Τα diesel μοτέρ «αντέχουν» την πίεση των σύγχρονων βενζινοκινητήρων και των υβριδικών προτάσεων και το 2021. Σας παρουσιάζουμε το TOP 10 των best seller πετρελαιοκίνητων μοντέλων της ελληνικής αγοράς για το πρώτο πεντάμηνο της χρονιάς.
Οι ντίζελ κινητήρες στοχοποιήθηκαν και δαιμονοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια, με βάση τις νέες και αυστηρότερες περιβαλλοντικές νόρμες. Ωστόσο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτου επιδόθηκαν σε έναν αγώνα δρόμου για την περαιτέρω εξέλιξή του και αυτή τη στιγμή, με βάση και το τελευταίο πρωτόκολλο WLTP, οι προτάσεις που μπορεί να βρει κάποιος στην αγορά παρουσιάζουν ακόμη χαμηλότερους ρύπους και κατανάλωση συγκριτικά με το παρελθόν.
Έτσι, με φόντο τα πλεονεκτήματα των πετρελαιοκινητήρων, η δυναμική των εν λόγω μοντέλων στο στίβο των πωλήσεων παραμένει σταθερά υψηλή στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες: μικρά, SUV και μικρομεσαία μοντέλα.
BUY NOW
Όπως θα έχετε την ευκαιρία να διαβάσετε και παρακάτω, στο TOP 10 ντίζελ αυτοκινήτων για το πρώτο 5μηνο του 2021, βρίσκουμε 4 μικρά, 4 SUV και δύο μικρομεσαία. Ας δούμε ποια είναι αυτά.
To μικρό μοντέλο της Opel βρίσκεται στην πρώτη θέση της κατάταξης των best seller diesel, με 917 ταξινομήσεις κατά το πρώτο 5μηνο του 2021. Πρόκειται για τη νέα γενιά του Corsa η οποία εφοδιάζεται μοτέρ 1,5 λίτρων απόδοσης 102 ίππων. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, έχει μέση εργοστασιακή κατανάλωσης 4,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνούν τα 112 γρ./χλμ., γεγονός που εξασφαλίζει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Η 3η γενιά C3, με 843 ταξινομήσεις, φιγουράρει στη 2η θέση της κατάταξης, με το γαλλικό μικρό να αποτελεί παραδοσιακή αξία στην κατηγορία των μικρών ντίζελ. Το ντίζελ μοτέρ του PSA Group έχει χωρητικότητα 1,5 λίτρων με απόδοση 100 ίππων και 250 Nm ροπής. Η μέση κατανάλωσή του ανέρχεται στα 4,8 λτ./100 χλμ., ενώ και εδώ, τα 112 γρ./χλμ. CO2 «απαλλάσσουν» το C3 από το κόστος των ετήσιων τελών.
Το νέο 2008 αποτελεί το απόλυτο best seller στην κατηγορία των SUV μοντέλων συνολικά, όντως μια από τις πρώτες επιλογές όσων επιθυμούν να αποκτήσουν ένα μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας. Εστιάζοντας, τώρα, στο πεδίο του ντίζελ, το γαλλικό SUV κατακτά την 3ηη θέση με 592 ταξινομήσεις. O 1.500άρης κινητήρας αποδίδει 110 άλογα προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ. και τελική ταχύτητα 201 χλμ./ώρα. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση περιορίζεται στα 4,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 114 γρ./χλμ.
Μετά το 2008, το δημοφιλέστερο ντίζελ SUC μοντέλο είναι το μεγαλύτερο στην γκάμα της Peugeot, το 3008 με 585 ταξινομήσεις. Ο 1,5 BlueHDi του PSA Group αποδίδει για την περίσταση 131 ίππους στις 3.750 στροφές ανά λεπτό και 300 Nm ροπής. H μέση εργοστασιακή κατανάλωση βρίσκεται στα 5 λτ./100 χλμ. και οι εκπεμπόμενοι ρύποι στα 129 γρ./χλμ. Εκτός της υψηλής ποιότητας, στα ατού του 3008 περιλαμβάνονται και άλλα στοιχεία όπως η πρακτικότητα και η πολύ καλή οδική συμπεριφορά.
