Τα μικρά, η δημοφιλέστερη κατηγορία μοντέλων στη χώρα μας, έχουν και εκδόσεις στη γκάμα τους, με τιμές κάτι παραπάνω από δελεαστικές.
Τα μοντέλα που ανήκουν στην μικρή κατηγορία έχουν κάνει άλματα τα τελευταία χρόνια. Μεγαλύτερα σε διαστάσεις από τις προηγούμενες γενιές του, ενσωματώνουν προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας και συνδεσιμότητας στον εξοπλισμό τους και προσφέρουν ευρυχωρία που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μετακίνησης μια τετραμελούς οικογένειας, τουλάχιστον τις βασικές.
Στο αφιέρωμα που ακολουθεί, βρήκαμε και σας παρουσιάζουμε τις εκδόσεις των καλύτερων μικρών της ελληνικής αγοράς που μπορείτε να αγοράσετε με ένα ποσόν έως 14.000 ευρώ, οι οποίες μπορούν να παίξουν με μεγάλη επιτυχία το ρόλο του καθημερινού εργαλείου και όχι μόνο.
BUY NOW
Citroen C3
Τιμή: 12.900 ευρώ
Με μήκος σχεδόν στα τέσσερα, το C3 έχει τις διαστάσεις που απαιτούνται για απροβλημάτιστη κίνηση εντός των ορίων της πόλης. Οι διαστάσεις επαρκούν πλήρως για τη δημιουργία μιας αξιοπρεπέστατης σε χώρους καμπίνας που θα φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες, με τον χώρο αποσκευών να βρίσκεται στα 300 λίτρα. Στα πρότυπα και των μεγαλύτερων Citroen, το εσωτερικό του C3 χαρακτηρίζεται από καλή ποιότητα κατασκευής και design που κινείται στην αιχμή των αισθητικών εξελίξεων της γαλλικής σχολής.
Η πιο προσιτή έκδοση στη γκάμα του μικρού γαλλικού μοντέλου κινείται από τον ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο PureTech των 1,2 λίτρων. Στη συγκεκριμένη έκδοση το μοτέρ αποδίδει 83 ίππους και 118 Nm ροπής στις 5.750 και 2.750 σ.αλ. αντίστοιχα. Η τελική φτάνει στα 169 χλμ./ώρα και τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 13,3 δευτερόλεπτα με τη Citroen να ανακοινώνει κατανάλωση 5,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 122 γρ./χλμ.
Στη στάνταρ έκδοση Flair το Citroen C3 φέρει στον εξοπλισμό του air condition, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες και ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός. Η έκδοση Flair του πιο προσιτού C3 φέρει επίσης ράδιο με ψηφιακό δέκτη DAB, μονόχρωμη οθόνη αφής με διαγώνιο στις πέντε ίντσες για το σύστημα πολυμέσων, Bluetooth και θύρα USB.
Στο εξοπλισμό ασφάλειας και υποβοήθησης περιλαμβάνονται τα ABS με EBD και Brake Assist, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας (AFIL), ESP με ASR και Hill Assist, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας (Traffic Sign Recognition), ειδοποίησης ξεκούρασης οδηγού (Coffee Break Alert), περιοριστή ταχύτητας, cruise control και προβολείς LED.
Στον στάνταρ εξοπλισμό ασφάλειας ανήκουν επίσης οι αερόσακοι για τον οδηγό και τον συνοδηγό, οι πλαϊνοί αερόσακοι αλλά και οι αερόσακοι οροφής.
Peugeot 208
Τιμή: 13.500 ευρώ
Μεγαλύτερο σε διαστάσει από το προηγούμενο (εκτός από το ύψος)το νέο Peugeot 208 διακρίνεται για το δυναμικό παρουσιαστικό του που ενσωματώνει πλήρως τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γαλλικής εταιρίας. Το εμπρός μέρος είναι άμεσα αναγνωρίσιμο χάρη στα φωτιστικά σώματα με τις χαρακτηριστικές LED «νυχιές» ενώ και το πίσω μέρος δεν αφήνει τον παρατηρητή να μπερδέψει το 208 με κανένα άλλο μοντέλο της κατηγορίας.
Στο εσωτερικό κυριαρχεί η σχεδίαση της νέας γενιάς i-cockpit με τον τοποθετημένο σε περίοπτη θέση πίνακας πληροφοριών, το σπορ τιμόνι με τη μικρή σε μέγεθος στεφάνη, αλλά και σχεδίαση της κονσόλας που προσφέρουν στον οδηγό ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από εκλεπτυσμένο design, καλή εργονομία και θέση οδήγησης που έρχεται εύκολα στα μέτρα του. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα με τα υλικά να έχουν πολύ καλή συναρμογή και προσεγμένες υφές, ενώ από πλευράς χώρων το 208 βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας και μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες. Στα 311 λίτρα καλή χαρακτηρίζεται και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, η οποία φτάνει έως και τα 1.163 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.
Ο ατμοσφαιρικός 1200άρης PureTech που βρίσκεται κάτω από το καπό της στάνταρ έκδοσης του 208 αποδίδει 75 ίππους στις 5.750 σ.α.λ. και 118 Nm στις 2.750 σ.α.λ. Από στάση το μικρό της Peugeot επιταχύνει έως τα 100 χλμ./ώρα σε 13,2 δευτερόλεπτα και η τελική του ανέρχεται στα 174 χλμ./ώρα, ενώ η κατανάλωση κατά το πρότυπο WLTP φτάνει στα 5,3 λτ./100 χλμ.
Η στάνταρ έκδοση Like του 208 φέρει στον εξοπλισμό της, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, μηχανικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, air-condition, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και ατσάλινες ζάντες 15 ιντσών με τάσια. Το βασικό multimedia σύστημα του μικρού γαλλικού φέρει μονόχρωμη οθόνη αφής πέντε ιντσών, η οποία δίνει πρόσβαση και στον έλεγχο του air condition, Bluetooth για σύνδεση με κινητό, ενσωματωμένη θύρα USB, ραδιόφωνο με ψηφιακή λειτουργία (DAB) και 4 ηχεία εμπρός.
Στον τομέα της ασφάλειας βλέπουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα για την κατηγορία. Παρόντα είναι τα ABS με EBD (ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης) και Brake Assist (Σύστημα ενίσχυσης πέδησης), το ESP με επιλογή απενεργοποίησης, η υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα Hill Assist, το ASR, το σύστημα δυναμικής ευστάθειας και το traction control. Σε αυτά έρχονται να προστεθούν το ενεργό σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, το σύστημα προειδοποίησης ενδεχόμενης σύγκρουσης, το σύστημα διατήρησης λωρίδας και το σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας. Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεση του cruise control, περιοριστή ταχύτητας, με τον εξοπλισμό να ολοκληρώνεται από την ύπαρξη έξι αερόσακων, προβολέων αλογόνου εμπρός με αυτόματη λειτουργία και συστήματος ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Renault Clio
Τιμή: 13.790 ευρώ
To Clio είναι ένα από τα ευρωπαϊκά best seller μοντέλα ανεξαρτήτως κατηγορίας έχοντας εδραιωθεί στη συνείδηση του κοινού ως μία «στάνταρ» επιλογή, και στη χώρα μας, από την πρώτη του γενιά έως και σήμερα.
Το μικρό μοντέλο της Renault, στην πέμπτη του γενιά, χαρακτηρίζεται από σχεδίαση που ακροβατεί επιτυχημένα μεταξύ φινέτσας και δυναμισμού με τις γραμμές του να έχουν φίλους στις μικρότερες αλλά και πιο μεγάλες ηλικίες, με τη Renault να δίνει παράλληλα μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης.
Το φιλόξενο εσωτερικό παρουσιάζει μια αντίστοιχη, ελαφρώς πιο συντηρητική εικόνα, με τα ποιοτικά πλαστικά και τις προσεγμένες γραμμές στη σχεδίαση του ταμπλό να συμπληρώνονται από την κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων -στις πλουσιότερες εκδόσεις. Σε γενικές γραμμές η εργονομία είναι προσεγμένη με το multimedia σύστημα να δίνει παράλληλα πρόσβαση και στις ρυθμίσεις για τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού με εύκολο και κατανοητό τρόπο.
Στην καμπίνα του Clio τέσσερις ενήλικες θα βρουν τους απαραίτητους χώρους για να νιώσουν άνετα εντός και εκτός των τειχών της πόλης με το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 391 λίτρων να φροντίζει δεόντως για την μεταφορά των αποσκευών τους.
