Με πολύπλευρο χαρακτήρα, χώρους ικανούς να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες μια οικογένειας και πλήρη γκάμα οικονομικών και αποδοτικών μηχανικών συνόλων, τα 6 μικρά SUV που παρουσιάζουμε παρακάτω αποτελούν τις καλύτερες προτάσεις της αγοράς τη δεδομένη στιγμή.
Τη χρονιά που μας πέρασε και με βάση πάντα τα στοιχεία των πωλήσεων, τα SUV ήταν η κατηγορία που επέλεξαν οι περισσότεροι Έλληνες αγοραστές, ξεπερνώντας τις πωλήσεις των μικρών (B-Segment). Εξετάζοντας περαιτέρω τη συγκεκριμένη κατηγορία, τα ηνία των πωλήσεων κρατούν τα μικρά SUV της αγοράς, καθώς το 2021 κατέγραψαν μια αρκετά υψηλή επίδοση με 26.569 ταξινομήσεις.
Η άνοδος της εν λόγω κατηγορίας οχημάτων μόνο τυχαία δεν είναι. Τα compact SUV προσφέρονται πλέον σε τιμές που προσεγγίζουν εκείνες των hatchback μικρών συνδυάζοντας παράλληλα τα πλεονεκτήματα που σου δίνει ένα όχημα ελευθέρου χρόνου: μεγάλους χώρους, υψηλή απόσταση από το έδαφος και πλούσιος βασικός εξοπλισμός. Ποια είναι, όμως, τα μοντέλα του είδους που ξεχωρίζουν και αξίζει; Πάμε να δούμε 6 ξεχωριστές προτάσεις για την ελληνική αγορά.
BUY NOW
Ford Puma
Tο Ford Puma μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του σύγχρονου αγοραστικού κοινού, δίνοντας έμφαση στο στιλ, στην πρακτικότητα, στην τεχνολογία και τα οδικά χαρακτηριστικά. Οι χώροι θα βολέψουν έως και τέσσερις ενηλίκους, με τους πίσω να ψάχνουν λίγο παραπάνω αέρα για τα γόνατα εάν είναι ψηλοί. Η μεγαλύτερη προσοχή όμως δόθηκε στον χώρο αποσκευών που φτάνει τα 456 λίτρα, τιμή ιδιαίτερα ανταγωνιστική για την κατηγορία. Το ατού του όμως είναι το MegaBox: Ένας χώρος 80 λίτρων στο πάτωμα που αντέχει έως 50 kg και είναι ιδανικός για ψηλά ή για βρώμικα αντικείμενα, αφού έχει θυρίδα αποστράγγισης και μπορεί να πλυθεί ακόμα και με λάστιχο. Από την άλλη, το διπλό πάτωμα δημιουργεί επίπεδο χώρο με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος –σε αναλογία 60:40.
Τα επίπεδα εξοπλισμού του Ford Puma είναι τέσσερα: ST-Line Design, ST-Line, ST-Line X και ST-Line Vignale. Η γκάμα κινητήρων διαθέτει επιλογές σε βενζίνη και πετρέλαιο, με τις πρώτες να υποστηρίζονται και από ήπια υβριδικό σύστημα 48V. O 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0 EcoBoost mHEV διατίθεται σε εκδόσεις με 125 ή 155 ίππους που μπορούν να συνδυαστούν είτε με χειροκίνητο σασμάν έξι σχέσεων είτε με 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Από την άλλη, η μοναδική πετρελαιοκίνητη έκδοση αφορά τον 4κύλινδρο 1.5 EcoBlue με ισχύ 120 ίππων και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Ακόμα, υπάρχει και έκδοση επιδόσεων ST με τον 3κύλινδρο 1.500άρη EcoBoost που αποδίδει 200 ίππους (δείτε εδώ τις τιμές του Ford Puma).
Jeep Renegade
Με έκδηλη την χαρακτηριστική σχεδιαστική ταυτότητα της αμερικάνικης εταιρίας, το Jeep Renegade καταφέρνει να ξεχωρίζει και να τραβά το βλέμμα όπου και αν βρίσκεται, κάτι που φαίνεται και στις πωλήσεις του αφού είναι ένα από τα best seller της μάρκας επί ευρωπαϊκού εδάφους. Στο εσωτερικό βλέπουμε στοιχεία που τονίζουν τις off road δυνατότητες του Renegade, όπως είναι η χειρολαβή στη μεριά του συνοδηγού, με την ποιότητα κατασκευής να ικανοποιεί και τους διαθέσιμους χώρους να μπορούν να φιλοξενήσουν με άνεση τέσσερα άτομα κανονικού μεγέθους.
