Η πρώτη θέση των πωλήσεων στην Ευρώπη είναι μια επίδοση που θέλουν να την επιτύχουν όλοι οι κατασκευαστές. Παρακάτω, σας παρουσιάζουμε τα best-seller της ηπείρου μας της τελευταίας 50ετίας.
Είναι δεδομένο ότι κάθε χρονιά το ευρωπαϊκό best-seller θα είναι ένα αυτοκίνητο από μάρκα που προέρχεται από την Ευρώπη και ιδίως από κάποια εκ των μεγάλων αγορών της (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία) που στηρίζουν φυσικά την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία τους. Αυτό συνέβαινε πάντα και αυτό θα συνεχίσει να συμβαίνει, παρότι κατά καιρούς εταιρείες εκτός Ευρώπης έχουν προσπαθήσει να βάλουν ένα μοντέλο τους μέσα στο Top 10 των πωλήσεων της ηπείρου μας.
Ωστόσο και, παρότι την περσινή χρονιά λόγω των προβλημάτων με τους ημιαγωγούς, η ιαπωνική Toyota κατάφερε να πάρει μια μηνιαία πρωτιά πωλήσεων με το Yaris, για μια ακόμη χρονιά ο τελικός νικητής ήταν ένα ευρωπαϊκό μοντέλο και ειδικότερα, το γερμανικό VW Golf.
BUY NOW
Τι έχει συμβεί ακριβώς όμως τα τελευταία 50 χρόνια; Ποια μοντέλα ήταν τα πρώτα σε πωλήσεις της ηπείρου μας; Πάμε να θυμηθούμε το τι έχει συμβεί από το 1972 μέχρι και το 2021.
1972-1979
Τη δεκαετία του ’70 οι Ιταλοί με το Fiat 127 κατέκτησαν 6 συνεχόμενες φορές την πρώτη θέση των πωλήσεων στην Ευρώπη, με το 1974 να είναι η χρονιά που κατέγραψε τις περισσότερες πωλήσεις (479.100 αυτοκίνητα). Το 1972 από την άλλη, ήταν η τελευταία χρονιά που το VW Beetle βρέθηκε στην πρώτη θέση των πωλήσεων της Ευρώπης.
1972: VW Beetle
1973-1978: Fiat 127
1979: Renault 5
1980-1989
Το Renault 5 συνέχισε την πρωτοκαθεδρία του στις πωλήσεις εκμεταλλευόμενο και το γεγονός ότι έτσι κι αλλιώς το Fiat 127, ο μεγάλος του αντίπαλος, είχε παλιώσει. Παράλληλα, μεγάλη επιτυχία του μοντέλου αποτέλεσε το γεγονός ότι το 1980 κατάφερε να βρεθεί και στη δεύτερη θέση των παγκόσμιων πωλήσεων, πίσω μόνο από την Toyota Corolla. Από το 1983 και μετά ωστόσο, ξεκινά η εποχή της κυριαρχίας του VW Golf, ενός μοντέλου που έμελλε να γράψει τη δική του ιστορία στην Ευρώπη.
1980-1982: Renault 5
1983-1989: VW Golf
1990-1999
Παρότι οι γενιές του άλλαζαν, το VW Golf παρέμεινε στην πρώτη θέση των πωλήσεων της Ευρώπης όλη τη δεκαετία του 1990, εκτός βέβαια από το 1997 όπου η Fiat με το υπέρ-επιτυχημένο Punto, κατάφερε να κλέψει την πρωτιά από το γερμανικό μοντέλο. Σε όλη αυτή του την πορεία το Golf κατάφερε να κερδίσει μοντέλα όπως το Fiat Uno, το Opel Kadett, ακόμη και το πρώτο Opel Astra που βγήκε το 1992, όπως και το επίσης επιτυχημένο Ford Escort.
1990-1996: VW Golf
1997: Fiat Punto
1998-1999: VW Golf
2000-2009
Στην πρώτη δεκαετία της νέας χιλιετίας, το VW Golf συνέχισε να κατακτά συνεχείς πρωτιές στις πωλήσεις της ηπείρου μας, χάνοντας την πρώτη θέση μόνο 3 χρονιές (2003, 2006 και 2007). Το 2003 το Peugeot 206 ήταν το μοντέλο που εκθρόνισε το Golf, πετυχαίνοντας την πρωτιά για πρώτη φορά στην ιστορία της Γαλλικής μάρκας. Το 2006, το Opel Astra, ο… παραδοσιακός αντίπαλος του Golf, ήταν αυτό που πήρε την πρώτη θέση, ενώ το 2007, το λανσάρισμα του νέου 207 έφερε και πάλι την πρώτη θέση στην Peugeot.
Σημειώστε ότι για τη χρονιά 2005 υπάρχουν πολλές και διφορούμενες απόψεις για το εάν το Golf έχασε και πάλι την πρώτη θέση από το Astra, όμως η Jato Dynamics, ίσως η πιο αξιόπιστη εταιρεία παροχής στοιχείων πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αναφέρει ότι το Golf πήρε την πρωτιά με 476.000 πωλήσεις έναντι 466.000 του Astra και αυτή είναι που θα πάρουμε ως ορθή.
2000-2002: VW Golf
2003: Peugeot 206
2004-2005: VW Golf
2006: Opel Astra
2007: Peugeot 207
2008-2009: VW Golf
2010-2019
Παρότι αντιμετώπισε πολλούς αντιπάλους και από νέες μάλιστα κατηγορίες (π.χ. SUV), το VW Golf αρνήθηκε… πεισματικά να χάσει την πρώτη θέση των πωλήσεων σε όλη τη δεκαετία του 2010, κερδίζοντας διαδοχικές πρωτιές. Μάλιστα, το 2011 το Golf μαζί με το Polo έκαναν το 1-2 στις πωλήσεις της Ευρώπης, δίνοντας διπλή χαρά στους ανθρώπους της VW. Μοντέλα όπως το Ford Fiesta, το Nissan Qashqai και κυρίως, το Renault Clio, προσπάθησαν να κατακτήσουν αυτά την πρώτη θέση, αλλά τελικά δεν το κατάφεραν.
2010-2019: VW Golf
2020-2021
Στα 2 έτη της πανδημίας και παρότι, όπως όλα τα αυτοκίνητα, είχε να αντιμετωπίσει μια μεγάλη πτώση πωλήσεων, το VW Golf δεν έχασε και πάλι την πρώτη θέση της ηπείρου μας, συνεχίζοντας μια πορεία κορυφής δίχως διακοπές 14 ετών. Επιτυχία του Golf αποτέλεσε και το γεγονός ότι κατάφερε να υπερνικήσει ακόμη και τις πρόσφατες ελλείψεις της παραγωγής, λόγω του γνωστού προβλήματος με τους ημιαγωγούς, που έφεραν συνεχείς ανακατατάξεις μέσα στο 2021 (π.χ. μηνιαίες πρωτιές μέσα στο έτος πήγαν σε μοντέλα όπως το Toyota Yaris, το Peugeot 208 ή ακόμη και το Dacia Sandero), όμως τελικά το μικρομεσαίο της VW ήταν και πάλι ο νικητής.
2020-2021: VW Golf
Διαβάστε επίσης: