Αποκλειστικό: Σε ποιες παραβάσεις αυξάνεται το πρόστιμο και οι ημέρες αφαίρεσης του διπλώματος;

troxaia1010

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι αποφασισμένη να μειώσει στο ελάχιστο τα τροχαία ατυχήματα.

Αμείλικτος θα είναι ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας με τις επικίνδυνες παραβάσεις αλλά και εκείνες που χαρακτηρίζονται ως Αντικοινωνικής Συμπεριφοράς που είναι πολύ πιθανό να προκαλέσουν κάποιο τροχαίο ατύχημα.

Ωστόσο σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αλλά και τα μέλη της Επιτροπής που έχουν ασχοληθεί με την αναμόρφωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας έχουν θέσει στο στόχαστρο δύο παραβάσεις. Η πρώτη αφορά στη Ζώνη Ασφαλείας και η δεύτερη στο Κράνος! Για αυτές τις δύο παραβάσεις τα μέλη της Επιτροπής με την πολιτική ηγεσία έχουν συμφωνήσει ότι πρέπει να εφαρμοστεί με κάθε τρόπο η νομοθεσία ώστε να καταγραφεί σημαντική μείωση των τραυματισμών ή ακόμη και των θανάτων στα τροχαία ατυχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον αναθεωρημένο ΚΟΚ η μη χρήση της Ζώνης Ασφαλείας ή η μη χρήση Κράνους θα τιμωρείται με βαρύ χρηματικό πρόστιμο που μπορεί να αγγίζει ακόμη και τα 700 ευρώ ενώ θα συνοδεύεται επίσης με επί τόπου αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για τουλάχιστον 1 ή 2 μήνες.

Σήμερα η μη χρήση Ζώνης Ασφαλείας από τον οδηγό τιμωρείται με επί τόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για 10 μέρες και με διοικητικό πρόστιμο 350 ευρώ.

Αν δεν φοράει ο συνοδηγός το πρόστιμο είναι 100 ευρώ ενώ το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους επιβαίνοντες στο πίσω κάθισμα, εφόσον είναι ενήλικες.

Αν πάλι οι Αρχές διαπιστώσουν ότι στο όχημα υπάρχει παιδί που δεν φορά επίσης Ζώνης Ασφαλείας τότε ο οδηγός τιμωρείται με επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες και ο επιβάτης καλείται να πληρώσει διοικητικό πρόστιμο 50 ευρώ καθώς το παιδί είναι ανήλικο οπότε το ποσό θα χρεωθεί στον γονιό ή τον συνοδό ο οποίος είναι υπεύθυνος για την ασφάλειά του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πως η ζώνη ασφαλείας σώσει ζωές;

Ένα όχημα που προσκρούει, ακινητοποιείται άμεσα και βίαια. Οι επιβάτες που δεν φορούν ζώνες ασφαλείας συνεχίζουν να κινούνται μέσα στο αυτοκίνητο με την ίδια ταχύτητα, πέφτοντας πάνω στο ταμπλό ή στο παρμπρίζ. Η ορμή με την οποία χτυπούν είναι ίση με το γινόμενο των κιλών τους επί την ταχύτητα κατά τη στιγμή της πρόσκρουσης. Για παράδειγμα, σε μια πρόσκρουση με 50 χλμ./ώρα, ένας άνθρωπος 80 κιλών, θα χτυπήσει με (50Χ80 = 4.000 κιλά) ορμή 4 τόνων! Μόνο η ζώνη ασφαλείας μπορεί να προφυλάξει σε τέτοια περίπτωση.

Επίσης ο κίνδυνος θανάτου του οδηγού ή και του επιβάτη της μπροστινής θέσης, εφόσον υπάρχουν επιβάτες στο πίσω κάθισμα που δεν έχουν βάλει τη ζώνη ασφαλείας τους, είναι 5 φορές μεγαλύτερος. Ερευνητές μελέτησαν στοιχεία δυστυχημάτων και κατέληξαν ότι το 80% των θανάτων που προκλήθηκαν σε επιβαίνοντες των μπροστινών θέσεων θα μπορούσαν να αποφευχθούν εάν οι επιβάτες των πίσω θέσεων φορούσαν τη ζώνη ασφαλείας τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Νέα πρόστιμα και ποινές και για τη μη χρήση κράνους

Τα ίδια ακριβώς πρόστιμα και κυρώσεις προβλέπεται να ισχύουν και για τους οδηγούς δίκυκλων που δεν φορούν Κράνος! Δηλαδή το χρηματικό πρόστιμο μπορεί να αγγίζει τα 700 ευρώ ενώ οι παραβάτες οδηγοί θα χάνουν την άδεια οδήγησής τους για 1 ή 2 μήνες.

Πάντως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη έχει προτείνει και την κατάσχεση της μοτοσυκλέτας καθώς αυτό το αυστηρό μέτρο που ήδη εφαρμόζεται σε πολλά άλλα κράτη – μέλη της ΕΕ.

Η χρήση κράνους σώζει ζωές, εφόσον μια πρόσκρουση με ταχύτητα 5km/h
είναι ικανή να επιφέρει ακαριαία θάνατο.

