Το carandmotor.gr ταξίδεψε στο Τορίνο και μίλησε με τον Product Director της Alfa Romeo σχετικά με το νέο μέλος της μάρκας, τη Junior, τα σχέδια της εταιρείας για το μέλλον και φυσικά για όσα πρέπει να περιμένουμε από τις νέες Giulia και Stelvio.
Πάθος για οδήγηση, ιταλική φινέτσα, και μηχανολογική αριστεία. Πρόκειται για χαρακτηριστικά που συνθέτουν το DNA της Alfa Romeo, της μάρκας που αριθμεί δεκάδες χιλιάδες φανατικούς οπαδούς, κατασκευάζοντας μοντέλα που «μιλάνε» στις καρδιές των οδηγών.
Κάθε τετράτροχο δημιούργημα της ιταλικής μάρκας συνιστά από μόνο του μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ιστορία, και αποτελεί το επιστέγασμα του πάθους και της τρέλας για την τελειότητα που διακρίνει όλους όσους εργάζονται για τη μάρκα.
BUY NOW
Αυτός ο ενθουσιασμός για ένα αυτόκινητό με ψυχή ξεχείλιζε και κατά την εξέλιξη της Junior, του μοντέλου που εισάγει τη μάρκα στην κατηγορία των B-SUV και εγκαινιάζει ένα νέο μεγάλο κεφάλαιο για αυτή, όντας το πρώτο της τετράτροχο προϊόν που διατίθεται και ως 100% ηλεκτρικό.
Η Junior αποτελεί ένα μοντέλο-σταθμός για την Alfa Romeo και το carandmotor.gr βρέθηκε στο Centro Stile, στο Σχεδιαστικό Κέντρο της μάρκας στο Τορίνο, προκειμένου να συστηθεί με το SUV από κοντά. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Daniel Guzzafame, Product Director της Alfa Romeo, ο οποίος είχε καθοριστική συμβολή στην εξέλιξη της Junior.
Ο κος Guzzafame μας αφηγήθηκε όλη τη διαδικασία πίσω από την εξέλιξη του μοντέλου, μας εξήγησε τι σημαίνει το λανσάρισμα του πρώτου μηδενικών ρύπου αυτοκινήτου για τη μάρκα, ενώ δεν δίστασε να μας περιγράψει πως οραματίζεται την Alfa Romeo του 2040, όπως και τι επιφυλάσσει το μέλλον για τους ζωντανούς θρύλους της εταιρείας, τη Giulia και τη Stelvio.
Α.Γ.: Η Junior ανοίγει ένα νέο μεγάλο κεφάλαιο για την Alfa Romeo. Πώς γεννήθηκε η ιδέα δημιουργίας του μοντέλου;
D.G.: Στο τμήμα μου (σ.σ. εξέλιξης προϊόντων.) αυτό που κάνουμε σε πρώτο στάδιο είναι να προσδιορίσουμε ποιο είναι το κοινό-στόχος μας, ποιες είναι οι ανάγκες του και ποια είναι τα συναισθήματα που θέλουμε να του προκαλέσουμε μέσω του προϊόντος μας.
Αφού, λοιπόν, ακολουθήσαμε την παραπάνω διαδικασία, καταλήξαμε στο αυτοκίνητο που θα δημιουργούσαμε. Και αυτό ήταν ένα μοντέλο compact διαστάσεων, με άνετο εσωτερικό και ένα πορτμπαγκάζ καλής χωρητικότητας, το οποίο θα αποτελεί το πρώτο αυτοκίνητο -μεταξύ άλλων- για τα νέα ζευγάρια, για μια νέα οικογένεια ή απλά για νέους ανθρώπους.
