Formula 1, GP Ιαπωνίας - Ο "Σαμουράι" Verstappen και τα ιστορικά ρεκόρ του Antonelli (vids)

Verstappen win Japan 2025

Ο Max Verstappen έκανε έναν αλάνθαστο αγώνα και πανηγύρισε την πρώτη φετινή νίκη του και 64η της καριέρας του κρατώντας πίσω του τους πιλότους της McLaren. Ο Antonelli έγινε ο νεότερος πιλότος στην ιστορία που οδήγησε έναν αγώνα της F1.

Αν και αρκετοί περίμεναν ότι η βροχή θα έπαιζε ρόλο στον αγώνα της Κυριακής τελικά η πίστα της Suzuka ήταν στεγνή όταν ξεκίνησε η μάχη, με την πλειοψηφία των πιλότων να βάζουν τη μέση γόμα της Pirelli. Hamilton, Bortoleto, Ocon διάλεξαν τη σκληρή και οι Doohan, Stroll τη μαλακή γόμα. Η εκκίνηση δεν έκρυβε συγκινήσεις. Ο poleman Verstappen διατήρησε το προβάδισμα ενώ ήταν χαρακτηριστικό ότι η πρώτη δεκάδα έμεινε ίδια μετά το τέλος του πρώτου γύρου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τις διαφορές να μην ανοίγουν ιδιαίτερα, η μόνη αξιόλογη μάχη στη δεκάδα ήταν αυτή μεταξύ του Hadjar και του Hamilton. Ο πιλότος της Ferrari όταν η σκληρή γόμα άρχισε να αποδίδει κέρδισε μία θέση και ανέβηκε στην 7η. Η διαφορά στην κορυφή μεταξύ Verstappen και Norris ήταν μεταξύ 1,5 και 2 δευτερολέπτων σε όλο το πρώτο κομμάτι του αγώνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με το δεδομένο ότι στη Suzuka τα προσπεράσματα είναι δύσκολα, όλοι περίμεναν τη στιγμή των pit stops για να παλέψουν για μία θέση παραπάνω. Ο Russell στον 20ο γύρο άνοιξε το χορό των αλλαγών ελαστικών και ένα γύρο αργότερα η McLaren προσπάθησε να αιφνιδιάσει τη Red Bull βάζοντας πρώτα τον Piastri στα pits. Η αυστριακή ομάδα ακολούθησε ένα γύρο μετά όμως το ίδιο έκανε και ο Norris. Η μάχη Verstappen - Norris στην έξοδο ήταν οριακή με τον Βρετανό να μην έχει χόρο και να πατάει στο γρασίδι. Η μονομαχία δεν είχε κάτι μεμπτό και έτσι οι αγωνοδίκες που εξέτασαν τη φάση άφησαν και τους δύο να συνεχίσουν χωρίς ποινές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Antonelli οδήγησε την κούρσα για 10 γύρους, έγινε ο νεότερος πιλότος στην ιστορία της Formula 1 που το καταφέρνει, διαχειρίστηκε άψογα τη μέση γόμα και μάλιστα μπήκε ένα γύρο (32ο) μετά τον Hamilton ο οποίος είχε εκκινήσει με τη σκληρή. Όταν ολοκληρώθηκαν οι αλλαγές ελαστικών η πρώτη εξάδα ήταν ίδια όπως και όταν εκκίνησαν. Η διαφορά Verstappen - Norris ήταν κάτων του 1,5 δευτερολέπτου οπότε η διαχείριση ελαστικών θα έκρινε τα πάντα. O Piastri έδειχνε να είναι ταχύτερος από τον Norris και μπήκε στη ζώνη DRS του teammate του, 13 γύρους πριν το τέλος του αγώνα.

Η διαφορά του ενός δευτερολέπτου αποδείχτηκε αρκετή για τον Verstappen ο οποίος πανηγύρισε την πρώτη φετινή του νίκη που τον έφερε σε απόσταση ενός βαθμού από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος, Norris. O Verstappen έγινε ο πρώτος πιλότος που κατάφερε να κερδίσει 4 σερί χρονιές στη Suzuka.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

O Norris δεν μπόρεσε ποτέ να απειλήσει τον Verstappen αντίθετα ένιωσε πίεση από τον Piastri αλλά τελικά κράτησε τη 2η θέση με τον Αυστραλό να συμπληρώνει το βάθρο.

Ο Leclerc τερμάτισε 4ος, ο Russell 5ος και ο Antonelli 6ος κάνοντας δύο ρεκόρ. Έγινε ο νεότερος πιλότος που οδήγησε αγώνα της Formula 1 και ο νεότερος που έκανε τον ταχύτερο γύρο. Hamilton, Hadjar, Albon και Bearman ολοκλήρωσαν τη δεκάδα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