Γιατί το νέο Toyota Land Cruiser είναι το απόλυτο SUV

Toyota Land Cruiser

Η Toyota παρουσίασε πριν μερικούς μήνες το εμβληματικό Land Cruiser 300, την ολοκαίνουργια γενιά του θρυλικού 4x4 με παράδοση 70 ετών και συνολικές πωλήσεις άνω των 10,4 εκατομμυρίων αυτοκινήτων σε ολόκληρο τον κόσμο.

Το Series 300 αντικαθιστά το Series 200 που είχε κάνει πρεμιέρα το 2007 με σημαντικές αναβαθμίσεις σε όλους τους τομείς, εξακολουθώντας παράλληλα να ενστερνίζεται το τρίπτυχο “Ποιότητα, Ανθεκτικότητα, Αξιοπιστία”.

Η ναυαρχίδα των 4x4 της Toyota βασίζεται στο αναβαθμισμένο πλαίσιο τύπου σκάλας GA-F της προηγούμενης γενιάς με αρκετά όμως σύγχρονα εξαρτήματα από την μεγαλύτερη εκδοχή της πλατφόρμας TNGA. Χάρη σε αυτές τις αλλαγές, το νέο Land Cruiser είναι 200 kg ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του, ενώ παράλληλα έχει υψηλότερη ακαμψία, χαμηλότερο κέντρο βάρους και καλύτερη κατανομή του, καθώς και μεγαλύτερη ασφάλεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota Land Cruiser 300 GR Sport C&M 3

Ταυτόχρονα όμως με τη νέα βάση, το νέο Land Cruiser έχει και νέα ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και trailing link πίσω άξονα, καθώς και νέα γεωμετρία. Στόχος των μηχανικών της Toyota είναι η βέλτιστη άρθρωση των τροχών με σκοπό οι τροχοί του νέου Land Cruiser να βρίσκονται διαρκώς σε επαφή με το τερέν. Επιπλέον, το σύστημα AVS (Linear Solenoid Adaptive Variable Suspension) ελέγχει κάθε αμορτισέρ ξεχωριστά ως προς την έκταση και την συμπίεση του, με αποτέλεσμα την ιδανική λειτουργία σε όλες τις συνθήκες.

Για τα πολύ δύσκολα κομμάτια, το Land Cruiser διαθέτει πίσω διαφορικό τύπου Torsen που εξασφαλίζει πρόσφυση στους πίσω τροχούς, ενώ χάρη στο Multi-Terrain Monitor o οδηγός αποκτά μια πραγματική εικόνα της επιφάνειας του δρόμου κάτω και γύρω από το όχημα καθώς και για τη θέση των τροχών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, το σύστημα Multi-Terrain Select “διαβάζει” διαρκώς τις συνθήκες και την ποιότητα της επιφάνειας του δρόμου υιοθετώντας τον πιο κατάλληλο πρόγραμμα οδήγησης (Auto, Dirt, Sand, Mud, Deep Snow, και Rock). Όλες οι απαραίτητες ενδείξεις απεικονίζονται στο εκσυγχρονισμένο σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής των 12,3 ιντσών.

Ακόμα, το νέο Toyota Land Cruiser διαθέτει ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης των φρένων και ηλεκτροϋδραυλικό τιμόνι για σωστή λειτουργία σε όλες τις συνθήκες και συνεργασία με τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας.

Η γκάμα κινητήρων του Land Cruiser 300 αποτελείται από δύο εκδόσεις, μία βενζίνης και μία πετρελαίου. Η βενζινοκίνητη έκδοση αφορά τον καινούριο twin-turbo V6 των 3.5 λτ. που αποδίδει 415 PS και 650 Nm, ενώ η πετρελαιοκίνητη είναι με τον βελτιωμένο twin-turbo V6 των 3.3 λτ. που πλέον αποδίδει 309 PS και 700 Nm.

Και οι δύο κινητήρες συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο Direct Shift 10 σχέσεων. Σύμφωνα με την Toyota, το τελευταίο διαθέτει ομαλή λειτουργία, εξασφαλίζει σωστή απόδοση κάθε στιγμή, ενώ καταφέρνει να μειώσει και την κατανάλωση σε συνθήκες ταξιδιού.

