Με φόντο την ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση που παρουσιάζει η κατηγορία των SUV, παρουσιάζουμε 5 νέα μοντέλα που πρόκειται να έρθουν στην ελληνική αγορά τα επόμενα χρόνια.
Τα οχήματα ελευθέρου χρόνου αποτελούν τα τελευταία χρόνια τη δημοφιλέστερη κατηγορία στη ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου -συμπεριλαμβανομένης και της ελληνικής- γεγονός που έχει ωθήσει όλους ανεξαιρέτως τους κατασκευαστές να ενισχύσουν την γκάμα τους με προτάσεις που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο εντάσσονται στη γενική περιγραφή ενός SUV.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που έχετε καταλήξει ότι το επόμενο αυτοκίνητό σας θα είναι SUV, τότε ίσως αξίζει να περιμένετε λίγο παραπάνω έως ότου οι προτάσεις που ακολουθούν πατήσουν επί ελληνικού εδάφους, διεκδικώντας την κορυφή της κατηγορίας τους.
BUY NOW
Πέντε προτάσεις για κάθε τσέπη και κάθε γούστου, οι οποίες καταθέτουν τη δική τους σοφία σε μια πολυσυλλεκτική κατηγορία, στο ένα άκρο της οποίας συναντάς τα αστικών διαστάσεων και προδιαγραφών crossovers και στο άλλο τα εναπομείναντα αυθεντικά offroaders με τις σχέσεις υποπολλαπλασιασμού και τις εκτεταμένες εκτός δρόμου δυνατότητες.
Alfa Romeo Brenero
Στην κατηγορία των SUV έχει επενδύσει και η Alfa Romeo την επιστροφή της στα μεγάλα σαλόνια της ευρωπαϊκής αγοράς, με τους Ιταλούς να έχουν ήδη επιβεβαιώσει τη δημιουργία του τρίτου κατά σειρά οχήματος ελευθέρου χρόνου, μετά τις Stelvio και Tonale.
Ο λόγος για τη συμπαγών διαστάσεων Brennero, η οποία θα αποτελέσει επί της ουσίας τον αντικαταστάτη της μέχρι σήμερα γνωστής Giulietta και την πιο προσιτή επιλογή στην γκάμα της Alfa Romeo.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το πρώτο μικρό SUV στην ιστορία της Alfa Romeo θα ονομάζεται Brennero και πρόκειται να περάσει στην γραμμή παραγωγής το 2024, αποτελώντας ταυτόχρονα και την πρώτη αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση των Ιταλών. Είναι κάτι περισσότερο από πιθανόν, λοιπόν, η Brennero να βασίζεται στο ήδη γνωστό Peugeot 2008, ακολουθώντας το ηλεκτρικό του παράδειγμα και εξασφαλίζοντας στην Alfa Romeo εκπροσώπηση στην πιο καυτή κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς.
Dacia Bigster
Ένας ακόμα κατασκευαστής που επενδύει στην απόλυτη κυριαρχία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου είναι η Dacia, χτίζοντας πάνω στην επιτυχία του γνωστού σε όλους Duster. Μετά και το Jogger, τo επόμενο μεγάλο στοίχημα της ρουμανικής φίρμας είναι δίχως αμφιβολία το Bigster, το οποίο πρόκειται να τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμας. Το Bigster θα κινείται στην κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων SUV, καθώς το μήκος του θα αγγίζει τα 4,6 μέτρα, διαθέτοντας κατά πάσα πιθανότητα και πενταθέσιες αλλά επταθέσιες -στα πρότυπα του Jogger- εκδόσεις.
Κάτω από το καπό του Bigster τον πρώτο λόγο θα έχει ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης-υγραερίου χωρητικότητας 1,0 λίτρου, ωστόσο, οι κορυφαίες εκδόσεις του αυτοκινήτου θα εφοδιάζονται με το ήπια υβριδικό τετρακύλινδρο σύνολο του 1,3 λίτρου. Μένει να διευκρινιστεί αν το Bigster θα διαθέτει και τετρακίνητες εκδόσεις ή αν θα αρκεστεί στην κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. H άφιξη του μοντέλου στην ελληνική αγορά αναμένεται στα τέλη του 2023.
Fiat Panda
Το εμβληματικό Fiat υιοθέτησε από πολύ νωρίς των εκδρομικό χαρακτήρα ενός οχήματος ελευθέρου χρόνου, προσφέροντας όχι μόνον την αναμενόμενα μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος αλλά και την κίνηση στους τέσσερις τροχούς.
Μετρώντας, λοιπόν, ήδη τρεις «τετρακίνητες» γενιές, το νέο Panda πρόκειται να βρεθεί και πάλι στον προθάλαμο της κατηγορίας των αστικών διαστάσεων crossovers, έστω κι αν αυτή τη φορά αποχωριστεί τις εκδόσεις με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.
