Μπορεί η έλλειψη των ημιαγωγών- microchips να δημιουργεί καθυστερήσεις στις παραδόσεις των καινούργιων αυτοκινήτων, αλλά αυτό δεν πτοεί το ενδιαφέρον των υποψηφίων αγοραστών που σπεύδουν στις εκθέσεις.
«Είναι ο καλύτερος Σεπτέμβριος των τελευταίων ετών από πλευράς διελεύσεων και παραγγελιών. Δεν περιμέναμε πως όλο αυτό το παγκόσμιο σκηνικό με τις ελλείψεις και τις καθυστερήσεις δε θα επηρέαζε εκείνους που θέλουν καινούργιο αυτοκίνητο. Προφανώς και μιλάμε για πωλήσεις που θα αποτυπωθούν στα νούμερα της επόμενης χρονιάς». Αυτά ήταν τα σχόλια Εμπορικού Διευθυντή εταιρείας με best-seller μοντέλα στο carandmotor.gr, για την αγορά και τα τεκταινόμενα του κλάδου του αυτοκινήτου.
Τι αναφέρουν, όμως, οι πληροφορίες μας από το σύνολο της αγοράς αυτοκινήτου; Η πραγματικότητα είναι ότι καμία αυτοκινητοβιομηχανία και κατ’ επέκταση κανένας εισαγωγέας δεν ήταν προετοιμασμένος για τις μεγάλες ελλείψεις που βιώνουμε στα michochips, ένα πρόβλημα που αγγίζει συνολικά, άλλωστε, όλους τους κλάδους ηλεκτρονικών προϊόντων.
BUY NOW
Ιδίως στην Ελλάδα, όπου μετά το τέλος των lockdown οι πωλήσεις αυτοκινήτων «έτρεχαν» με νούμερα ακόμη και καλύτερα από την περίοδο πριν την πανδημία. Τα μηνύματα ερχόντουσαν από το εξωτερικό, αλλά οι άνθρωποι της αγοράς είχαν επικεντρώσει τις δυνάμεις τους στο να βρουν τρόπους για να καλύψουν την ήδη αυξημένη ζήτηση του τετραμήνου Απριλίου-Ιουλίου.
Και το κατάφεραν, και συνεχίζουν να το καταφέρνουν στο μέτρο πάντα του δυνατού και παρά τις καθυστερήσεις από το εργοστάσιο, όπως δείχνουν άλλωστε τα επίσημα στοιχεία των πωλήσεων στην Ευρώπη που φέρνουν τη χώρα μας στην πρώτη θέση στην αύξηση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων της φετινής χρονιάς - Διαβάστε εδώ.
Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι ειδικά για τον τομέα αυτοκινήτου της Ελλάδας, τα πράγματα είναι διαφορετικά σε σύγκριση με ό,τι ισχύει στον υπόλοιπο κόσμο. Η ζήτηση είναι αυξημένη και θα συνεχίσει να είναι για έναν πολύ απλό λόγο. Τα προηγούμενα χρόνιας της οικονομικής κρίσης, ήταν η βασική αιτία που η ηλικία του στόλου στη χώρα μας προσεγγίζει αυτή τη στιγμή τα 16 έτη, όντας ο 4ος γηραιότερος σε όλη την Ευρώπη. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως αυτή τη στιγμή η ανάγκη για αγορά καινούργιου αυτοκινήτου είναι κάτι παραπάνω από επιτακτική.
Θα αλλάξει άμεσα η κατάσταση με τα microchips; Μπορεί να φρενάρει τις πωλήσεις;
Είναι σίγουρο πως η αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως έχει πάρει το μάθημά της και καταβάλει προσπάθειες να λύσει άμεσα το πρόβλημα της έλλειψης ημιαγωγών. Μας έρχονται συνεχώς τις τελευταίες ημέρες μηνύματα από πολλούς ανθρώπους εταιρειών αυτοκινήτων, για ομαλοποίηση της παραγωγής από τα εργοστάσια.
Στην παρούσα φάση πάντως κανείς δεν μπορεί να μιλήσει με βεβαιότητα για τον ακριβή χρόνο λύσης του προβλήματος. Ωστόσο, κόντρα σε όλα τα άνευ λόγου τρομολαγνικά σενάρια, οι εκτιμήσεις των ειδικών αναφέρουν πως στις αρχές της επόμενης χρονιάς η κατάσταση θα αρχίσει να ομαλοποιείται και μέχρι τα μέσα του 2022 θα μιλάμε για ένα εντελώς διαφορετικό από το σημερινό σκηνικό, με τους μεγάλους χρόνους αναμονής για την παραλαβή ενός καινούργιου αυτοκινήτου.
Προφανώς και οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων παρουσίασαν τον Αύγουστο μια σχετική μείωση λίγο κάτω από το 10%. Και μαθαίνουμε ότι αυτό το ποσοστό μπορεί να είναι λίγο υψηλότερο τον Σεπτέμβριο σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020, αν και το τελικό νούμερο των πωλήσεων δεν θα είναι μικρό και μάλιστα, αναμένεται να είναι υψηλότερο του Σεπτεμβρίου του 2019.
Ενδεχομένως αυτή η μείωση να συνεχιστεί και τον Οκτώβριο. Αυτό όμως δεν μπορεί να επηρεάσει την αυξημένη ζήτηση που καταγράφεται καθημερινά στις εκθέσεις. Οι παραγγελιοληψίες θα αυξάνονται συνεχώς και αργά ή γρήγορα θα μετατραπούν σε πωλήσεις. Είτε αύριο, είτε τον επόμενο μήνα, είτε στις αρχές της επόμενης χρονιάς.
Μέχρι τότε συνιστούμε ψυχραιμία και συστράτευση δυνάμεων ώστε να αποφύγουμε φαινόμενα εισαγωγής κακών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη χώρα μας, ένα πρόβλημα που αρχίζει και πάλι να διαφαίνεται στον ορίζοντα με φόντο την έλλειψη της άμεσης παράδοσης στα καινούργια αυτοκίνητα, που στρέφουν πολλούς στο να αναζητήσουν ένα άμεσα διαθέσιμο μεταχειρισμένο.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