Formula 1: Η Ferrari ρίχνει το φταίξιμο για το ντροπιαστικό pit stop στη Red Bull
Στην προσπάθειά του να εξηγήσει τις αιτίες του καταστροφικού pit-stop του Carlos Sainz στο GP Ολλανδίας, ο επικεφαλής στρατηγικής της Ferrari Inaki Rueda είπε ότι εμμέσως το προκάλεσαν οι κινήσεις της RBR.
Στο pit-stop του Carlos στον 14ο γύρο του αγώνα του Zandvoort η Scuderia κράτησε τον Ισπανό για 12,7 δευτερόλεπτα, που είναι καταστροφικά πολύς χρόνος για τη Formula 1, καθώς οι μηχανικοί της αναζητούσαν το πίσω αριστερό ελαστικό της F1-75. Το αποτέλεσμα ήταν ο Sainz να χάσει τη θέση του από τις δύο Mercedes και τον Sergio Perez, και να τεθεί νοκ-άουτ στη μάχη για μια θέση στο βάθρο.
Ο Ισπανός είχε προβλήματα στη διαχείριση της μαλακής γόμας, με την οποία είχε εκκινήσει τον αγώνα. Μετά τον 10ο γύρο, η ιταλική ομάδα άρχισε να βλέπει την απειλή από τις Mercedes και τον Perez να κάνουν το undercut, δηλαδή να μπουν πρώτοι στα πιτς και με τον επόμενό τους γύρο με τα φρέσκα ελαστικά να καλύψουν τη διαφορά από τον Sainz, ώστε να βρεθούν μπροστά τους μετά το δικό του pit-stop.
BUY NOW
Ο Inaki Rueda είπε, συγκεκριμένα: «Τα πρώτα pit-stops έλαβαν χώρα σχετικά νωρίς. Οι οδηγοί άρχισαν να μπαίνουν από τον 10ο γύρο. Αυτό μας έδωσε τη δυνατότητα να κάνουμε το δικό μας pit-stop και να βγούμε σε καθαρή πίστα. Με τον Carlos ήμασταν σε οριακή κατάσταση, διότι οι δύο οδηγοί της Mercedes και ο Sergio Perez μπορούσαν να μας κάνουν το undercut. Σε εκείνο το σημείο του αγώνα, αυτό θα σήμαινε ότι θα χάναμε τη θέση μας».
Κατά συνέπεια, η ομάδα κάλεσε τον Sainz να μπει στα πιτς την τελευταία στιγμή, και αυτό δεν έδωσε στους μηχανικούς τα περίπου 23-24 δευτερόλεπτα που χρειάζονται για να προετοιμαστούν πλήρως για την αλλαγή ελαστικών. Ο Ισπανός κλήθηκε μόλις 17 δευτερόλεπτα πριν σταματήσει τα pits της Ferrari, και από τη βιασύνη αυτή προήλθε το λάθος.
Ο Rueda εξήγησε: «Οι μηχανικοί που αλλάζουν τα ελαστικά -στην αριστερή πλευρά του αυτοκινήτου, σε αυτή την περίπτωση- πρέπει να διασχίσουν κάθετα το pit-stop. Για το λόγο αυτό είδατε να έχουν αλλάξει τα άλλα τρία ελαστικά και το πίσω αριστερό να έχει ξεμείνει ακόμη στο αυτοκίνητο.
Οι μηχανικοί που χειρίζονται τα αερόκλειδα κατάφεραν να φτάσουν στη θέση τους έγκαιρα, όπως και οι μηχανικοί που αφαιρούν τα ελαστικά κι εκείνοι που τοποθετούν τα καινούρια. Αλλά επειδή ο Carlos ήρθε λίγο νωρίτερα από το συνηθισμένο, ο μηχανικός που θα έβαζε το πίσω αριστερό ελαστικό απλά δεν πρόλαβε να φτάσει στη θέση του έγκαιρα», κατέληξε ο Rueda.
Ο Mattia Binotto, διευθυντής της Scuderia, παραδέχθηκε κατά τη διάρκεια αγώνα ότι η ομάδα τα θαλάσσωσε και δήλωσε έπειτα ότι αυτά τα λάθη «δεν πρέπει να συμβαίνουν». Παρόλα αυτά, ο Ιταλός τόνισε ότι αυτού του είδους τα λάθη διορθώνονται, και ότι η πιο ανησυχητική πτυχή των -τριών- τελευταίων αγώνων είναι η έλλειψη ταχύτητας της Ferrari F1-75 σε σχέση με τη Red Bull RB18.
Διαβάστε επίσης: