To απερχόμενο Nissan Qashqai δίνει τη σκυτάλη στη νέα γενιά του δημοφιλούς SUV των Ιαπώνων που έχει στόχο να διατηρηθεί στη κορυφή της κατηγορίας. Που έχει αλλάξει όμως το νέο Qashqai έναντι της απερχόμενης γενιάς;
Το Qashqai είναι ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της crossover κατηγορίας, κάτι που φαίνεται και στο στίβο των πωλήσεων. Το μοντέλο των Ιαπώνων είναι ένα από τα best sellers σε μια από τις πλέον δημοφιλείς κατηγορίες, στη δημιουργία της οποίας μάλιστα συνέβαλε αποφασιστικά με την παρουσίαση της πρώτης γενιάς το 2007. Μαζί με τη δεύτερη γενιά που βρισκόταν στην παραγωγή μέχρι πρόσφατα, οι πωλήσεις του Qashqai έχουν ξεπεράσει τα τρία εκατ. μονάδες, με τη ολοκαίνουρια τρίτη γενιά που είναι πλέον διαθέσιμη να θέλει να συνεχίσει στο μονοπάτι της επιτυχίας. που διαφέρει όμως σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε;
Σχεδίαση
Η εμπορική επιτυχία του απερχόμενου Nissan Qashqai οφείλεται έως ένα βαθμό και στη σχεδίαση του αμαξώματος του. Το μικρομεσαίο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας καταφέρνει να δείχνει ακόμη και σήμερα σύγχρονο, παρά την έλευση της νέας γενιάς. Διακριτικά δυναμικό το Qashai παρουσιάζει μια αρμονική και ισορροπημένη εικόνα με προσεγμένες λεπτομέρειες με το εμπρός μέρος του να είναι και εκείνο που το χαρακτηρίζει. Στο εσωτερικό, η πρακτικότητα και η εργονομία έχουν τον πρώτο λόγο με το ταμπλό να παρουσιάζεται πιο συντηρητικό και τα υλικά να ικανοποιούν με την ποιότητα και το φινίρισμα τους.
BUY NOW
Από την άλλη, η νέα γενιά του Qashqai φανερώνει από την πρώτη ματιά τους σχεδιαστικούς της δεσμούς με την απερχόμενη. Αποτελεί ωστόσο ένα σχέδιο που έχει "δουλευτεί" από την αρχή και δεν αφήνει καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για ολοκαίνουριο μοντέλο, με τον δυναμισμό να έχει τώρα πιο έντονη παρουσία. Το αμάξωμα καταφέρνει να δείχνει εδώ πιο καθαρό με τη μεγαλύτερη μάσκα V-Motion και τα νέα φωτιστικά σώματα να κάνουν το νέο Qashqai να δείχενι μοντέρνο και πιο εκλεπτυσμένο, κάτι που ισχύει και για το πίσω μέρος του.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στο εσωτερικό των δύο SUV. Το νέο Qashqai παρουσιάζεται συνολικά ανανεωμένο έχοντας βελτιώσει ακόμη περισσότερο την εικόνα του παντού. Η πλήρως ανασχεδιασμένη καμπίνα ξεχωρίζει για το ταμπλό που ενσωματώνει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στους τομείς της εργονομίας και της χρηστικότητας με το οδηγό να έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων έχει πάρει θέση σημαντικά πιο ψηλά στο ταμπλό και είναι πιο εύκολα "προσβάσιμη" από τα μάτια του οδηγού αλλά και του συνοδηγού. Η οθόνη του συστήματος πολυμέσων έχει διαγώνιο στις 12 ίντσες και του multimedia συστήματος φτάνει στις εννέα ίντσες με το τελευταίο να ενσωματώνει όλες τις λύσεις που περιμένει κανείς από ένα μοντέλο της κατηγορίας, στους τομείς της συνδεσιμότητας και των υπηρεσιών.
Διαστάσεις-Χώροι
Η νέα γενιά Qashqai παρουσιάζεται ελαφρώς μεγαλύτερη σε όλες τις διαστάσεις της έναντι της απερχόμενης καθώς πατά σε ολοκαίνουρια πλατφόρμα που είναι παράλληλα σημαντικά πιο στιβαρή έναντι της προηγούμενης. Το μήκος φτάνει στα 4.425 χλστ. έχοντας κερδίσει 35 χλστ., το πλάτος είναι 1.838 χλστ. (+32 χλστ.), ενώ ελαφρώς μεγαλύτερο παρουσιάζεται και το ύψος, κατά 10 χλστ. στα 1.635. Παράλληλα το μεταξόνιο φτάνει τώρα στα 2.666 χλστ. και παρουσιάζεται αυξημένο κατά 20 χλστ. σε σχέση με το απερχόμενο Qashqai. Ο χώρος αποσκευών του τελευταίου φτάνει στα 430 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους, ενώ στη νέα γενιά έχει αυξηθεί σημαντικά και ανέρχεται πλέον στα 480 λίτρα.
Παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις, το νέο Qashqai παρουσιάζεται ελαφρύτερο έναντι του απερχόμενο λόγω της εκτεταμένης χρήσης αλουμινίου που έχει γίνει στο αμάξωμα του, η οποία επέφερε μείωση του βάρους κοντά τα 60 κιλά!
