Ένα ονειρικό γκαράζ γεμάτο από SUV; Γιατί όχι, μιας και τα υπεράνω κάθε υποψίας οχήματα ελευθέρου χρόνου έχουν μετατραπεί σε πολεμικές μηχανές με επιδόσεις που ξεπερνούν κάθε προσδοκία.
Τα οχήματα ελευθέρου χρόνου, στη σύγχρονη μορφή τους, διέθεταν μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, σύστημα τετρακίνησης και διαστάσεις με τις οποίες μπορούσαν να στοιχειοθετήσουν την επιβλητική παρουσία τους εντός ή και εκτός δρόμου.
Βέβαια, η αναπόφευκτη εξέλιξη του είδους βρήκε τα περίφημα SUV να επιλέγουν την άσφαλτο ως το βασικό ή ακόμα και το μοναδικό πεδίο δράσης τους, προσαρμόζοντας αναλόγως τις προδιαγραφές τους.
BUY NOW
H κίνηση μακριά από την άσφαλτο έπαψε να αποτελεί προτεραιότητα και η μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς άρχισε να σπανίζει, αποτελώντας περισσότερο ένδειξη μιας υποθάλπουσας πολυπραγμοσύνης παρά την αδιάσειστη απόδειξη ότι μπορούν να βγουν αλώβητα από μια ενδεχόμενη αντιπαράθεση με τα στοιχεία της Φύσης.
Βέβαια, η αλλαγή στον προσανατολισμό των οχημάτων ελευθέρου χρόνου συνοδεύτηκε από την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων, καθώς δεν ήταν λίγοι εκείνοι οι κατασκευαστές οι οποίοι θέλησαν ή αν προτιμάτε τόλμησαν να μεταφέρουν μερικά εκατοστά πάνω από το έδαφος ακόμα και τις υπερυψηλές επιδόσεις μιας αυθεντικής, σπορ κατασκευής.
Με ισχύ που φλερτάρουν με το ψυχολογικό όριο των 400 ίππων και την ικανότητα να κοιτούν στα μάτια κάθε πιθανό συνδυασμό, τα SUVs που ακολουθούν διεκδικούν με το σπαθί τους μια θέση στο δικό μας ονειρικό γκαράζ.
Audi RS Q3
H πραγματική ζωή ξεκινά στα… 400 για την Audi, η οποία εξακολουθεί να δίνει τροφή στα όνειρα των πιστών οπαδών της, τοποθετώντας κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του υπεράνω κάθε υποψίας Q3 έναν πεντακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 2.480 κ.εκ.
O τελευταίος με τη συμβολή ενός υπερσυμπιεστή αποδίδει 400 ίππους και 480 Nm ροπής,έχοντας στο πλευρό του το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης quattro και το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.
Όπως είναι φυσικό, τις απαραίτητες αναβαθμίσεις έχει δεχθεί τόσο το σύστημα πέδησης όσο και η ανάρτηση του γερμανικού SUV, υποστηρίζοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ούτως ή άλλως εξωπραγματικές επιδόσεις του.
Σύμφωνα με την Audi, το RS Q3 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
Οι τροχοί των 20 ιντσών του βασικού εξοπλισμού και το αεροδυναμικά αναβαθμισμένο αμάξωμα, συμπληρώνουν το εντυπωσιακό παζλ, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι μπορεί κανείς να γυρίσει την πλάτη στον προσαρμοσμένο στον χαρακτήρα τις έκδοσης εξοπλισμό του εσωτερικού.
Mercedes-AMG GLA 45s
Τα διακριτικά της AMG πάνω στις μεταλλικές επιφάνειες της Mercedes GLA αρκούν ώστε να αναδείξουν τη διαφορετικότητα μιας έκδοσης με ξεκάθαρα δυναμικό προσανατολισμό. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, βέβαια, ο «διάβολος» κρύβεται στις λεπτομέρειες, και δη στις αριθμητικές.
Μιλώντας, λοιπόν, για την κορυφαία GLA των ημερών μας, τότε οφείλεις να αναζητήσεις το μαγικό 45άρι στις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματός, εκείνο που υποδηλώνει την παρουσία του ισχυρότερου δίλιτρου κινητήρα βενζίνης των ημερών κάτω από το μυώδες καπό του γερμανικού SUV.
Το υπερτροφοδοτούμενο θαύμα των τεσσάρων κυλίνδρων και των μόλις 1.991 κ.εκ. αποδίδει ούτε λίγο ούτε πολύ 421 ίππους και 500 Nm ροπής, με την ειδική ισχύ να εκτοξεύεται στους 211,5 ίππους ανά λίτρο και την αδρεναλίνη στα ουράνια.
Το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των οκτώ σχέσεων, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης και το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης των πίσω τροχών φροντίζουν για τη μετάδοση των θηριωδών δυνάμεων στην άσφαλτο, την ίδια στιγμή που τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ φροντίζουν για τη δυναμική προσαρμογή της ανάρτησης στις συνθήκες κίνησης.
Τις υπερφυσικές δυνατότητες του γερμανικού SUV περιγράφουν τα νούμερα των επιδόσεων και ειδικότερα η διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα η οποία ολοκληρώνεται σε μόλις 4,3 δευτερόλεπτα. Για τους λάτρεις των αριθμών αξίζει να αναφέρουμε ότι παρά τις εξεζητημένες προδιαγραφές του αυτοκινήτου, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν υπερβαίνει, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, τα 9,3 λίτρα/100 χλμ.
CUPRA Formentor VZ5
H τελευταία χρονικά προσθήκη στην κατηγορία των υπερφυσικών compact SUV φέρει την υπογραφή της CUPRA και δεν είναι άλλο από την κορυφαία έκδοση του Formentor. Ενός τετράτροχου το οποίο σχεδιάστηκε εξαρχής ώστε να υπηρετήσει έναν πολύ συγκεκριμένο σκοπό στην γκάμα της νεοσύστατης ισπανικής φίρμας. Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι αφετηρία για το ισπανικό SUV αποτελεί ο ταπεινός TSI κινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 150 ίππων, στην κορυφαία εκδοχή του εφοδιάζεται με τον πεντακύλινδρο σύνολο των 2,5 λίτρων, το οποίο μέχρι σήμερα συναντούσαμε μόνο σε προτάσεις της Audi.
Στην περίπτωση του κορυφαίου CUPRA Formentor VZ5, ο πεντακύλινδρος κινητήρας βενζίνης αποδίδει 390 ίππους και 480 Nm ροπής, οι οποίοι καταλήγουν στους τέσσερις τροχούς μέσω του ημιαυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης.
Έχοντας πλησιάσει ακόμα περισσότερο το έδαφος και διαθέτοντας το φυσικό πλεονέκτημα του χαμηλότερου βάρους, το Formentor αποδεικνύεται ταχύτερο στις επιταχύνσεις από στάση σε σχέση με το Audi RS Q3 με το οποίο μοιράζεται τα περισσότερα από τα μηχανικά του μέρη.
Για του λόγου το αληθές, η τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση επιτυγχάνονται σε 4,2 δευτερόλεπτα, αντί των 4,5 δευτερολέπτων της γερμανικής πρότασης. Αυτό και μόνο αποτελεί μια εξαιρετική αφορμή ώστε να κοιτάξει κανείς προς το μέρος του Formentor VZ5, το οποίο θα παραχθεί σε μόλις 7.000 αντίτυπα.