Compact SUV: Τα καλύτερα έως τα 1,2 λίτρα

Citroen C3 Aircross

Είναι μικρά σε διαστάσεις, φέρουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που μπορεί να ζητά κάποιος από μια SUV κατασκευή και έχουν τούρμπο αποδοτικά βενζινοκίνητα σύνολα έως 1,2 λίτρα. Ας δούμε τις καλύτερες επιλογές που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά.

Η κατηγορία των μικρών SUV βρίθει από αξιόλογες προτάσεις που μπορούν να καλύψουν κάθε ανάγκη και προσωπικό γούστο. Ανάμεσα σε αυτές έχουμε φυσικά και εκπροσώπους που φέρουν κάτω από το καπό υπετροφοδοτούμενους κινητήρες που δεν ξεπερνούν σε χωρητικότητα τα 1,2 λίτρα, αλλά μπορούν σε κάθε περίπτωση να προσφέρουν τις απαραίτητες επιδόσεις για μετακίνηση εντός και εκτός των τειχών της πόλης, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις δεν φοβούνται τη σύγκριση ούτε με μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρες. Πάμε να δούμε τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας με μοτέρ έως τα 1.200 κυβικά εκατοστά που έχουν περάσει από τα χέρια μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Citroen C3 Aircross

Citroen C3 Aircross

Πιο επίκαιρο από ποτέ παρουσιάζεται το Citroen C3 Aircross, έπειτα και από την ανανέωση που δέχτηκε από τη γαλλική εταιρία. Στην έκδοση turbo με απόδοση 110 ίππων και 205 Nm, το 1200άρι μοτέρ βενζίνης συνεργάζεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και χρειάζεται 11,4 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει το μικρό των Γάλλων από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 186 χλμ./ώρα. Παράλληλα, η μικτή κατανάλωση κατά το πρότυπο WLTP ανέρχεται σε 5,9-6,0 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 135-136 γρ./χλμ.

citroen c3 aircross
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την άνεση από την ανάρτηση να αποτελεί ένα από τα δυνατά του χαρτιά, το Citroen C3 Aircross κράτα ξεκούραστους τους επιβαίνοντες του σε μικρές και μεγάλες αποστάσεις. Οι Γάλλοι έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά σε αυτόν το τομέα με το crossover τους να συμπεριφέρεται φιλικά και προβλέψιμα ακόμη και σε σβέλτο ρυθμό οδήγησης, ενώ είναι απόλυτα σταθερό σε υψηλότερες ταχύτητες στην εθνική. Παράλληλα η καμπίνα, που χαρακτηρίζεται από πολύ καλή ποιότητα κατασκευής φιλοξενεί με άνεση τέσσερις ενήλικες, με το πορτ-μπαγκάζ να επεκτείνει τη χωρητικότητα του από τα στάνταρ 420 λίτρα, στα 510, στις εκδόσεις που φέρουν συρόμενο κατά 150 χλστ. πίσω κάθισμα (δείτε εδώ τη δοκιμή του νέου Citroen C3 Saint James).

Ford Puma

Ford Puma

Ως ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα στην κατηγορία των μικρών SUV, το Ford Puma αποτελεί μια από τις δημοφιλέστερες επιλογές στην κατηγορία. Μεγάλος «υπεύθυνος» γι' αυτό είναι ο εξαιρετικός 1000άρης Ecoboost, από τους ισχυρότερους σε αυτό τον κυβισμό ανεξαρτήτως κατηγορίας, ο οποίος είναι διαθέσιμος στο κοινό σε δύο ήπια υβριδικές εκδόσεις με απόδοση 125 και 155 ίππους αντίστοιχα. Με τη βοήθεια του πολύ καλού ήπιου υβριδικού συστήματος που συμπληρώνει ιδανικά το όποιο κενό στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, η απόδοση του 3κύλινδρου μοτέρ ξεγελά εύκολα τον οδηγό που νομίζει ότι έχει στη διάθεση του περισσότερα κυβικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Puma

Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι το 0-100 χλμ./ώρα πέφτει κάτω από τα 10,0 δλ. (9,8 δλ.), ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 191 χλμ./ώρα. Οι πολύ καλές επιδόσεις συνοδεύονται και από ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, ένας τομέας που έχει δώσει μεγάλη προσοχή η Ford με το Puma να παρουσιάζει σπορ στοιχεία για την κατηγορία προσφέροντας το κάτι παραπάνω στο οδηγό του. Όλα αυτά με την χαρακτηριστική εμφάνιση να τραβά τα βλέμματα και την ποιοτική καμπίνα να προσφέρει τους απαραίτητους χώρους για τέσσερις ενήλικες (δείτε εδώ τη δοκιμή του μοντέλου σε βενζίνη και ντίζελ).

Jeep Renegade

jeep renegade
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με έκδηλη την χαρακτηριστική σχεδιαστική ταυτότητα της αμερικάνικης εταιρίας, το Jeep Renegade καταφέρνει να ξεχωρίζει και να τραβά το βλέμμα όπου και αν βρίσκεται, κάτι που φαίνεται και στις πωλήσεις του αφού είναι ένα από τα best seller της μάρκας επί ευρωπαϊκού εδάφους. Στο εσωτερικό βλέπουμε στοιχεία που τονίζουν τις off road δυνατότητες του Renegade, όπως είναι η χειρολαβή στη μεριά του συνοδηγού, με την ποιότητα κατασκευής να ικανοποιεί και τους διαθέσιμους χώρους να μπορούν να φιλοξενήσουν με άνεση τέσσερα άτομα κανονικού μεγέθους.