Φυσικά απαραίτητη προϋπόθεση για εμάς ήταν η Junior να ενσαρκώνει το «πνεύμα» της Alfa Romeo, να δημιουργεί πάθος, να αντιπροσωπεύει την ιταλική κουλτούρα και φυσικά να έχει σπορ προσανατολισμό. Στόχος μας, λοιπόν, ήταν να δημιουργήσουμε ένα πρακτικό μοντέλο μικρών διαστάσεων, το οποίο ταυτόχρονα θα αποτελεί και το πιο fun-to-drive μοντέλο στην κατηγορία του.
Μόλις οδήγησα τη Junior τις προηγούμενες ημέρες, διαπίστωσα ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που, όσο κάθεσαι πίσω από το τιμόνι του ή μόλις έχεις βγει από το εσωτερικό του, ακόμα και αν δεν είσαι φίλος της γρήγορης οδήγησης, στο τέλος μένεις με το χαμόγελο ζωγραφισμένο στα χείλη σου. Αντιλήφθηκα ότι το μοντέλο είναι ακριβώς αυτό που σχεδιάζαμε και πράγματι δημιουργεί μοναδικά συναισθήματα.
Και εν τέλει αυτό είναι που έχει πραγματικά σημασία: Να χαμογελάς όταν οδηγείς το πρωί το αυτοκίνητό σου, κατευθυνόμενος προς το γραφείο σου.
Α.Γ.: Όπως αναφέρατε, η Junior κληρονομεί το DNA μάρκας, όπως είναι η ιταλική φινέτσα και τα σπορ χαρακτηριστικά. Ταυτόχρονα, όμως, είναι και το πρώτο 100% ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας. Τι σημαίνει αυτό για την Alfa Romeo και πώς καταφέρατε να μεταγγίσετε το πλούσιο σπορ παρελθόν της σε ένα μηδενικών ρύπων ΙΧ;
D.G.: Όπως είπα, στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε το πιο fun-to-drive αυτοκίνητο στην κατηγορία των B-SUV, κάτι το οποίο το είχαμε αποφασίσει προτού σκεφτούμε τι είδους σύστημα κίνησης (βλ. βενζίνης, diesel, υδρογόνου, υβριδικό κ.ο.κ.) θα ενσωμάτωνε το μοντέλο. Και αυτό διότι η φύση του κινητήρα είναι μόλις ένα από τα πολλά εργαλεία προκειμένου να πετύχεις αυτό που επιθυμείς.
Αν εξελίξεις το αυτοκίνητο με τον τρόπο της μάρκας, δηλαδή με την τέλεια ισορροπία στο τρίπτυχο «ακριβής χειρισμός-άνεση-επιτάχυνση», τότε αυτό είναι μια πραγματική Alfa Romeo. Η Junior είναι ελαφρύτερο μοντέλο στην κατηγορία των Β-SUV, με την ηλεκτρική έκδοση Veloce να έχει βάρος 1.560 κιλά, όταν των ανταγωνιστών της υπερβαίνει 1.700 κιλά, δηλαδή είναι περίπου 150 κιλά ελαφρύτερη. Αυτό το καταφέραμε χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες μπαταρίες και υλικά, προβαίνοντας παράλληλα σε συγκεκριμένες επεμβάσεις στην πλατφόρμα. Αυτές οι λεπτομέρειες είναι που στο τέλος κατέστησαν τη Junior μια πραγματική Alfa Romeo.
Όσον αφορά το τι σηματοδοτεί η είσοδος της μάρκας μέσω της Junior στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, πρέπει να σκεφτούμε το εξής: Όταν στο παρελθλον η εταιρεία υιοθέτησε τους κινητήρες diesel, οι εφημερίδες έγραφαν ότι η «Alfa Romeo πέθανε», καθώς για περίπου 60 με 70 χρόνια τα μοντέλα της κινούνταν αποκλειστικά με βενζινοκινητήρες.
