Αυτά είναι τα μικρά diesel μοντέλα που καίνε με το σταγονόμετρο

Opel Corsa

Η οικονομία καυσίμου είναι πάντα εξαιρετικά σημαντική, ειδικά στις καθημερινές μετακινήσεις και τα μικρά diesel που ακολουθούν κάνουν πρωταθλητισμό και σε αυτόν το τομέα.

Όταν ένα αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας φέρει κάτω από το καπό του έναν σύγχρονο και αποδοτικό κινητήρα πετρελαίου, τότε έχουμε να κάνουμε με έναν πραγματικά δυνατό… δίδυμο οικονομίας. Με την οικονομία καυσίμου να τα χαρακτηρίζει τα τέσσερα μοντέλα που ακολουθούν έχουν και άλλα πολύ δυνατά στοιχεία που τα αναδεικνύουν σε ολοκληρωμένες προτάσεις για καθημερινή κίνηση και όχι μόνο.

Citroen C3 1.5 BlueHDi 100 PS

Τα μικρά diesel που καίνε με το σταγονόμετρο Citroen C3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σχετικά πρόσφατη ανανέωση του Citroen C3 έδωσε στο μικρό γαλλικό μοντέλο τον απαραίτητο αέρα στα πανιά του για να συνεχίσει στην επιτυχημένη εμπορική του πορεία, η οποία ξεκίνησε το 2016 και μέχρι σήμερα μετρά περισσότερες από 1.000.000 πωλήσεις.

Με μήκος σχεδόν στα τέσσερα, το C3 έχει τις διαστάσεις που απαιτούνται για απροβλημάτιστη κίνηση εντός των ορίων της πόλης. Οι διαστάσεις είναι επαρκέστατες και για τη δημιουργία μιας αξιοπρεπέστατης σε χώρους καμπίνα που θα φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες, με τον χώρο αποσκευών να βρίσκεται στα πολύ ικανοποιητικά 300 λίτρα. Παράλληλα, στα πρότυπα και των μεγαλύτερων μοντέλων της γκάμας της Citroen, το εσωτερικό του C3 χαρακτηρίζεται από καλή ποιότητα κατασκευής και ξεχωριστό design.

Κάτω από το καπό του C3 βλέπουμε έναν από τους πλέον οικονομικούς diesel κινητήρες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή διαθέσιμοι ανεξαρτήτως κατηγορίας. Μιλάμε φυσικά για τον BlueHDi των 1,5 λίτρων, στην έκδοση των 100 ίππων, όπου η μέγιστη τιμή της ροπής φτάνει στα χορταστικά 250 Nm στις μόλις 1.750 σ.α.λ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο αστικό περιβάλλον, τα πλούσια ελέη της ροπής δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό του C3 να αλλάζει ταχύτητες στο εύχρηστο κιβώτιο των πέντε σχέσεων λίγο πάνω από το… ρελαντί. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες να βρίσκεται πολύ κοντά στα 4,3 λίτρα/100 χλμ. που ανακοινώνει η γαλλική εταιρία κατά το πρότυπο WLTP, ενώ καλές είναι και οι επιδόσεις με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 10,4 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 188 χλμ./ώρα.

Στο δρόμο το C3 δίνει προτεραιότητα στην άνεση με την ανάρτηση να απορροφά με εξαιρετικό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να θυσιάζεται η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες κίνησης στον αυτοκινητόδρομο. Σε αυτές τις συνθήκες το γαλλικό μικρό δεν δείχνει να πτοείται και καλύπτει εύκολα μεγάλες αποστάσεις εκμεταλλευόμενο και τη μεγάλη αυτονομία που προσφέρει ο κινητήρας πετρελαίου.

Οι τιμές του Citroen C3 με το μοτέρ πετρελαίου ξεκινούν στη χώρα μας από τα 16.750 ευρώ.

Opel Corsa 1.5d 102 PS

Τα μικρά diesel που καίνε με το σταγονόμετρο Opel Corsa
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με πωλήσεις κοντά στα 14 εκατομμύρια μονάδες από την πρώτη του γενιά μέχρι σήμερα, το Corsa είναι ένα από εκείνα τα μοντέλα που συγκεντρώνουν πάντα πολύ δυνατά στοιχεία καταφέρνοντας έτσι να κερδίσουν την προτίμηση του κοινού ανεξαρτήτως εποχής.

