Mercedes: Πώς γεννήθηκε το έμβλημα των Γερμανών - Η ιστορία του αστεριού

Mercedes Logo

Τι σημαίνει το περίφημο άστρο της Mercedes-Benz; Ανατρέχουμε στην αιωνόβια ιστορία ενός από τα πλέον αναγνωρίσμα σήματα όχι μόνο της αυτοκίνησης, αλλά και της βιομηχανικής εποχής.

Το έμβλημα της εταιρείας της Στουτγάρδης συμπληρώνει φέτος 113 χρόνια από το καλοκαίρι του 1909 που συμπεριελήφθη στην αίτηση προς το γερμανικό κράτος για να λάβει την επίσημη κατοχύρωσή του ως σήμα κατατεθέν. Όμως, η ιστορία του είναι λίγο πιο περίπλοκη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Daimler Motoren Gesellschaft και η Benz & Cie. ήταν τότε δύο ξεχωριστές εταιρείες. Δεν είχαν περάσει παρά μόνο δυόμισι δεκαετίες από το 1886 που ο Gottlieb Daimler και Carl Benz εφηύραν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, χωρίς να γνωρίζει ο ένας την ύπαρξη του άλλου.

Η συγχώνευσή τους, που θα διαμόρφωνε τη Mercedes-Benz, δεν έμελλε να συμβεί πριν από το 1926. Όμως, το καλοκαίρι του 1909, η πρώτη τον Ιούνιο και η δεύτερη τον Αύγουστο εκείνης της χρονιάς, και οι δύο εταιρείες κατέθεσαν το δικό τους σήμα προς καταχώρηση. Το σήμα της DMG περιλάμβανε το γνωστό μας άστρο, ενώ της Benz ένα κυκλικό δάφνινο στεφάνι.

Όταν ολοκληρώθηκε η συγχώνευση των δύο εταιρειών, το 1926, τα δύο σήματα επίσης συγχωνεύθηκαν: στο εσωτερικό του κυκλικού στεφανιού της Benz τοποθετήθηκε το άστρο της Mercedes, και για πρώτη φορά το έμβλημα περιλάμβανε το σημερινό όνομα της εταιρείας: Mercedes-Benz.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
mercedes logo

Το σήμα αυτό είχε κατατεθεί στο γερμανικό κράτος πολύ πριν την ολοκλήρωση της συγχώνευσης, το Φεβρουάριο του 1925, ως μια συμβολική πράξη της ελπίδας των δύο πλευρών για την επίτευξη της συμφωνίας που εντέλει έμελλε να ολοκληρωθεί ενάμισι χρόνο αργότερα, τον Ιούνιο του 1926.

Τις επόμενες δεκαετίες, το έμβλημα της Mercedes-Benz δέχθηκε αρκετές αισθητικές ανανεώσεις, που το έφερναν περισσότερο στα στιλιστικά μέτρα της κάθε εποχής. Σε πολλά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής όλων αυτών των δεκαετιών απώλεσε το δάφνινο στεφάνι της περιμέτρου του, αλλά το σήμα αυτό εξακολουθεί να χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα σε συγκεκριμένα και ειδικά μοντέλα, πολυτέλειας ή επιδόσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως συνέβαινε και με άλλες εταιρείες κατασκευής πολυτελών ή σπορ αυτοκινήτων, όπως η Jaguar, η Mercedes-Benz τοποθετούσε για δεκαετίες το σήμα της σε ειδική βάση στο ρύγχος του αυτοκινήτου, ώστε αυτό να προεξέχει από το καπό. Αυτή ήταν μια από τις πιο εμβληματικές εικόνες της αυτοκίνησης του 20ού αιώνα, του σήματος που σήμερα η αξία του υπολογίζεται στα περίπου 50 δισεκατομμύρια ευρώ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