Η εταιρεία, ωστόσο, επιβίωσε. Πρόκειται για τη φυσική εξέλιξη των πραγμάτων και οι άνθρωποι επιζητούν αυτή την αλλαγή. Πάντα θα υπάρχουν οι νοσταλγοί του παρελθόντος, αλλά από την άλλη πλευρά, θα υπάρχουν άτομα, όπως εγώ, που τα παιδιά τους δεν θέλουν να αναπνέουν τον αέρα που ανέπνεα εγώ στο Τορίνο πριν από 40 χρόνια. Τότε η μητέρα μου, τον χειμώνα, προσπαθούσε να με κρατάει σπίτι όσο το δυνατόν περισσότερο, επειδή η ποιότητα του αέρα ήταν ιδιαίτερα επιζήμια για την υγεία. Αυτό δεν θέλω να συμβεί και με τα παιδιά μου. Αγαπάμε το παρελθόν, αλλά πρέπει να κρατήσουμε μόνο τα «καλά» του στοιχεία.
Σε 50 χρόνια, όταν ενδεχομένως εμείς οι δύο κάτσουμε ξανά στο ίδιο τραπέζι, μπορεί να συζητάμε ότι υπήρχε κόσμος που πίστευε ότι η ηλεκτροκίνηση θα ήταν η χαριστική βολή της Alfa Romeo. Κάτι που φυσικά δεν θα συμβεί.
Η ηλεκτροκίνηση, λοιπόν, αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη στον κόσμο των τεσσάρων τροχών, και εφόσον προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα με τον τρόπο της Alfa Romeo, δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα.
Α.Γ.: Πώς λοιπόν οραματίζεστε την Alfa Romeo του έτους 2040;
D.G.: Το πρώτο που θέλουμε είναι να υπάρχει σταθερότητα. Να υπάρχει μια συνεκτική προϊόντική γκάμα με κορυφαία ποιοτικά χαρακτηριστικά. Το δεύτερο είναι η Alfa Romeo να είναι κερδοφόρα, κάτι το οποίο στο παρελθόν, ίσως, δεν το θέταμε ως βασική προτεραιότητα. Αυτό που εννοώ είναι το εξής: Μια κερδοφόρα επιχείρηση μπορεί και χρηματοδοτεί με ίδια κεφάλαια τα προϊόντα της, διαφορετικά η λύση είναι η εξάρτηση από τις τράπεζες, τη μητρική εταιρεία κ.ο.κ. Όπως είναι κατανοητό, η εξωτερική εξάρτηση μακρομπρόθεσμα δεν συνιστά ένα μοντέλο που είναι βιώσιμο. Στόχος μας λοιπόν είναι να καταστήσουμε την Alfa Romeo βιώσιμη.
Παράλληλα, μέχρι το 2040 θέλουμε να ακολουθήσουμε μια "building block" στρατηγική (σ.σ. διάσπαση μιας ενιαίας στρατηγικής σε μικρότερα, πιο εύκολα διαχειρίσιμα κομμάτια, ο συνδυασμός των οποίων θα οδηγήσει στην υλοποίηση του κεντρικού οράματος).
Κεντρική ιδέα μας είναι το λανσάρισμα ενός νέου μοντέλου ανά έτος, με έμφαση στην καινοτομία και οτιδήποτε άλλο χρειαστεί. Θέλουμε να διατηρήσουμε το πάθος που υπάρχει για τη μάρκα και φυσικά την ποιότητα -δύο στοιχεία που αποτελούν τον θεμέλιο λίθιο της επιτυχίας και αποτελούν προαπαιτούμενο για την επίτευξη οποιουδήποτε άλλου στόχου.
Το 2040 βλέπω την Alfa Romeo ως μια μάρκα που είναι πιστή στις ρίζες της, αλλά και θα έχει συμβαδίσει με τις τεχνολογικές επιταγές της νέας εποχής που επίκειται. Αν για παράδειγμα φτάσουμε σε ένα αυτοκινητικό καθεστώς όπου θα κυριαρχούν τα αυτόνομα οχήματα, τότε πρέπει να βρούμε ποια θα μπορούσε να είναι η θέση της Alfa Romeo σε αυτό το στάδιο της αυτοκινήσης.
