Ποια μοντέλα έχουν αποτύχει στις πωλήσεις;

SUZUKI ACROSS

Η γραμμή που χωρίζει την επιτυχία από την αποτυχία είναι συνήθως λεπτή. Τόσο λεπτή που το πέρασμα στη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού φαντάζει τις περισσότερες φορές αναπόφευκτο.

Μετά και τη συμπλήρωση του πρώτου εξαμήνου στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου και παρά τα χαμόγελα που προκάλεσε η… άνθηση των πωλήσεων, η οποία ακολούθησε της άρσης των περιορισμών ενός παρατεταμένου lock down, υπήρξαν εκείνες οι περιπτώσεις που γνώρισαν το σκληρό πρόσωπο της μοίρας, καθώς το ελληνικό αγοραστικό κοινό τού γύρισε και μάλιστα επιδεικτικά την πλάτη. Ας ανοίξουμε, λοιπόν, το μαύρο κουτί της… αποτυχίας τεσσάρων μοντέλων, τα οποία δεν κατάφεραν να σταθούν, σε επίπεδο πωλήσεων τουλάχιστον, αντάξια των υψηλών προσδοκιών μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Suzuki Across

Η απόφαση της Suzuki να λανσάρει και στην ελληνική αγορά τους κλώνους των Toyota Corolla και RAV4, τα άσημα Swace και Across, ενείχε ούτως ή άλλως ένα υπολογίσιμο ρίσκο. Εκείνο της απευθείας αντιπαράθεσης δύο άγνωστων μοντέλων με δύο τετράτροχα που έχουν γράψει με χρυσά γράμματα το όνομά τους στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Κρίνοντας, λοιπόν, τη σύντομη πορεία των δύο αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά, πολύ δύσκολα θα καταφέρουν να κερδίσουν το στοίχημα της επιβίωσης σε ένα ούτως ή άλλως απαιτητικό και ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Μιλώντας με τη γλώσσα των αριθμών, το Across -ένα plug-in υβριδικό SUV το οποίο δανείζεται το πλαίσιο, τα μηχανικά μέρη και έως έναν βαθμό το σχεδιαστικό DNA με την αντίστοιχη έκδοση του Toyota RAV4- σημείωσε τον Ιούνιο μία ταξινόμηση, η οποία είναι και η μοναδική για το 2021.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πολλοί ίσως δικαιολογήσουν τη φτωχή συγκομιδή του αυτοκινήτου εξαιτίας της βραχύβιας παρουσίας του στη χώρα μας, με δεδομένο ωστόσο ότι πρόκειται για ένα Suzuki το οποίο ούτε λίγο ούτε πολύ κοστίζει 52.180 ευρώ, πολύ δύσκολα θα δούμε το Across να ξεπερνά το… ορόσημο των 10 πωλήσεων μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Για την ιστορία και μόνο, να αναφέρουμε ότι το plug-in υβριδικό σύνολο του Suzuki Across αποτελείται από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης και τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ, με τη μέγιστη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 306 ίππους, την ίδια στιγμή που οι συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειας εξασφαλίζουν μέγιστη «ηλεκτρική» αυτονομία των 75 χιλιομέτρων.

Honda Jazz

Η επανείσοδος του Honda Jazz στην… στρατόσφαιρα της ελληνικής αγοράς δεν συνοδεύθηκε από την αναμενόμενη έκρηξη ενδιαφέροντος από το φανατικό κοινό της ιαπωνικής φίρμας στη χώρα μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μολονότι το ιαπωνικό supermini επέστρεψε στις παλιές, καλές υβριδικές του συνήθειες, προσφέροντας μάλιστα το επιπλέον κίνητρο της έκδοσης Cross, το Honda Jazz στην τρίτη κατά σειρά γενιά του δεν κατάφερε να πείσει ότι αξίζει τα περίπου 23.000 ευρώ τα οποία απαιτούνται για τη βασική εξοπλιστική έκδοσή του.

Η αλήθεια είναι ότι ο υβριδικός συνδυασμός του ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης του 1,5 λίτρου με το ηλεκτρικό μοτέρ, δεν είναι ό,τι πιο… πληθωρικό σε απόδοση έχει συναντήσει κανείς στην αυτοκινητική ζωή του, από τη στιγμή μάλιστα που τη διαχείριση των 109 ίππων αναλαμβάνει ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.

Ένα ακόμα στοιχείο στο οποίο αξίζει κανείς να σταθεί είναι το γεγονός ότι παρά την ευελιξία που εξακολουθεί να προσφέρει το Honda Jazz ως προς τη διαχείριση και την αξιοποίηση των διαθέσιμων χώρων στο εσωτερικό του, τα 298 λίτρα του χώρου αποσκευών απέχουν και μάλιστα σημαντικά από τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίες του, οι οποίες κινούνται πλέον πάνω από το ψυχολογικό όριο των 350 λίτρων.

