεταξύ άλλων την πρώτη plug-in υβριδική πρόταση στην ιστορία της ιαπωνικής φίρμας. Συγκριτικά με την πρώτη γενιά NX, το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί κατά 20 mm, το μεταξόνιο κατά 30 mm, το πλάτος κατά 20 mm και το ύψος κατά 5 mm.
Η Lexus βασίστηκε σε μία τεχνογνωσία 15 και πλέον ετών πάνω στην υβριδική τεχνολογία για την παραγωγή του πρώτου της plug-in hybrid (PHEV), του νέου NX 450h+. H κορυφαία έκδοση του αυτοκινήτου, διαθέτει τετρακύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρα και μία επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 18,1 kWh. Ένας ακόμα ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα υποστηρίζει τη μόνιμη τετρακίνηση, ενώ το plug-in υβριδικό σύστημα παράγει 306 ίππους με την επιτάχυνση από στάση στα100 km/h να ολοκληρώνεται σε έξι δευτερόλεπτα. Στους 242 ίππους φτάνει η απόδοση της υβριδικής έκδοσης 350h, η οποία προσφέρεται σε δικίνητες και τετρακίνητες διαμορφώσεις.
Mazda
Η μικρότερη σε διαστάσεις και πιο προσιτή επιλογή στη σημερινή γκάμα της Mazda πρόκειται να βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μέσα στους επόμενους μήνες, καθώς για μία ακόμα φορά πρόκειται να επικαιροποιήσεις τις σχεδιαστικές και εξοπλιστικές προδιαγραφές του, προσθέτοντας νέες εκδόσεις στην γκάμα του. Το ανανεωμένο Mazda2 αναμένεται στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο, προσφέροντας επιπλέον εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Mercedes-Benz
Συνολικά έξι νέες προτάσεις θα υποδεχθεί το δεύτερο εξάμηνο του έτους η Mercedes-Benz στη χώρα, συμπεριλαμβάνοντας και εκείνες που θα φέρουν την υπογραφή της AMG. Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζει φυσικά η νέα, ηλεκτροκίνητη ναυαρχίδα των Γερμανών, η οποία θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, με την πρώτη να εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 329 ίππων και τη δεύτερη να φτάνει τους 516 ίππους, χάρη στη συνδυαστική λειτουργία δύο ηλεκτρικών μοτέρ.
Στα τέλη του έτους, τις δύο «πολιτικές» εκδόσεις του αυτοκινήτου θα πλαισιώσει και εκείνη που θα προέρχεται από τις τάξεις της AMG, εξασφαλίζοντας ακόμα έως και 751 ίππους. Αντιστοίχως, η μέγιστη αυτονομία της Mercedes-Benz EQS θα φτάνει έως και τα 770 χιλιόμετρα, αν και θα υπάρξουν εκδόσεις με μικρότερης χωρητικότητας συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειας.
Από το Affalterbach και το αρχηγείο της AMG θα προέλθει και η νέα Mercedes-Benz SL. Το εμβληματικό roadster, το οποίο αποκτά έναν πιο... στοχευμένο προσανατολισμό και τη διάθεση να πλησιάσει όσο ποτέ άλλοτε τις προδιαγραφές ενός κλασικού sportscar.
Η επικαιροποίηση των σχεδιαστικών και το εξοπλιστικών προδιαγραφών θα αποτελέσει το βασικό πεδίο δραστηριοποίησης των ανθρώπων της Merecedes-Benz στην προσπάθειά τους να χαρίσουν μια δεύτερη... νιότη στην ούτως ή άλλως εντυπωσιακή AMG GT 4Door Coupe. Το επιβλητικό τετράθυρο coupe sportscar θα επιστρέψει το δεύτερο εξάμηνο του έτους ανανεωμένο, ανοίγοντας τον δρόμο για τη CLS η οποία πρόκειται να ακολουθεί το παράδειγμά του, φρεσκάροντας την εικόνα της.