Το νέο Corsa απέχει σημαντικά στον τομέα της εμφάνισης από την προηγούμενη γενιά του έχοντας ένα πιο δυναμικό σχήμα που αποπνέει στιβαρότητα και ακολουθεί τη σχεδιαστική ταυτότητα των υπόλοιπων μοντέλων της γερμανικής εταιρίας.

Στο εσωτερικό το μικρό μοντέλο των Γερμανών παρουσιάζει ένα σύγχρονο και ποιοτικό «πρόσωπο» με τον οδηγό και τον συνοδηγό να εξοικειώνεται γρήγορα με τις θέσεις των χειριστηρίων και των κουμπιών, που βρίσκονται στα σωστά σημεία. Πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης που θα έρθει γρήγορα στα μέτρα αυτού που κάθεται πίσω από το τιμόνι, σχεδόν ανεξάρτητα από το ύψος του, ενώ τα καθίσματα προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη. Οι εμπρός απολαμβάνουν άνεση και ευρυχωρία, κάτι που ισχύει και για τους πίσω, εφόσον το ύψος τους βρίσκεται στο μέσο όρο, με τους 1,85 μ. επιβαίνοντες να νιώθουν άνετα αλλά οριακά. Η καλή εικόνα στους χώρους συμπληρώνεται και από το πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτμπαγκάζ με το κανονικό σχήμα και χωρητικότητα τα 309 λίτρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ως μέλος του ομίλου Stellantis το Corsa φέρει επίσης κάτω από το καπό του το υπετροφοδοτούμενο μοτέρ των 1,5 λίτρων που βλέπουμε τόσο στο C3 όσο και στο 208 και αυτό μόνο θετικά στοιχεία έρχεται να προσθέσει στο γενικότερο φιλικό και οικονομικό χαρακτήρα του. Σε αυτή την περίπτωση το μοτέρ συνεργάζεται με το μηχανικό εξάρι κιβώτιο με την Opel να ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δευτερόλεπτα και τελική 188 χλμ./ώρα. Στα πλαίσια και των άλλων δύο μοντέλων με το ίδιο μοτέρ βρίσκεται και η μέση κατανάλωση κατά WLTP και ανέρχεται στα 4-4,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Το Corsa δεν κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις στο δρόμο για τους επιβαίνοντες και τον οδηγό του. Το στιβαρό πλαίσιο αναδεικνύει ακόμη περισσότερο τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της ανάρτησης που δεν προβληματίζεται με τις ανωμαλίες που θα συναντήσει στους ελληνικούς δρόμους και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης είναι εκεί για να τα εκμεταλλευτείτε με το τιμόνι να είναι ελαφρύ αλλά άμεσο και τα φρένα να στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, κάτι που βοηθά τη διατήρηση ενός υψηλού ρυθμού κίνησης στον επαρχιακό. Από την άλλη στον αυτοκινητόδρομο το Corsa αποτελεί ένα ελκυστικό σύντροφο κρατώντας τον θόρυβο σε χαμηλά επίπεδα, ενώ ενισχύει την αυτοπεποίθηση του οδηγού με παραδειγματική σταθερότητα ανεξάρτητα από την ταχύτητα κίνησης.

Για τη βασική έκδοση του πετρελαιοκίνητου Corsa, η τιμή εκκίνησης είναι τα 17.070 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Peugeot 208 1.5 blue HDi 100 PS