Και ενώ η έκδοση Cross θα μπορούσε να καταστήσει την ιδέα απόκτησης του νέου Honda Jazz πιο ελκυστική, η απαγορευτική τιμή των 28.900 ευρώ στερεί από το ιαπωνικό αυτοκίνητο πόλης κάθε ελπίδα διάκρισης.

Οι 13 ταξινομήσεις που έχει σημειώσει το Jazz το πρώτο εξάμηνο του 2021 περιγράφουν με ζοφερά χρώματα τη σκληρή πραγματικότητα που καλείται να αντιμετωπίσει η ιαπωνική φίρμα στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον.

KIA Ceed

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

To Ceed γεννήθηκε μέσα από την προσπάθεια της KIA να ακολουθήσει έναν διαφορετικό δρόμο το οποίο θα την οδηγούσε στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς. Το αν το πέτυχε θα το κρίνει η ιστορία, μιας και το πολλά υποσχόμενο ξεκίνημα του κορεατικού μικρομεσαίου hatchback -του πρώτου KIA που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε επί ευρωπαϊκού εδάφους- δεν είχε την ανάλογη συνέχεια.

Αυτό τουλάχιστον μπορεί να αντιληφθεί κανείς από τις εμπορικές επιδόσεις του αυτοκινήτου, καθώς με μόλις 40 ταξινομήσεις το πρώτο εξάμηνο του έτους, φιγουράρει στις τελευταίες θέσεις της κατηγορίας του.

Το γεγονός, μάλιστα, ότι πρόκειται για μια mainstream επιλογή από την οποία οι Κορεάτες περίμεναν -πέρα από κάθε αμφιβολία- περισσότερα πράγματα, καθιστά τη διαφαινόμενη αποτυχία της τελευταίας γενιάς του Ceed ακόμα πιο ηχηρή.

Η KIA, όπως άλλωστε και η Hyundai, υλοποίησαν τα τελευταία χρόνια ένα σημαντικό άλμα σε σχεδόν όλα τα επίπεδα, τοποθετώντας τις προτάσεις απέναντι σε εκείνες του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού, χωρίς το συγκριτικό πλεονέκτημα της εντυπωσιακά χαμηλότερης τιμής.

Η απουσία του περίφημου value for money από τη φαρέτρα του του KIA Ceed είναι προφανές ότι του κοστίζει, πολύ περισσότερο από τις σχεδιαστικές και μη επιλογές, οι οποίες φανερώνουν την κορεατική καταγωγή του.

Volkswagen Touareg

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 2002 η απόφαση της Volkswagen να περάσει στη γραμμή παραγωγής το πρώτο σύγχρονο όχημα ελευθέρου χρόνου στην ιστορία της επισφράγισε το πέρασμα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας σε μια νέα εποχή. Το Touareg δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το SUV του λαού, μολονότι επιχείρησε τον εκδημοκρατισμό προδιαγραφών που μέχρι τότε μπορούσε να συναντήσει κανείς σε πολυτελέστερες προτάσεις.

Έχοντας, λοιπόν, ανέβει από νωρίς πάνω στο κύμα της απόλυτης κυριαρχίας των SUV, το Volkswagen Touareg δεν άργησε να διακριθεί και να εξαργυρώσει την επιτυχία αυτή, δικαιώνοντας όσους πίστεψαν στις δυνατότητές του.

Η συνέχεια, βέβαια, δεν ήταν ανάλογη, καθώς η δυσμένεια στην οποία βρέθηκαν αυτού του μεγέθους SUV και οι νέοι παίκτες οι οποίοι γιγαντώθηκαν πάνω στην premium σκηνή, οδήγησαν μια εξαιρετικά κατά τ’ άλλα πρόταση, στην αφάνεια.

Το Touareg βρέθηκε στην τρίτη κατά σειρά γενιά του να αποτελεί τη ναυαρχίδα ενός κατασκευαστή που δεν διαθέτει το ειδικό βάρος ώστε να κερδίσει την προτίμηση των αγοραστών σε αυτό το επίπεδο χρημάτων, μιας και η βασική έκδοση του γερμανικού SUV ξεκινά στη χώρα μας από το… αστρονομικό ποσό των 88.300 ευρώ.

Οι μόλις 3 ταξινομήσεις που έχει σημειώσει το Touareg το πρώτο εξάμηνο του έτους δεν συνιστούν, λοιπόν, μια έκπληξη πρώτου μεγέθους, κρίνοντας από το ταμπελάκι της τιμής του.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