To Toyota Yaris είναι διαθέσιμο στη χώρα μας με μια διευρυμένη γκάμα εκδόσεων που καλύπτει όλα τα γούστα. Ποια όμως είναι η καλύτερη για μένα;
Τα επίπεδα εξοπλισμού, οι διαθέσιμοι κινητήρες, οι χρωματικές επιλογές και οι λεπτομέρειες για το αμάξωμα, αλλά και την καμπίνα, είναι εκείνα τα στοιχεία που διαμορφώνουν την τελική επιλογή του καταναλωτή όταν έχει καταλήξει στο αυτοκίνητο που τον ενδιαφέρει.
Για κάθε άτομο, τα επίπεδα εξοπλισμού, ανάλογα με την έκδοση, έχουν και διαφορετικό ειδικό βάρος, οπότε καλό είναι να γνωρίζουμε όσες περισσότερες περισσότερες λεπτομέρειες γίνεται, για την κάθε έκδοση ξεχωριστά. Έτσι μπορούμε να επιλέξουμε εκείνη που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες μας. Εμείς βάζουμε στο... μικροσκόπιο, τις εκδόσεις του Toyota Yaris, του best seller της ελληνικής αγοράς τα τελευταία χρόνια, αναλύοντας τον εξοπλισμό της κάθε έκδοσης ξεχωριστά. Πάμε να τις γνωρίσουμε καλύτερα.
BUY NOW
Το μικρό hatchback της ιαπωνικής εταιρίας είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά στις εκδόσεις Active, Active Plus, Active Steel, Style, Style Bi-Tone, Tokyo, Tokyo Bi-Tone, Chic, Chic Bi-Tone, Tokyo Pop Out και Tokyo Pop Out Bi-Tone. Για την κίνηση του Yaris φροντίζουν δύο κινητήρες εσωτερικής καύσης στα ένα και 1,5 λίτρα με απόδοση 72 και 125 ίππους αντίστοιχα, αλλά και ένα υβριδικό σύστημα κίνησης συνδυαστικής απόδοσης 116 ίππων.
Yaris Active
Στη βάση της γκάμας του Yaris "κάθεται" η έκδοση Active, η οποία παρουσιάζει ήδη ενδιαφέρον με τον εξοπλισμό σε επίπεδο άνεσης και ακόμη περισσότερο ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Στον τελευταίο τομέα το μικρό της Toyota φέρει από τους πληρέστερους εξοπλισμούς στη συγκεκριμένη κατηγορία ήδη από τη βασική του έκδοση.
Ο οδηγός έχει στη διάθεση του ρυθμίσεις για το ύψος του τιμονιού και του καθίσματος, στον πίνακα πληροφοριών βλέπουμε και οθόνη TFT 4,2 ιντσών, ενώ τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται σε αναλογία 60:40.
Στον στάνταρ εξοπλισμό άνεσης περιλαμβάνονται εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα με αυτόματη λειτουργία, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες, air condition που φέρει και φίλτρο γύρης, παροχή ρεύματος 12V και ηλεκτρικό κλείδωμα θυρών, ενώ για την άνεση οδηγού και επιβαινόντων φροντίζει και η λειτουργία φώτων "Follow me home". Για την ηρεμία μυαλού του οδηγού φροντίζει το immobiliser, επίσης μέρος του στάνταρ εξοπλισμού.
Η έκδοση Active φέρει το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 με οθόνη αφής επτά ιντσών, σύστημα bluetooth hands free, για σύνδεση με κινητό, λειτουργία ενσωμάτωσης smartphone, δύο ηχεία και θύρα USB, ενώ και το τιμόνι φέρει χειριστήρια για το ηχοσύστημα. Να σημειωθεί ότι το multmedia σύστημα δέχεται και φωνητικές εντολές.
