Στην επίσημη εκδήλωση στην Ιαπωνία για την παρουσίαση όλων των ομάδων και των αυτοκινήτων της στο παγκόσμιο αγωνιστικό στερέωμα του 2022, η Toyota εμφάνισε για πρώτη φορά το υβριδικό Yaris Rally1 του WRC της νέας χρονιάς.
Μετά από δυόμισι δεκαετίες το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ θα εγκαταλείψει την επόμενη σεζόν τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC (World Rally Cars), για να κάνει το ιστορικό του πέρασμα στα υβριδικά Rally1.
Η Toyota οργάνωσε μια επίσημη εκδήλωση στο Τόκιο, με την οποία παρουσίασε διαδικτυακά τόσο το νέο Yaris Rally1 και τη σύνθεση της ομάδας της για το WRC 2022, καθώς και όλες τις ομάδες της για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), το Ράλι Ντακάρ και το ιαπωνικό πρωτάθλημα Super GT.
BUY NOW
Θυμίζουμε ότι τα δύο βασικά Toyota Yaris Rally1 θα οδηγούν σε όλους τους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι του χρόνου οι Elfyn Evans και Kalle Rovanpera. Ένα τρίτο εργοστασιακό αυτοκίνητο θα μοιράζεται ο Sebastien Ogier, σε όσους αγώνες ο πρωταθλητής αποφασισίσει να συμμετάσχει -που μάλλον θα είναι λίγοι- μαζί με τον Φινλανδό Esapekka Lappi. Επικεφαλής της ομάδας παραμένει ο πρώην πρωταγωνιστής του WRC, Jari-Matti Latvala.
Με το Yaris Rally1 το αγωνιστικό αυτοκίνητο της Toyota στο WRC ευθυγραμμίζεται με το σχεδιασμό που έχει και το σπορ GR Yaris παραγωγής, στο οποίο βασίζεται η ομολογκασιόν του πρώτου. Φυσικά έχει εντελώς διαφορετικά μηχανικά μέρη και αμάξωμα, που αποτελείται από διαφορετικούς προφυλακτήρες και καπό, από μια μεγάλων διαστάσεων πίσω πτέρυγα και από δύο τεράστιους πλευρικούς αεραγωγούς για την ψύξη της μπαταρίας.
Το Yaris Rally1, όπως και τα αντίστοιχα Ford Puma και Hyundai i20 Rally1, έχουν υβριδικό σύστημα που αποτελείται από τον θερμικό τετρακύλινδρο κινητήρα 1.6 Turbo, τον ηλεκτροκινητήρα ισχύος 100 kW (134 hp) και ροπής 180 Nm, και τη μπαταρία χωρητικότητας 3.9 kWh. Όλο το σύστημα περικλύεται από ανθρακονημάτινο κάλυμμα, που βρίσκεται στον πίσω άξονα των αυτοκινήτων.
Η Toyota δεν έχει αποκαλύψει ακόμα το χρωματισμό του Yaris Rally1, το οποίο τόσο στην εκδήλωση του Τόκιο όσο και στις δοκιμές εξέλιξής του είναι καλυμμένο από το κλασσικό καμουφλάζ της Gazoo Racing.
Όπως στο WRC που κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών και μαζί οδηγών, με τους Sebastien Ogier και Julien Ingrassia, έτσι η ιαπωνική εταιρεία θέλει να επαναλάβει του χρόνου και την αντίστοιχη επιτυχία της στο WEC και στις 24 Ώρες του LeMans. Σε αυτό το θεσμό θα αγωνιστεί στην κατηγορία των Hypercars (LMH) με το υβριδικό πρωτότυπο GR010 Hybrid.
Επίσης, η Toyota θα αγωνιστεί με την εργοστασιακή της ομάδα και στο επόμενο Ράλι Ντακάρ, που θα διεξαχθεί στη Σαουδική Αραβία στις αρχές του 2022, με το GR Dakar Hilux T1+. Στόχος είναι και εκεί η νίκη, με τους πολύπειρους οδηγούς Nasser Al-Attiyah και Giniel de Villiers, τους οποίους πλαισιώνουν οι Henk Lategan και Shameer Variawa.
Τέλος, στην Ιαπωνία, η εταιρεία θα συμμετάσχει με δύο αγωνιστικά GR Yaris στο Πρωτάθλημα Ράλι της χώρας, με έξι GR Supra GT500 στο πρωτάθλημα Super GT, με 11 μονοθέσια στην Ιαπωνική Super Formula και με την Corolla Sports που κινείται από υδρογόνο στο θεσμό Super Taikyu.