Μετά από μισό αιώνα, το έμβλημα της Hyundai έχει καθιερωθεί ως ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα της παγκόσμιας αυτοκίνησης. Διαβάστε ποιές είναι οι ρίζες και είναι η ιστορία της εξέλιξής του.
Η Hyundai ιδρύθηκε το 1967. Είναι μία από τις σπουδαιότερες βιομηχανίες της Νότιας Κορέας, και πλέον ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων του πλανήτη. Παρόλα αυτά, το σήμα της απέκτησε μόλις το 1990 τη μορφή με την οποία το γνωρίζουμε σήμερα.
Πέραν του προφανούς, του γράμματος 'Η' στο οβάλ περίβλημα του σήματος της κορεάτικης εταιρείας, το σχέδιο απεικονίζει αφαιρετικά τη σιλουέτα δύο ανθρώπων που σφίγγουν τα χέρια. Οι δύο άνθρωποι συμβολίζουν τον πελάτη και την εταιρεία, που αποκτούν σχέση εμπιστοσύνης για μια αρμονική συνεργασία. Την ίδια στιγμή, το οβάλ περίβλημα συμβολίζει τη Γη, καθώς η Hyundai δραστηριοποιείται σε όλο τον πλανήτη.
BUY NOW
Κατά συνέπεια, αυτό παραπέμπει στο όραμα της εταιρείας να παρέχει υψηλής ποιότητας αυτοκίνητα και υπηρεσίες στους πελάτες της. Το σήμα συνήθως συνοδεύεται και από τη λέξη Hyundai, γραμμένη με κλασσική sans-serif γραμματοσειρά. Τι σημαίνει, όμως, η λέξη αυτή;
Στην Κορέα, η λέξη 'hanja' σημαίνει 'μοντερνισμός'. Και ο μοντερνισμός στην αυτοκίνηση παραπέμπει όχι μόνο στο σχεδιασμό, αλλά και στην τεχνολογική εξέλιξη. Η Hyundai διαθέτει κέντρα έρευνας και τεχνολογίας όχι μόνο στη Νότια Κορέα, αλλά και στην Ιαπωνία, τη Γερμανία και την Ινδία.
Κατά συνέπεια, το σήμα της Hyundai συμβολίζει την καινοτομία, την τεχνολογία, την εμπιστοσύνη. Και το ασημί χρώμα το κάνει ακόμα πιο εκλεπτυσμένο, ώστε να αποπνέει ανωτερότητα.
Βεβαίως, το έμβλημα της εταιρείας δεν ήταν, τις πρώτες δυόμισι δεκαετίες, σαν το σημερινό. Το 1969 το πρώτο σήμα της Hyundai περιλάμβανε τα γράμματα 'HD' μέσα σε ένα τραπέζιο γεωμετρικό σχήμα, και όλα μαζί μέσα σε έναν κύκλο. Τη δεκαετία του 1970 ο κύκλος αυτός αφαιρέθηκε και αντικαταστάθηκε από οβάλ περίβλημα.
Ώσπου, το 1978. το έμβλημα ανασχεδιάστηκε ολοκληρωτικά. Έγινε γραμμικό, με τα γράμματα 'HD' μέσα σε ένα στενό ορθογώνιο που συνοδευόταν από τη λέξη Hyundai με κορεάτικη γραμματοσειρά. Επίσης, από μαύρο έγινε τώρα μπλε. Εκτός από πιο φανταχτερό, τώρα το σήμα της εταιρείας ήταν πιο σοβαρό, έδειχνε περισσότερο επαγγελματισμό και αξιοπιστία.
Η τελική του μεταμόρφωση στο σήμα που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα συνέβη το 1990. Οι Κορεάτες κατάφεραν να συγχωνεύσουν όλες τις προδιαγραφές του παρελθόντος τοποθετώντας το πλαγιαστό γράμμα 'Η' μέσα σε έναν οβάλ κύκλο. Διατηρήθηκε το μπλε χρώμα, το οποίο το 2003 έγινε πιο σκούρο και το 2011 αντικαταστάθηκε από το ασημί.
Παράλληλα από το 2003 προστέθηκε στο έμβλημα και το όνομα της εταιρείας, με την ιδιαιτερότητα του γράμματος 'Ν': είναι το μοναδικό γράμμα που δεν είναι κεφαλαίο, όπως όλα τα υπόλοιπα, αλλά έχει μεγεθυνθεί ώστε να είναι ανάλογου μεγέθους. Τέλος, μια ακόμη αλλαγή του 2011 -πέραν του χρώματος- είναι ότι το σήμα μεταμορφώθηκε σε τρισδιάστατο, για να γίνει πιο ντελικάτο, φρέσκο και εκλεπτυσμένο.