Ως διευθυντής συλλογής και ανάλυσης δεδομένων της Formula 1, ο Rob Smedley έχει όλες τις πληροφορίες της μάχης του φετινού τίτλου της F1 - και θεωρεί ότι ο Lewis Hamilton έχει ένα μικρό προβάδισμα από τον Max Verstappen.
Ο Smedley, πρώην τεχνικός διευθυντής στη Williams και επικεφαλής μηχανικός στη Ferrari -λέει ότι η «τεχνογνωσία» του Lewis Hamilton στην κατάκτηση πρωταθλημάτων, μετά από τον πρώτο του τίτλο με τη McLaren το 2008 και από 6 ακόμη που κατέκτησε με τη Mercedes την περίοδο 2014-'20- του δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα στη διεκδίκηση του φετινού πρωταθλήματος.
Ο τίτλος της F1 θα κριθεί στα τελευταία πέντε Grand Prix της σεζόν - με πρώτο από αυτά απόψε (7/11) στο Autodromo Hermanos Rodriguez της Πόλης του Μεξικού στις 21:00 ώρα Ελλάδας, το οποίο ξεκινά με προβάδισμα 12 βαθμών του Verstappen αλλά με ένα εντελώς αναπάντεχο 1-2 της Mercedes στη σειρά εκκίνησης, σε μια πίστα που θεωρητικά ταιριάζει στη Red Bull-Honda.
BUY NOW
«Πιστεύω ότι θα πρέπει να πω τον Lewis, διότι το έχει κάνει επτά φορές στο παρελθόν» είπε ο Smedley, σε ερώτηση ποιος από τους δύο μονομάχους του φετινού τίτλου έχει το «πάνω χέρι». Και συνέχισε: «Αυτό δεν αφαιρεί κάτι από την αξία του Max, διότι είναι ένα ταλέντο που βγαίνει μόνο μία φορά σε κάθε γενιά.
»Όμως, πιστεύω ότι ο Lewis έχει μάθει λίγο περισσότερο την τέχνη από τον Max διότι κάνει αυτή τη δουλειά για περισσότερο καιρό. Έχει κερδίσει επτά πρωταθλήματα, οπότε αν βρισκόταν οι δύο με πανομοιότυπα αυτοκίνητα και ίδια ελαστικά στους πέντε αγώνες που απομένουν, σε αυτή τη χρονική στιγμή θα έλεγα τον Lewis», συμπλήρωσε ο Smedley.
Με βάση τα δεδομένα που έχει συλλέξει όλη τη φετινή σεζόν, πάντως, ο Βρετανός μηχανολόγος θεωρεί ότι η Red Bull RB16B-Honda είναι φέτος το ανώτερο μονοθέσιο της Formula 1. «Αν επέλεγα αυτοκίνητο, θα διάλεγα τη Red Bull. Νομίζω ότι είναι λίγο καλύτερο αυτοκίνητο, και υπήρξε καλύτερο όλη τη σεζόν», τόνισε.
Σχολιάζοντας τη μηδενική συγκομιδή βαθμών του Verstappen με τις εγκαταλείψεις του -λόγω κλαταρίσματος- στο Αζερμπαϊτζάν και στα GP της Βρετανίας, Ουγγαρίας και Ιταλίας -λόγω συγκρούσεών του με τους οδηγούς της Mercedes- ο Smedley συμπλήρωσε: «Διάβασα πρόσφατα κάποια δήλωση του [συμβούλου της RBR] Helmut Marko ότι ο Max έχει χάσει φέτος 50 βαθμούς ή κάτι τέτοιο. Δεν ξέρω αν αυτό είναι αλήθεια, αν οι αγώνες που δεν έχει τερματίσει του εχουν κοστίσει ακριβώς 50 βαθμούς, αλλά σίογυρα έχει χάσει αρκετούς.
»Πιστεύω ότι είχαν σημαντικά καλύτερο μονοθέσιο φέτος, ειδικά στην αρχή της σεζόν, και δεν κατάφεραν να το αξιοποιήσουν. Αλλά, όσο η χρονιά προχωρούσε, συνέχισαν να κρατούν αυτό το μικρό πλεονέκτημα. Ορισμένες φορές η ζυγαριά έκλινε προς τη Mercedes, αλλά γενικώς [η Red Bull] είχε το καλύτερο αυτοκίνητο φέτος», κατέληξε ο Βρετανός.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