Η πιο προσιτή έκδοση Authentic του μικρού γαλλικού μοντέλου κινείται από 3κύλινδρο μοτέρ 999 κ.εκ., το οποίο αποδίδει 66 ίππους και 95 Nm στις 6.250 και 3.600 σ.α.λ. αντίστοιχα. Οι επιδόσεις που προσφέρει επαρκούν πλήρως για κίνηση στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον με τη διαδικασία για τα 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνονται σε 17,1 δευτερόλεπτα και την τελική να φτάνει στα 160 χλμ./ώρα. Παράλληλα η μικρή κατανάλωση φτάνει στα 5,1-6 λίτρα άνα 100 χλμ.
Αναφορικά με την προσφερόμενη ασφάλεια και υποβοήθηση το βασικό Clio φέρει στον εξοπλισμό του ABS με EBV και AFU, σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας (ESC) και ASR, αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και δικύκλων (AEB), σύστημα αναγνώρισης πινακίδων οδικής κυκλοφορίας (TSR) και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LKA), προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (LDW)
Στον τομέα της ασφάλειας ο εξοπλισμός ολοκληρώνεται από τους αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, τους εμπρός πλευρικούς αερόσακους και τους αερόσακους τύπου κουρτίνας εμπρός-πίσω, με τα πίσω καθίσματα να φέρουν βάσεις ISOFIX.
SEAT Ibiza
Τιμή: 13.290 ευρώ
To Ibiza είναι ένα απο τα βαριά χαρτιά της SEAT στον στίβο των πωλήσεων και αυτό χαρακτηρίζει το μικρό μοντέλο των Ισπανών από την πρώτη κιόλας γενιά του.
Η πέμπτη γενιά του Ibiza ξεχωρίζει για τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα της με ελκυστική σχεδίαση που το καθιστά άμεσα αναγνωρίσιμο ως μοντέλο της ισπανικής εταιρίας. Το εσωτερικό του κινείται σε παρόμοιο «μονοπάτι» και συνδυάζει την πρακτικότητα και τη σωστή εργονομία με χώρους που ικανοποιούν για τη μεταφορά τεσσάρων ενήλικων, με το πορτμπαγκάζ να ανέρχεται σε χωρητικότητα στα 355 λίτρα.
Για την κίνηση του βασικού Ibiza φροντίζει ο ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος κινητήρας του ενός λίτρου των 80 ίππων και 93 Nm ροπής στις 6.300 και 3.700-3.900 σ.α.λ. αντίστοιχα. οι επιδόσεις που προσφέρει στο μικρό της ισπανικής εταιρίας αντιστοιχούν σε 0-100 χλμ./ώρα σε 15,3 δευτερόλεπτα με την τελική να φτάνει στα 170 χλμ./ώρα, με συνδυασμένη κατανάλωση κατά το πρότυπο WLTP τα 5,2-5,9 λίτρα/100 χλμ.
Η βασική έκδοση του Ibiza είναι η Reference που φέρει όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για τις καθημερινές σας μετακινήσεις και όχι μόνο. Στάνταρ είναι το air condition, τα εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες, ο υπολογιστής ταξιδιού και το κεντρικό κλείδωμα των θυρών με τηλεχειρισμό.
Εξωτερικά η στάνταρ έκδοση ξεχωρίζει από τα full LED φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, τις ατσάλινες ζάντες των 15 ιντσών με τάσια, ενώ στο χρώμα του αμαξώματος είναι τα καλύμματα των καθρεπτών και οι χειρολαβές. Παράλληλα, το βασικό multimedia σύστημα της SEAT φέρει οθόνη αφής 8,25 ιντσών, τη μεγαλύτερη μεταξύ των υπόλοιπων εκδόσεων αυτού του αφιερώματος.
Η έκδοση Authentic είναι εκείνη από όπου ξεκινά εξοπλιστικά η γκάμα του Clio. Στον στάνταρ εξοπλισμό βλέπουμε, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, air condition με φίλτρο γύρης και μικροσωματιδίων, υπολογιστή ταξιδιού, cruise control, πίνακα πληροφοριών οδηγού με έγχρωμη οθόνη αφής 4,2 ιντσών και σύστημα πολυμέσων Ρadio Connect R & GO.
Στον εξοπλισμό ασφάλειας και υποβοήθησης περιλαμβάνονται τα ABS, ESC (σύστημα δυναμικής ευστάθειας) και HHC (σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα), το σύστημα Front Assist με αναγνώριση πεζών, το σύστημα προειδοποίησης κόπωσης, το σύστημα συγκράτησης στη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Assist) και το σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών και περιοριστή ταχύτητας.