Ασφάλεια και προστασία
Από τη βασική του κιόλας έκδοση η Toyota εφοδιάζει το Yaris με μια διευρυμένη γκάμα συστημάτων και υποσυστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης για τον οδηγό. Ο τελευταίος έχει στη διάθεση του, αισθητήρα φώτων, σύστημα Αποφυγής Πρόσκρουσης με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, περιοριστή ταχύτητας, ABS με σύστημα κατανομής πέδησης EBD, ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας VSC και σύστημα Αποφυγής Πρόσκρουσης με έκτακτη υποβοήθηση διεύθυνσης -κατά τον ελιγμό.
Στη διάθεση του ο οδηγός έχει επίσης ενεργό σύστημα cruise control (iACC), σύστημα ειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας LDA, ελέγχου Διατήρησης Λωρίδας (LTA), υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα Ηill Assist Control, Ένδειξης Κόπωσης Οδηγού και σύστημα Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών (TPMS). Στα γενικότερα πλαίσια της ασφάλειας ο εξοπλισμός του Yaris Active περιλαμβάνει και κλήση έκτακτης ανάγκης e-Call.
Αναφορικά με την προσφερόμενη παθητική ασφάλεια το Yaris Active φέρει συνολικά επτά αερόσακους (εμπρός κεντρικός, οδηγού-συνοδηγού, εμπρός και πίσω πλευρικοί), με δυνατότητα απενεργοποίησης του αερόσακου του συνοδηγού, σύστημα μείωσης τραυματισμού αυχένα, σύστημα στήριξης Isofix, προσαρμοζόμενα πίσω προσκέφαλα.
Η βασική έκδοση έρχεται εξοπλισμένη με ατσάλινες ζάντες 15 ιντσών και είναι διαθέσιμη με όλη την γκάμα κινητήρων και υβριδικών συστημάτων κίνηση του Yaris: τον ατμοσφαιρικό εν σειρά 3κύλινδρο κινητήρα του ενός λίτρου και 72 ίππων, τον ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο των 1,5 λίτρων και 125 με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο ή αυτόματο CVT, και το υβριδικό σύνολο με το 1.500άρη κινητήρα βενζίνης, με συνδυαστική απόδοση 116 ίππων.
Active Steel
Η έκδοση Active Steel είναι διαθέσιμη μόνο με το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 1,5 λίτρων και 125 ίππων με χειροκίνητο ή αυτόματο CVT κιβώτιο. Επιπλέον της βασικής έκδοσης, η Steel διαφέρει μόνο στα δύο επιπλέον ηχεία για το σύστημα ήχου.
Active Plus
Η επόμενη έκδοση Active Plus φέρει στον εξοπλισμό της επιπλέον της Steel, την αναβαθμισμένη έκδοση του συστήματος πολυμέσων με οθόνη αφής οχτώ ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, αλλά και επένδυση «felt» στις πίσω θύρες. Στον εξοπλισμό άνεσης έρχονται να προστεθούν και τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, η κάμερα οπισθοπορείας, ο αισθητήρας βροχής για τους υαλοκαθαριστήρες και οι ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών.
Η Active Plus έκδοση είναι διαθέσιμη με όλους τους κινητήρες και υβριδικά συστήματα.
Style
Η έκδοση Style ανεβαίνει ένα ακόμη σκαλί σε επίπεδο εξοπλισμού. Η αρχή γίνεται με το σύστημα ήχου που ανεβάζει τα ηχεία του στα έξι, έναντι της έκδοσης Active Plus, ενώ εδώ το air condition δίνει τη θέση του στον αυτόματο κλιματισμό. Το "παρών" δίνει επίσης ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με μπλε απόχρωση σε κεντρική κονσόλα και εμπρός χειρολαβές, ενώ ο οδηγός αποκτά και τηλεσκοπική ρύθμιση για το τιμόνι.
Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πλέον με κουμπί χάρη στο σύστημα Έξυπνης Εισόδου και Εκκίνησης, ενώ ο πίνακας πληροφοριών του οδηγού αναβαθμίζει τις αναλογικές ενδείξεις για ταχύτητα και σ.α.λ. σε ψηφιακές.
Εξωτερικά η έκδοση Style ξεχωρίζει για την μαύρη γυαλιστερή εμπρός γρίλια, τα φιμέ πίσω παράθυρα, τα φώτα full LED εμπρός και πίσω, που αντικαθιστούν τους εμπρός προβολείς αλογόνου και τις λάμπες πυρακτώσεως των πίσω φωτιστικών σωμάτων και των φλας.