Πρόκειται για μια συνεχή εξέλιξη. Πλέον ο κόσμος του αυτοκινήτου εξελίσσεται γρηγορότερα από οτιδήποτε άλλο, και δεν θυμίζει σε τίποτα αυτόν του πρόσφατου παρελθόντος. Σήμερα οι εξελίξεις ορίζονται από την τεχνολογία, το λογισμικό (software), τα νέα εξαρτήματα.
Εφόσον προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα και καταφέρουμε να ηγηθούμε σε συγκεκριμένους τομείς, τότε θα έχουμε γράψει μια πολύ όμορφη ιστορία.
A.Γ.: Φαντάζομαι ότι μέσα αυτή τη μεταβατική εποχή για την αυτοκίνηση στόχος σας είναι να δημιουργήσετε νέους πελάτες, διατηρώντας ταυτόχρονα τους πιστούς οπαδούς σας.
D.G.: Πράγματι είναι πολύ σημαντικό να αποκτήσουμε νέους οπαδούς, δίχως να χάσουμε τους υφιστάμενους οι οποίοι είναι πολύ σημαντικό κομμάτι της μάρκας. Και σίγουρα υπάρχει τρόπος να το πετύχουμε.
Η Alfa Romeo είναι ξεχωριστή. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν υπάρχει άλλη αυτοκινητοβιομηχανία στον πλανήτη που να έχει μια λέξη η οποία περιγράφει τους φίλους της. Πρόκειται για τους Alfisti. Όπως δεν υπάρχει άλλη αυτοκινητοβιομηχανία που προσφέρει με συνέπεια και αξιοπιστία αυτοκίνητα των 30.000 ευρώ, όπως η είναι η Junior, και την ίδια ώρα διαθέτει supercars πολλών εκατομμυρίων. Διότι ο κανόνας είναι οι μάρκες είτε να έχουν στην γκάμα τους είτε μόνο supercars, είτε μόνο «καθημερινά» αυτοκίνητα.
Η όλη ομορφιά της Alfa Romeo είναι ότι παράγει όνειρα που είναι προσιτά και εφικτά. Αν κάτι είναι ανέφικτο, δεν μπαίνεις καν στον κόπό να το επιζητήσεις. Αντιθέτως, αν μπορείς όντως να το αποκτήσεις σου γίνεται εμμονή και παθιάζεσαι για αυτό. Επομένως, είναι θεμελιώδες για εμάς να διατηρήσουμε τους Alfisti στις τάξεις μας.
Ταυτόχρονα, όμως, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να «μιλήσουμε» στη νέα γενιά. Σήμερα ο γιος μου είναι 10 ετών, αλλά το 2040 θα ανήκει στο κοινό που θα ψάχνει να αγοράσει το πρώτο του αυτοκίνητο. Ως εκ τούτου, πρέπει να διερευνήσουμε τι θα θέλει αυτό το κοινό, ποιες θα είναι οι προσδοκίες του, τι θα του αρέσει και τι θα περνάει αδιάφορο. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα διαδικασία, καθώς τα βιώματα, οι εμπειρίες και οι επιρροές των νεών ανθρώπων διαφέρουν πλήρως από τις προσλαμβάνουνες του πατέρα μου ή τις δικές μου.
Και αυτό το χάσμα στις εμπειρίες και τα «θέλω» καθιστά την πρόκληση συναρπαστική. Δεν είναι εύκολο, αλλά εφόσον ήταν δεν θα ήταν και διασκεδαστικό.