Nissan
H επερχόμενη άφιξη του νέου Nissan Qashqai στην ελληνική αγορά φαντάζει αρκετή για να δημιουργήσει τις συνθήκες περαιτέρω ανάπτυξης της κατηγορίας των μικρομεσαίων διαστάσεων crossovers. Η τρίτη κατά σειρά γενιά του Nissan Qashqai θα είναι διαθέσιμη στη χώρα μας τον προσεχή Ιούλιο σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις βενζίνης. Ο κινητήρας ο οποίος πρόκειται να σηκώσει το βάρος της… επιτυχίας για το ιαπωνικό crossover είναι βενζίνης, χωρητικότητας 1,3 λίτρου και σε εκδόσεις ισχύος 140 και 158 ίππων.
Το μεγαλύτερο σε διαστάσεις και πρακτικότερο Nissan Qashqai θα προσφέρεται στη χώρα μας ξεκινώντας από τα 24.490 ευρώ και φτάνοντας έως τα 37.990 ευρώ στην κορυφαία-τετρακίνητη διαμόρφωσή του.
Σημειώστε ότι στο μέλλον θα προστεθεί στην γκάμα του ιαπωνικού crossover και η έκδοση e-Power, για την κίνηση της οποίας θα φροντίζει ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 190 ίππων, την ίδια στιγμή που ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρου θα λειτουργεί ως γεννήτρια ώστε να παρέχει την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργειας.
Αμιγώς ηλεκτροκίνητο θα είναι το Nissan Ariya, το οποίο καλώς εχόντων των πραγμάτων θα δούμε στους ελληνικούς δρόμους στα τέλη της χρονιάς, σε δύο εκδόσεις ισχύος και αυτονομίας, φτάνοντας στην κορυφαία έκδοση τούς 389 ίππους και τα 600 Nm ροπής.
Opel
Η αντίστροφη μέτρηση για την άφιξη του νέου Opel Astra στην ευρωπαϊκή αγορά μόλις ξεκίνησε με τους Γερμανούς να δημοσιεύουν τις πρώτες φωτογραφίες του μικρομεσαίου διαστάσεων, αποκαλύπτοντας με αυτόν τον τρόπο το πολλά υποσχόμενο σχεδιαστικό μέλλον του.
Οι φωτογραφίες αποκαλύπτουν εξαιρετική ακρίβεια και υπέρμετρη προσοχή στη λεπτομέρεια για ένα πολυαναμενόμενο νέο μοντέλο, που αποτυπώνει τη νέα, ‘καθαρή’ και τολμηρή σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας και προαναγγέλλει το μέλλον των επιβατικών της αυτοκινήτων.
Τις εντυπώσεις κλέβει και το πιλοτήριο του νέου Opel Astra με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Pure Panel, το οποίο συμπληρώνει η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής. Η τελευταία είναι στραμμένη προς τον οδηγό, επιτρέποντας τον πιο εύκολο και διαισθητικό χειρισμό των υποσυστημάτων του αυτοκινήτου.
Το νέο Opel Astra θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις αμαξώματος (πεντάθυρο και SportsTourer), ενώ πρόκειται να αποτελέσει έναν από τους βασικούς πυλώνες εξηλεκτρισμού της γερμανικής φίρμας, διαθέτοντας plug-in υβριδικές αλλά και αμιγώς ηλεκτροκίνητες διαμορφώσεις.
Το μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback θα βρίσκεται στη χώρα μας τον Δεκέμβριο, ακολουθώντας το λανσάρισμα του ανανεωμένου Opel Grandland το οποίο θα προηγηθεί κατά δύο μήνες.
Peugeot
H τρίτη κατά σειρά του Peugeot 308 πρόκειται να επαναφέρει τη γαλλική φίρμα στην πρώτη γραμμή της κατηγορίας των μικρομεσαίων διαστάσεων hatchbacks, υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα των Γάλλων και όλες εκείνες τις τεχνολογίες οι οποίες θα του επιτρέψουν να διεκδικήσει μια θέση ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις του C-Segment.
Μεγαλύτερο σε διαστάσεις απ’ ότι στο παρελθόν και με χώρο αποσκευών 420 λίτρων, το νέο Peugeot βασίζεται στην πλατφόρμα που έχει γίνει γνωστή με την κωδική ονομασία EMP2, επενδύοντας στη δοκιμασμένη στον χρόνο αποδοτικότητα του τρικύλινδρου κινητήρα βενζίνης του 1,2 λίτρου και του γνώριμου από το πρόσφατο πετρελαιοκινητήρα του 1,5 λίτρου.