Η έκδοση Style είναι διαθέσιμη με το μοτέρ των 1,5 λίτρων και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με το υβριδικό σύνολο των 116 ίππων.
Style Bi-Tone
Με τα δύο παραπάνω κινητήρα σύνολα είναι διαθέσιμη και η έκδοση Style Bi-Tone που ξεχωρίζει χάρη στη δίχρωμη βαφή του αμαξώματος, την πρώτη από τις διαφορές έναντι της Style, με την επόμενη να είναι η προσθήκη αεροτομής στο πίσω μέρος.
Tokyo Spirit
Με έμφαση στο στιλ, η έκδοση Tokyo Spirit, που είναι διαθέσιμη και ως Bi-Tone με τη δίχρωμη βαφή, έρχεται να προσθέσει στα παραπάνω το ηλεκτρικό χειρόφρενο, το μαύρο χρώμα για την οροφή (έναντι του γκρι των υπόλοιπων), οι μαύρες γυαλιστερές επιφάνειες στο πάνω μέρος του ταμπλό, τα διακοσμητικά ένθετα "Tokyo Fusion" στις πόρτες. Η Tokyo Spirit είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με το υβριδικό σύνολο κίνησης.
Chic
Αποκλειστικά ως υβριδική είναι διαθέσιμη και η έκδοση Chic, με επιλογή και για Bi-Tone βαφή. Σε σχέση με την έκδοση Style, οι διαφορές στην καμπίνα εντοπίζονται στο μαύρο γυαλιστερό περίγραμμα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο. Ο κλιματισμός αναβαθμίζεται εδώ σε διζωνικό, υπάρχει και επαγωγική φόρτιση για κινητό, ενώ οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες είναι παράλληλα θερμαινόμενοι και ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι.
Εξωτερικά η έκδοση Chic διαφέρει από τις υπόλοιπες χάρη στον μαύρο γυαλιστερό πίσω προφυλακτήρα και το κόκκινο φιλέτο στο κάτω μέρος της πέμπτης πόρτας, στα μαύρα γυαλιστερά προστατευτικά στις πόρτες, με τις ζάντες αλουμινίου να ανεβαίνουν εδώ στις 17 ίντσες.
Tokyo Pop-Out
Διαθέσιμη και με τη δίχρωμη βαφή για το αμάξωμα, η έκδοση Pop Out προσφέρει μία ακόμη επιλογή για το Yaris ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με το υβριδικό σύστημα κίνησης των 116 ίππων. Σε αυτή την έκδοση και σε σχέση με την έκδοση Chic, το πάνω μέρος του ταμπλό είναι βαμμένο σε μπλε χρώμα, ενώ εδώ έχουμε και τις διακοσμητικές λεπτομέρειες "Tokyo Fusion" για το εσωτερικό. Τα εμπρός καθίσματα είναι sport σχεδίασης, ενώ και το περίγραμμα στα πατάκια είναι σε χρώμα "Tokyo Fusion".
Στον εξοπλισμό έχει προστεθεί και το Head up Display (HUD) των 10 ιντσών, με τις ζάντες των 17 ιντσών και 10 διπλών "μπράτσων" να είναι βαμμένες σε μαύρο χρώμα και να φέρουν καπάκια σε απόχρωση "Tokyo Fusion".
Αυτές είναι λοιπόν οι εκδόσεις του Toyota Yaris, το οποίο ξεκινά στην ελληνική αγορά από την τιμή των 13.770 ευρώ για την έκδοση Active με το μοτέρ του ενός λίτρου.
Διαβάστε επίσης
BMW M4 Coupe: Οδηγούμε στην Ελλάδα το βαυαρικό υπερόπλο των 510 ίππων
Δοκιμάζουμε το Peugeot 2008 1.5 BlueHDi των 130 ίππων
Δείτε εδώ το carandmotor.gr, το πρώτο premium site αυτοκινήτου στην Ελλάδα