Με την τιμή της βενζίνης να σπάει συνεχή υψηλά ρεκόρ, τα αυτοκίνητα της δημοφιλέστερης κατηγορίας που έχουν χαμηλή κατανάλωση αποκτούν ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον υποψήφιο αγοραστή.
Στη μάχη των πωλήσεων της κατηγορίας των καινούργιων αυτοκινήτων της χώρας μας, βαρύνουσα σημασία έχει το τελευταίο διάστημα το πόσο «καίει» το εκάστοτε αυτοκίνητο. Γιατί, με την τιμή της βενζίνης να βρίσκεται στα ύψη, το κόστος της κάθε μετακίνησης πρέπει να διατηρηθεί σε λογικά επίπεδα για τον ιδιοκτήτη του και δεν πρέπει να… ξεφύγει.
Ποια είναι λοιπόν τα αυτοκίνητα που καίνε λιγότερο από όλα στην Ελλάδα; Εμείς, ψάξαμε ανάμεσα σε αυτά που προσφέρονται με κινητήρες βενζίνης (εκτός δηλαδή από τα υβριδικά και diesel), και σας παρουσιάζουμε τα 4 μοντέλα/εκδόσεις που είναι τα μοναδικά που «καίνε» κάτω από 5,0 λτ./100 χλμ. με βάση την εργοστασιακή μέση κατανάλωσή τους.
BUY NOW
Suzuki Swift 1,2 83 PS MHEV
Το Suzuki Swift αποτέλεσε μια από τις πρώτες προτάσεις στην ευρύτερη κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων που υιοθέτησε την ήπια υβριδική τεχνολογία, ενισχύοντας το ούτως ή άλλως αποδοτικό δείγμα γραφής του ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρου.
Για του λόγου το αληθές, το ατμοσφαιρικό σύνολο καταναλώνει μόλις 4,7 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και εκλύει 106 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, παρά το γεγονός ότι η συμμετοχή του ηλεκτροκινητήρα-εναλλάκτη στο έργο του θερμικού μοτέρ είναι περιορισμένη.
Στα υπόλοιπα στοιχεία του το Suzuki Swift ξεχωρίζει για την πολύ καλή ευελιξία του, την υψηλή αξιοπιστία του και την ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Ο 1.200άρης κινητήρας βενζίνης σε συνδυασμό με το «ήπια» υβριδικό σύστημα προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, με 0-100 χλμ./ώρα σε 13,1 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.
Τιμή από: 14.400 ευρώ
Mazda 2 G90 MHEV
Το Mazda 2 αποτελεί τη μικρότερη σε διαστάσεις στη σημερινή γκάμα της ιαπωνικής φίρμας, διαθέτοντας υψηλή κατασκευαστική ποιότητα και έναν οδηγοκεντρικά προσανατολισμένο χαρακτήρα. Το ιαπωνικό hatchback προσφέρεται με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρου, ο οποίος με τη βοήθεια ενός ήπια υβριδικού συστήματος προσφέρει πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Αποδίδοντας 90 ίππους, ο ήπια υβριδικός συνδυασμός της Mazda όχι μόνο αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις εντυπωσιακές δυνατότητες του πλαισίου αλλά και καταφέρνει να διατηρήσει χαμηλά τόσο την κατανάλωση καυσίμου όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Επίσης, έχει πολύ καλές επιδόσεις, με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 183 χλμ./ώρα.
Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα, απαιτούνται 4,7 λίτρα βενζίνης ώστε να διανύσει κανείς σε μεικτές συνθήκες 100 χιλιόμετρα, την ίδια στιγμή που τα 107 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρα απαλλάσσουν τον ιδιοκτήτη του Mazda2 από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Τιμή από: 15.250 ευρώ
Ford Fiesta 1,0 155 PS MHEV
Το ανανεωμένο Ford Fiesta ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στη χώρα μας, φέροντας αισθητικές αλλαγές στο μπροστινό τμήμα του αμαξώματός του, αλλά και στο πίσω τμήμα, που το καθιστούν πιο δυναμικό. Στο εσωτερικό, συναντούμε έναν νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων, που του χαρίζει μια πιο high-tech εικόνα.
Το ανανεωμένο Ford Fiesta έρχεται αποκλειστικά με ήπια υβριδικούς κινητήρες 1.0 EcoBoost Hybrid, με τη βασική να αποδίδει 125 ίππους και την ισχυρότερη 155 ίππους. Και οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, με την ισχυρότερη εξ αυτών να είναι και μια από τις πιο οικονομικές σε κατανάλωσης της αγοράς.
Πιο συγκεκριμένα, ο 3κύλινδρος 1.000άρης turbo κινητήρας των 155 ίππων ισχύος και ροπής 220 Nm έχει μέση κατανάλωση 4,9 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 113 γρ./χλμ. (δεν «πληρώνει» τέλη κυκλοφορίας). Παράλληλα, καταφέρνει να προσφέρει γρήγορες επιδόσεις με 0-100 χλμ./ώρα που πέφτει κάτω από τα 9,0 λτ./100 χλμ. (8,9 λτ./100 χλμ.)
Τιμή από: 20.320 ευρώ
SEAT Ibiza 1,0 TSI 110 PS
Το Ibiza ανανεώθηκε μέσα στην περσινή χρονιά και συνεχίζει την πορεία του στη γκάμα της SEAT ως η κύρια παρουσία της μάρκας στη μικρή κατηγορία αυτοκινήτων. Το αυτοκίνητο, διατίθεται με μια γκάμα κινητήρων βενζίνης και φυσικού αερίου στο 1,0 λτ., καθώς και με τον 1.500άρη turbo των 150 ίππων.
Οι 3κύλινδροι βενζινοκινητήρες του 1,0 λίτρου προσφέρονται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις, μια ατμοσφαιρική με 80 ίππους, καθώς και 2 turbo με 95 και 110 ίππους. Η τελευταία, που συνοδεύεται στάνταρ από 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, είναι και η έκδοση με τη χαμηλότερη κατανάλωση στη γκάμα.
Στα 110 άλογα ο 1.000άρης turbo βενζινοκινητήρας του Ibiza κινεί με χαρακτηριστική άνεση το μικρό μοντέλο της SEAT. Παράλληλα, προσφέρει και πολύ χαμηλή κατανάλωση, με τη μέση τιμή της να βρίσκεται στα 4,9 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 116 γρ./χλμ. (δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας). Στις επιδόσεις, το 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 10,3 δλ. και η τελική ταχύτητα είναι 195 χλμ./ώρα.
Τιμή από: 17.590 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