Τα μικρά diesel που καίνε με το σταγονόμετρο Peugeot 208

Μεγαλύτερη, φαρδύτερη και χαμηλότερη από την προηγούμενη η νέα γενιά του Peugeot 208 διακρίνεται για το αθλητικό της παρουσιαστικό και τις χυτές γραμμές που της προσδίδουν έναν χαρακτηριστικό δυναμισμό κανό να προσελκύσει τα βλέμματα μικρών και μεγάλων. Το εμπρός μέρος είναι άμεσα αναγνωρίσιμο χάρη στα φωτιστικά σώματα με τις χαρακτηριστικές LED «νυχιές» ενώ και το πίσω μέρος κάνει την παρουσία του μικρού της γαλλικής εταιρίας κάτι παραπάνω από αισθητή.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η σχεδίαση της γενιάς i-cockpit, που αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητας της Peugeot και δίνει άλλο αέρα στην καμπίνα του 208. Ο τοποθετημένος σε περίοπτη θέση πίνακας πληροφοριών, το σπορ τιμόνι με τη μικρή σε μέγεθος στεφάνη, αλλά και σχεδίαση της κονσόλας προσφέρουν στον οδηγό ένα «γραφείο» με καλή εργονομία και μια θέση οδήγησης που έρχεται εύκολα στα μέτρα του. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα με τα υλικά να έχουν πολύ καλή συναρμογή και προσεγμένες υφές, ενώ από πλευράς χώρων το 208 βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας και μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες. Στα 311 λίτρα καλή χαρακτηρίζεται και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, η οποία φτάνει έως και τα 1.163 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τρίτο από τα τέσσερα μοντέλα του αφιερώματος κινείται επίσης από τον Blue HDi κινητήρα πετρελαίου του ομίλου Stellantis. Στην εν λόγω έκδοση αποδίδει 100 ίππους και 250 Nm και επιταχύνει το 208 από στάση έως και τα 100 χλμ./ώρα σε 10,2 δευτερόλεπτα με την τελική να φτάνει στα 188 χλμ./ώρα. Το μοτέρ σε γενικές γραμμές παρουσιάζεται πολιτισμένο και ιδιαίτερα φειδωλό σε κατανάλωση, η οποία σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται περί τα πέντε λίτρα άνα 100 χιλιόμετρα.

Στο δρόμο το supermini των Γάλλων παρουσιάζει μια ώριμη εικόνα που αντιστοιχεί σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η ποιότητα κύλισης είναι χαρακτηριστική για μοντέλο της Peugeot με την ανάρτηση να συνδυάζει πολύ καλή απορροφητικότητα αλλά και έλεγχο του αμαξώματος σε ανεβασμένο ρυθμό. Τα περιθώρια πρόσφυσης βρίσκονται ψηλά και το άμεσο τιμόνι δίνει τη δυνατότητα σε αυτόν που το κρατά να κινηθεί με ταχύτητα και αυτοπεποίθηση, με τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας να επεμβαίνουν διακριτικά όταν χρειάζεται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι τιμές του Peugeot με το μοτέρ πετρελαίου ξεκινούν στη χώρα μας από τα 18.000 ευρώ.

Renault Clio 1.5 Blue dCi 100 PS

Τα μικρά diesel που καίνε με το σταγονόμετρο Renault Clio

To Clio δεν συγκαταλέγεται άδικα στα best seller μοντέλα της γαλλικής εταιρίας επί ευρωπαϊκού εδάφους καθώς όλες οι γενιές του έχουν καταφέρει να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του κοινου και στη χώρα μας.

Το μικρό μοντέλο της γαλλικής εταιρίας χαρακτηρίζεται από σχεδίαση που ακροβατεί επιτυχημένα μεταξύ φινέτσας και δυναμισμού με τις γραμμές του να έχουν φίλους στις μικρότερες αλλά και πιο μεγάλες ηλικίες, με τη Renault να δίνει παράλληλα μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης.

Σε αντίστοιχο τέμπο ακολουθεί και το εσωτερικό με τα ποιοτικά πλαστικά και τις προσεγμένες γραμμές στη σχεδίαση του ταμπλό να συμπληρώνονται από την κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων. Σε γενικές γραμμές η εργονομία είναι προσεγμένη με το multimedia σύστημα να δίνει παράλληλα πρόσβαση και στις ρυθμίσεις για τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού με εύκολο και κατανοητό τρόπο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην καμπίνα του Clio τέσσερις ενήλικες θα βρουν τους απαραίτητους χώρους για να νιώσουν άνετα εντός και εκτός των τειχών της πόλης με το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 391 λίτρων να φροντίζει δεόντως για την μεταφορά των αποσκευών τους.

Το Clio φέρει τον Blue dCi κινητήρα πετρελαίου των 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 100 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής στις 1.750-2.500 σ.α.λ. με το κιβώτιο να είναι μηχανικό έξι σχέσεων. Κατά το πρότυπο WLTP η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 4,1-4,6 λίτρα, ενώ οι καλές επιδόσεις βρίσκονται στα πλαίσια της κατηγορίας με τα 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνονται σε 11,4 δευτερόλεπτα και την τελική να φτάνει στα 188 χλμ./ώρα.

Στην Ελλάδα οι τιμές του diesel Clio ξεκινούν από τα 16.990 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