Α.Γ.: Εξίσου συναρπαστικό βέβαια προβάλλει και το μέλλον των μελλοντικών Giulia και Stelvio. Τι θα πρέπει να περιμένουμε από αυτά τα δύο μοντέλα;
D.G.: Τίποτα διαφορετικό από όσα προσφέρουν οι υφιστάμενες γενιές των μοντέλων. Η Giulia συνεχίζει να έχει τον ίδιο φιλοσοφικό πυρήνα με την πρώτη γενιά, πριν από 40 χρόνια. Ήταν το σεντάν, το οικογενειακό αυτοκίνητο που κέρδιζε στους αγώνες (la berlina che vince le corse). Το ίδιο πνεύμα αντανακλάται και στο σημερινό μοντέλο, και αυτό δεν θα αλλάξει ούτε στο μέλλον.
Η επόμενη γενιά θα είναι ένα αυτοκίνητο που θα χαίρεσαι να το οδηγείς, με υψηλές επιδόσεις και συναρπαστική οδηγική συμπεριφορά.
A.Γ.: Παρόλο που η Giulia θα είναι ηλεκτρική;
D.G.: Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν σημαίνει ότι δεν είναι διασκεδαστικό, από τι στιγμή που έχει δοθεί έμφαση στους τομείς που πρέπει. Σίγουρα, η Giulia θα ξεχωρίζει για τις επιδόσεις της στον δρόμο, αλλά αυτό δεν είναι το μοναδικό στοιχείο που μας ενδιαφέρει, καθώς η ωμή επιτάχυνση ταιριάζει περισσότερο στον κόσμο των dragster και δεν είναι συμβατή με το DNA μας.
Η δύναμη προφανώς και θα αποτελεί γνώρισμα της νέας Giulia, συνοδευόμενη, ωστόσο, απ΄όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά που καθιστούν ένα αυτοκίνητο fun-to-drive, όπως η ακρίβεια στον χειρισμό, η άνεση και η αίσθηση ότι ο οδηγός «γίνεται ένα» με το αυτοκίνητο, ότι έχει πάντα τον έλεγχό του.
Αυτό είναι που θέλαμε να πετύχουμε με τη Junior. Σίγουρα, στον ανταγωνισμό υπάρχουν αυτοκίνητα με μεγαλύτερη ισχύ απ ότι το νέο μας μοντέλο, καθώς στην εποχή της ηλεκτροκίνησης για την αύξηση της ισχύος αρκεί για παράδειγμα η προσθήκη ενός ακόμη κινητήρα, κάτι το οποίο είναι ανέφικτο με τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Από την άλλη, προσθέτοντας πολύ ισχύ σε ένα αυτοκίνητο που δεν έχει σχεδιασεί ώστε να υποστηρίξει όλη αυτή τη δύναμη, τότε όχι απλά υπονομεύεται όποια προσπάθεια «προικισμού» του με fun-to-drive χαρακτήρα, αλλά αυτό καθίσταται μη σταθερό στον δρόμο και φυσικά επικίνδυνο. Αυτή η φιλοσοφία που περιγράψαμε θα χαρακτηρίζει και την Giulia, το μοντέλο-ναυαρχίδα της Alfa Romeo.
Όσον αφορά τη Stelvio, αυτή πρέπει να συνεχίσει να επιτελεί το έργο της υφιστάμενης γενιάς του αυτοκινήτου. Και σε επίπεδο καταναλωτικής στόχευσης να προσανατολίζεται στους επαγγελματίες στο μεσαίο διοικητικό στρώμα των επιχειρήσεων (middle management), γενικότερα σε ανθρώπους του επιχειρείν, αλλά και σε άνδρες και γυναίκες που θέλουν να ξεχωρίζουν, οδηγώντας ένα όχημα που είναι fun-to-drive, και ταυτόχρονα άνετο και premium -φυσικά έχοντας τη μοναδική «αύρα» της Alfa Romeo.
Καταλήγοντας, κοινός παρονομαστής και των δύο μοντέλων θα είναι η ευχαρίστηση που θα αντλείς όταν τα οδηγείς, οι σύγχρονες τεχνολογίες και η προσεκτικά μελετημένη σχεδίαση τόσο του εσωτερικού όσου και του εξωτερικού.