Η ασφάλεια που προσφέρουν σήμερα τα νέα αυτοκίνητα, είναι σε υψηλότερα επίπεδα από κάθε άλλη φορά στην ιστορία της αυτοκίνησης. Ποια είναι όμως τα μοντέλα εκείνα που πραγματικά ξεχωρίζουν σε αυτό τον τομέα;
Οι τομέας της ασφάλειας (παθητικής και ενεργητικής) που προσφέρουν τα αυτοκίνητα, είναι ο πιο σημαντικός από οποιονδήποτε άλλο της ίδιας της «οντότητας» των σύγχρονων οχημάτων. Αυτό, το έχουν αντιληφθεί φυσικά οι κατασκευαστές αυτοκινήτου και από την πρώτη στιγμή της ύπαρξης της αυτοκίνησης, έχουν προσπαθήσει να προσφέρουν την υψηλότερη δυνατή ασφάλεια στις δημιουργίες τους, με βάση πάντα τα δεδομένα της εποχής.
Στις ημέρες μας, τα επίπεδα της ασφάλειας που προσφέρουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα απέχουν κατά πολύ σε σύγκριση ακόμη και με αυτά που πρόσφεραν στο πρόσφατο παρελθόν τους, κάτι που οφείλεται από τη μια στην εξέλιξη της τεχνολογίας, αλλά και από την άλλη, στην πολύ καλή δουλειά που κάνει εδώ και 25 χρόνια ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP με τις δοκιμές ασφαλείας που πραγματοποιεί για τα περισσότερα από τα νέα μοντέλα που λανσάρονται.
BUY NOW
Μάλιστα, οι πιο πρόσφατες νόρμες των δοκιμών ασφαλείας που λάνσαρε ο οργανισμός το 2020 έχουν θέσει ακόμη πιο αυστηρά όρια σε όλες σχεδόν τις διαδικασίες αξιολόγησης και οι οποίες θυμίζουμε ότι αφορούν στην προστασία των ενηλίκων, την προστασία των πεζών και των παιδιών, αλλά και στην αξιολόγηση των συστημάτων ασφαλείας που φέρει κάθε αυτοκίνητο, δυσκολεύοντας έτσι περισσότερο από ποτέ την επίτευξη των ανώτατων βαθμολογιών.
Παρακάτω παρουσιάζουμε ανά κατηγορία ποια είναι τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα του σήμερα, χωρίζοντας την ανάδειξη του νικητή της κάθε κατηγορίας στο ποιο μοντέλο είναι το πιο ασφαλές με βάση τα πιο αυστηρά στάνταρ που ισχύουν μετά το 2020, αλλά και με τα προηγούμενα.
Μικρά αυτοκίνητα
Πιο ασφαλές με βάση τα νέα στάνταρ: Honda Jazz
Προστασία ενηλίκων: 87%
Προστασία παιδιών: 83%
Προστασία πεζών: 80%
Συστήματα ασφαλείας: 76%
Πιο ασφαλές με βάση τα προ 2020 στάνταρ: Renault Clio (2019)
Προστασία ενηλίκων: 96%
Προστασία παιδιών: 89%
Προστασία πεζών: 72%
Συστήματα ασφαλείας: 75%
Μικρομεσαία
Πιο ασφαλές με βάση τα νέα στάνταρ: SEAT Leon
Προστασία ενηλίκων: 92%
Προστασία παιδιών: 88%
Προστασία πεζών: 71%
Συστήματα ασφαλείας: 80%
Πιο ασφαλές με βάση τα προ 2020 στάνταρ: Mazda 3 (2019)
Προστασία ενηλίκων: 98%
Προστασία παιδιών: 87%
Προστασία πεζών: 81%
Συστήματα ασφαλείας: 73%
Μικρά SUV
Πιο ασφαλές με βάση τα νέα στάνταρ: -*
*Προς το παρόν δεν έχει αξιολογηθεί κάποιο
Πιο ασφαλές με βάση τα προ 2020 στάνταρ: Volkswagen T-Cross (2019)
Προστασία ενηλίκων: 97%
Προστασία παιδιών: 86%
Προστασία πεζών: 81%
Συστήματα ασφαλείας: 80%
Μικρομεσαία SUV
Πιο ασφαλές με βάση τα νέα στάνταρ: CUPRA Formentor
Προστασία ενηλίκων: 93%
Προστασία παιδιών: 88%
Προστασία πεζών: 68%
Συστήματα ασφαλείας: 80%
Πιο ασφαλές με βάση τα προ 2020 στάνταρ: Mazda CX-30 (2019)
Προστασία ενηλίκων: 99%
Προστασία παιδιών: 86%
Προστασία πεζών: 80%
Συστήματα ασφαλείας: 77%
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Πιο ασφαλές με βάση τα νέα στάνταρ: Skoda Enyaq iV
Προστασία ενηλίκων: 94%
Προστασία παιδιών: 89%
Προστασία πεζών: 71%
Συστήματα ασφαλείας: 82%
Πιο ασφαλές με βάση τα προ 2020 στάνταρ: Tesla Model X (2019)
Προστασία ενηλίκων: 96%
Προστασία παιδιών: 86%
Προστασία πεζών: 74%
Συστήματα ασφαλείας: 94%
Στις υπόλοιπες κατηγορίες, ξεχώρισε στις πρόσφατες δοκιμές του 2021 το κινέζικο plug-in υβριδικό Lynk & Co 01 που πήρε 96% στην προστασία των ενηλίκων, 89% των παιδιών, 71% των πεζών και 81% στα συστήματα ασφαλείας. Επίσης, στις προ του 2019 επιδόσεις, αυτές του Subaru Forester στα μεσαία SUV το 2019 (97% στην προστασία των ενηλίκων, 91% στην προστασία των παιδιών, 80% στην προστασία των πεζών και 78% στα συστήματα ασφαλείας), της BMW Σειρά 3 επίσης το 2019 στα μεσαία σεντάν (97% στην προστασία των ενηλίκων, 87% στην προστασία των παιδιών, 87% στην προστασία των πεζών και 76% στα συστήματα ασφαλείας), αλλά και της BMW Z4 η οποία την ίδια χρονιά είχε λάβει 97% στην προστασία των ενηλίκων, 87% στην προστασία των παιδιών, 91% στην προστασία των πεζών και 76% στα συστήματα ασφαλείας της.
Δείτε εδώ: Αυτά τα καινούργια μοντέλα θα μπαίνουν ελεύθερα στον Δακτύλιο