H επιστροφή του δημοφιλέστατου city car στην πρώτη γραμμή της ευρωπαϊκής αγοράς αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στο 2023, αντικαθιστώντας τη μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του, η οποία μετρά ήδη 10 χρόνια στους δρόμους της γηραιάς ηπείρου. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι σήμερα, το νέο Fiat Panda θα αυξήσεις τις εξωτερικές διαστάσεις τους, υιοθετώντας ταυτόχρονα ένα πιο περιπετειώδες προφίλ.
Παρά τη συγγένεια της Fiat με το PSA Group και με δεδομένη την απροθυμία των Γάλλων να επενδύσουν στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων, το νέο Panda θα διατηρήσει σχεδόν στο ακέραιο τα ιταλικά του γονίδια, αξιοποιώντας πλαίσιο και μηχανικά μέρη που φέρουν την υπογραφή της FCA. Πέρα από την ημίψηλη αρχιτεκτονική, το νέο Fiat Panda θα διαθέτει ακόμα ένα προσόν το οποίο δεν είναι άλλο από τις αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις του, οι οποίες θα του επιτρέψουν να προσαρμοστεί στη νέα εποχή που ξημερώνει στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Renault Austral
Βασισμένο στη διάσημη πλέον πλατφόρμα CMF-CD της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, το ολοκαίνουριο Austral έρχεται να αντικαταστήσει το υπάρχον Kadjar.
Ως μικρομεσαίο το αμάξωμα του Austral δεν ξεφεύγει από τα παραδοσιακά όρια της κατηγορίας με το μήκος του να φτάνει στα 4,51 μέτρα, ενώ το πλάτος και το ύψος βρίσκονται στα 1,83 και 1,62 μέτρα αντίστοιχα. Θα διατίθεται σε μια μεγάλη γκάμα κινητήρων βενζίνης, με κορυφαίο τον ολοκαίνουριο πλήρως υβριδικό E-Tech των 200 ίππων και 410 Nm. Σημειώνεται ότι ο εν λόγω κινητήρας είναι διαθέσιμος και σε μια λιγότερη ισχυρή έκδοση των 160 ίππων.
Το σύστημα αποτελείται από έναν 1.200αρη των 128 ίππων και 200 Nm, δύο ηλεκτροκινητήρες, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 1,7 kWh και ένα πρωτοποριακό 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με τις δύο σχέσεις να αφορούν την κίνηση του μοντέλου με ηλεκτρική ενέργεια, και τις υπόλοιπες πέντε σε υβριδικό καθεστώς.
Η ισχυρότερη έκδοση επιταχύνει από τα 80 στα 120 χλμ. σε 5,9 δλ., με την τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας να επιτρέπει την πραγμάτωση του 80% των μετακινήσεων εντός της πόλης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Σύμφωνα με τη Renault η κατανάλωση περιορίζεται σε 4,6 λτ./100 χλμ. Και οι εκπομπές CO2 περιορίζονται σε 105 γρμ./χλμ.
Στα συστήματα κίνησης κάνει ντεμπούτο και ο ήπια υβριδικός (48V) 1.200αρης 3κύλινδρος των 130 ίππων με 48βολτη τεχνολογία, ενώ υπάρχει και μια micro-hybrid έκδοση 12V με έναν 1.300αρη 4κύλινδρο άμεσου ψεκασμού των 140 (μηχανικό κιβώτιο) ή 160 ίππων (με X-Tronic αυτόματο). Τo νέο γαλλικό μοντέλο θα βρίσκεται στη χώρα μας στα τέλη της χρονιάς.
Toyota Corolla Cross
Στην κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων SUV πρόκειται να δραστηριοποιηθεί και η Toyota, περνώντας στη γραμμή παραγωγής την περιπετειώδη εκδοχή της γνωστή σε όλους μας Corolla. Η Toyota Corolla Cross, όπως θα ονομάζεται, θα διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος και μήκος που φτάνει τα 4,46 μέτρα, ενώ πέρα από την αισθητή διαφοροποίηση των σχεδιαστικών χαρακτηριστικών της, θα διαθέτει το πλεονέκτημα των πλήρως υβριδικών εκδόσεων.
Ο κρυφός άσος για το Corolla Cross θα είναι το υβριδικό σύνολο το οποίο συνδυάζει τη λειτουργία ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης με εκείνη ενός ηλεκτρικού κινητήρα, αποδίδοντας συνδυαστικά 197 ίππους. Μάλιστα, στην περίπτωση της τετρακίνητης έκδοσης, το ηλεκτρικό μοτέρ των 30,6 kW τοποθετείται στον πίσω άξονα και κινεί κατά αποκλειστικότητα τους πίσω τροχούς.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι αναβαθμισμένη επιστρέφει και η μπαταρία του υβριδικού συνόλου, καθώς είναι τεχνολογίας ιόντων λιθίου και διαθέτει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και χωρητικότητα σε σχέση με το παρελθόν. Η διάθεση του ιαπωνικού crossover στην ευρωπαϊκή αγορά πρόκειται να ξεκινήσει στα τέλη του έτους.