Με τους 120 ίππους και τα 190 Nm του GSE 1.000άρη κινητήρα στη βασική του έκδοση, σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, το Renegade κινείται σβέλτα σε οποιαδήποτε διαδρομή με τη μέγιστη τιμή της ροπής να κάνει την εμφάνιση της στις 1.750 σ.α.λ. Αν και η κίνηση φτάνει μόνο στους εμπρός τροχούς, το Renegade του ενός λίτρου νιώθει άνετα και στις εκτός δρόμου αναζητήσεις του οδηγού και θα διασχίσει με ευκολία χωματόδρομους ακόμη και αν αυτοί δεν βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.
Την γκάμα των μηχανικών συνόλων συμπληρώνουν 3 ακόμη επιλογές. Η plug in υβριδική έκδοση με μοτέρ 1,3 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα συνολικής απόδοσης 240 ίππων (με αυτονομία κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια), ένα μοτέρ πετρελαίου 1,6 λίτρων με 120 ίππους και μια υβριδική version με ένα νέο μοτέρ. Το τελευταίας γενιάς e-Hybrid χρησιμοποιεί έναν καινούργιο 4κυλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων, με απόδοση 130 ίππων και 240 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με ένα επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Το σύστημα περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα 15 kW (20 hp), ο οποίος αποδίδει 55 Nm ροπής (αντιστοιχούν σε 135 Nm στην είσοδο του κιβωτίου), απόδοση που του επιτρέπει να κινεί το όχημα ακόμα και με τον θερμικό κινητήρα εκτός λειτουργίας. Το αποτέλεσμα είναι μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 15% σε σχέση με αντίστοιχα μοντέλα βενζίνης, κορυφαία αποδοτικότητα και εξαιρετική άνεση (δείτε εδώ τις τιμές των νέων υβριδικών εκδόσεων των μοντέλων της Jeep).
Peugeot 2008
Η Peugeot έχει επενδύσει πολλά στο 2008 που, πέρα από την ξεχωριστή εμφάνιση και την αναβαθμισμένη ποιότητα, είναι το πρώτο της SUV που προσφέρεται και ως αμιγώς ηλεκτρικό με αυτονομία 320 χλμ. Κατά συνέπεια, το 2008 προσφέρεται σε εκδόσεις με κινητήρες που καταναλώνουν βενζίνη, πετρέλαιο και αποκλειστικά ρεύμα.
Το μήκος του φτάνει τα 4,3 μέτρα και είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας, κάτι που ισχύει και για το μεταξόνιο των 2,6 μέτρων. Οι μεγάλες διαστάσεις έχουν χαρίσει αντίστοιχα μεγάλους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, με τον τελευταίο να έχει χωρητικότητα 434 λίτρα (405 λίτρα + 29 λίτρα κάτω από το διπλό πάτωμα).
Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι συνολικά έξι (Active, Active Plus, Allure, Allure Plus, GT και GT Plus). Οι κινητήρες που μπορούν να το εφοδιάσουν είναι τρεις βενζίνης, δύο πετρελαίου και ο φυσικά ο ηλεκτρικός. Η βενζινοκίνητη γκάμα αποτελείται από τον 3κύλινδρο 1.2 PureTech με 100, ή 130 ίππους, με την "100άρα" έκδοση να συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, την "130άρα" με 6άρι χειροκίνητο ή 8άρι αυτόματο και την "155άρα" μόνο με το αυτόματο οκτώ σχέσεων.
Στην πετρελαιοκίνητη γκάμα βρίσκουμε τον 4κύλινδρο 1.5 BlueHDi με 110 και χειροκίνητο σασμάν 6 σχέσεων ή με 130 ίππους και αυτόματο κιβώτιο EAT8. Η ηλεκτρική έχει ισχύ 136 ίππων και αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης.
Renault Captur
Το Renault Captur αποτελεί δικαίως μία από τις δημοφιλέστερες προτάσεις της κατηγορίας. Η νέα σχεδίαση της δεύτερης γενιάς του μοντέλου έχει εξασφαλίσει το απαραίτητο οικογενειακό look και του έχει χαρίσει ένα ιδιαίτερα εκλεπτυσμένο παρουσιαστικό, παρά το γεγονός ότι έχει μεγαλώσει σε όλες του τις διαστάσεις.
Οι μεγαλύτερες διαστάσεις εξασφάλισαν χώρους που θα βολέψουν με ευκολία έως και τέσσερις ενηλίκους. Ο τομέας που ξεχωρίζει το Captur είναι αυτός της πρακτικότητας, με το στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις συρόμενο πίσω κάθισμα να επιτρέπει τη δημιουργία χώρου ανάλογα με τις ανάγκες, για τα πόδια ή τις αποσκευές (422 έως τα 536 λίτρα).
Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι τέσσερις, Expression, Expression Plus, Dynamic και Initiale Paris, με την τελευταία να εξοπλίζει μόνο την plug-in hybrid. Η γκάμα κινητήρων του Captur διαθέτει εκδόσεις βενζίνης με ή χωρίς ήπια υβριδική υποβοήθηση 12V, διπλού καυσίμου (βενζίνη και υγραέριο) και plug-in hybrid με θερμικό κινητήρα βενζίνης. Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση αφορά τον 3κύλινδρο 1.0 TCe με 90 ίππους και 6άρι χειροκίνητο σασμάν, ενώ η ισχυρότερη τον 4κύλινδρο 1.3 TCe που αποδίδει 140 ίππους και σιγοντάρεται από ήπια υβριδικό σύστημα 12V που παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,13 kWh. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων EDC.
Η εργοστασιακή έκδοση διπλού καυσίμου φέρει τον 3κύλινδρο 1.0 Tce, μόνο που για την περίσταση αποδίδει 10 ίππους παραπάνω (100 PS) όταν καταναλώνει υγραέριο και φυσικά προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία. Η ισχυρότερη έκδοση είναι η επαναφορτιζόμενη υβριδική με θερμικό κινητήρα βενζίνης 1.6 λίτρων και συνολική ισχύ 160 ίππων. Η συγκεκριμένη έκδοση εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ. και μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα (Δείτε εδώ τις τιμές του Renault Captur).
SEAT Arona
To compact SUV της SEAT ανανεώθηκε πρόσφατα και είναι πλέον διαθέσιμο και στη χώρα μας. Η βάση της γκάμας των μηχανικών του συνόλων περιλαμβάνει τον 1,0 TSI με ισχύ από 90 έως 110 ίππους (η ισχυρότερη version 1,5 TSI 150 PS παραμένει σαν επιλογή), ενώ για όσους επιθυμούν ακόμη μεγαλύτερες δόσεις οικονομίας, ο κινητήρας των 1.000 κυβικών εκατοστών προσφέρεται και με φυσικό αέριο. Αν θα έπρεπε να σταθεί κανείς στις σχεδιαστικές αλλαγές που έχει να παρουσιάσει το SEAT Arona, τότε το ρύγχος του αμαξώματος είναι το σημείο από το οποίο οφείλει να ξεκινήσει.
Επίσης, οι νέες επιλογές που προσφέρει ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου επεκτείνουν τις δυνατότητες εξατομίκευσης, αν και είναι σχεδόν σίγουρο ότι ανάμεσα στις τέσσερις εκδόσεις-γραμμές εξοπλισμού θα βρει κανείς εκείνον τον συνδυασμό που του ταιριάζει. Ουσιαστικότερες σε κάθε περίπτωση είναι οι παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου οι προσπάθειες επικεντρώθηκαν στην αναβάθμιση της ποιότητας, της εργονομίας και της συνδεσιμότητας (Δείτε εδώ τις τιμές του Arona).
Toyota Yaris Cross
Το Yaris Cross έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το Yaris, μακρύτερο κατά 240 χλστ. 5θυρο αμάξωμα, ενώ είναι υψηλότερο και πιο φαρδύ, προς όφελος των εσωτερικών χώρων (πορτ-μπαγκάζ: 397 λίτρα). Για την κίνησή του χρησιμοποιεί ένα υβριδικό μηχανικό σύνολο που διαθέτει έναν 1,5 λίτρων κύκλου Άτκινσον βενζινοκινητήρα, με απόδοση στα 116 άλογα. H μέση κατανάλωση είναι μόνο από 4,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 από 100 γρ./χλμ., εξασφαλίζοντας μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Παράλληλα, διαθέσιμη είναι και η έκδοση με τον 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 125 ίππων, που συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό ή αυτόματο CVT κιβώτιο ταχυτήτων.
Πλεονεκτήματα του νέου μοντέλου της Toyota αποτελεί και το γεγονός πως είναι διαθέσιμο και σε τετρακίνητη έκδοση, εκτός της στάνταρ δικίνητης, η οποία φέρει το σύστημα AWD-i της Toyota και συνδυάζεται με το υβριδικό σύστημα κίνησης.
Η Toyota προσφέρει το νέο Yaris Cross στις εκδόσεις Active, Active Plus, Style, Elegant, Adventure (με πιο «off road» χαρακτηριστικά) και Premier Edition. Ο εξοπλισμός από την αρχική κιόλας έκδοση Active είναι πολύ καλός, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων 4 ηλεκτρικά παράθυρα, air condition, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικό χειρόφρενο, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες φώτων, φώτα ημέρας LED και άλλα (Δείτε τις τιμές του Toyota Yaris Cross).