Οι κορυφαίες εκδόσεις του αυτοκινήτου θα είναι plug-in υβριδικές, αποδίδοντας 180 και 225 ίππους, ενώ μέσα στα επόμενα δύο χρόνια αναμένεται και μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη διαμόρφωση. Η άφιξη του νέου Peugeot 308 στην ελληνική αγορά θα πραγματοποιηθεί το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Renault
Το Renault Arkana συνιστά για τη γαλλική φίρμα τη σημαντικότερη προσθήκη στην γκάμα της τη φετινή χρονιά. Πρόκειται για ένα SUV με τις αναλογίες και τις σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες ενός αυθεντικού τετράθυρου coupe, το οποίο επιχειρεί να παντρέψει το περιπετειώδες προφίλ ενός τυπικού οχήματος ελευθέρου χρόνου με την εικόνα μιας πιο… εκλεπτυσμένης κατασκευής.
Το Renault Arkana θα προσφέρεται σε ήπια υβριδικές και πλήρως υβριδικές εκδόσεις, με τις πρώτες να έχουν αφετηρία τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης, απόδοσης 140 και 160 ίππων και τις δεύτερες τον συνδυασμό ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρου με δύο ηλεκτρικά μοτέρ.
To Arkana αναμένεται στη χώρα μας τον Ιούλιο, σχεδόν έναν μήνα μετά την πρεμιέρα του ανανεωμένου Renault Megane. Μιλώντας για τo μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback της Renault, αυτό που έχει αξία να γνωρίζεται είναι ότι στα τέλη αυτής της χρονιάς ή στις αρχές της επόμενης, πρόκειται να αποκτήσει μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση, η οποία ακολουθεί τις σχεδιαστικές επιταγές ενός crossover, φτάνοντας σε ισχύ τους 217 ίππους και προσφέροντας αυτονομία 450 χιλιομέτρων.
Seat
H Seat ανανεώνει την γκάμα των αυτοκινήτων πόλης, επικαιροποιώντας τις σχεδιαστικές και εξοπλιστικές προδιαγραφές των Ibiza και Arona. Πέρα από τις λιγότερο ή περισσότερο εμφανείς παρεμβάσεις που έχουν δεχθεί οι μεταλλικές επιφάνειες των ανανεωμένων Ibiza και Arona, οι δύο προτάσεις της Seat ξεχωρίζουν για τις αναβαθμίσεις που έχει δεχθεί ο εξοπλισμός τους.
Ειδικότερα, στα νέα Ibiza και Arona τη διαφορά θα κάνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, η νέα-μεγαλύτερη σε διαστάσεις κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής καθώς και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την γκάμα των δύο αυτοκινήτων θα λείπουν οι κινητήρες diesel, με τον τίτλο του αποδοτικότερου συνδυασμού να καταλήγει στις εκδόσεις φυσικού αερίου στις οποίες πρωταγωνιστεί ο τρικύλινδρος κινητήρας του 1,0 λίτρου. Η άφιξη των αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά είναι προγραμματισμένη για τον Ιούλιο του 2021.
Skoda
Μέχρι τα τέλη του χρόνου θα χρειαστεί να περιμένουν οι φίλοι της Skoda για την άφιξη της νέας Fabia στην ελληνική αγορά, με την οποία η τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία φιλοδοξεί να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.
H νέα Fabia είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις, με μήκος που αγγίζει πλέον τα 4,11 μέτρα, προσφέροντας περισσότερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του διαμερίσματος αποσκευών το οποίο ξεκινά από τα 330 λίτρα.
Στην γκάμα εκδόσεων της νέας Skoda Fabia θα πρωταγωνιστούν οι TSI κινητήρες βενζίνης χωρητικότητας 1,0 και 1,5 λίτρου, ωστόσο για τη βασική διαμόρφωση του αυτοκινήτου θα αξιοποιηθεί ο ατμοσφαιρικός κινητήρας χωρητικότητας 999 κ.εκ. και απόδοσης 65 και 80 ίππων.