Κινητήρια σύνολα
Τόσο η νέα όσο και η απερχόμενη γενιά είναι διαθέσιμη στο κοινό με υπετροφοδοτούμενο κινητήρα 1,3 λίτρων σε δύο εκδόσεις με 140 και 158 ίππους. Ωστόσο, στη νέα γενιά το βελτιωμένο μοτέρ ενισχύει τη συνολική του απόδοση χάρη στο ήπια υβριδικό σύστημα 12V με το οποίο συνδυάζεται. Το σύστημα συμβάλλει στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων, στη βελτίωση των επιδόσεων μεταξύ 20 και 110 χλμ./ώρα αλλά και στη βελτίωση της λειτουργίας του Start-Stop συστήματος που καρατά τον κινητήρα σβηστό για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα.
Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι και στις δύο περιπτώσεις είτε χειροκίνητα έξι σχέσεων είτε αυτόματα διπλού συμπλέκτη για το προηγούμενο και CVT για το νέο Qashqai, με την κίνηση να φτάνει στη νέα γενιά στον εμπρός ή και τον πίσω άξονα.
Η νέα γενιά του Qashqai ανεβαίνει και ένα σκαλί παραπάνω στον τομέα της τεχνολογία των συστημάτων κίνησης καθώς είναι διαθέσιμη και με το υβριδικό σύστημα e-Power της Nissan. Στο σύστημα e-Power την κίνηση αναλαμβάνει ηλεκτρικός κινητήρας απόδοσης 187 ίππων με το μοτέρ εσωτερικής καύσης να δρα αποκλειστικά ως γεννήτρια, κάτι που εξασφαλίζει ακόμη μεγαλύτερη οικονομία σε καύσιμο, αφού το θερμικό μοτέρ λειτουργεί πάντα σε βέλτιστο φάσμα.
Εξοπλισμός βασικών εκδόσεων
Το νέο Qashqai έκανε ντεμπούτο με βασική έκδοση την Elite και ελκυστικό πακέτο στάνταρ εξοπλισμού.
Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα ηλεκτρικά παράθυρα με έλεγχο και από το κλειδί, air condition, ραδιόφωνο με υποστήριξη DAB και τέσσερα ηχεία, bluetooth για σύνδεση κινητού, ηλεκτρικό χειρόφρενο, κουμπί για την εκκίνηση του κινητήρα, χειριστήρια στο τιμόνι που ρυθμίζεται σε ύψος και βάθος, θύρα USB με υποστήριξη i-Pod, θήκη γυαλιών, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, full LED φωτιστικά σώματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες και ατσάλινες ζάντες 17 ιντσών.
Ασφάλεια και συστήματα υποβοήθησης
Στον τομέα της προστασίας και των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, το νέο Qashqai παρουσιάζεται "θωρακισμένο" από τη βασική του κιόλας έκδοση.
Το μικρομεσαίο SUV φέρει, πίνακα πληροφοριών οδηγού επτά ιντσών, ενεργό cruise control με περιοριστή ταχύτητας, αυτόματα φώτα, σύστημα ειδοποίησης για την κόπωση του οδηγού, σύστημα Ενεργής Πέδησης με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών (FEB –Forward Emergency Braking) και υποβοήθηση τυφλού σημείου διασταύρωσης.
Ο εξοπλισμός ασφάλειας συνεχίζεται με το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (Lane Side Support -LSS), που «αποτελείται» από τα συστήματα Διατήρησης Λωρίδας και Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης και παρέμβασης Τυφλού Σημείου, αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, προειδοποίησης επικείμενης εμπρόσθιας σύγκρουσης, συστήματα προειδοποίησης και παρέμβασης κάθετης κίνησης αντικειμένου ή οχήματος κατά την οπισθοπορείας, υποβοήθηση μεγάλης σκάλας προβολέων, σύστημα σταθεροποίησης trailer, σύστημα υποβοήθησης σε ανηφόρα.
Η εικόνα στον εξοπλισμό ασφάλειας και υποβοήθησης ολοκληρώνεται με το σύστημα δυναμικού ελέγχου οχήματος (VDC), σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα και σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης (E-Call). Σε αυτά να προσθέσουμε και τους αερόσακους για τον οδηγό και τον συνοδηγό αλλά και τους πλευρικούς αερόσακους τύπου κουρτίνας.
Για την προηγούμενη γενιά του Qashqai, η στάνταρ έκδοση είναι η Acenta. Η εν λόγω έκδοση ενσωματώνει στον εξοπλισμό της διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικό χειρόφρενο, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, σύστημα Start-Stop, cruise control με περιοριστή ταχύτητας, υπολογιστή ταξιδιού, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αυτόματα αναδιπλούμενους καθρέπτες, ραδιόφωνο με υποστήριξη DAB και έξι ηχεία, θύρες Auxi-In και USB, multimedia σύστημα με οθόνη αφής επτά ιντσών, κάθισμα οδηγού με ρύθμιση σε ύψος και οσφυική υποστήριξη, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια για το σύστημα ήχου που ρυθμίζεται σε ύψος και βάθος, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Στο εξοπλισμό ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, έρχονται να προστεθούν στα παραπάνω, η κάμερα οπισθοπορείας, τα αυτόματα φώτα, οι αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες, αερόσακοι για τον οδηγό και τον συνοδηγό, πλευρικοί αερόσακοι και αερόσακοι τύπου κουρτίνας, ABS με Break Assist, ESP, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και ηλεκτρονικό διαφορικό.
Δείτε εδώ τις τιμές του νέου Nissan Qashqai στην Ελλάδα
Διαβάστε επίσης
Νέο Opel Astra: Όσα αξίζει να γνωρίζετε για το γερμανικό best seller
Δείτε εδώ το carandmotor.gr, το πρώτο premium site αυτοκινήτου στην Ελλάδα