Τα Citroen και DS των Γάλλων Προέδρων

DS7 Macron

Από τον Charles de Gaulle μέχρι τον Emmanuel Macron, οι ηγέτες της Γαλλικής Δημοκρατίας διατηρούσαν ανέκαθεν τις λιμουζίνες της Citroen και της DS σε περίοπτη θέση στα Ηλύσια Πεδία και στις περιοδείες τους.

Τα αυτοκίνητα των ίδιων εταιρειών βρισκόταν στο επίκεντρο των επιλογών και του Georges Pompidou, του Jacques Chirac, ακόμα και του Francois Hollande - καθώς οι ισχυροί άνδρες της χώρας ήθελαν πάντοτε να αναδεικνύουν την εγχώρια αυτοκινητική πρόοδο, τις «ναυαρχίδες» της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο Στρατηγός Charles de Gaulle με τη Citroen DS 19.
Ο Στρατηγός Charles de Gaulle με τη Citroen DS 19.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέσα σε αυτές τις επιλογές, φυσικά, υπήρχε πάντοτε και η διάσταση της εθνικής υπερηφάνειας, αντίστοιχη με εκείνη των Αμερικανών προέδρων που ανέκαθεν επέλεγαν λιμουζίνες της Lincoln ή της Cadillac. Γι' αυτό και πάντοτε οι Γάλλοι πρόεδροι επέλεγαν μοντέλα της Citroen, της Renault, της Peugeot, της Simca - και τώρα και της DS.

Η πιο «προεδρική» από όλες τις εταιρείες, ωστόσο, είναι πιθανότατα η Citroen. Από το 1955 μέχρι σήμερα, εννέα διαφορετικά μοντέλα της Citroen και ένα, τώρα, της νέας εταιρείας DS, έχουν μετατραπεί σε επίσημες λιμουζίνες των Προέδρων.

Η Citroen DS 19 έγινε το αγαπημένο αυτοκίνητο του Charles de Gaulle από τη στιγμή της ανόδου του στην εξουσία, το 1958: το χρησιμοποιούσε για όλα τα ταξίδια του, διοικητικά και προσωπικά - και μάλιστα με αυτό κατάφερε να διαφύγει από δύο απόπειρες δολοφονίας του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η προεδρική Citroen DS 21 είχε εκτεταμένο μήκος 6,53 μέτρων.
Η προεδρική Citroen DS 21 είχε εκτεταμένο μήκος 6,53 μέτρων.

Το 1968 μπήκε στο παλάτι των Ηλυσίων η προεδρική DS 21, που είχε επεκτείνει σε μήκος 6,53 μέτρων ο οίκος Chapron - καθώς ο Στρατηγός de Gaulle ήθελε να είναι μεγαλύτερη από τη Lincoln του Αμερικανού προέδρου. Ακολούθησε μια αντίστοιχη Citroen SM.

Ο Valery Giscard d'Estaing με τη Citroen DS23 Pallas στα Ηλύσια Πεδία.
Ο Valery Giscard d'Estaing με τη Citroen DS23 Pallas στα Ηλύσια Πεδία.

Τα αυτοκίνητα αυτά, μαζί με μια DS23 Pallas το 1974, θα παρέμειναν στις υπηρεσίες των Georges Pompidou, Valery Giscard d'Estaing και Jacques Chirac μέχρι το 1995. Ο Chirac, τότε, θα υπέκυπτε και στη γοητεία της Citroen CX Prestige.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο Jacques Chirac με τη Citroen CX Prestige.
Ο Jacques Chirac με τη Citroen CX Prestige.

Το 2005 έκανε το ντεμπούτο της στα Ηλύσια Πεδία η Citroën C6, στην υπηρεσία του Nicolas Sarkozy. Ο Sarkozy επέλεξε παράλληλα και αρκετά μοντέλα της Reanult για τις μετακινήσεις του, αλλά η Citroen επανήθλε ολοκληρωτικά το 2012 με την εκλογή του Francois Hollande - που επέλεξε αρχικά μια Citroen DS5.

Ο Francois Hollande με τη Citroen DS5.
Ο Francois Hollande με τη Citroen DS5.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο νεαρός διάδοχός του το 2017, Emmanuel Macron, ήταν ο πρώτος που έκανε τη μετάβαση από τη sedan σιλουέτα της προεδρικής λιμουζίνας σε ένα SUV - ίσως ακολουθώντας την παγκόσμια τάση της αυτοκίνησης. Η DS μόλις έκανε τα πρώτα της βήματα ως ξεχωριστή εταιρεία της Citroen, και το DS7 δεν είχε βγει καν ακόμα στην παραγωγή, όταν το υιοθέτησε για τις μετακινήσεις του ο νέος πρόεδρος της Γαλλίας.

Ο Εmmanuel Macron με την πρώτη SUV προεδρική λιμουζίνα, DS7 Crossback.
Ο Εmmanuel Macron με την πρώτη SUV προεδρική λιμουζίνα, DS7 Crossback.

Και τώρα, πριν λίγες μέρες (στις 11 Νοεμβρίου 2021), η DS7 του Emmanuel Macron ανανεώθηκε, και με την έκδοση DS 7 Crossback Elysee των 300 ίππων έγινε το πρώτο plug-in υβριδικό αυτοκίνητο των Ηλυσίων Πεδίων, με εκταταμένο κατά 20 εκατοστά μήκος και πλήρη αλεξίσφαιρη «πανοπλία».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