Την πρώτη 5άδα των best seller ντίζελ της ελληνικής αγορά-για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαίου- συμπληρώνει το νέο 208 με 576 ταξινομήσεις (σημειώνουμε το γαλλικό μικρό ήταν και το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο για όλο τον προηγούμενο μήνα). Και εδώ, το παρών δίνει ο 1,5 BlueHDi με ιπποδύναμη 100 ίππων. Εκτός της ελκυστικής εμφάνισης, το 208 περιλαμβάνει και αρκετές τεχνολογικές καινοτομίες όπως ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων i-Cockpit.
To πετρελαιοκίνητο Renault Clio παραμένει μια από τις πιο δημοφιλείς λύσεις για όσους προσανατολίζονται στην αγορά ενός diesel compact αυτοκινήτου. O 1,5 dCi προσφέρεται με ιπποδύναμη 85 και 110 ίππων και συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο, ενώ πρόσφατα, η Renault ανακοίνωσε πως η αναβαθμισμένη εκδοχή του εν λόγω μοτέρ θα έχει ισχύ 100 ίππων. Το Renault Clio βρίσκεται, για το πρώτο πεντάμηνο της χρονιάς, στην έκτη θέση με 379 συνολικά πωλήσεις.
Στην έβδομη θέση των ντίζελ best seller, με 343 ταξινομήσεις, συναντούμε ένα premium μικρομεσαίο μοντέλο. H Mercedes A-Class, στη βασική πετρελαιοκίνητη εκδοχή της, εφοδιάζεται με ντίζελ μοτέρ 1,5 λίτρων με 85 και 116 ίππους (δείτε εδώ ποιο είναι το πιο προσιτό premium μικρομεσαίο μοντέλο). Και οι δύο version συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και βάσει των 118 γρ./χλμ. CO2 δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας.
Με βασικά χαρακτηριστικά τον value for money χαρακτήρα του και τα στοιχεία πρακτικότητας, το Duster αποτελεί το πιο δημοφιλές μοντέλο της φίρμας. Παράλληλα, το SUV της Dacia κατακτά την 8η θέση στα best seller diesel μοντέλα της ελληνικής αγοράς με 311 συνολικά ταξινομήσεις. Τέλος, να σημειώσουμε πως για την κίνησή του φροντίζει το μοτέρ του Renault Group, o 1,5 dCi, με απόδοση στους 116 ίππους.
Την 9η θέση καταλαμβάνει ένας παραδοσιακός «παίχτης» της μικρομεσαίας κατηγορίας, το Opel Astra(η επίδοσή του για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου φτάνει τις 287 ταξινομήσεις). Ο 1.500άρης ντίζελ που αναλαμβάνει την κίνησή του είναι διαθέσιμος με 105 και 122 άλογα, με τη μέση κατανάλωσή του να ανέρχεται στα 4,3 και 4,4 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα. Στην γκάμα του μοντέλου της Opel βρίσκουμε, επίσης, δύο βενζινοκινητήρες 1,2 και 1,4 λίτρων με ισχύ από 110 έως 145 ίππους.
Τη δεκάδα της παρουσίασής μας συμπληρώνει ένα premium γερμανικό μικρομεσαίο SUV, η BMW X2, με 232 πωλήσεις. Πρόκειται για την έκδοση sDrive16d, η οποία εφοδιάζεται με ένα 3κύλινδρο μοτέρ πετρελαίου 1,5 λίτρων ισχύος 116 ίππων (συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο). Σημειώνουμε, πως η αντίστοιχη βασική βενζινοκίνητη version της X2, αποδίδει 136 ίππους στα 1.499 κυβικά εκατοστά.
Διαβάστε επίσης
Δείτε εδώ το carandmotor.gr, το πρώτο premium site αυτοκινήτου στην Ελλάδα