Τον Οκτώβριο αναμένεται να ξεκινήσει και η διάθεση του Skoda Enyaq iV Coupe, συμπληρώνοντας με αυτόν τον τρόπο την γκάμα του ηλεκτροκίνητου SUV της τσεχικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Toyota
Παρουσία στην κατηγορία των B-SUV αποκτά η Toyota χάρη στο πολλά υποσχόμενο Yaris Cross. H περιπετειώδης εκδοχή του δημοφιλούς «μικρού» διαθέτει μήκος 4,18 μέτρων, αυξημένη απόσταση από το έδαφος και εκδόσεις με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς.
Οι κινητήρες που θα τοποθετούνται κάτω από το καπό του ιαπωνικού SUV θα είναι δύο. Το ατμοσφαιρικό σύνολο βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 125 ίππων και ο υβριδικός συνδυασμός, γνωστός από τη μέχρι τώρα παρουσία του στην γκάμα του Yaris.
O τελευταίος αποδίδει 116 ίππους και προσφέρεται σε δικίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις, με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων να συμπληρώνει τις προδιαγραφές και των δύο εκδόσεων.
Η διάθεση του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά θα ξεκινήσει το προσεχή Σεπτέμβριο με τιμή εκκίνησης τα 16.800 ευρώ για την ατμοσφαιρική έκδοση βενζίνης και τα 19.620 ευρώ για τις υβριδικές διαμορφώσεις.
Volvo
Την πρώτη ηλεκτροκίνητη πρόταση στην ιστορία της πρόκειται να υποδεχθεί η Volvo τους προσεχείς μήνες, επιταχύνοντας τη διαδικασία του πλήρους εξηλεκτρισμού της γκάμας της. Ο λόγος για το XC40 P8 Recharge με τους δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 408 ίππων και 660 Nm ροπής.
τους προσεχείς μήνες, επιταχύνοντας τη διαδικασία του πλήρους εξηλεκτρισμού της γκάμας της. Ο λόγος για το XC40 P8 Recharge με τους δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 408 ίππων και 660 Nm ροπής.
Τα 78 kWh των συσσωρευτών της ηλεκτρικής ενέργειας εξασφαλίζουν αυτονομία 418 χιλιόμετρα, η οποία φτάνει σε αστικές συνθήκες και τη λειτουργία του «One Pedal» ενεργοποιημένη στα 540 χιλιόμετρα.
Το Volvo XC40 P8 Recharge θα βρίσκεται στη χώρα μας στις αρχές του φθινοπώρου, ξεκινώντας από τα 58.020 ευρώ, τιμή που μειώνεται στα 52.020 ευρώ χάρη στην επιδότηση που προκύπτει από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Τον Οκτώβριο στη χώρα μας θα βρίσκεται και η ανανεωμένη εκδοχή του Volvo XC60 σε ήπια υβριδικές εκδόσεις βενζίνης και diesel καθώς και σε plug-in υβριδικές διαμορφώσεις.
Volkswagen
Το ανανεωμένο Polo πρόκειται να αποτελέσει τη σημαντικότερη άφιξη στην γκάμα της Volkswagen το δεύτερο εξάμηνο του έτους, εξασφαλίζοντας στους Γερμανούς μια σαφώς ανταγωνιστικότερη πρόταση στην ούτως ή άλλως δημοφιλή κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.
Το ανανεωμένο Polo επιχειρεί να υιοθετήσει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της VW ακολουθώντας εν ολίγοις το πρόσφατο παράδειγμα του Golf. Oι περισσότερες αλλαγές εντοπίζονται στο μπροστινό και το πίσω τμήμα του αμαξώματος, ωστόσο, αναβαθμισμένο επιστρέφει και το cockpit, ενσωματώνοντας στις κορυφαίες εκδόσεις του αυτοκινήτου δύο ψηφιακές οθόνες.
Με δεδομένη την απουσία πετρελαιοκίνητων εκδόσεων, τον πρώτο λόγο στην γκάμα του αυτοκινήτου θα έχουν οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες βενζίνης 1,0 και 1,5 λίτρου, με τον πρώτο να προσφέρεται και σε έκδοση διπλού καυσίμου (TGI). Το ανανεωμένο VW Polo θα βρίσκεται στη χώρα μας το προσεχές φθινόπωρο.