Citroen e-C3

Η Mercedes αποκαλύπτει πώς λειτουργεί το υβριδικό σύστημα της Formula 1 (Video)

Mercedes F1

Το άλλοτε επτασφράγιστο μυστικό που έφερε 8 διαδοχικά πρωταθλήματα της Formula 1 για τη Mercedes, η υβριδική μονάδα ισχύος με το περίφημο «split turbo», τώρα παρουσιάζεται διεξοδικά από τους Γερμανούς με ένα αναλυτικό Video.

Οι ομάδες της Formula 1 σπάνια δημοσιεύουν λεπτομέρειες για τις μονάδες ισχύος των μονοθεσίων τους. Όμως, πλέον έχουν περάσει 10 χρόνια από το πέρασμα της Formula 1 στην υβριδική της εποχή, το 2014 (έχοντας ήδη 5 χρόνια νωρίτερα το σύστημα ανάκτησης ενέργειας KERS), και η τεχνολογική καινοτομία που είχε αναπτύξει η Mercedes έχει γίνει απόλυτα γνωστή στον ανταγωνισμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, η εξέλιξη των κινητήρων έχει παύσει μέχρι το τέλος του 2025, και το ‘26 το σπορ θα περάσει στο νέο πλαίσιο των τεχνικών κανονισμών, με σημαντικές αλλαγές στις μονάδες ισχύος. Οπότε, η Mercedes δεν έχει τίποτα να χάσει αποκαλύπτοντας την τεχνολογία που της χάρισε 8 διαδοχικούς τίτλους κατασκευαστών και 7 οδηγών στη Formula 1 την περίοδο 2014-’21.

Η υβριδική μονάδα ισχύος σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται από τη Mercedes High Performance Powertrains (HPP) στο Brixworth της Βρετανίας. Αποτελείται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης V6 Turbo, δύο ηλεκτροκινητήρες (MGU-H και MGU-Κ), τη μπαταρία και την κεντρική μονάδα ελέγχου (ECU).

Ο ηλεκτροκινητήρας MGU-K είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων και συλλέγει την κινητική ενέργεια κατά το φρενάρισμα, παρέχοντας την ισχύ του απευθείας στους πίσω τροχούς.

Όμως, η πολύ μεγάλη καινοτομία της Mercedes HPP ήταν η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα MGU-H μέσα στην περιεχόμενη γωνία του κινητήρα V6, και ο διαχωρισμός του Turbo σε δύο τμήματα - ένα σε πλευρά του V6. Τα τρία αυτά τμήματα ενώνονται με έναν κοινό άξονα που περιστρέφεται σε περισσότερες από 120.000 σ.α.λ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βάσει των παραπάνω, ο ηλεκτροκινητήρας MGU-H (που αξιοποιεί τη θερμική ενέργεια από το Turbo) θεωρείται ένα από τα πιο πολύπλοκα και ακριβά εξαρτήματα της F1. Το κόστος και η πολυπλοκότητά του οδήγησαν στην κατάργησή τους στους κανονισμούς των κινητήρων της F1 γι το 2026 - κάτι που ήταν προαπαιτούμενο από τον όμιλο Volkswagen για την είσοδο της Audi στο σπορ.

Κατά τα άλλα, η μπαταρία του υβριδικού συστήματος της Mercedes HPP αποτελείται από περίπου 200 κυψέλες, πιθανότατα τύπου 21700 (διάμετρος 21mm και μήκος 70mm), και περικλύεται από την ενιαία μονάδα που περιλαμβάνει και την ECU.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεδομένης της κρισιμότητας της ψύξη του συστήματος, η συνεργάτιδα εταιρεία πετρελαιοειδών Petronas εξέλιξε ένα υγρό ψύξης που είναι διηλεκτρικό, δηλαδή δεν επιτρέπει τη ροή ρεύματος – ώστε να μην προκαλείται βραχυκύκλωμα ακόμα κι αν διαρρεύσει.

Το εντυπωσιακό παρακάτω Video της Mercedes για τη λειτουργία της υβριδικής της μονάδας ισχύος της F1 επικεντρώνεται στον κρίσιμο τομέα της ψύξης του συστήματος, αλλά και στην ενεργειακή αποδοτικότητα -την εντυπωσιακή αξιοποίηση της ενέργειας του καυσίμου- που πετυχαίνει μία από τις σημαντικότερες τεχνολογικές καινοτομίες της ιστορίας της Formula 1.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