Οι ειδικοί σε θέματα οδικής ασφάλειας τονίζουν ότι το κράνος μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο θανατηφόρων τραυματισμών κατά περίπου 44%, αλλά οι περισσότεροι οδηγοί μοτοσικλετών αμελούν τη χρήση του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δίμηνη διαβούλευση

Ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναμένεται εντός του Σεπτεμβρίου να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση για 2 μήνες ώστε οι πολίτες αλλά και οι επαγγελματίες του κλάδου να καταθέσουν τις απόψεις τους.

Όπως έχει αποκαλύψει το Carandmotor.gr στον αναθεωρημένο ΚΟΚ μόνο σε 7 παραβάσεις θα προβλέπεται η αφαίρεση των πινακίδων και της Άδειας Κυκλοφορίας των οχημάτων σε συνδυασμό και με την αφαίρεση του διπλώματος του οδηγού ενώ σε όλες τις άλλες παραβάσεις θα επιβάλλονται μόνο χρηματικά πρόστιμα, πόντοι ποινής αλλά και αφαίρεση αδειών οδήγησης.

Πιο συγκεκριμένα οι 7 παραβάσεις στις οποίες θα αφαιρούνται επί τόπου μαζί με την άδεια οδήγησης και οι πινακίδες και η άδειας κυκλοφορίας του οχήματος είναι:

-Υπερβολική ταχύτητα

-Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ

-Παράνομη στάθμευση σε ράμπα ΑμεΑ

-Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

-Ανασφάλιστο όχημα

-Έλλειψη ΚΤΕΟ

-Παράνομη κίνηση σε ΛΕΑ

Στις παραπάνω 7 παραβάσεις είναι πολύ πιθανό να προστεθούν ακόμη και μία ή δύο μέχρι την τελική ανάρτηση του νομοσχεδίου για δημόσια διαβούλευση μεταξύ των οποίων εξετάζεται η παράνομη κίνηση σε Λεωφορειολωρίδα, παραβίαση STOP και η παράνομη κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

Πάντως στον αναθεωρημένο ΚΟΚ οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος θα επιστρέφονται σε περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι το μοναδικό όχημα σε κάποια οικογένεια ωστόσο ο παραβάτης οδηγός θα πρέπει να παραδώσει την άδεια οδήγησής του!

Τέσσερις κατηγορίες παραβάσεων

Όπως είχε αποκαλύψει το Carandmotor.gr στο νέο ΚΟΚ θεσπίζονται τέσσερις κατηγορίες παραβάσεων βάσει της επικινδυνότητας οι οποίοι και θα αναγράφονται με τους κωδικούς «Ε1, Ε2, Ε3, και E4».

Η κάθε μία από τις κατηγορίες Ε1, Ε2 και Ε3 θα έχει και δύο υποκατηγορίες (Α και Β) εκ των οποίων στην υποκατηγορία Α θα επιβάλλεται μόνο χρηματικό πρόστιμο και στην υποκατηγορία Β θα επιβάλλεται και διοικητική ποινή πέραν του χρηματικού προστίμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για κάθε παράβαση Ε1 Α θα επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 30 ευρώ ενώ αν η παράβαση αφορά και στην υποκατηγορία Β τότε θα αφαιρείται και η άδεια οδήγησης για 10 ημέρες.

Για κάθε παράβαση της κατηγορίας Ε2 Α θα επιβάλλεται πρόστιμο 150 ευρώ ενώ αν η παράβαση αφορά και στην υποκατηγορία Β τότε θα αφαιρείται και η άδεια οδήγησης για 20 ημέρες.

Για κάθε παράβαση της κατηγορίας Ε3 Α θα επιβάλλεται πρόστιμο 350 ευρώ ενώ αν η παράβαση αφορά και στην υποκατηγορία Β τότε θα αφαιρείται και η άδεια οδήγησης για 30 ημέρες.

Για παράβαση της κατηγορίας Ε4 επιβάλλεται το διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ και επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες. Επίσης στο νέο ΚΟΚ ξεκαθαρίζεται ότι το δίπλωμα επιστρέφεται μόνο με εξόφληση ή διακανονισμό του προστίμου!

Στις παραβάσεις Αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς πέραν των παραπάνω προστίμων προβλέπονται και επιπλέον διοικητικά μέτρα που περιλαμβάνουν επιπλέον αφαίρεση του διπλώματος για 30 ημέρες.

Για τις παραβάσεις που θεωρούνται ως ιδιαίτερα σημαντικές για την πρόκληση ατυχήματος (π.χ. παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, χρήση κινητού, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, μη χρήση ζώνης – κράνους κ.λπ.) προβλέπεται κλιμάκωση των ποινών σε περίπτωση υποτροπής της συγκεκριμένης παράβασης εντός χρονικού διαστήματος ενός έτους.

Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση διάπραξης ορισμένων επικίνδυνων παραβάσεων (π.χ. οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και STOP, κόντρες) για τρίτη φορά εντός 5 ετών, αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 5 έτη. Σε περίπτωση που κάποιος οδηγός υποπέσει σε πολλά παραπτώματα που επιφέρουν χρηματικά πρόστιμα και διοικητικές ποινές αυτά αθροίζονται!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