Toyota Land Cruiser 300 GR Sport C&M 2

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σχεδιαστικά, το νέο Land Cruiser 300 αποτελεί εξέλιξη της απερχόμενης γενιάς, διατηρώντας αναλλοίωτες τις επιβλητικές εξωτερικές διαστάσεις (4.950 x 1.980 x 1.970 mm) και τις ίδιες γωνίες προσέγγισης (32 μοίρες) και διαφυγής (24 μοίρες ) ενώ παράλληλα δείχνει πιο μυώδες και μοντέρνο.

Στην κάθετη μάσκα κυριαρχεί η μεγάλη γρίλια που πλαισιώνεται από αεραγωγούς και ενώνεται με τα λεπτότερα φώτα LED. Ο προφυλακτήρας φτάνει χαμηλά για καλύτερη αεροδυναμική, και είναι βαμμένος στο χρώμα του αμαξώματος όπως και τα πλαστικά προστατευτικά στους τετραγωνισμένους θόλους των τροχών. 

Το προφίλ είναι άμεσα αναγνωρίσιμο με παρόμοιες αναλογίες, γραμμή παραθύρων με χρωμιωμένο πλαίσιο, φουσκωμένα φτερά και ενσωματωμένα σκαλοπάτια στα μαρσπιέ. Πίσω η σχεδίαση είναι πιο διαχρονική με κάθετο κόψιμο, οριζόντια τοποθετημένα φώτα LED και μεγάλη πόρτα με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και δυνατότητα αυτόματου ανοίγματος.

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι επίσης αναβαθμισμένη με περισσότερη τεχνολογία και βελτιωμένη ποιότητα υλικών. Πρωταγωνιστεί η μεγάλη οθόνη αφής (από 9 έως και 12,3 ίντσες ανάλογα με την έκδοση) στην κορυφή της ογκώδους κεντρικής κονσόλας, όπου βρίσκουμε τα χειριστήρια για τον κλιματισμό και φυσικά κουμπιά για όλες τις λειτουργίες.

Πίσω από το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι έχουμε αναλογικά όργανα με μια έγχρωμη οθόνη στο κέντρο για τον πλούσιο σε πληροφορία υπολογιστή ταξιδίου. Επιπλέον, το νέο Land Cruiser διαθέτει σύστημα εκκίνησης του κινητήρα με πλήκτρο που διαθέτει αισθητήρα αποτυπωμάτων για ακόμα μεγαλύτερη αντικλεπτική ασφάλεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota Land Cruiser 300 GR Sport C&M 5

Όπως συνέβαινε και στο προηγούμενο μοντέλο, η καμπίνα διακρίνεται για την ευρυχωρία της με πενταθέσια ή επταθέσια διάταξη, πληθώρα αποθηκευτικών χώρων και και μεγάλο χώρο αποσκευών. Στις πλουσιότερες εκδόσεις οι επιβάτες της δεύτερης σειράς έχουν πρόσβαση σε δύο μεγάλες οθόνες για ενημέρωση και ψυχαγωγία, και φυσικά στους δικούς τους αεραγωγούς για τον κλιματισμό.

Στο κομμάτι της ασφάλειας έχουμε το πλήρες πακέτο Toyota Safety Sense δεύτερης γενιάς που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει το βελτιωμένο Pre-Collision System με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών καθώς και τα τελευταία συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης (Adaptive Cruise Control, Lane Keeping Assist κ.α.).

Τέλος, το νέο Land Cruiser διατίθεται και σε ακόμα πιο σκληροτράχηλη έκδοση, εμπνευσμένη από το Rally Dakar. Η έκδοση ονομάζεται GR Sport και σε σχέση με τις “συμβατικές” διαθέτει ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες που βελτιώνουν τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, μαύρα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, μαύρες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και δερμάτινο σαλόνι στα χρώματα της Gazoo Racing. Επιπλέον, η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει το σύστημα ελέγχου της ανάρτησης E-KDSS (Electronic-Kinetic Dynamic Suspension System) που συνεργάζεται με το AVS, ενώ δεν απουσιάζει και η προσθήκη ελεγχόμενου διαφορικού στον εμπρός άξονα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