Στάνταρ είναι επίσης οι αερόσακοι για τον οδηγό και το συνοδηγό, οι εμπρός πλευρικοί αερόσακοι αλλά και οι αερόσακοι τύπου κουρτίνας. Η εικόνα ολοκληρώνεται από τις βάσεις Isofix στα πίσω καθίσματα και τη δυνατότητα κλήσης έκτακτης ανάγκης.
Toyota Yaris
Τιμή: 13.770 ευρώ
Με το νέο Yaris, η Toyota έκανε μια διακριτή στροφή στο design, θέλοντας να το προικίσει με μία σαφώς πιο δυναμική σχεδίαση σε μια κατηγορία που έχει πάρει φωτιά τα τελευταία χρόνια. Η σχεδίαση της νέας γενιάς του απόλυτου best seller της ελληνικής αγοράς τα τελευταία χρόνια, συνοδεύεται παράλληλα και από μία σαφώς πιο ενδιαφέρουσα συμπεριφορά στο δρόμο. Η καμπίνα με τα σκληρά σε γενικές γραμμές πλαστικά βρίσκεται στα επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η Toyota για την κατηγορία με την προσφερόμενη εργονομία και πρακτικότητα να περιλαμβάνονται επίσης στα δυνατά της σημεία. Εκτός από τους εμπρός, τα πίσω καθίσματα θα φιλοξενήσουν δύο ενήλικες μέσου ύψους, με τον χώρο αποσκευών να βρίσκεται κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας με 286 λίτρα χωρητικότητα.
Στην γκάμα των κινητήρων του Yaris βλέπουμε το 3κύλινδρο μοτέρ των 998 κ.εκ. που αποτελεί και τη κινητήριο «βάση». Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων και αποδίδει 72 ίππους και 93 Nm ροπής στις 6.000 και 4.400 σ.α.λ. αντίστοιχα, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 14,6 δευτερόλεπτα και την τελική να φτάνει στα 160 χλμ./ώρα.
Η βασική έκδοση είναι η Active, από την οποία ο οδηγός έχει στη διάθεση του ρυθμίσεις για το ύψος του τιμονιού και του καθίσματος και στον πίνακα πληροφοριών οι αναλογικές ενδείξεις συμπληρώνονται από TFT οθόνη 4,2 ιντσών.
Στάνταρ είναι τα ηλεκτρικά εμπρός παράθυρα, οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες, το air condition με φίλτρο γύρης, η παροχή ρεύματος 12V το κεντρικό κλείδωμα θυρών, αλλά η λειτουργία φώτων "Follow me home".
Η έκδοση Active φέρει το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 με οθόνη αφής επτά ιντσών, σύστημα bluetooth hands free, λειτουργία ενσωμάτωσης smartphone, δύο ηχεία και θύρα USB, με χειριστήρια για το ηχοσύστημα στο τιμόνι. Να σημειωθεί ότι το multmedia σύστημα δέχεται και φωνητικές εντολές.
Από τη βασική του κιόλας έκδοση το Yaris παρουσιάζει πληρότητα στα συστήματα και υποσυστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης για τον οδηγό. Στάνταρ είναι ο αισθητήρας φώτων, τα συστήματα Αποφυγής Πρόσκρουσης με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, περιοριστή ταχύτητας, ABS με σύστημα κατανομής πέδησης EBD, ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας VSC και σύστημα Αποφυγής Πρόσκρουσης με έκτακτη υποβοήθηση διεύθυνσης -κατά τον ελιγμό.
Στη διάθεση του ο οδηγός έχει επίσης ενεργό σύστημα cruise control (iACC), σύστημα ειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας LDA, ελέγχου Διατήρησης Λωρίδας (LTA), υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα Ηill Assist Control, Ένδειξης Κόπωσης Οδηγού και σύστημα Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών (TPMS). Στον εξοπλισμό προστίθεται και η κλήση έκτακτης ανάγκης e-Call, αλλά και το immobiliser.
Στο τομέα της παθητικής ασφάλειας το Yaris φέρει συνολικά επτά αερόσακους, σύστημα μείωσης τραυματισμού αυχένα, σύστημα στήριξης Isofix και ρυθμιζόμενα πίσω προσκέφαλα.