jeep renegade

Με τους 120 ίππους και τα 190 Nm του GSE 1.000άρη κινητήρα, σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, το Renegade κινείται σβέλτα σε οποιαδήποτε διαδρομή με τη μέγιστη τιμή της ροπής να κάνει την εμφάνιση της στις 1.750 σ.α.λ. Αν και η κίνηση φτάνει μόνο στους εμπρός τροχούς, το Renegade του ενός λίτρου νιώθει άνετα και στις εκτός δρόμου αναζητήσεις του οδηγού και θα διασχίσει με ευκολία χωματόδρομους ακόμη και αν αυτοί δεν βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του plug in υβριδικού Jeep Renegade).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Renault Captur

Renault Captur

Η δεύτερη και μεγαλύτερη σε διαστάσεις γενιά του Captur έφερε μαζί της εκτός από αυξημένη ευρυχωρία και πρακτικότητα, υψηλότερα επίπεδα ποιότητας αλλά και πιο εκλεπτυσμένη αισθητική τα οποία και συνδύασε με προηγμένες λύσεις στα συστήματα ασφάλειας και συνδεσιμότητας του. Το γαλλικό design κάνει αισθητή την παρουσία του εκτός αλλά και εντός του Captur με το προσεγμένο ταμπλό να ξεχωρίζει για την κάθετα τοποθετημένο οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας των 9,3 ιντσών.

Renault Captur
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη βάση των κινητήρων του γαλλικού SUV βρίσκεται ο 3κύλινδρος 1.000άρης TCe βενζίνης, ο οποίος αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm στις 4.600 και 2.000-3.750 σ.α.λ. Το μοτέρ προσφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 14 δευτερόλεπτα και τελική 168 χλμ./ώρα. Ένα σκαλί πιο πάνω έχουμε το ίδιο μοτέρ στη διαμόρφωση ωστόσο όπου χρησιμοποιεί ως καύσιμο και το υγραέριο με την ισχύ να ανεβαίνει στους 100 ίππους και τη ροπή στα 170 Nm (σε λειτουργία LPG) στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Εδώ η διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 13 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 173 χλμ./ώρα (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του Renault Captur LPG).

Peugeot 2008

Peugeot 2008

H νέα γενιά του 2008 εισήγαγε μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία στην γκάμα της Peugeot, με την οποία ενισχύεται ο μοναδικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου στην κατηγορία. Οι διαστάσεις του 2008 είναι οι μεγαλύτερες στην κατηγορία του, με μήκος 4,3 μέτρα και μεταξόνιο 2,6 μέτρων, εξασφαλίζοντας έτσι ευρυχωρία στα πίσω καθίσματα και άνετο χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 434 λίτρα. Παράλληλα, η ύπαρξη του Peugeot i-Cockpit αναβαθμίζει τη συνολική εικόνα και συμπληρώνει τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου: κεντρική οθόνη αφής 7’’ & 10’’ με εύκολη πρόσβαση στο χειρισμό της, τιμόνι μικρής διαμέτρου με ενσωματωμένα χειριστήρια και ψηφιακός πίνακας οργάνων 10’’ 3D, στο βασικό εξοπλισμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
peugeot 2008

Με το νέο 2008 η Peugeot μπορεί να καλύψει οποιαδήποτε ανάγκη προσφέροντας το μοντέλο της με τρεις διαφορετικούς τύπους κινητήριων συνόλων. Πλήρως εναρμονισμένοι με τις τελευταίες προδιαγραφές εκπομπών Euro 6, οι κινητήρες εσωτερικής καύσεως ενσωματώνουν τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις της Peugeot και διαθέτουν όλοι σύστημα Stop & Start, φίλτρο μικροσωματιδίων και πολύ χαμηλές εκπομπές CO2. Για ακόμα περισσότερη ευκολία και άνεση στην οδήγηση, ορισμένοι από τους κινητήρες συνδυάζονται και με το νέο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων EAT8. Στις επιλογές βενζίνης, ο 1,2 PureTech διατίθεταθ σε εκδόσεις με 100 και 130 ίππους παρουσιάζοντας πολύ καλά στοιχεία αποδοτικότητας, χαμηλής κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων (λίγο πάνω από τα 100 γρ./χλμ.). Διαβάστε εδώ τη συγκριτική δοκιμή του Peugeot 2008 με το Audi Q2.

SEAT Arona

SEAT Arona
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

To compact SUV της SEAT ανανεώθηκε πρόσφατα και είναι πλέον διαθέσιμο και στη χώρα μας. Η βάση της γκάμας των μηχανικών του συνόλων περιλαμβάνει τον 1,0 TSI με ισχύ από 90 έως 110 ίππους (η ισχυρότερη version 1,5 TSI 150 PS παραμένει σαν επιλογή), ενώ για όσους επιθυμούν ακόμη μεγαλύτερες δόσεις οικονομίας, ο κινητήρας των 1.000 κυβικών εκατοστών προσφέρεται και με φυσικό αέριο. Αν θα έπρεπε να σταθεί κανείς στις σχεδιαστικές αλλαγές που έχει να παρουσιάσει το SEAT Arona, τότε το ρύγχος του αμαξώματος είναι το σημείο από το οποίο οφείλει να ξεκινήσει.

SEAT Arona

Επίσης, οι νέες επιλογές που προσφέρει ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου επεκτείνουν τις δυνατότητες εξατομίκευσης, αν και είναι σχεδόν σίγουρο ότι ανάμεσα στις τέσσερις εκδόσεις-γραμμές εξοπλισμού θα βρει κανείς εκείνον τον συνδυασμό που του ταιριάζει. Ουσιαστικότερες σε κάθε περίπτωση είναι οι παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου οι προσπάθειες επικεντρώθηκαν στην αναβάθμιση της ποιότητας, της εργονομίας και της συνδεσιμότητας. Δείτε εδώ τη δοκιμή του μοντέλου επί ελληνικού εδάφους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